۴ نکته برای بهبود جستجوی تصویری سایت

جستجوی تصویری : جستجوی نوشتاری و کلامی ، با وجود کاربرد فراوانی که دارند ، گاهی از پاسخگویی به نیاز های ما عاجزند . تصور کنید کالایی را می بینید که هیچ اطلاعاتی از آن در دست نیست و به شدت در پی یافتن مشخصات آن هستید ( مانند کفشی که در پای فردی ناشناس قرار دارد ) و یا پوستری از شخصیت محبوبتان را در اینترنت یافته اید که با داشتن کیفیتی کم ، عملاً قابل استفاده یا دارای ارزش بصری نیست . اگر نگوییم که یافتن تصاویر مورد نظر با جستجوی صوتی یا نگارشی غیر ممکن است ، باید اشاره کنیم در موارد متعددی بسیار دشوار می باشد . به عنوان مثال در همین نمونه فوق اگر به دنبال تصویری خاص از یک هنرپیشه هستید و چنانچه می خواهید با کمک کلمات به این مهم نائل شوید – با فرض اینکه آپلودکننده اطلاعات را مو به مو و با جزئیات فراوان ثبت کرده است – باید از حالت و محل قرار گرفتن این شخصیت ، لباس های تن او ، میمیک صورت ، رنگ مو ، محدوده سنی که این تصویر برداشته شده است و اطلاعاتی نظیر آن را به طور کامل یاد کنید تا شاید مورد مد نظرتان پیدا شود . همه اینها در حالی بود که در همان قدم اول می شد تا با استفاده از جستجوی تصویری ، در کسری از ثانیه تصویر مورد نظرتان را بیابید .

جستجوی تصویری

با توجه به اینکه در حال حاضر تنها در سامانه ای مانند Pinterest ، ماهانه بیش از ۶۰۰ میلیون جستجوی تصویری وجود دارد می توان ادعا کرد که این فناوری در دوران اوج خود بسر می برد .

جستجوی تصویر به عنوان روشی محبوب برای یافتن محتوای جدید ، تلفن های همراه هوشمند کاربران را از ماشین تایپی که تنها سرفصل ها و کلمات کلیدی مورد نیازشان را درج می کرد ، اینک به ابزاری برای اکتشاف رسانه و جلوه های دیداری تبدیل کرده است .

اینکه تصاویر بنا به موضوع آن ها تفکیک شده و با عنایت به همین تفاوت ها به دیگری ارتباط داده شوند ، ایده ای بود که توسط “پینترست ” ارائه و در نزد عموم کاربران اینترنتی محبوب شد ، اما از آنجایی که روش های خوب و موثر ساکن نمی مانند ، امروزه خود گوگل ، آمازون و سایت های مرجع دیگری نیز از این حربه استفاده می کنند .

در ادامه قصد داریم تا به معرفی ۴ نکته برای بهبود جستجوی تصویری سایت بپردازیم ، نکاتی که همه نام های تجاری در صورتی که در جستجوی درخشش ، دست و پا کردن نام و آوازه ای برای خود و استفاده حداکثری از فرصت های پیش رویشان هستند ملزم به استفاده از آن ها می باشند :

  1. در راه بهترین روش های بهینه سازی تصاویر گام بردارید .

در راه بهترین روش های بهینه سازی تصاویر گام بردارید .

مجموعه اطلاعاتی که در بطن یک رسانه دیداری وجود دارد در حقیقت همان داده هاییست که پیش از این آموختیم تا در معرفی تصاویر خود از آن ها استفاده کنیم ، پس حصول اطمینان از اینکه تصاویرمان حاوی اطلاعاتی نوشتاری هستند قدم اول بهینه سازی جستجوی تصویر است . اگر نمایه ای دارای توضیحاتی کافی باشد – همانطور که نوشته ها شامل کلمات کلیدی و عبارت مد نظر کاربر هستند – بسادگی توسط مخاطب دیده شده و مزایای بهبود سئو و بهینه سازی سایت مذکور را به صاحب امتیازانش می رسد .

در ادامه لازم به تاکید است که به دنبال دستورالعمل هایی که قریب به یک سال پیش از سوی گوگل به منظور بهبود اوضاع تصاویر دیجیتالی منتشر شد ، در این راه داشتن داده هایی ساختارمند ، با سرعت بارگذاری بالا و وجود متادیتا های توصیفی ضروری می باشد .

  1. بارگذاری یک نقشه راه XML تصویری

بارگذاری یک نقشه راه XML تصویری

به عنوان یک اصل مهم این را به خاطر داشته باشید که هرچه اطلاعات موجود در یک عکس و توضیحات پیرامون آن که به موتورهای جستجوگر می دهید بیشتر باشد ، برای دیده شدن آن بهتر است .

در همین رابطه قرار دادن تصویر نقشه سایتی با زبان XML که برای انسان و ماشین قابل درک است و یا الصاق یک عکس به نقشه راهی از پیش موجود راه ایده آلی برای معرفی یک نگاره به نظر می رسد .

  1. تصاویر را در مرکز توجهات و نقطه عطف نام تجاری خود قرار دهید
تصاویر را در مرکز توجهات و نقطه عطف نام تجاری خود قرار دهید
تصاویر را در مرکز توجهات و نقطه عطف نام تجاری خود قرار دهید

طی توضیحاتی که گوگل چند ماه پیش در خصوص اصلاحیه الگوریتم جستجوی تصویری ارائه کرد و در موارد پر ابهامی شفاف سازی کرد گفته شد که :

« طی یک سال گذشته هدف ما از وضع الگوریتم های گوناگون تصاویر گوگل ، دیده شدن عکس هایی با جلوه های بصری خوب و محتوایی مطلوب بوده است . برای مبتدیان ، قدرت (authority) یک سایت مهمترین نشانه در رتبه یابی سایتشان می باشد . اگر شما در پی جستجوی مطالبی برای طبقه بندی DIY ( یا do-it-yourself به معنی انجام قائم به ذات کارها) هستید ، سایتی که در ورای تصاویر مد نظر قرار دارد اینک به عنوان سایت مرتبط با پروژه های DIY شناخته می شود .

از سویی دیگر ما در حال اولویت بندی مطالب و بهبود جایگاه محتویاتی جدیدتر هستیم ، پس می توانید از اینکه در جستجوهای خود در ابتدا به مواردی جدیدتر (در عین مفید بودن) دست یابید مطمئن باشید . »

حال این اظهار نظرها چه معنایی برای برندهای تجاری دارد ؟

ساختار قدیمی کسب شهرت هنوز هم مهم است .

حتی بهترین تصاویر هم نیازمند پذیرایی شدن توسط سایتی هستند که دارای نشانه هایی از قدرت بوده و همچنین وجود لینک های خارجی آن هنوز هم پر اهمیت می باشد .

تصاویر نمی توانند هرجای سایت یا صفحه که دوست دارند بنشینند

اگر مبحث جستجوی تصویر را جدی گرفته اید ، ملزم به قرار دادن تصاویر خود در کانون توجهات مشتریان آنلاینتان هستید .

  1. یک هویت تصویری بساز

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ، موتورهای جستجوگر تصویری با استناد به ویژگی های خاص زیبایی شناسی که هر مجموعه برای تصاویر خود تعریف می کند به سادگی متوجه اینکه چه عکسی متعلق به چه سایتی است می شود .

در خصوص برندهای نام آشنا و بزرگتر باید گفت ، به دلیل اینکه بودجه بیشتری به جلوه های رسانه ای خود اختصاص داده و پول بیشتری به پای ساخت این محصولات می ریزند ، خروجی منحصر بفرد و با کیفیت تری دارند و شناسایی آن ها نه تنها برای هوش مصنوعی و موتورهای جستجوگر ، بلکه برای مخاطب انسانی نیز ساده تر است ؛ هرچند این رویه برای کمپانی های کوچکتر نیز صادق است .

اگر از تصاویر موجود در اینترنت برای حساب کاربری شبکه های اجتماعی یا مقالات درج شده در بلاگتان بهره ببرید ،  موتور جستجوگر آن ها را با شناسنامه و هویتی جدید می شناسد . در اینجا مساله مهم و قابل توجه بحث سازگاری و اجتناب از مصرف تصاویر موجود – بدون اقتباس حداقلی از آن ها – می باشد . عدم استفاده از تصویر تکراری به تعریف نقش و نگاری منحصر بفرد برای شما می انجامد اما از سویی دیگر و در صورت تکرار مکررات ، موتور جستجوی تصویری راهی برای اینکه بگوید این تصویر متعلق به شما هست یا از همان نمونه هاییست که ده ها سایت دیگر نیز آن را به کار بسته اند ندارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...