کلمه کلیدی سئو

 

کلمه کلیدی سئو : سئو و بهینه سازی سایت به عنوان یک حرفه ، از آن دست مشاغلیست که خیل قابل توجهی از مردم معنا و ماهیت آن را ندانسته و همه افرادی که در این حوزه فعّالند عادت کرده اند که پس از ذکر عنوان شغل خود ، توضیحی هم درباره آن و اینکه دقیقاً چه کاری انجام می دهد ارائه کنند .

در همین رابطه به عنوان رویدادی که بارها برای خود من پیش آمده است ، بارها سعی کرده ام از طرق مختلف به افراد گوناگون این فعالیت و اثرات آن را توضیح بدهم ، اما همواره به اهمیت کلمه کلیدی سئو و لزوم اشاره به آن رسیده ام ، در نتیجه اینکه برای بنده مسجّل شده است که سئو بدون وجود کلمه کلیدی یا اشاره به آن حتی قابل تعریف هم نمی باشد .

وقتی نتیجه اعمال سئو روی یک سایت را بالا رفتن پایگاه مذکور در میان نتایج گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر می دانیم ، این مسأله همیشه مطرح می شود که در ازای جستجوی چه مطلبی این سورت انجام می پذیرد ؟ چه عامل مشترکی میان وبسایت های حاضر در این تقسیم بندی وجود دارد ؟ گوگل چگونه تشخیص می دهد که حوزه فعالیتی شما چیست ؟

کلمه کلیدی سئو

برای پاسخ به این سوالات باید گفت که سئوی یک سایت پیرامون یک یا چند کلمه یا عبارت کلیدی می گردد ، عناوینی که به گوگل در خصوص محتوا و درون مایه تارنمای مذکور اطلاعاتی را می دهد .

در نتیجه طبقه بندی بین سایت هایی که این کلمه یا عبارت را به عنوان کلید واژه خود قرار داده اند انجام می شود . با عنایت به این توضیحات است که سوالات یا جستجوهایی مرتبط و پیرامون یک کلمه کلیدی در SERP نشان داده می شوند ، رقابت سایت های همکار بر سر بهبود شرایط برگه متصل به این کلمه بوده و نهایتاً همه فعالیت های درون سایتی – به ویژه تولید محتوایی – در راستای تقویت آن ها انجام می شوند .

پس می توان گفت که کلمات کلیدی سایت اصلی ترین عباراتی هستند که موضوع فعالیت شما را توصیف می کنند . از منظری دیگر ، می توان کلمه کلیدی سئو را از پرجستجوترین عباراتی دانست که عموم کاربران اینترنتی در حوزه ای خاص به آن مراجعه کرده و بدین ترتیب اعلام داشته اند که خواهان دستیابی به این پدیده هستند ، تجسسی که به مشاغل مختلف این پیغام را می دهد که مشتریانشان بیش از هرچیز در پی چه بوده و باید تمرکز خود را روی چه چیزهایی بگذارند .

برخی از سوالات متداول کلمه کلیدی سئو

  • آیا هر سایت فقط یک کلمه کلیدی دارد ؟ خیر ، این تعداد می تواند دو یا حتی سه رقمی هم بشود ؛ اما به تناسب هزینه های سئو به ازای هر کلمه ، تعداد نفرات تیم پشتیبانی ، زمان به بار نشستن همه آن ها و قرارگیریشان در صفحه نخست ، انرژی صرف شده و چالش هایی که برای هاست و دامنه به وجود می آید این تعداد معمولاً معقول و انگشت شمار است . در مجموع داشتن سایتی با یک کلمه کلیدی عادی ، با قریب به ۵ کلید واژه مطلوب ، با ۱۰ کلمه کلیدی تاثیر گذار و با تعدادی بیشتر امکان پذیر می باشد .

 

  • آیا این کلمه باید تک سیلابی باشد ؟ خیر ، عبارت کلیدی همانطور که از نامش پیداست می تواند ترکیبی از چند کلمه باشد . هرچه تعداد کلمات بیشتر باشد شانس صدرنشینی سایت نیز افرایش می یابد اما در عوض مخاطبین نیز باید دقیقاً همان کلمات را سرچ کنند که این میزان محبوبیت کلید واژگان را کم می کند .

با درک اهمیت کلمه کلیدی سئو اینک باید در پی یافتن روش های شناسایی آن بگردیم .

روش یافتن کلمه کلیدی سئو

حال که دانستیم کلمه کلیدی چیست ، چگونه آن را پیدا کرده ، از کجا بدانیم این عبارت ایده آل بوده و کسب رتبه در آن به رونق کسب و کار ما می انجامد ؟

طرح موضوع

  1. طرح موضوع

تفاوتی نمی کند که برای وبسایت به دنبال کلید واژه هستید یا یک مقاله هفتگی ! برای یافتن موضوع مورد نظر ابتدا باید همه جوانب آن را بسنجید .

یادتان باشد وجود یک نقشه بدون اینکه بدانید در حال حاضر کجای آن قرار دارید شما را به مقصد مورد نظرتان نخواهد رساند .

در خصوص کلیدواژه های یک پایگاه اینترنتی از خود بپرسید که موضوع فعالیت سایت مورد نظر دقیقاً چیست ؟

هدف از برپایی آن چیست ؟

در چه حوزه ای فعالیت می کند ؟

تمرکز آن بر روی عرضه چه کالا یا خدمتی می باشد ؟ و

همچنین در خصوص موضوع یک متن نیز از خود بپرسید که آیا این موضوع مورد پرسش عموم مردم قرار گرفته است ؟ آیا راه حل های شما دردی از ایشان دوا می کند ؟

آیا حرفی که می زنید با دیگر منابع موجود متفاوت بوده و از سرفصل هایی جدید پرده بر می دارد یا همان سخنان را به بیانی دیگر بازگو می کند ؟

  1. گردآوری موضوعات

همه کلمه و عباراتی را که فکر می کنید در کسب و کار شما مطرح بوده و در پی عرضه آن ها هستید را در یک لیست گرد هم آورید . به عنوان مثال اگر در پی بهینه سازی جایگاه وبسایت یک آموزشگاه زبان هستید از عباراتی مانند آموزشگاه زبان انگلیسی ، آموزش زبان ، دوره های زبان انگلیسی ، دوره فشرده آیلتس ، آموزشگاه آیلتس و … استفاده کرده و همه آن ها یادداشت کنید .

  1. جستجو و آنالیز گزینه های موجود

می دانیم که بنا به محدودیت هایی که گفته شد امکان کار بر روی همه کلمات کلیدی وجود ندارد ، از سویی دیگر و طی خبری خوش ، گاهی تقویت یک کلیدواژه می تواند به بهبود جایگاه چندین و چند عبارت دیگر نیز بیانجامد .

به عنوان مثال اگر در مثال فوق ، سایت مذکور با عبارت کلیدی “آموزشگاه زبان انگلیسی” بالا آمده و رتبه خوبی بیابد ، به احتمال خیلی زیاد در هنگام جستجوی عبارتی مانند “آموزشگاه زبان انگلیسی ارزان” هم در جایگاه های اولیه و رتبه ای قابل قبول نتایج دیده می شود .

در نتیجه اینکه با کمک کنسول جستجوی گوگل ، نرم افزار یا سایت های متعدد ارزیابی و چگالی سنجی کلمات و دست آخر با یک سرچ ساده و مشاهده کلمات پیشنهادی موتورهای جستجوگر که پیش از این مورد تجسس قرار گرفته اند ، بهترین گزینه موجود را انتخاب نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...