۴ نکته برای بهبود جستجوی موضوعی سایت

جستجوی موضوعی : بی تردید برای شما نیز پیش آمده است که در خصوص موضوعی خاص به دنبال مطلبی بوده اید اما با دسته ای از نتایج پر طرفدار حوزه دیگری مواجه شده اید . به عنوان مثال فرض کنید برای نوشتن مقاله ای برای سایت خود نیازمند استفاده از عبارت «تسویه حساب» هستید ، حال اینکه میان نوشتن این کلمات بین “تسویه” ، “تصویه” یا حتی “تصفیه” شک دارید . به همین دلیل عبارت مورد نظر خود را در جعبه جستجوی گوگل می نویسید تا در صورت داشتن غلط املائی ، نمونه صحیح آن ظاهر شود .

جستجوی موضوعی

در چنین شرایطی که شما در پی یافتن تفاوت میان عبارات فوق هستید ، ممکن است فیلمی با این نام یا توضیحی تخصصی از این عبارت در حیطه امور حسابداری یا مالیاتی در صدر نتایج ظاهر شود ، مطلبی که مشخصاً مطلوب شما نبوده و تنها شما را به تکاپوی بیشتری می اندازد . جالب اینجاست که چنین معضلی ممکن است برای کارشناس حوزه فیلم و سینما یا یک دانشجوی حسابداری نیز رخ دهد ؛ مشکلی که صدها مصداق برای آن وجود داشته و تا از راه درستی برای یافتن مخلص کلام مد نظرمان وارد نشویم نیز به همین منوال ادامه می یابد .

در همین اثنا Vertical Search یا جستجوی موضوعی که به صورت جستجوی عمودی نیز از آن یاد می شود ، اساس کار موتورهای جستجوگریست که به منظور مقابله با وقوع چنین دردسرهایی شکل گرفته اند . به عبارتی ساده تر ، این سایت ها با فعالیت در حوزه ای خاص و تمرکز بر روی شاخه ای مجزا از علم ، صنعت ، هنر ، فرهنگ ، تجارت ، کاریابی یا جلوه های نمایش آن ها (تصویر ثابت یا متحرک ، کتاب ، مقاله ، پادکست یا فایل های موسیقی) ، کاری را که گوگل به صورت یکجا انجام می دهد ، در زیرمجموعه ای اختصاصی پیش می گیرند .

به عنوان مثال SkyScanner.net یا Momondo.com موتورهایی در حوزه مسافرت و پرواز ،   picsearch.com و tineye.com موتور تصویر یابی ، MixTurtle.com یا SongBoxx.com موتورهای جستجوی موسیقی ، PodScope.com و SlideFinder.net فعّال در زمینه رسانه های دیداری (ویدئو) ، Iconfinder.com همانطور که از نامش پیداست موتور آیکون یاب ، SimilarSites.com در حیطه یافتن سایت های مشابه نسبت به دامنه جستجو شده و ده ها مثال دیگر موتورهای جستجوگریند که علی رغم گمنامی ، هریک طرفداران خاص خود را دارند .

با گذر از این مقدمه در ادامه قصد داریم تا با ذکر ۴ نکته مهم ، سئو و بهینه سازی سایت خود در اینگونه مراجع تقویت کنیم .

  1. شیرجه در عمق اطلاعات
شیرجه در عمق اطلاعات
شیرجه در عمق اطلاعات

مشتریان به دلایل متعددی سایت های زیادی را نظاره می کنند . این بدان معناست که این افراد دارای سلیقه و انتظارات متنوعی می باشند ، ذائقه ای که ممکن است با داده های شما و مجموعه مطالبی که در سایتتان دارید و یا قیمت سئو شما همسو باشد . به همین دلیل نیاز است تا همه اطلاعات موجود در پلتفرم های جستجوگر را به منظور دانستن سلیقه عموم مخاطبین تجزیه و تحلیل کنید ؛ در نهایت بدین ترتیب است که نام تجاری شما شانس بیشتری برای دیده شدن دارد .

  1. در راستای آشنایی با عناصر رده بندی فعالیت کنید .

در راستای آشنایی با عناصر رده بندی فعالیت کنید

هر مجموعه علاوه بر لزوم رعایت قانون کپی ، بنا به سیاست های داخلی خود دارای اسلوب و قواعدی منحصر بفرد در ساختار جستجویش می باشد . به عنوان مثال الگوریتم A9 “آمازون” تفاوتی بنیادین با “والمارت” یا “تارگت” دارد . به همین دلیل بر ماست که با آنالیز و تحقیق پیرامون هریک ، دست به شناسایی فاکتورهای در اولویت آن ها زنیم و چنانچه در آن ها فعالیت می کنیم ، سیاست های همان موتور جستجوگر خاص را مد نظر قرار دهیم ؛ عواملی که همچنین سبب می شوند تا بدانیم هر سایت اولویت خود در برابر مخاطبینش را چه چیزی قرار داده است .

  1. برای هر پلتفرم محتوایی منحصر بفرد بسازید .

برای هر پلتفرم محتوایی منحصر بفرد بسازید

با اینکه عدم استفاده از مطالب تکراری یا کپی شده برای عموم وبمستران به خوبی جای افتاده و از گرفتاری به این دام اجتناب می کنند ، اما نکته ای که در سایه گوگل مانده است این است که این اطلاعات در نظر موتور های جستجوی موضوعی یا عمودی تکراری در نظر گرفته می شوند و باید برای هریک اطلاعاتی منحصر بفرد تدارک دید (هرچند گوگل از خود این اطلاعات نیز بهره می برد) .

همه این ها در حالیست که تکرار بی حساب و کتاب یک نوشته و چسباندن کپی های آن در سایت های متعدد سبب می شود تا ریسک از دست دادن فرصت جذب سنتی ترافیک کاهش یافته و مخاطبین سوء استفاده گر نیز از این مطالب در سایت خود (کپی پیست) استفاده کنند . در همین رابطه با عنایت به نکته اول ، اینکه هر سایت روی چه موضوعی تمرکز کرده را شناسایی کرده و با توجه به آن محتوایی بی همتا برایش تولید کنید .

  1. حفظ یکپارچگی

حفظ یکپارچگی

اگرچه میان حفظ یکپارچگی و تولید محتوایی مجزا برای هر موتور جستجوی موضوعی اندکی تناقض وجود دارد ، اما نکته مهمی هست که باعث روشن شدن مساله می گردد . همیشه گفته می شود که شما به اندازه ضعیف ترین حلقه زنجیره تجاری برند خود قوی هستید ؛ لذا محتوایی که در فضای مجازی برخط به اشتراک می گذارید انعکاسی از هویت نام تجاری شماست که باید لحنی انعطاف پذیر داشته باشد و در عین حال آنچنان ضعیف نباشند که به عنوان دروازه های سست قلعه شما ، مسبب سقوطتان گردند .  پس به جای اینکه موتورهای جستجوی موضوعی یا عمودی را جلوه یک استراتژی مجزا در نظر بگیرید ، بخشی از ماجراجویی های مشتری ببینید .

سخن آخر

در سال جدید میلادی ارتباط متقابل میان سئو وب سایت ، بازاریابی محتوا و تخصص های دیجیتالی در حوزه هایی چون جستجوی موضوعی ، تصویری و صوتی را بیش از پیش خواهیم دید ؛ به همین دلیل بازاریابان جستجو از هم اکنون باید در فکر تقویت این حوزه های رسانه ای خود باشند . در پایان گفتنیست که استفاده از این حربه ها به اطلاع رسانی ، بهینه سازی و اندازه گیری موثرتر استراتژی های سئو و قرارگیری آن در مرکز حوزه تجارت الکترونیکی منجر خواهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...