پرسش و پاسخ سئو

پرسش و پاسخ سئو : یکی از اصلی ترین روش هایی که وبلاگ نویسان – به ویژه در در ایران – به آن متوسل شده و با توجهی ویژه به این پدیده در پی تولید محتوا و به روز رسانی مطالب سایت خود هستند ، آمار و ارقامی است که گوگل در اختیارشان می گذارد . اگرچه استفاده از سابقه جستجوی مخاطبین و اینکه چه موضوعاتی بیشتر مورد تجسس قرار گرفته اند مزایا و معایبی داشته و حتی خود من نیز تجربه استفاده از آن ها را دارم ، اما باید بدانید که حرکت همیشگی در این مسیر نیز دردسرهایی دارد که باید به فکر مقابله با آن ها باشید .

پرسش و پاسخ سئو

در همین رابطه برای مقابله با این رخوت و تکرار ایده های دیگران ، پس از خواندن مقاله ” چگونه محتوای بهتری تولید کنیم : ۳ ایده جذاب و الهام بخش”  که در دو قسمت ارائه می گردد ، نوشته بعدی شما می تواند خروجی جستجوهای گوگل و همچنین عبارت های پرطرفدار آن نباشد ، چرا که برای یک بار هم که شده باید پای خود را از این چارچوب فراتر نهاده و به جای دنباله روی بی چون و چرا ، خودتان مسیر تازه ای برای خوانندگانتان بسازید .

 

همه ما برای اینکه چرخ دنده های مغز خود را به حرکت در بیاوریم ، نیازمند این هستیم تا از نمونه های عینی و به بار نشسته الهام گرفته و آن ها را در راه ساماندهی و انسجام طرز تفکر ، سبک ، گفتار ، متون و سرفصل های کسب و کار خود استفاده کنیم.

اینکه ما دارای یک نقشه دوم (Plan B)  بوده و مسیر های مختلفی در کسب و کار خود تعریف کرده باشیم سبب می شود تا در وهله اول ، اگر روشی پاسخگوی نیازهای ما بوده و بازدهی بالایی داشته باشد ، آن را به کار گرفته شده و تکرار کنیم و هرگاه هم که به بن بست رسید ، از دیگر جایگزین های آن استفاده کرده و در مسیر استراتژی های بلند مدت مجموعه به مشکل بر نخوریم .

به عنوان مثال فرض کنید که تنها راهی که در حال حاضر برای تولید محتوای وبسایت خود به کار می بندید نوشتن یک مقاله خشک و غیر منعطف در خصوص موضوعی خاص است . آیا به این فکر کرده اید که اگر روزی موضوعات محبوب حوزه کاریتان تمام شود چه می کنید ؟ اگر الگوریتم های گوگل چنین نوشته هایی را دیگر ارزشمند قلمداد نکند چه ؟ اگر خود یا نویسنده تان توان و تمایلی به نوشتن نداشته باشید چه اتفاقی می افتد ؟ اگر مسیر اینترنت در سال های آتی به سمتی برود که دیگر اینگونه نوشته ها حرفی برای گفتن نداشته باشند چطور ؟ و ده ها سوال دلهره آور دیگر که روند بهینه سازی سایت تان را به چالش می کشد . حال که این نگرانی در درون شما به وجود آمده است ، به خوبی اهمیت یادگیری سبک های مختلف نگارش را فهمیده و در افق هایی دورتر به دنبال تکنیک های دیگری برای تولید محتوا نیز می روید .

در همین رابطه چند مثال برای تولید محتوایی جذاب در مقاله پرسش و پاسخ سئو و قسمت بعدی آن برایتان آورده ام که می تواند الهام بخش شما در این راه باشد . به این روش های آزموده شده نگاه کرده و دریابید که این نام های تجاری چه کار کرده اند ، سپس شما هم به همراه تیم بازاریابیتان با استناد به این موارد انگیزه و الهام گرفته و با توجه به آن ها ، روش هایی پر بازده و کاربردی متناسب حیطه کاری خودتان خلق نمایید .

 

  1. برای یکی از موضوعات کسب و کار خود ، پستی مخصوص پرسش و پاسخ قرار دهید !

در اوایل دهه ۸۰ خورشیدی ، برنامه ای گفتگو محور تحت عنوان “صندلی داغ” از شبکه دو سیما پخش می شد . این برنامه که در طی سال های نچندان متمادی فعالیتش از چند مجری بهره گرفته و علاوه بر جنجال هایی هم که به پا می کرد ، در مقاطعی هم جواز پخش نمی یافت ، نزد مردم محبوبیت بالایی یافته بود ، محبوبیتی که مرهون سوال و جواب هایی بی پرده و راحت میان مهمان و مجری برنامه بود . این برنامه که بی شک در نوع خود اولین نبوده و پس از آن نیز برنامه های بسیاری با محوریت مشابه تولید شدند ، این درس را به ما داد که می توان از سوال و جواب صحیح – مانند پرسش و پاسخ سئو – در مسیر جذب مخاطب بیشتر استفاده کرد .

در همین اثنا برای ورود به قسمت تخصصی تر این سرفصل لازم است تا پست پرسش و پاسخ سئو (Q&A) رمزی تپلین (Ramsay Taplin) از بلاگ تایرنت (blogtyrant) را به عنوان نمونه ای کامل و الهام بخش در نظر بگیریم که با قواعدی خاص و غیر معمول کار خود را پیش برده است  .  او در این روش سوال و جواب های مرسوم حول محور موضوعی خاص را به طریق دیگری بیان کرد که مورد توجه بسیاری از مخاطبین قرار گرفت . در این رویداد ، فرد مذکور به جای اینکه پرسش و پاسخ سئو را در یک مقاله ای طولانی بیاورد (آن هم سوالاتی که خود او طرح کرده است) ،  با نظارت مستقیمش کامنت های وبلاگ را باز کرده و اجازه داد تا مردم هر سوالی که در خصوص وبلاگ نویسی در ذهنشان دارند بپرسند ؛ خود”رمزی ” هم در مدتی مشخص بشخصه و بلافاصله پاسخ آنها را می داد .

در ادامه اعمال این روش ، حتی افرادی که به صورت آنلاین با او در ارتباط بوده و پرسش و پاسخ سئو می کردند ، از او می خواستند تا صفحات و سایت های مورد نظرشان را نگاه کرده و با داشتن پیش زمینه ای از فعالیت هر یک جوابی منحصر به فرد و مخصوص به آن ها بدهد که این امر سبب می شد تا علاوه بر احساس خوبی که در اثر منادا قرار دادن مخاطبی خاص به وی دست می داد ، پاسخی هم دریافت می کند که کاملاً منطبق با نیازهای او باشد .

در جریان این سوال جواب ها و در پایان وقتی که برای این کار مشخص کرده بود ، او تقریباً به صد سوال در خصوص وبلاگ نویسی ، شروع کردن یک مقاله و اینکه چگونه می توان لیست ایمیل خود را گسترش داد ، پاسخ داده بود . در ادامه به منظور اینکه نظر یا کامنتی از فردی ناخوانده نماند ، او اظهار داشت که تنها یک سوال از هر فرد را پاسخ داده و پس از ۳۰ روز قسمت کامنت های مقاله مذکور را می بندد .

با توجه به این مثال ، پرسش و پاسخ سئو می تواند روشی بسیار مناسب و کاربردی برای برقراری ارتباط با مخاطبینتان باشد ، روشی که سبب می‌شود تا دانسته ها و اطلاعاتی در مورد طرق مختلف انجام کارها را با  آنها شریک شوید و از سوی دیگر میزان ترافیک و قدرت سایت خود را نیز بهبود بخشید . در انتهای این قسمت گفتنیست که سوال هایی که از شما پرسیده می شود ، به دلیل اینکه خود پتانسیل تبدیل شدن به یک موضوع جداگانه برای تولید محتوا را دارند برای شما اقدامی دو سر برد بوده و باعث می شود تا از ذره ذره آن متنفع شوید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...