روش های افزایش ترافیک سایت

روش های افزایش ترافیک سایت : ترافیک ،صعود به رتبه های بالای گوگل ؛عوامل فوق اهدافی هستند که عده زیادی در پی آن ها می روند ، اما در بین ایشان تعداد زیادی نیستند که راه تحقق خواسته های مذکور را بلد باشند . بر اساس توضیحات هرم هدف ، اگر هدف بزرگ ما حصول ترافیک ، بهبود جایگاه ، بهینه سازی سایت ،  ورود لینک های خارجی و فروش بیشتر باشد ، می توانیم با خرد کردن آن ها به اهداف کوچک و قابل دستیابی تر شدنشان به آن ها برسیم .

روش های افزایش ترافیک سایت

چرا که معتقدیم “قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود”! در همین رابطه در صدد بر آمدیم تا با این خط مشی ، ۲۱ راه سریع و انجام شدنی با اندکی چاشنی شیطنت را تحت عنوان روش های افزایش ترافیک سایت ارائه دهیم تا به مخاطبین خود در راستای حصول ترافیک و سئو حرفه ای سایت مطلوب تر کمک کنیم ؛ فقط به یاد داشته باشید که چه یکی ، چه برخی و چه همه آن ها را اعمال کنید ، به فراخور اهمیتشان از حالت کنونی جلوتر می روید .

مقدمه افزایش ترافیک سایت
مقدمه افزایش ترافیک سایت

ترفندهای عنوان

عنوان یک مقاله نه تنها اولین چیزیست که در یک متن دیده  شده و اثر گذار است ، بلکه قطعه ای کلیدی برای تشویق به کلیک و مشارکت بیشتر مخاطبین نیز می باشد . به همین دلیل روش های افزایش ترافیک سایت را با همین مفهوم آغاز می کنیم :

  1. خاص تر باشید

با منادا قرار دادن مخاطب ، به ایشان مژده تغییری محسوس داده و به آنان بفهمانید که شما همان چیزی هستید که در پیَش هستند . به عنوان مثال : ۷ نکته برای اینکه فالوئر های خود در توئیتر را به ۱۰٫۰۰۰ برسانید.

  1. از صفات ثقیل و افعال قدرتمند استفاده کنید .

استفاده از آرایه های ادبی سبب می شود تا رنگ و بوی متفاوتی بر مقاله شما نشسته و چنانچه به خوبی با کلمات بازی کنید ، مخاطب جذب آن می شود . به عنوان مثال به جای اینکه بگویید “۱۰ راه برای خوشتیپ شدن” ، بگویید “۱۰ نکته ظریف برای اثبات شیک پوش بودن خود”

  1. تا حد امکان از افعال ربطی استفاده نکنید

استفاده از مصدرهایی که انجام کاری را نشان می دهند مطلوب تر است .(مانند تلاش کردن ، آموختن ، دنبال کردن ، کشف کردن و …)

  1. مخاطبین را بطور مستقیم مورد خطاب قرار دهید

اگر امکان آن وجود دارد ، مخاطبینتان را با کلماتی همچون “خودتان” ، “خود شما” یا “تان” هوشیار کنید .

  1. از شماره ها استفاده کنید

شاید این قدیمی ترین حقه موجود در روش های افزایش ترافیک سایت باشد ، ولی شما می توانید با استفاده از شماره ها در تیتر خود مخاطب را جذب کنید ، چرا که بیشتر خوانندگان اینگونه ترجیح می دهند . به طور مثال به جای اینکه بگویید “چگونه غذا بپزیم” ، بنویسید “۱۵ روش برای بهبود دست پخت ” .

  1. سوال بپرسید

سوالی از مخاطبین خود بپرسید که آن ها را به چالش کشیده و ایشان را به سوی دانستن جواب بکشاند .

به عنوان مثال : به نظر شما این ۳ راه ساده می تواند روی تبلیغات ایمیلی و فروش بیشتر تاثیر گذار باشد ؟ (که مخاطب در اثر کنجکاوی و شناسایی این سه مورد به داخل لینک کشیده شود )

  1. تک روی نکنید

امروزه ابزارهای رایگانی وجود دارند که به شما برای انتخاب یا بهبود عناوین مورد نظرتان کمک خواهند کرد که از مهمترین آن ها می توان به  CoSchedule’s Headline Analyzer و  Advanced Marketing Institute’s Headline Analyzer اشاره کرد .

  1. از عبارات ثبت شده برای شروع مقاله خود استفاده کنید
نکته هشت افزایش ترافیک سایت
نکته هشت افزایش ترافیک سایت

طبق آمار واصله عباراتی که با “X چیز که … ” ، “X راه برای … ” ، “بهترین …” ، “چگونه ……… بسازیم ” ، ” چگونه می شود … ” و غیره شروع می شوند از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و با توجه به پیشنهاد گوگل راحت تر دیده می شوند .

  1. تیتر را کنار بگذارید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید

اگر تیتر برایتان مهم است (که باید چنین باشد) ، وقت کافی برایش صرف کنید . یک فایل خالی وُرد ، صفحه سفید نوت پد ، برگه ای سفید یا متون موبایل خود را بازکنید و مجموعه عنوان هایی که به ذهنتان می رسد را بنویسید . این کار سبب می شود تا در اثر ازیاد گزینه ها ، یکی بیش از دیگران نظر شما را جلب کرده و یا حتی از ادغام آن ها بهترین گزینه  را استخراج نمایید .

  1. اگر در انتخاب موضوع به بن بست رسیده اید ، آن را در قالب سوال بیان کنید .

بیان حس درونی نیز در چنین مواقعی کارساز است .

  1. مطمئن شوید که تیتر بازتابنده محتوای متنتان بوده و به انتظارات واقع گرایانه پاسخ درستی می دهد .

اگر قرار است که فقط “ماه” را در مقاله خود نشان دهید ، پس قول “ستارگان” را به مخاطبین خود ندهید .

ترفندهای جذب مخاطب

دانستیم که عنوان توانایی جذب خواننده را دارد ، اما در خصوص باقی متن چه می توان گفت ؟ در ادامه به برخی از روش های افزایش ترافیک سایت و آنهایی که می توانند به بهبود جاذبه متن منجر شود می پردازیم :

  1. اول از با ارزش ترین داده های اطلاعاتی خود استفاده کنید

اگر در پی بالا رفتن بازدید های سایت خود هستید ، باید بتوانید تا وارد شوندگان را در آنجا نگه دارید . برای این کار در مقدمه خود ، سعی بر جذب عموم کاربران اینترنت با ذکر نکاتی نچندان طولانی اما گیرا بپردازید . در گام اول بهترین شلیک خود را کرده و سپس در گام های بعدی به پر و بال دادن به آن بپردازید .

  1. از “دست به دست کردن” برای جذب خوانندگان استفاده کرده و سپس آن ها را به خواندن ادامه نوشته ترغیب کنید .

دست به دست کردن

اگر یک بار توجه مخاطبینتان را جلب کرده اید ، باید این حسن توجه را حفظ کنید که یکی از راه های رسیدن به این هدف استفاده از فن “دست به دست کردن سطل” می باشد . و اما طرز کار این تکنیک ! پاراگراف های خود را با طرح یک سوال به اتمام برسانید و در خطوط اولیه بند بعدی پاسخ دهید و یا خطوط جدید را با عبارات و اصطلاحات کوتاهی شروع کنید و سپس در خطوط بعدی تکمیل نمایید .

  1. در CTA های خود ، گزینه های انگیزشی را فراموش نکنید

می دانیم که CTA (call-to-action) گزینه هایی در صفحه و مفاهیمی در بازاریابی هستند که به فروش سریع و دسترسی آسان مشتری به محصول ختم می شوند ؛ مفاهیمی که از مشتری می خواهد تا کاری را انجام دهند (مانند : برای خرید کلیک کنید) .

در حالی که آن ها را از مزایای انجام این کار مطلع می کنید ، به سمت خواسته خود هلشان دهید . در مثال هایی دیگر می توان به “دانلود جزوه راهنما فقط همین امروز” ، “برای ثبت نام رایگان همین الان کلیک کنید” و “جایزه خود را دریافت کنید” اشاره کرد .

  1. از مصرف این عبارات بی روح در CTA خود بپرهیزید
  • ارسال کنید (Submit)
  • وارد کنید (Enter)
  • ادامه دهید (Continue)
  • اینجا را کلیک کنید (Click here)

اگرچه پیرو نکته قبل این افعال مخاطب را به انجام کاری دعوت می کند ، اما علاوه بر خسته کننده بودن ، قوت لازم برای حرکت دادن آن ها را نیز ندارد .

  1. از Hemingway Editor و ویرایشگرهای برای اجتناب از جملات انفعالی استفاده کنید

استفاده از جملات انفعالی همیشه بد نیست ، اما در اکثر اوقات یادداشتتان را کم اهمیت و مختل می کند . ویرایشگر مذکور و نمونه های وطنی بنا به تنظیماتی که برای آن مشخص می کنیم ، جملات نا مناسب (مفهومی یا انفعالی) را شناسایی و به درخواست شما حذف می کند .

  1. دلواپسی مخاطبین خود را تحریک کنید

در خصوص مشکلاتی که مخاطبینتان دارند صحبت کنید ، فضا را تلطیف کرده اما وارد مبحث اصلی نشوید . سپس از آن ها بخواهید که برای یافتن پاسخ خود کلیک کرده ، ثبت نام کنند ، انتخاب کرده و یا هرچه در فکر شماست انجام دهند .

  1. امکان گفتگوی زنده را در سایت خود را فراهم کنید

اگر چنین کاری کنید ، مخاطبینتان به جای کلنجار رفتن با یک سوال یا مساله ، مستقیماً با خدمات مشتریان صحبت می کنند . در این شرایط است که تیم فروشتان در راستای کمک به آن ها ، این افراد را به سوی خرید محصولات یا خدمات موجود سوق می دهند .

  1. آهنربای هدایتی

آهنربای هدایتی که در مقاله ای جداگانه در خصوصش صحبت کردیم ، می تواند عاملی برای جذب هزاران مخاطب حقیقی باشد . در همین راستا به نگارش راهنمایی کوتاه ، انجام یک مطالعه میدانی یا نوشتن راه حلی کاربردی (برگه تقلب) در خصوص مشکلی که کل بازار هدفتان با آن دست به گریبانند فکر کنید .

  1. از نقشه های حرارتی استفاده کنید

نقشه های حرارتی

آیا با اینکه بیشتر روش های افزایش ترافیک سایت را رعایت می کنید ، باز هم کاربر و مخاطب ندارید ؟ در اینجاست که شما ملزم به استفاده از نقشه های حرارتی ماوس هستید . در مثالی ساده ، نقشه حرارتی بازیکنان فوتبال نشان می دهد که این فرد در چه نقاطی از زمین حرکت کرده و در جاهایی بیشترین حضور را داشته است ، اطلاعاتی که علاوه بر مربی خودی ، برای مربی رقیب نیز قابل تفسیر و پر اهمیت می باشد . حال چنانچه از این ویژگی در بهینه سازی سایت و سئو استفاده کنیم ، به ما خواهد گفت که ماوس مخاطب در چه قسمت هایی بیشترین حضور را داشته ، بر روی چه گزینه هایی کلیک کرده و یا حتی چه مسیری را پیموده است . این کار به ارائه اطلاعاتی از میزان جذابیت سایت شما توسط مخاطب (یا عدم آن) و همچنین نقاط ضعف و قوتش می پردازد که به “مخاطب دوست” شدن آن کمک می کند .

  1. سامانه ای برای ارسال ایمیل پس از ثبت نام بسازید

با ارسال ایمیلی خودکار بلافاصله پس از ثبت نام مخاطبین ، آن ها را با اهمیت دادن به ایشان جذب خود نمایید . این نامه الکترونیکی که می تواند حاوی “خوشامدگویی گرم به محفل شما ” ، ” پیشنهاد چند موضوع رایگان ” ، ” ذکر داستانی شخصی” یا ” تذکری بر ارسال ایمیل های بعدی ” باشد ، پس از مطالعه توسط خوانندگان ، حداقل سودی که دارد نمایش نظام مندی سایتتان می باشد .

 

نتیجه گیری روش های افزایش ترافیک سایت

به تلاشتان ادامه دهید ، به یادگیری ادامه دهید .

بدانید که بازاریابی محتوایتان بهتر نخواهد شد و هیچ چیزی یاد نخواهید گرفت اگر به صورت عملی تجربه نکنید . وارد میدان روش های افزایش ترافیک سایت شده ، دستانتان را آلوده کنید و در پی این عمل باشید ، چرا که هر قدمی که در این راه بر می دارید – ولو با آثاری ناملموس – در حقیقت قدمی رو به جلو برای بهبود کیفیت تولید محتوای سایتتان می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...