تاکتیک های غیر معمول وبلاگ نویسی

تاکتیک های غیر معمول وبلاگ نویسی : در تحقیقی که در اخیراً در اکتبر ۲۰۱۸ بر روی وبلاگ نویسی و روش های آن صورت پذیرفته است ، بیان شد که ساده و پیش پا افتاده ترین تاکتیک های نگارشی (روش هایی که با وجود اهمیت فراوان دست کم گرفته می شوند) ، موفق ترین آن ها هستند .

تاکتیک های غیر معمول وبلاگ نویسی

در خلال این تحقیق که توسط Orbit Media Studio – مجموعه ای که در آستانه هفدمین سالگرد فعالیت خود در زمینه طراحی سایت و توسعه وب ، با تکیه بر کار گروهی ، تخصص کارکنان و نگرشی مفید در پی کاربردی و موثر کردن پروژه های اینترنتی می باشند – صورت پذیرفت ، مجموعه مذکور پس از بررسی بیش از هزار بلاگ و آمار و ارقام مربوط به انتشار آن ها ، به نتایج جالبی دست یافت که مهمترین آن را می توان تفاوت عملکرد برترین های این حوزه با سایر رقبایشان و اینکه افراد پیشرو در این حوزه چه می کنند ، دانست . تنها اقلیتی از عموم وبلاگ نویسان از اینگونه موارد – تاکتیک های غیر معمول وبلاگ نویسی – در ساختار سایتشان استفاده می کنند ، اما اکثریت قابل توجهی از آن ها در خروجی کار نتایجی قوی می گیرند که در ادامه به بررسی این اقدامات می پردازیم :

  • انتشار مقالاتی با بیش از ۲۰۰۰ کلمه

انتشار مقالاتی با بیش از 2000 کلمه

نگارش مقاله در خصوص مطلبی خاص و تاکتیک های غیر معمول وبلاگ نویسی برای فعالین این حوزه کار چندان دشواری نیست ، اما هرچه به تعداد موضوعات مورد نظر حول مطلبی خاص افزوده می شود ، اجتناب از تکرار ، استفاده از مطلبی گفته نشده و تولید محتوایی بکر سخت تر می شود . در همین رابطه عده ای از کیفیت و کمیت مطالب کاسته و نمودار بازدهی متون را به قهقرا می برند و عده ای نیز با تلاش بیشتر ، افزایش حجم و کیفیت تحقیقات و مطالعات خود ، ورود به عرصه های جدیدتر یا استفاده از منابعی غیر بومی ، علاوه بر حفظ خط مشی خود ، با کمک دانسته های پایه و پیشینشان آن را تقویت نیز می کنند .

طبق این گزارش تنها ۱۸ درصد از افرادی که مورد بررسی قرار گرفته اند نوشته هایی با ۲۰۰۰ کلمه یا بیشتر داشته اند ؛ در این میان ، با ریز شدن در عملکرد همین گروه خاص ، ۴۲ % افراد مذکور اظهار داشته اند که تاثیرات مثبت این اقدام خود را در بهینه سازی سایت و سئو سایت می بینند . این در حالیست که طبق میانگینی که از پست های تحت مطالعه گرفته شده است ، هر مطلب دارای ۱٫۱۵۱ کلمه می باشد .

  • انتشار مطالب بیش از یک بار در هفته

در ادامه مطالب بند قبل ، استفاده از تاکتیک های غیر معمول وبلاگ نویسی و قرار دادن مطلب در سایت رابطه ای مستقیم با سرعت تولید محتوایی جدید دارد ، به بیانی دیگر شما زمانی قادر به آپلود دو یا سه نوشته در هفته هستید که این مطالب نگاشته شده باشند ، لذا چنانچه خوراکی برای نویسنده وجود نداشته و ذهن وی نیز از خلاقیت تهی باشد ، قرار دادند یک مطلب در هفته نیز کار بزرگی به نظر می رسد .

تقریباً  و به طور دقیقتر ۲۱% از افرادی که در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفته اند اظهار داشتند که بیش از یک مرتبه در هفته به بارگذاری مطالبی جدید در سایتشان می پردازند . مجدداً از این تعداد نیز قریب به نیمی از آن ها به اثر ملموس این اقدام اشاره کرده اند . با کاهش نوسانات وبلاگ ها در سال های اخیر ، امکان تخمین تعداد دفعات آپلود مطالب بیش از پیش فراهم شده است ، از این روی طبق مشاهدات مستند کارشناسان ، در سال ۲۰۱۸ به طور میانگین هر وبلاگ نویس ۴ الی ۵ مطلب به صورت ماهانه در سایت خود منتشر کرده است .

  • صرف بیش از ۶ ساعت برای نگارش یک مقاله

صرف بیش از 6 ساعت برای نگارش یک مقاله

با نگرش به اصلی ساده خواهیم دید که نمودار کیفیت و کمیت در این سرفصل به خوبی صدق می کند . اگر کیفیت مد نظر است ، پس مجبور به صرف وقت بیشتر و در نهایت نوشتن تعداد مطلب کمتری هستید و چنانچه تنها وجود مطالبی پر تعداد در اولویتتان قرار دارد ، پس نباید انتظار معجزه از مقاله ای سست و ضعیف داشته باشید ؛ به همین دلیل یافتن نقطه بهینه این نمودار و احتساب ناحیه ای که برای هر دو عامل ایده آل باشد بسیار حیاتیست . اقلیتی معدود از وبلاگ نویسان زمانی بیش از ۶ ساعت صرف نگارش یک متن می کنند . در میان همین قشر سیزده درصدی ، جمعیتی ۳۹ درصدی وجود دارد که معتقدند این صرف زمان و انرژی دارای بازدهی بالایی برای آنان می باشد . با وجود اینکه زمان صرف شده برای هر مقاله رو به افزایش است ، اما با این حال نیمی از نویسندگان اینترنتی زمانی کمتر از ۳ ساعت صرف هر مطلب خود می کنند . طبق نتایج تحقیقات پیش روی ، این وقت تخصیص یافته برای نگارش در ساعت ۲۰۱۸ به طور متوسط سه ساعت و نیم بوده است .

  • انجام تحقیقات توسط خود فرد

انجام تحقیقات توسط خود فرد

تنها ۲۵ % افرادی که در تحقیق تاکتیک های غیر معمول وبلاگ نویسی حضور داشتند مدعی بودند که خود تحقیقات اولیه مطالبشان را انجام داده و نگاره های آن ها ماحصل فعالیت های خودشان می باشد که در این میان بیش از نیمی از این افراد ، اتکاء به ذات تحقیقات خود و نگارش تراوشات ذهنشان را عاملی مطلوب در سئوسایتشان عنوان کرده بودند . گفتنیست که این حس برتری این افراد خیلی هم بی اساس نیست ، چرا که مطالبی اصیل و غیر تکراری سه برابر مطالبی که از عناوین دیگری اقتباس شده اند یا قسمتی از آن ها به عاریه گرفته شده است در نتایج قدرتمند گوگل جای گرفته اند .

چرا همه وبلاگ نویسان چنین اقداماتی انجام نمی دهند ؟

بی تردید دلیل اینکه همه نویسندگان و مدیران سایت های گوناگون قدم در این عرصه نمی گذارند و چنین خلاقیتی را تنها در درصد ناچیزی از نگارنده ها می بینیم ، سختی کار ، ضیق وقت و صد البته هزینه های مالی آن می باشد . برای بسیاری از نویسندگان بصرفه نیست که برای گام نهادن در مسیر تاکتیک های غیر معمول وبلاگ نویسی و نوشتن متنی دو هزار کلمه ای ، شش ساعت از زمان مفید خود را صرف کنند و در نهایت نتیجه ای مطلوب در کوتاه مدت نگیرند . با در نظر گرفتن وظایفی روزانه که برای این افراد تعریف شده است ، به منظور تحقق اهداف فوق ، مجموعه های مذکور ملزم به استخدام یک نویسنده تمام وقت ، تیمی تحقیقاتی و حتی یک ویراستار هستند تا با تقسیم بندی امور ، کشتی مطالب دست اول و مفید سایت را به ساحل صفحه نخست نتایج گوگل برسانند .

در نهایت لازم به تاکید است که انجام اقداماتی اضافه بر سازمان و غیر ضروری ، مختص افراد و مجموعه هاییست که به دنبال انجام بی کم و کاست و مطلوب امور هستند و می خواهند در عرصه فعالیت خود سرآمد دیگران باشند . این کار هزینه های اقتصادی ، روحی ، جسمی و زمانی در بر دارد ، ولی چنانچه فردی در این سرمایه گذاری شریک شود ، بی تردید آثار مثبت آن و مزد زحمات خویش را می بیند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...