ویدئو و سئو سایت

ویدئو و سئو سایت : پس از اینکه از اهمیت تصاویر در نگه داشتن مخاطب در سایت آگاهی یافتیم ، اینک نوبت به بررسی اهمیت رسانه های تصویری متحرک در یادداشت ویدئو و سئو سایت می رسد :

 ویدئو و سئو سایت

  • از تصاویر متحرک استفاده کنید !

  همانطور که تصاویر نقشی در جذب بیشتر مخاطب دارند ، ویدیو ها نیز در این رابطه بی تاثیر نیستند . در همین راستا چنانچه به گزارشات واصله توجه کنیم به طور متوسط صفحاتی که دارای ویدیو هستند قریب به دو و نیم برابر صفحاتی که فاقد این رسانه تصویری می باشند جذب مخاطب می کنند .

با توجه به این توضیحات ، اینکه ما در کنار مقالات نوشتاری خود یا هر صفحه دیگری که تمایل داریم تا مخاطبین آن را دیده و وقت بیشتری روی آن صرف کنند ، یک ویدئو قرار دهیم بسیار منطقی و عاقلانه به نظر می‌رسد اما چه می شود که همچنین اتفاقی نیفتاده و بالاخص در سایت های ایرانی کمتر شاهد این رویداد هستیم ؟

تصاویر متحرک استفاده کنید

به عنوان یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که بسیاری از وبمستران با آن دست و پنجه نرم کرده و با تصور اشتباه از آن روی گردان می شوند این است که استفاده از ویدیو و ساخت آن به زمان و پول زیادی نیازمند است . شاید دهه ها قبل که تکنولوژی به اندازه‌ای امروز پیشرفت نکرده بود این حرف می توانست ادعای درستی باشد ( درست در سال هایی که حتی اگر بواسطه دوربین های چند کیلویی و گران قیمت هم ویدوئو هایی تولید می شد ، عرصه فراخی برای به نمایش گذاشتن آن ها وجود نداشت ) اما امروزه بواسطه ساخته شدن سخت افزار های دیجیتالی و هوشمند گوناگون که تلفن های همراه در صدر آن ها قرار دارند ، امکان فیلمبرداری از پدیده های گوناگون به سادگی میسر شده و با اندک تلاش بیشتری نسبت به گرفتن یک عکس می توان کلیپی بسیار دیدنی ساخت ؛ کلیپی که با یک برنامه ریزی دقیق ، یک فیلم برداری اصولی و هدفمند با گوشی و همچنین یک سری ویرایش کامپیوتری می‌تواند به محصول ایده‌آل شما تبدیل شود .

برای کسانی که تجربه فیلمبرداری یا فیلمسازی ندارند ، قدم گذاشتن در این راه بسیار دشوار است . با توجه به اینکه ما نیز هیچگاه ادعا نکرده ایم که قرار است کار آسانی را انجام دهیم ، اما باید دانست که حتی بزرگترین تصویربرداران یا فیلمسازان جهان نیز از ابتدا در سطح کنونی خود نبوده و با تلاش ، تمرین و ممارست به این نقطه رسیده اند .

 

در همین راستا با اشاره ۴ مورد از نکات بسیار تاثیر گذار در کار پیش روی ، به بهبود کیفیت آن می پردازیم:

 

  • ویدیوهای آموزشی بسازید : می دانیم که ویدیو هایی که حاوی درس‌هایی در خصوص انجام یک کار خاص به روش های مختلف و یا ساخت محصولات متنوعی می باشد ، به ویژه آنهایی که با عنوان “چگونه می توان…؟” (how-tos) ساخته و منتشر می شوند ، درصد قابل توجهی از ویدئوهای اینترنت و به طَبَع آن یوتیوب را  نیز فرا گرفته اند . در همین رابطه در نوبت بعدی که در پی نگارش مقاله ای جدید بودید ، به این مسئله فکر کنید که این سری به جای نوشتن متن به ساخت یک ویدیو بپردازید . اینکه به جای کار همیشگی در پی تولید یک ویدئوی “بیشتر بدانیم” یا “دانستنی ها” برویم بی تردید تولید محتوایی سطح بالا و دشوارتر از متدهای قبلی می باشد و همچنین به ازای هر پروژه حجم زیادی از اطلاعات ، داده ها و منابع شما مصرف می شود ، اما به این فکر کنید که در این کار نه تنها به خودتان ، بلکه به مخاطب نیز خوش گذشته و حتی بینندگانی که سوالی در خصوص حوزه کاری شما نداشته اند ، آن را دیده و به اشتراک می گذارند .

  • در کار خود به روز باشید : اگر در محیطی تحقیقاتی یا همین حوزه سئو حرفه ای سایت فعالیت می کنید به خوبی می دانید که دورنمای کلی همواره در حال تغییر است . در این مشاغل همه روزه روش وآپدیت های جدیدی عرضه و همه گیر می شود ، به گونه ای همنوایی مستمر با آن ها امری چالشی و دشوار است . در همین رابطه به جای اینکه در پی انتقال اطلاعات با نوشته ها باشید ، به ویدئو و سئو سایت روی بیاورید . به عنوان مثال کارمندان مجموعه Cypress North با برنامه Marketing O’Clock یا “وقت بازاریابی”خود ، به صورت هفتگی برنامه ای ۱۲ الی ۱۵دقیقه ای را ضبط و منتشر می کنند که آخرین وقایع ، حوادث و اطلاعات حوزه فضا را در اختیار علاقه مندانش قرار می دهد . نهایتاً گفتنیست که علاوه بر جذابیت و انتقال مطالب سودمندی که در این برنامه نهفته است ، هوش سرشار سازندگان آن را نیز به عینه می توان دید .
  • تخصص خود را ارتقا دهید : در حالی که شما می توانید در یک وبینار شرکت کنید ، با مشتریان بالقوه خود صحبت کنید و حتی یک کتابچه منتشر کنید ، استفاده از یک مصاحبه ویدئویی در نقطه ای یکسان می تواند مسیر بیشتری را بپیماید . در همین رابطه شما می توانید با نشاندن مهمانتان جلوی دوربین ، سوالاتی از وی در خصوص موضوعی خاص پرسیده ، به مسائلی که احتمال می دهید برای مردم مهمتر است بپردازید و در نهایت در مورد اینکه کجا می توانند اطلاعات بیشتری به دست آورند پرسش هایی را طرح کنید . حاصل دسترنج شما پس از بارگذاری در سایت و شبکه های اجتماعی دست به دست چرخیده و بدین واسطه علاوه بر تبلیغ کار شما ، اطلاعات مفیدی نیز به عموم بینندگان منتقل می شود .

تخصص خود را ارتقا دهید

  • متممی برای مفاهیم ارائه شده بسازید : درست همانند تصویرکه لازمه ای برای فهم بهتر مطالب توسط مخاطبین بود ، ویدئو و سئو سایت نیز نقش پر رنگی در این مسیر دارد . از منظری دیگر این نوشته ها هستند که می توانند انتقال مفهوم کلیپ های ما را کامل کنند ؛ به عنوان مثال در برنامه مشهور و پرطرفدار ” Whiteboard Friday” یکی از نکاتی که بسیار قابل توجه بوده وکاربرد زیادی دارد این است که مولفین پس از انتشار ویدئو ، خلاصه ای مکتوب از آن را نیز ارائه می دهند تا چنانچه فردی این برنامه را از دست داده و یا در پی بازبینی یک نکته خاص بود ، مجبور به تماشای همه آن برای دانستن مطلب کوچک مد نظرش نشود و بدین وسیله داده های مورد نظرش را به دست آورد .

 

به عنوان سخن پایانی باید گفت که ساخت ویدئو و سئو سایت به کمک آن کار دشواری نیست ، پس از این فرصت استفاده کرده و با ساخت ویدئو از همکاران ایرانی خود (که احتمالاً آنان نیز چنین نمی کنند ) پیشی بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...