تصویر و سئو سایت

تصویر و سئو سایت : فروشگاه بزرگی را در نظر بگیرید که از طرق مختلفی به تبلیغ محصولات خود پرداخته و از شیوه های گوناگون بازاریابی برای جذب مشتری استفاده می کند . در همین رابطه پس از اینکه مشتریانی پای به این مکان می گذارند ، عملاً بیان می دارند که به اجناس موجود در آن علاقه مند بوده و حتی اگر در همان لحظه قصد خرید نداشته باشند ، به دانستن قیمت ها یا پی بردن به کیفیت محصولات علاقه مندند .

تصویر و سئو سایت

درست در همین نقطه است که مدیر یا بازاریابی آینده نگر و با هوش ، با اعمال روش هایی کاربردی ، زمینه دیده شدن محصولاتی خاص را بیش از سایر کالاهای موجود در آنجا فراهم می آورد تا علاوه بر حصول اطمینان از اینکه مشتری آن ها را دیده است ، وی را به صورت دوچندان به خریدشان ترغیب کند . به عنوان مثال در فروشگاه های زنجیره ای که موادی خوراکی نیز می فروشند ، بخشی از تنقلات با اینکه می توانستند در قفسه ای دیگر جای گیرند ، در راستای صفوف تسفیه حساب قرار داده می شوند تا بدین وسیله – در صفی که مشتریان را برای مدتی سر جای خود ساکن نگه می دارد – بیش از سایر نقاط دیده شوند .

به عنوان حربه ای دیگر ، می توان به نگه داشتن این افراد به مدتی طولانی تر در فروشگاه به طرق گوناگون اشاره کرد ، وقفه ای که سبب می شود تا یا مشتریان بالقوه محصول مورد نظرشان را بیابند و یا مجاب به خرید کالاهای موجود شوند .

در خصوص این روش می توان گفت که با شمایلی دیگر می توان آن را در بهینه سازی سایت در موتورهای جستجوگر و ” تصویر و سئو سایت ” نیز بکار بست ، جایی که ماندن طولانی تر یک مخاطب در سایت امکان دیده شدن خدمات و محصولات عرضه شده توسط صاحب امتیاز آن را فراهم کرده و احتمال خریدشان را بالاتر می برد .

در خصوص تصویر و سئو سایت نکته جالب دیگری که وجود دارد این است که حتی اگر این بازدید کنندگان خرید هم نکنند – بر خلاف کسبه – وبمستران نه تنها آزرده خاطر نمی شوند ، بلکه از وجود پر تعداد و طولانی تر آنان را نیز خرسند می گردند ، چرا که همین حضور طولانی تر به گوگل می فهماند که سایت مذکور دارای آنچنان ارزشی والاییست که از این حجم کاربر پذیرایی کرده و رضایتشان را جلب می کند .

با توجه به این مقدمه باید بگوییم که با صرف نظر از هر فعالیتی که در سایت می کنیم ، همواره باید نیم نگاهی به درگیر کردن کاربر و افزایش مدت زمان استقرار وی در سایت داشته باشیم .

 

 

سه نکته برای افزایش زمانی که مردم صرف خواندن مطالب شما می کنند!

اینکه درگیر کردن مخاطب با یک مقاله در حال حاضر سخت تر از هر زمان دیگری است مطلب مهمی بوده که از چشم یک متخصص سئو یا وب مستری زبده پنهان نمی ماند . در همین راستا طبق مطالعه ای که Beckon چند سال قبل انجام داده بود ، با توجه به رشد ۳۰۰ درصدی بازاریابی محتوا در سال ۲۰۱۶ ، میزان درگیری مخاطبین و مطالعه آن ها فقط ۵ درصد بیشتر شده بود ، این در حالی بود که در این میان هم تنها درصد کمی از مخاطبین بر روی خواندن مطالب و برقراری ارتباط با آن ها وقت گذاشته و به طور متوسط فقط ۳۷ ثانیه در یک صفحه می ماندند (آماری که به احتمال قریب به یقین در حال حاضر اوضاع وخیم تری نیز یافته است) .

 

اما دلیل به حقیقت پیوستن این آمار نگران کننده چیست ؟

برای این سوال ، پاسخ های فراوانی وجود دارد اما اگر از من بپرسید مهمترین آنها را نشر مقالاتی حاوی مطالب هرز و غیرکاربردی ، غیر تخصصی و بی کیفیت می دانم که همه روزه نیز بر تعدادشان افزوده می شود . در کنار این عامل ، افزایش میزان محتواهای تصویری که برقراری ارتباط با آن ها بسیار راحت تر می باشد را نیز نمی توان عنوان نکرد .

در همین رابطه ما به عنوان بازاریابان محتوا (یا افرادی که می خواهیم سایتمان در رتبه بهتری قرار گیرد ) نیازمند این هستیم تا برنامه‌ای ویژه ای تنظیم کرده و همانند مثال فروشگاه ، مراجعین را با روش های مورد علاقه آن ها در کنار خود نگه داریم . در همین راه لازم است تا :

 

  • چیزی که مشتریانمان می‌خواهند به آنها بدهیم ،
  • آن ها را درگیر مطلبی کنیم ،
  • و آن ها را به سمت ماجراجویی خرید راهنمایی کنیم .

 

  1. از تصاویر استفاده کنید !

از تصاویر استفاده کنید

 

چه تعداد کلمه برای یک مقاله مناسب است ؟ این سوالیست که همواره از من پرسیده می شود و در ازای هر بار پرسش ، من در این فکر فرو می روم که چه اهمیتی دارد ؟!

 

مدت ها پیش این مطلب در میان تولیدکنندگان محتوا و متخصصین سئو بسیار جا افتاده بود که در راه ترقّی جایگاه یک سایت ، مقالاتی کوتاه اما پر تعداد بنویسند ، این در حالی بود که مدتی بعد از آن این عقیده به کلی تغییر کرده و بنا بر این اصل نهاد شد تا مقالاتی سنگین و طولانی اما در فواصل زمانی بلندتر (به معنای کاهش تعداد آن ها) نوشته و عرضه شود .

 

با وجود اینکه قصد ندارم در خصوص رجحان یکی بر دیگری صحبت کنم ، اما باید بگویم که این نوعِ فعالیت ، هدف ساخت سایت و نوع بهره برداری از آن است که تعیین می کند کدام یک موثر تر واقع می شوند .

نهایتاً فراموش نکنید که هدف ما از ارائه یک مقاله انتقال یک مفهوم به مخاطب است ، پس اگر قرار است این نوشته به پریادگیری و درک کامل وی منجر شود باید فراتر از ۲۵۰۰ کلمه منحصر بفرد باشد .

 

چگونه تصویر و سئو سایت را با یکدیگر هماهنگ کنیم ؟

 

با اضافه کردن تصاویر به محتوای نوشتاری خود می‌توانید علاوه بر اینکه زمان ماندن خواننده در صفحه را افزایش می دهید ، امکان به اشتراک گذاری و بحث پیرامون آن در شبکه های اجتماعی را نیز بیشتر کنید . در این خصوص استفاده از تصویری متناسب با متن و تکمیل کننده گفته های شما از اهمیت بالایی برخوردار است .

 

  • از تصاویری استفاده کنید که با تجارب کاربران مرتبط است : برای تحقق این قدم تنها کافیست تا از تصاویر عمومی استفاده کنید . تصاویر عمومی و جهان شمول به دلیل اینکه برای همگان قابل فهم بوده و بیشتر مخاطبین می توانند با آن ارتباط برقرار کنند ، سبب می شود تا این افراد هم ذات پنداری کرده ، به دیدن آن علاقه مند شوند و زمان بیشتری را در صفحه مورد نظرتان سپری کنند .

 

  • داستان سرایی کنید : یکی از خصوصیات اصلی تصویر و سئو سایت در این است که می توانند داستانی را بگوید که با هیچ کلمه ای قابل بیان نیست ، پس از تصاویری استفاده کنید که سبب می شود تا پیام مطالب شما بهتر منتقل شده به درون مایه اصلی آن به جان مخاطب بنشیند .

 

  • نام تجاری خود را تقویت کنید : اینکه تصاویر انتخاب شده با نام تجاری شما ( برندی که در آن مشغول به کار هستید ) ، نام سایت و همچنین حوزه کاری که در آن فعالیت می‌کنید مرتبط باشد از اهمیت بالایی برخوردار است . به عنوان مثال اگر محتوایی که در سایت خود استفاده می کنید عموماً فکاهی بوده و یا حیطه فعالیتی شما به گونه ای است که مخاطبینش آن را به عنوان سایتی طنّاز می شناسند ، از تصاویری خنده دار که حاوی دیالوگ‌ها و توضیحاتی جذاب هستند (به انگلیسی میم , به فرانسوی مِم که به صورتmeme  نوشته می شود ) استفاده کنید . مسلماً اگر کار شما در خصوص امور درمانی و بیمارستانی باشد قدم گذاشتن در این راه نتایج مطلوبی به بار نخواهد داشت ،  در نتیجه لازم به یادآوریست که تصاویر می‌توانند به داستان شما کمک کرده و خود را به نام تجاریتان متصل کنند ، پس از نمونه هایی استفاده کنید که می‌توانند مطلوب و یاری رسان نام تجاری شما باشد .

 

  • به ارائه اطلاعات بپردازید : مغز انسان در پردازش اطلاعات تصویری بسیار سریعتر از پردازش اطلاعات نوشتاری رفتار می کند ، به همین دلیل استفاده از تصویر و سئو سایت برای انتقال اطلاعات روند انجام یک کار ، ارائه آمار و نکات آموزشی بسیار مطلوب می باشد .

 

در نهایت لازم به ذکر است که همه تصاویر ساختار یکسانی ندارند ، پس نمونه هایی را انتخاب کنید که تاثیر بیشتری داشته و ارتباط تنگاتنگی با خود محتوایی دارند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...