نکات پر اهمیت سئو

نکات پر اهمیت سئو : اگر در سه مقاله قبلی «۱۳ اقدامی که به شکست نویسنده در وبلاگ نویسی ختم می شوند » با ما همراه بوده باشید ، بدون شک منتظر ۵ قدم باقی مانده از این اقدامات هستید ، روش هایی که در متن پیش روی به ۳ مورد بعدی آن ها خواهیم پرداخت ! این در حالیست که چنانچه به یادگیری نکات پر اهمیت سئو علاقه مندید ، پیشنهاد می شود که پیش از ورود به این مبحث ، مراحل گذشته را در تارنمای سئویاب مرور کنید !

نکات پر اهمیت سئو

۹ – عدم وبلاگ نویسی مستمر

ثبات قدم در مطلب گذاری مستمر یکی دیگر از مواردیست که هرچه بیشتر به آن بپردازیم سود بیشتری عایدمان می شود . در همین رابطه هر چه بیشتر پست گذاشته یا در بخش مقالات خود نوشته های پر تعداد تری داشته باشید ، هم بین مخاطبین انسانی و هم از سوی موتورهای جستجوگر اعتبار بیشتری یافته و می‌توانید رضایت و اعتماد آنها را جلب کنید . ناگفته نماند که در این میان افزایش کمیت مقالات و بارگذاری مستمر آنها به معنای کاهش کیفیت و خلق محتوایی بی ارزش نمی باشد ، لذا انجام این کار زمانی ارزشمند بوده و بازدهی قابل توجهی دارد که علاوه بر تعداد بالای یادداشت های خود ، این عوامل حاوی مطالب جذاب و آموزنده نیز باشند . اگرچه در حوزه های گوناگون این تعداد متفاوت بوده و در حالی که ماهی یک مقاله به صورت مستمر در روزی خاص برای یک سایت مفید است ، ممکن است هفته ای دو مقاله برای سایت دیگری که رقابت بهینه سازی سایت در آن شدید بوده کم هم به نظر برسد . به عنوان مثال خود من در راستای همین نکات پر اهمیت سئو ، برای یکی از مشتریانمان که در حوزه حسابداری فعالیت می کند ، دست کم پنج مقاله برای هر ماه آماده می کنم . این مقدار تا حد زیادی توانسته است تارنمای مذکور را در کلمات کلیدی خود به نتایج اولیه گوگل برساند ؛ این در حالیست که برای مشتری دیگری که سایت فروشگاهی داشته – لوازم یدکی خودرو که ماهیت شغل او داد و ستد کالاست – در همین دوره بیش از ۱۰ مطلب جدید در سایتشان قرار داده شده است .

عدم وبلاگ نویسی مستمر

در حالت بعدی اگر ماهیت سایت شما اخبار و اطلاعات با گوشه چشمی به تبلیغ محصولاتی خاص می باشد ، باید بدانید که هر چقدر هم که به صورت ماهانه مطالبی را ارائه کنید باز هم کم است . به عنوان مثالی دیگر یکی از مشتریان سرشناس ما مجموعه ای است که به فروش موتور سیکلت می پردازد . اگرچه این مجموعه به خودی خود آنچنان سرشناس و قدرتمند است که در صفحه اول بسیاری از کلمات کلیدی حوزه کاریش دیده می شود ، اما کدام مجموعه بزرگی را سراغ دارید که با وجود نام و آوازه بلند خود به تبلیغات دست نزند ! بی تردید این کمپانی هم از این قاعده مستثنی نبوده و با وجود صدها مراجعی که روزانه به سایت خود دارد باز هم در پی قرارگیری در اولین نتیجه گوگل و معرفی شدن به عنوان گزینه اصلح نتایج جستجو برای عموم جستجوگران اینترنتی می باشد . در همین اثنا شاید جالب باشد که بدانید این کمپانی به صورت هفتگی دست کم ۲۵ مقاله جدید را تولید و بارگذاری می کند که آپلود این حجم از اطلاعات دست اول که با  اسلوب و زمانبندی مشخصی در دسترس مخاطبین قرار می گیرند ، تحت لوای نکات پر اهمیت سئو تاثیر بسزایی در بالا بردن رتبه سایت مذکور داشته اند .

 

اگر بخواهیم خلاصه ای از این قسمت بیان کنید باید بگوییم که اگر خودتان به شخصه قصد بهبود شرایط سئو سایت و بهینه سازی آن را دارید ، بنا به توانایی های خود ، میزان رقابت در حوزه فعالیتتان ، زمانی که می توانید صرف جمع آوری اطلاعات و نگارش مقاله ای خوب بکنید و همچنین میزان پست هایی که نتایج مثبت آن را ملاحظه فرموده اید ،  باید تعداد و زمان مشخصی را برای آپلود مقالات خود انتخاب کنید تا علاوه بر بارگذاری منظم آنها ، خود شما نیز در گردآوری خوراک سایتتان دچار مشکل نشوید .

 

۱۰ – نوشتن یک مقاله ۳۰۰ کلمه ای

 

نوشتن یک مقاله ۳۰۰ کلمه ای

در موارد متعددی “هر چه بیشتر” به معنای “هر چه بهتر” است ! با استناد به این طرز فکر بدون شک مقاله ۳۰۰ کلمه ای نیز به اندازه همان ۳۰۰ کلمه دارای فایده و عایدی می باشد اما حقیقتی که وجود دارد این است که چنین موازنه ای برقرار نمی باشد ! به زبانی ساده تر در اینجا ضرب المثل « هر چقدر پول بدهیم ، آش می خوریم » برقرار نیست ، چرا که این محیط همانند رستورانی که باید برای داخل شدن به آن مبلغی ورودی بپردازیم ، مستلزم ارائه وجه مشخصی بوده و در صورت عدم تخصیص بودجه ای معلوم ،  حتی به “آش” نزدیک هم نمی شویم .

در همین رابطه حتی اگر یادداشتی در این حد و اندازه ایندکس هم شود ، عملاً مورد سنجش موتورهای جستجوگر قرار نگرفته که بخواهیم به همان میزان به آن ارج و اعتبار دهیم و حتی اگر چنین اتفاقی نیز بیافتد ، بواسطه اینکه مقالات بعدی رقبای ما در چارچوبی مفصل و بلندتر منتشر می شوند ، مقاله مذکور به صورت خود به خود به صفحات بعدی پرتاب می شود .

 

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که با استناد به این مورد از نکات پر اهمیت سئو ، چگونه سایت های متعددی که دارای مقالاتی کوتاه هستند ، در صدر نتایج گوگل با کلمه کلیدی خاصی قرار دارند ؟ اگر بخواهیم مثالی ملموس برای پاسخ به این سوال بزنیم ، می‌توانیم به تارنمای “ورزش ۳” به عنوان یکی از پر طرفدارترین سایت های ایرانی اشاره کنیم . اگرچه این سایت دارای مطالب متعددی حتی زیر ۳۰۰ کلمه است ، اما در وهله اول باید به حجم اطلاعاتی که نه در ماه ، نه درهفته ، نه در روز بلکه در هر ساعت ارائه می دهد توجه کنیم و از سوی دیگر باید بدانیم که اینگونه سایت ها ماهیتی خبری و اطلاع رسانی دارند ، مطالبی که ارائه می دهند دارای تاریخ انقضاء بوده و شاید مطلبی که امروز هزاران نفر را جذب خود کرده است ، هفته بعد حتی یک بازدید کننده نیز نداشته باشد .

 

اگر مبحث مقالات همیشه سبز را به خاطر آورید ، در آنجا گفته شد که یکی از ویژگی های مهمی که باید به یاد داشته باشیم این است که مقالات ما باید دارای چنان درون مایه ای باشند که تاریخ انقضاء نداشته و چه امروز و چه یک سال دیگر مخاطبینی آن را مطالعه کنند ، بتوانند مطالب مفیدی را از دلش بیرون بکشند . این در حالیست که سایت های خبری به هیچ عنوان مطالب همیشه سبز برایشان اهمیت نداشته و با توجه به اینکه رسالت آنان انتقال خبرهای فوری به صورت زنده و آنی در محیطی رقابتی با سایر خبرگزاری ها می باشد ، در فکر ماندگاری یا رعایت تعداد کاراکترهای یک مطلب نیستند . پس باید بدانیم که اگر ماهیت سایت ما خبری نیست ، نگارش مقالاتی کوتاه گرهی از کار ما باز نمی کند و تنها اتلاف وقتی همراه با بی ارزش کردن نام تجاریمان می باشد .

 

مقاله آموزشی – این آموزش صرفاً آموزش نکات درسی نبوده و می‌تواند همانند همین مقاله نکاتی کاربردی را به مخاطب ارائه دهد – باید حداقل دارای ۱۵۰۰ کلمه باشد تا به درستی مفاهیم خود را به کاربران منتقل کرده و بتواند نظر جستجوگران را نیز به خود جلب نماید . ناگفته نماند که در این راه اگر می خواهید به سئو تضمینی دست یافته و بدون شک و تردید به جایگاه مناسبی در نتایج موتورهای جستجوگر برسید ، پیشنهاد ما به شما ارائه مقاله ای بیش از دو هزار کلمه است ( دو هزار کلمه ای که صد البته نباید در ساختاری یک تکه ، سرد و خشک ارائه شده و در بطن آن همه نکاتی که تا به اینجای کار در خصوص نگارش مقاله ای مفید ارائه شد استفاده شود ) .

وسط نوشتن یک مقاله

در پایان این قسمت لازم به تاکید و یادآوریست که مقالات بلند در بیشتر اوقات بهتر از مقالات کوتاه هستند اما این بدان معنا نیست که همیشه استفاده از یادداشت طولانی می تواند مفید باشد .  به عنوان یکی از نکات پر اهمیت سئو ، فرض کنید صفحه مرتبط با فروش یک محصول یا خدمت که هدف ما از خلق آن جلب توجه مخاطب کالا و خرید آن است و اطلاعاتی که در آنجا قرار داده ایم صرفاً عواملی محرک برای تسریع این عمل می باشد در دستان ماست . در چنین شرایطی است که نوشته های بلند خیلی هم کارساز نبوده و استثناً اگر نوشته های تکمیلی ما کوتاه تر بوده اما با محتوای غنی خود بتوانند مخاطب را مجاب به کلیک کردن بر روی گزینه ادامه و دیدن صفحه مذکور نمایند ، نتایج بسیار بهتری هم بدست می آوریم .

آخرین نکته در نکات پر اهمیت سئو

 ۱۱ – عدم استفاده از لینک های داخلی و خارجی

در نکات پر اهمیت سئو ، درست همانند فقدان”متا دیسکریپشن” های منحصر به فردی که برای هر صفحه می توانستند مضر باشند ، نداشتن عناصر سئوی on-page  یا داخل سایتی –  از جمله لینک های داخلی و خارجی- نیز می تواند ارزش محتوایی شما را کاهش دهد ؛ عواملی که هم برای مخاطب انسانی مهم بوده و هم از سوی هوش مصنوعی موتورهای جستجوی مورد بررسی قرار می گیرند .

 

وجود لینک های داخلی سبب می شود تا خواننده هایی که به سایت شما مراجعه کرده اند ، پس از برخورد با این گزینه ها به دریایی از اطلاعات راه یافته و سوالاتی که در خصوص اصطلاحات مقاله پیش رویشان برای آنان به وجود می آید ، به سادگی پاسخ دهند . این عامل سبب شود تا مخاطب به مدت طولانی تری در سایت شما مانده و از مطالب موجود در آن استفاده نماید ، در نتیجه اطلاعات او از حوزه فعالیتی شما بیشتر می شود . برای گوگل نیز که این عوامل بسیار مهم می باشد ، چون تشخیص داده است که محتوای سایتتان ” کاربر دوست” بوده و ارزش دیده شدن را دارد ، پس جایگاه شما را بهبود می بخشد . این عمل علاوه بر اینکه پاداشی برای فعالیت راهگشا و صادقانه شماست ، افزایش رضایت کاربران فعلی و زمینه فروش خدمات و محصولاتتان را نزد مشتریان بالقوه بیشتر می کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5 (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...