بهبود سئو

برای بهبود سئو سایت و موقعیت خود را در موتور های جستجو گر مانند گوگل افزایش دهید نیازمند بهبود ساختار سایت با توجه به نوع کارکرد و محتوای تولید شده هستید به عنوان مثال میزان رقابت سایتی که در زمینه اخذ ویزا فعالیت می کند با سایتی که در زمینه تولید پوشاک فعالیت می کند یکسان نیست و تفاوت های بسیاری را دارند اگر سایت اخذ ویزا به روزانه یک مطلب جهت حفظ موفعیت خود نیاز داشته باشد سایت پوشاک یک مطلب در هفته نیاز مند است.

بهبود سئو

از نظر فعالیت های اخذ بک لینک نیز این دو با هم قابل مقایسه نخواهند بود سایت های پر بازدید رقابت های بسیار بالاتری با هم دارند و از این نظر نیز با هم در یک استراتژی در هر دو سایت نمی توان موفقیت چشمگیری بدست آورد پشنهاد ما برای بهبود خدمات سئو بررسی آن توسط یک تیم متخصص است اما جهت آشنایی با موارد کلی بهبود سایت این موارد را به طور مختصر با هم بررسی می کنیم:

استفاده از تصاویر

امروزه یکی از روش های بسیار پر کاربرد برای ارتقای رتبه سایت در جستجو های گوگل استفاده از تصاویر و انجام دادن سئو تصاویر برای سایت است

استفاده از مطالب

شما می توانید با استفاده از مکانیسم تولید محتوای سازنده و مفید به بهبود رتبه سایت خود در موتور های جستجو کمک کنید

استفاده از پادکس

ساخت و ایجاد پادکس نیز می تواند روشی برای جذب مخاطبین به سایت شما باشد

استفاده از شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی نقشی بسیار سازنده داشته اند و در کسب موفقیت وب سایت شما بسیار تاثیر گذار خواهند بود

بهبود سئو سایت با استفاده از عوامل تاثیر گذار درونی

با تقویت بستر های درونی سایت شما همواره می توانید به کسب جایگاه های بهتر امیدوار باشد به عنوان مثال ترتیب های تگ های H1,H2,…

روش های بهبود سئو سایت

روش های پیاده سازی

تمامی مواردی که تا بدین جا برای بهبود سئو به شما پیشنهاد گردید روش‌های کارآمد و مفید می باشد اما در اینجا می خواهیم ذکر نکاتی اشاره کنیم که می‌تواند جایگاه شما را در موتورهای جستجو تغییر داده و باعث بهبود سریع شما شد :

۱-سئو موبایل

یکی از مواردی است که می تواند به شما کمک کند ،سئو کردن سایت خود برای موبایل می باشد بعد از انجام این کار باید در واقع مباحث ریسپانسیو بودن وب سایت را رعایت کنیم ، با ریسپانسیو بودن وب سایت سایت ، شما دارای موقعیت بهتری خواهد بود به علت این که گوگل به سایت هایی که  برای موبایل بهینه سازی شده باشد اهمیت بیشتری خواهد داد .

۲-سرعت لود سایت

یکی از عوامل دیگری که در بهبود سئو بسیار موثر است کار بر روی سرعت سایت شما است هرچه سرعت سایت شما بالاتر باشد یا زمان لود وب سایت شما پایین تر باشد وب سایت بهتری خواهید داشت. برای همین همواره سعی کنید که سرعت لود سایت شما از بقیه سایتی رقبا بالاتر باشد و در واقع سرعت سایت بهتری داشته باشید .

۳-متا توضیحات

یکی از مواردی که به بهبود شما کمک می‌کند تا سئو بهتری داشته باشیم متا توضیحات در هر صفحه است ،باید توضیحات کامل برای هر صفحه بدهید که گوگل نیز برای این مورد اهمت بسیار بالای در رتبه بندی وب سایت ها قائل است.

۴-رفع خطای ۴۰۴

برای این که وب سایت خوبی داشته باشیم وب سایت ما نباید خطاهایی مانند خطای ۴۰۴ به نخره خطای ۴۰۴ ناشی از عدم وجود یک صفحه خاص می باشد در صورتی که سایت شما دارای صفحه ۴۰۴ زیادی باشد این را گوگل به عنوان یک امتیاز منفی برای شما در نظر می گیرد .

۵-آپدیت مطالب قدیمی سایت

به روز بودن وب سایت شما بهترین امتیاز یرای بخبود سئو است پس همواره وب سایت خود را به روز نگه داریم زیرا یکی از معتبر ترین راه ها برای اینکه شما همیشه در بهترین نتایج گوگل دیده شوید و صعود شما به صدر نتایج گوگل  در واقع به روز بودن شماست و در واقع به روز رسانی مطالب قدیمی وب سایت شماست. پس اگر می خواهید به بهبود سئو دست پیدا کنید بهتر است مقالات قدیمی خود را همواره به روز نگه دارید .

۶-حذف لینک اسپم

سایت های اسپمر به شما لینک می دهد که این بک لینک ها با اتوریتی پایین و احتمال قوی نیز ضعیف می باشند و برای وب سایت شما خوب نیستند و باعث افت رتبه شما می شود. بنابراین برای بهبود سئوی خود بهتر است این لینک ها را از سایت خود از طریق کنسول گوگل حذف کنید .

۷-بک لینک خوب

گرفتن بک لینک قوی و موثر در بهبود رتبه سایت شما بی تاثیر نخواهد بود و باعث بهبود سئوی سایت شما خواهد شد و به شما پیشنهاد می کنیم به عنوان یک راه موثر از سایت های معتبر و از روش های صحیح بک لینک بگیرید این روش لینک گرفتن باعث می شود که شما جایگاه بهتری در موتورهای جستجو پیدا کنید .

۸-بهبود محتوای سایت

یکی از اقداماتی که برای بهبود سئو قطعا نتیجه بخش خواهد بود به روز روی به‌روزرسانی متداول مطالب و همچنین تولید محتوای جدید ،مناسب، خوب و کاربرپسند می باشد. شما در نظر بگیرید در هر لحظه ای که متن را می نویسید کاربر باید جواب خود را در متن شما یافته باشد، از یاد گویی و گریز زدن در مطالب غیر مرتبط بپرهیزید .سعی کنید کاربران را به صفحاتی مناسب از وب سایت خود راهنمایی نمایید ، اینها سبب می‌شود که شما به عنوان یک وبمستر خوب بتوانید مطالب را به کاربران خود منتقل نمایید و بازده مناسب خود را در موتورهای جستجو بگیرید .

۹-مخفی نمودن محتوا

سایت خود را قبل از طراحی از دید موتورهای جستجو پنهان نمایید زیرا ما ممکن است به عنوان یک سایت بدون مطلب و بی ارزش به شما نگاه کند البته این گزینه را در ورد پرس و سی ام اس های مشابه می توانید بیابید و می توانید از این امکانات این سی ام اس ها استفاده نمایید. زیرا سایتی که به تازگی طراحی شده است مطالبی ندارند و گوگل ممکن است امتیاز خوبی به این سایت ها ندهد و بهتر است در زمانی که طراحی سایت تان کامل شد آن را به گوگل معرفی کنید .

۱۰-لینک خروجی کم و خوب

سعی کنید لینک های خروجی شما لینک های باشد که به سایت های معتبر و معروف می باشند نه سایت‌هایی که رتبه بالایی ندارد به عنوان مثال اگر قرار است این که خروجی از سایت شما داده شود بهتر است به سایت های مانند موز یا الکسا و گوگل داده شود و بهتر است تا حد ممکن لینک خروجی در سایت شما وجود نداشته باشد .

۱۱-میزان چگالی

چگالی کلمات خود را در محتوا رعایت کنید ، این عدد در برخی از سایت ها با برخی از افزونه ها قابل پیگیری و ردیابی است اما در حالتی که  سایت خود را خود نوشته اید یا مجموعه ای برایتان فراهم کرده یا از cms استفاده نمی کنید بهتر است آن را در حدود ۳ درصد نگه دارید . یعنی نسبت کلمات کلیدی شما به کل محتوا ۳ درصد بماند و نه بیشتر و کمتر .

۱۲-آفتی به نام محتوای تکراری

محتوای تکراری می تواند یک سایت خوب را نیز به راحتی از نتایج گوگل پایین بیاورد پس سعی کنید همواره کم بنویسید ولی از مطالب کپی برداری شده استفاده نکنید زیرا اینگونه به بهبود سئو سایت لطمه وارد کنید .

۱۳-عناوین مناسب

برای سایت خود و مطالب خود از عناوین جذاب و کاربرپسند استفاده کنید ، عنوان هایی که کاربر را به سایت شما جذب نمی کنند، نمی تواند شما را در بهبود سئو سایت تان یاری کند .

۱۴-مصاحبه مناسب

مصاحبه مناسب با افراد مطرح و معروف و یا در زمینه کاری مورد نظر تان می تواند به بهبود سئو سایت شما کمک کند .

استفاه از کلمات کلیدی در عناوین

از کلمات کلیدی استفاده کنید که بازده بیشتری دارد و به افزایش رتبه سایت شما همچنین بهبود سایت شما در موتور جستجوگر گوگل کمک شایانی می‌کند .

۱۵-موارد نگارشی

موارد نگارشی و نداشتن غلط املایی باعث می شود که شما توسط موتورهای جستجوگر به یک وب سایت دوست داشتنی تبدیل شوید که اشتباهات املایی ندارد و همچنین کاربر هایی که به وب سایت مراجعه می‌کنند نیز از سایتی که بدون غلط املایی باشد استقبال بیشتری می کند .

۱۶-درون بری مطالب

سعی کنید که محتوای خود را درون بری کنید ، برای درون بری کردن محتوای لازم به این نیست که محتوا مطالب شما طولانی باشد و منظور داشتن مطالب غنی است .

۱۷-داشتن محتوای چندرسانه‌ای در وب سایت

محتوای چند رسانه ای یا همان ویدیو ها در وب سایت باعث می شود که مطالب سایت شما نظر گوگل غنی تشخیص داده شود، در مطالب خود از ویدئوها و تصاویر و مباحث چندرسانه‌ای بیشتر استفاده نمایید .

۱۸-گذاشتن پست های شگفت انگیز

با موضوع بحث برانگیز میزان محبوبیت و ورودی سایت خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید و این باعث بهبود سایت شما در موتورهای جستجو خواهد شد .

۱۹-گرفتن بک لینک مناسب

یکی از راهکارهایی که توسط آن می توانیم به بهبود سئو سایت خود کمک کنیم گرفتن بک لینک مناسب از سایت های با رتبه بالا و  بازدید کننده زیاد می باشد البته باید توجه کنیم که به عنوان اسپم شناخته نشود و شما با گرفتن بک لینک های خوب اما مناسب می توانید به بهبود رتبه سایت خود در موتورهای جستجو کمک کنید .

  بک لینک گرفتن و ساختن یک امری بسیار تخصصی و بسیار مهم است، زیرا همانطور که می تواند باعث ارتقای رتبه سایت شما شود می‌تواند باعث پنالتی سایت شما و حتی حذف شما از نتایج گوگل بشود . بنابراین دقت کنید که از چه سایتی لینک می گیرید و اگر در این زمینه تخصصی ندارید حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید . بک لینک از شبکه های اجتماعی ، یکی از موارد دیگری که می توان در مورد بک لینک ها به آن اشاره نمود شبکه اجتماعی می باشد. لینک گیری شبکه های اجتماعی که از آن  بازید کننده مناسب به شما داده شود می‌تواند در سایت شما تاثیرگذار باشد و سایت شما را با ارتقای رتبه در موتورهای جستجو و بهبود سئو نیز مواجه کند ، پس دقت کنید که شبکه اجتماعی که از آن استفاده می کنید پر مخاطب باشد زیرا حجم مخاطب بیشتر باشد ارزش بک لینک نزد گوگل بیشتر است و به آن  توجه خواهد نمود و صرفا لینک بیلدینگ در شبکه های اجتماعی مثل گذشته ارزشمند نیست و لینک هایی ارزشمند است که دیده می‌شود .

۲۰- کار بر روی شبکه های اجتماعی

یکی از مهمترین مواردی که باعث بهبود رتبه سایت در شبکه های اجتمای می شود و به حصول نتیجه بهتر و بهبود سئو کمک می کند کار بر روی شبکه اجتماعی می باشد که بر روی سئو سایت اثر گذار است و سبب افزایش رتبه سایت شما در گوگل خواهد شد ، برای انجام شدن بهتر سئو  باید بر روی شبکه های اجتماعی که فارسی زبانان به آن اهمیت بیشتری می دهند کار شود به عنوان مثال شبکه هایی مانند فیسبوک و تویئتر در این زمینه در اولویت انتخابتان می توانند قرار داشته باشند.

نتیجه گیری بهبود سئو سایت

نتیجه گیری بهبود سئو

بهبود سئو شامل عوامل گوناگونی میشود که هر کدام به تنهایی و یا متربط با یکدیگر در سئو وب سایت ما تاثیر می گذارند و باعث بهتر شدن شرایط وب سایت ما می شود ما در اینجا به برخی اط مهمترین این عوامل اشاره نمودیم اما نحوی صحیح و یکپارچه برای بهبود سئو چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که همه عوامل فوق ناشی از یک سیاست کلی در سئو می باشد که هر کدام از بخشهای فوق قسمتی از کل این موضوع است .

ما در سئو سه بخش کلی برای هر وب سایتی داریم :

  • سئو ساختار
  •  سئو داخل سایت
  • سئو خارج از سایت

که تمامی موارد فوق نیز برگرفته شده از همین سه عامل هستند بنابراین اگر ما این موارد را با رعایت اصول و جزئیات بدانیم دیگر مشکلی در زمینه سئو نخواهیم داشت به شما نیز به عنوان شخصی که میخواهد روند سئو و بهبود سئو راآغاز نماید پیشنهاد می گردد که یا از یک شرکت سئو خدمات خود را بگیرید یا روزانه و به طور مستمر می توانید در سایت خود فعالیت نمایید زیرا که آموزش بهبود سئو سایت امری زمانگیر و نبازمند به تکرار و مداومت و همچنین پایفشاری زیادی را خواهان است و اینطور نمی باشد که یکبار برای همیشه کار شود زیرا رقبای شما نیز بیکار نخواهند نشست و صفحه اول گوگل بیش از ۱۰ گزینه برای شما جای نخواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...