راهکار های سئو و تولید محتوا

سئو و تولید محتوا : همه نوشته های خوبی که در یک مجله یا روزنامه ، یک شبکه اجتماعی یا وبسایتی خاص می خوانیم و یا آموزه هایی که یک متکلم از روی کتابی خاص در رادیو برایمان خوانده ، مفهومی که در یک مونولوگ فیلم نهفته است و یا صحبت های دلنشینی که با دوست خود داریم دارای دو جنبه مشترک می باشند : اول اینکه مفهومی که در آن ها وجود دارد جذاب ، آموزنده و کاربردیست و ثانیاً دارای لحنی خوب با ساختاری قاعده مند ، اصولی و باب سلیقه ما می باشد .

سئو و تولید محتوا

به عنوان مثال دلیل اینکه جذب نوشته های یک هفته نامه خاص در میان صدها نمونه مشابه آن می شویم این است که مسئول تولید محتوای آن بر روی جمع آوری اطلاعات وقت کافی گذاشته و با تحقیق همه جانبه و اصولی ، همان چیزی را که گرهی از کار مخاطب باز می کند به منصه ظهور می گذارد ؛ این در حالیست که این فرد با تسلّط به مقدمات نگارش یک مقاله ، مطلبی را عرضه داشته است که حوصله خواننده را سر نمی برد ، لحن آن با حال و هوای نوشته جور بوده ، اشتباهات محسوس املایی و انشایی ندارد و نهایتاً با ویژگی های زبان معیار همخوانی دارد .

 

در همین اثنا در دنیای دیجیتال مارکتینگ یا بهینه سازی سایت شرایط به نحو دیگری پیش می رود . در این حوزه عاملی به عنوان  سئو سایت پدیدار شده که باعث می شود نویسنده ، همه توجه و تمرکز خود را معطوف به اصل موضوع نوشته نکرده و به ناچار در چارچوب مشخصی حرکت کند . در این فعل و انفعالات ، در برخی مواقع نویسنده با این سوال که ” برای کدامیک می نویسد ! سئو و تولید محتوا برای مخاطب انسانی یا هوش مصنوعی ؟ ” مواجه می شود و آنچنان در قید و بند این محدودیات قرار گرفته و در عمق آن پیش می رود که سبب می شود تا فراموش کند مخاطب وی در حقیقت انسان ها می باشند ، نه ربات هایی که مسئول ارزیابی این نوشته بوده و ممکن است عملاً چیزی از آن نفهمند .

در خصوص سئو و تولید محتوا برای مخاطب انسانی

در خصوص سئو و تولید محتوا برای مخاطب انسانی یا هوش مصنوعی باید گفت که توجه به اندازه مقاله ، چگالی کلمات ، تنوع کلمات کلیدی ، ذکر ویژگی های کسب و کاری محلی و ده ها مورد مشابهی که در تولید محتوای سئو رعایت می شود ، مواردی هستند که عملاً برای یک روزنامه نگار سنتی یا رمان نویسی امروزی اهمیت نداشته و نادیده گرفته می شوند ؛ نکته بد ماجرا هم همینجاست که رعایت این قوانین در جهت بهبود خوانایی مطلب برای خواننده انسانی یا افزایش اطلاعات وی نمی باشد ، بلکه این کارها تنها تلاشی برای مطرح شدن نزد هوش مصنوعی موتورهای جستجوگر می باشد .

 

در تقابل با این دیدگاه باید گفت که گوگل برای یادگیری نیازی به نوشته های ما ندارد ، چرا که هزاران برابر آن را خود به خوبی می داند ! اما گوگل به ما – به عنوان نویسنده – از این روی نیازمند است تا اطلاعات موجود در اینترنت را به نحوی که مخاطبین عام بتوانند آن ها را درک کنند بنویسیم و از میان آن ها نمونه ای که تشخیص می دهد برای خواننده یا جستجوگران مناسب تر است در معرض دیدشان قرار دهد .

 

  • گوگل برای شناسایی محتوای بهتر ساخته شده است

 

اینکه گوگل و خدمات آن به طرز چشم گیری در حال تکامل و گسترش بوده و لحظه به لحظه قدرتمند تر می شود بر شخصی پوشیده نیست . در همین رابطه نه تنها در جستجوهای سنتی این موتور ، بلکه از افزایش شمار کاربرانی که از دیگر خدمات این مجموعه استفاده می کنند نیز می توان فهمید که عموم کاربران اینترنتی این سامانه را به نیکی شناخته و برای حل مشکلات گوناگون خود از آن بهره می برند . این امکانات که صرفاً جهت مشکل گشایی از مخاطبین این سایت از سراسر دنیا به وجود نیامده است ، در بطن خود دارای میلیاردها دلار گردش مالی در هر سال است که بخش عمده ای از این درآمد مخصوص تبلیغات اینترنتی می باشد . اگرچه این پول نهایتاً به جیب گوگل رفته و از این اقدامات متنفع می شود ، اما کاربری که مجموعه و تارنمای خود را در این فضا تبلیغ می کند باید بداند که اعتبار وی pay-per-click بوده و با تمام شدن اعتبارش به نقطه اول باز خواهد گشت .

گوگل به عنوان پربازدید ترین سایت جهان ، بنا به دقت ، سرعت و گستردگی نتایجی که دارد سبب شده است تا در میان سایر رقبای خود نیز از محبوبیت بالاتری برخوردار بوده و بدین ترتیب ترافیکی بالغ بر ۳٫۵ میلیارد جستجو در طول یک روز را تجربه کند . اینکه امروزه نام گوگل مترادف جستجو کردن در اینترنت شده است و با وجود اینکه اولین موتور جستجوگر نیز نمی باشد (آخرینشان هم نخواهد بود) اما در حال حاضر در صدر محبوب ترین ها قرار دارد ، تنها یک دلیل داشته و آن هم کیفیت بالایش در نمایش نتایج است .

اگرچه این مجموعه دارای نواقصی هم بوده و هنوز نمی توانیم آن را ایده آل و آرمانی بنامیم ، اما در شرایط فعلی که رقیبی در نزدیکی آن ها قرار نداشته و با استناد به بازدید های روزانه ، تعداد کاربران ثبت شده و درآمد آن ها ، می توان این مجموعه را به عنوان مفید ترین واسطه یافتن یک مطلب خاص در اینترنت مطرح کرد ؛ پس بی دلیل نیست که ۲ تریلیون جستجو در هر سال توسط این مجموعه پاسخ داده می شود .

امروزه نقش گوگل در زندگی انسان انکار ناپذیر است . نمی توانیم این حقیقت را بسادگی انکار کنیم که همه روزه افرادی از سراسر دنیا به محض ایجاد کوچکترین سوالات در ذهنشان به این دایره المعارف بی حد و حصر مراجعه کرده و هر کجا و هر وقت که بخواهند بهترین پاسخ ممکن را دریافت می کنند .

گوگل خدمتگزار کاربرانش است

با توجه به این توضیحات گوگل یا هر موتور جستجوگر دیگری ، آنچه که ما عرضه می کنیم خود با جزئیاتی کامل و عمقی بیشتر در اختیار دارد ، پس به مقاله ما که مخصوص آن ها نوشته می شود بی نیاز است . گوگل خدمتگزار کاربرانش است ، پس به مقالاتی نیاز دارد که به افزایش کیفیت این سرویس دهی به آن ها و کسب رضایت ایشان منتهی شود . در نهایت در خصوص سئو و تولید محتوا برای مخاطب انسانی یا هوش مصنوعی ؟ باید گفت که اگر مطالب خوبی برای مخاطبین انسانی تولید می کنید ، این تلاش از چشم گوگل پنهان نمانده و به خوبی پاداش شما را می دهد ، عواملی که عیناً در هنگام سئو و تولید محتوا برای ربات های گوگل نیز صادق است ، با این تفاوت که در بهترین حالت اگر جریمه ای در کار نباشد ، تشویقی هم در پی آن نخواهد آمد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...