نکات مهم سئوی محتوا

سئوی محتوا : با بررسی اهمیت کار بر روی کلمات کلیدی مناسب ، بهبود خوانایی یک مقاله و نفوذ به عمق آن در قسمت اول ۹” نکته برای تولید بهترین محتوای ممکن در سال ۲۰۱۹ ” که تحت عنوان « تولید محتوای بهتر» در تارنمای پیش روی منتشر شد ، اینک در قسمت دوم یادداشت مذکور در پی معرفی شش عامل بعدی که بازدهی سئوی محتوا را افزایش می دهند می پردازیم :

سئوی محتوا

 

  1. سرعت سایت خود را جهت سئوی محتوا ارتقا بخشید !

 یکی دیگر از راه های ساده بهبود سئوی محتوا در سال جدید میلادی – که در گذشته نیز وجود داشته است اما با اهمیتی کمتر – بهبود سرعت صفحات یک سایت می باشد .

 این امکان را برای صفحات خود فراهم کنید تا محتوا و سایر نمایه های خود را به سرعت بیشتری نمایش دهند ، چراکه اگر سرعت ارائه این اطلاعات کم باشد ، مخاطبین بی حوصله و کم طاقت زیادی از دست می‌روند .در همین خلال باید از خود بپرسید که در دنیایی که ممکن است هزاران سایت دیگر مطالبی مشابه مطالب شما ارائه دهند ، چرا یک کاربر باید منتظر نشسته و روند کند لود شدن مطالب شما را ببیند .

 به عنوان گواهی مستند ، مطابق گزارشی که بزرگترین خبرگزاری بریتانیا ارائه داده است ، نیمی از خریداران اینترنتی که محصولی یکسان را در سایت های متفاوت می‌توانند بیابند ، بیشتر از ۳ ثانیه وقت خود را صرف بالا آمدن پیوند مورد نظرشان نمی کنند و چنانچه این زمان بگذرد به گزینه بعدی مراجعه می کنند ؛ از سویی دیگر ” گروه نیلسون نورمند ” طی تحقیقاتی که داشته است ، اخیراً اعلام کرده که بیشتر کاربران اینترنتی صفحاتی با سرعت نامطلوب  را طی ۱۰ الی ۲۰ ثانیه اول ترک می کنند ، در نتیجه اهمیت دادن به این عامل تأثیر بسزایی در بهبود سئوی محتوا شما دارد .

 

  1. بر روی رسانه های دیداری خود سرمایه گذاری کنید !

 

بر اساس تحقیقی که Skyword انجام داده است ، مقالاتی که دارای تصویر می باشند تقریبا دو برابر مقالات بدون تصویر مورد استقبال مخاطبین قرار می گیرند . در همین راستا دلیل اینکه تصاویر می‌توانند ناگفته‌های فراوانی را به مخاطب انتقال دهند ، این است که بدون حرفی اضافه بر سر اصل مطلب رفته و جان کلام را بیان می کنند .

در ادامه گفتنیست که  منظور از این تصاویر ، عکس هایی نیستند که فقط در کامپیوتر شما وجود داشته و یا به صورت در جا از اینترنت دانلود و سپس آپلود می کنید ، بلکه منظور بنده تصاویر با کیفیتیست که بر روی طراحی و ساخت آن ها وقت گذاشته و با ایجاد پدیده جدیدی که پیش از این وجود نداشته است مقاله خود را به یک جلوه بصری تجهیز نموده اید .

 در نهایت لازم به ذکر است که یک تصویر خوب می تواند محتوای شما را انعطاف پذیر ، حرفه ای و قابل اعتماد تر جلوه دهد ؛ در نتیجه کار بر روی تصاویر را هرگز به عنوان اتلاف وقت تلقّی نکرده و با این ذهنیت که نتایج مطلوب آن بطور حتم نمایان خواهد شد ، به انجام آن بپردازید .

  1. از حقایق و مستندات استفاده کرده و در جای درست آن ها را به کار ببرید !

 

امروزه شرایط اینترنت به گونه ای شده است که هر کسی بدون هیچگونه محدودیتی می تواند در زمینه های گوناگون ادعاهای عجیب ، موهومی و بی پایه و اساسی کرده و در کسوت یک کارشناس آنها را به خورد مخاطبینش بدهد .

با گذر از این که مخاطب با هوش اینترنتی – به ویژه آن دسته از کاربرانی که سالهاست از این شبکه جهانی استفاده می کنند – به سرعت می توانند متوجه غیر قابل اعتماد بودن این اطلاعات بشوند ، عده فراوانی نیز هستند که به دام این افراد افتاده و ممکن است از این بیانات به عنوان تکیه گاهی موثق و مستدل برای تصمیم گیری و اقدامات مهم خود استفاده کنند .

 در اینجاست که اهمیت استفاده از حقایق و اتفاقاتی که دارای سند بوده و قابل اثبات هستند بیش از پیش می شود . اگر در حوزه کاری خود به آمار و ارقامی که برای مخاطب جذاب است دسترسی ندارید ، داده‌ های شما تکراری یا قدیمی هستند و یا اینکه سندی برای اثبات آن ها ندارید یادتان باشد که تحقیق کلید باز کردن این قفل است .

 

  1. همخوانی با فرمت محتوا با ویژگی های اسنیپت

 

همخوانی با فرمت محتوا با ویژگی های اسنیپت

توجه به ویژگی های اسنیپت و تاثیر خارق العاده ای که این پدیده بر روی نتایج جستجوی گوگل دارد چیزی نیست که در سال ۲۰۱۹ شروع شده باشد ، اما در این سال به روند صعودی خود ادامه داده و کماکان در کانون توجهات قرار دارد .

 طبق اظهارات مقامات گوگل تمامی اطلاعاتی که ما در اسنیپت یک مطلب وارد می کنیم در حقیقت همان داده هایی است که در موتورهای جستجوگر به صورت خلاصه ارائه داده و به مخاطب در خصوص درونمایه و ماهیت مطالبی که در شرف ورود به آن است  توضیحاتی را می دهد .

 اگر به موضوعاتی که در اینترنت سرچ می کنید دقت کرده باشید ، مواردی که در صدر نتایج ظاهر شده ‌اند جملگی دارای خلاصه های قدرتمند و جذابی هستند که حرف دل خواننده را زده و باعث می‌شود تا فرد مشتاق به مشاهده مطلب وارد پیوند مربوطه شود .

در همین راستا چنانچه افرادی که به نگارش مقاله دست زده و از اهمیت اسنیپت هم آگاهند ، علاقه داشته باشند تا با تعریف خلاصه ای گیرا از مطالب خود به جذب مخاطب بپردازند ، می توانند از دستورالعمل‌های زیر پیروی کنند :

  • سوالاتی را در اسنیپت مطرح کرده و در مقاله خود با صلابت و قاطعیت پاسخ دهید !
  • محتوای خود را به بالاترین حد ممکن کیفیت خود برسانید !
  • بندهای مقاله خود را شماره گذاری کرده و آن ها را فهرست وار ارائه دهید .
  • از آمار ، ارقام و داده‌های کاربردی بهره گیرید !
  •  ساختار محتوای خود را به صورتی منطقی تعریف کنید .

 

  1. حرفه ای باشید !

در حال حاضر گوگل بیش از هر زمان دیگری به نگارش مقالاتی که به صورت حرفه ای و قدرتمند نگاشته می شوند اهمیت می دهد .

در این راه شهرت نویسنده و سایت ناشر مطلب از اهمیت زیادی برخوردار است . طبق به روز رسانی هایی که گوگل بر دستورالعمل ارزیابی کیفیت جستجوی خود داشته است ، پیشینه خالق یک محتوا در عمل مربوطه و همچنین رزومه کاری او در نگارش به کاهش یا افزایش کیفیت یک صفحه کمک می کند . در همین خلال شهرت یک نویسنده می‌تواند از دو طریق کلی حاصل شود :

  • تجربه اول شخص (به عنوان مثال اینکه شما یک دهه در پی چاپ کتابی بوده اید و در این مدت همه ریزه کاری های حوزه فعالیتی خود را آموخته اید! )
  • در محافل اینترنتی در خصوص شما چه می گویند ( بازخورد کلینظرسنجی ها ، انجمن های اینترنتی مرتبط با کارتان ، اخبار ، بیوگرافی مولفین ، ویکی پدیای مقالات و غیره در خصوص شما و خروجی فعالیت هایتان چیست ! )

 

در همین راستا به عنوان قدم اول ، با ارائه توضیحاتی درخصوص خودتان و تجربه ای که در زمینه کاری مذکور دارید در صفحه “درباره ما “وب سایتتان ، همراه با شرح توانایی و ارائه رزومه ای از خود ، زمینه شناخته شدنتان برای دیگران را هم فراهم آورید .

 در نهایت این فرصت را نیز برای مقاله نویسان مهمان فراهم کنید تا در قسمت های خاصی از سایتتان بتوانند بیوگرافی خود را ارائه دهند .

  1. تحقیقات اصیل و دست اولی را انجام دهید!

تحقیقات اصیل و دسته اول یک آهنربای غول پیکر لینک در سئوی محتوا می باشد . اگر شما در راه تولید محتوای خود بتوانید آمار ، مطالعات ، داده ها و تحقیقاتی را به شخصه انجام داده اید ارائه دهید ، نه تنها در کانون توجه همگان قرار گرفته و فرصت دیده شدن هزاران باره بواسطه سایت های دیگر را برای خود مهیا می کنید ، بلکه ارزش نام تجاری شما و همچنین قلم نویسندگیتان نیز بیش از پیش می گردد .

به عنوان گواهی بر این مدعا ، طبق تحقیقی که سال گذشته Mantis Research and BuzzSumo در خصوص جایگاه مقالات اصیل و دسته اول انجام داده بود ، ۵۶ درصد است بازاریابان اینترنتی که به شخصه داده‌هایی را جمع‌آوری کرده بودند اذعان داشته اند که نتیجه به وجود آمده از سطح توقعشان بالاتر بوده و به طرز مطلوبی مزد زحمات خود را گرفته اند . علاوه بر این آمار قریب به ۷۵ درصد از این افراد اذعان داشته اند که ترافیک سایتشان زیاد ‌تر شده است ، ۶۳ درصد آنها نیز عقیده داشتن که به اشتراک گذاری مقالاتشان در شبکه های اجتماعی بیشتر شده است . از این روست که گفته می شود انجام تحقیقاتی مستقل سبب می شود تا سایتتان به شدت تقویت گردد .

 اگر بخواهیم به روش های دیگری که به سئوی محتوا می انجامد نگاهی داشته باشیم می توانیم به موارد ذیل اشاره کنیم :

  • انجام یک مطالعه موردی در خصوص موفقیت و شکست‌های ارزشمند در حیطه کاری خود و راه های فائق آمدن یا بهبود آن
  • انجام تحقیقی در حوزه کاری خود (دایره ای کوچک) و سپس تعمیم آن به موضوعات بیشتر (دایره بزرگتر)
  • به جای اینکه افراد متعددی را مورد بررسی قرار دهیم ، داده ها و تراز های خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و سپس یافته های آن را منتشر کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...