اشتباهات رایج یک نویسنده در سئو

اشتباهات رایج یک نویسنده در سئو : تا بدین جای کار در مجموعه مقالات « ۱۳ اقدامی که به شکست نویسنده در وبلاگ نویسی ختم می شوند !  » ، به مواردی اشاره کردیم که انجام آن ها توسط وبمستران ، تولیدکنندگان محتوا و همچنین افرادی که به تازگی در حوزه سئو و بهینه سازی سایت قدم گذاشته اند بسیار رایج می باشد . در همین رابطه در ۱۱ اقدامی که تا کنون گفته شده است ، راه حل هایی متناسب با هریک نیز ذکر گردیده که باعث شده است تا علاوه بر شناسایی مشکلات ، زمینه حل و فصل آن ها نیز مهیا شده و صرفاً به عنوان یک مسئله بی پاسخ رها نگردند .

اشتباهات رایج یک نویسنده در سئو

لزوم استفاده از کلمات کلیدی سایت و همچنین تکرار معقول کلیدواژه های یک متن در خود آن ، استفاده از تیتر های جذاب و همسو با مطالب داخل یک نوشته (یا دیگر جلوه های محتوا) ، قرار دادن متا دیسکریپشن های کاربردی و مطلوب برای کاربران انسانی و موتور های جستجوگر ، استفاده از همه پتانسیل و توانمان برای خلق مطلبی جذاب و گیرا ، بهره گیری از عواطف و احساسات انسانی و عدم شبیه بودن به ربات ها ، خروج از چارچوب های تعریف شده و اقدام در ورای کلیشه های تکراری ، حفظ اندازه مطلوب جمله و پاراگراف ها به منظور افزایش خوانایی مقاله و ایجاد شرایطی بهتر برای مطالعه کاربران ( به ویژه کاربران موبایلی ) ، استفاده از تیتر های داخلی و فصل بندی یک مقاله ، داشتن برنامه ای منظم برای بارگذاری مقالات و رعایت آن در بلند مدت به منظور شناساندن بهتر خود به کاربر انسانی و ربات های گوگل ، نوشتن مقاله ای بلند و پر مغز به جای درج نقطه نظری ۳۰۰ کلمه ای و رسیدگی به ساختار داخلی سایت و استفاده از لینک های داخلی و خارجی مجموعه نکاتی بودند که به تفصیل در چهار مقاله قبلی به آن ها پرداختیم . اینک قصد داریم تا در مقاله اشتباهات رایج یک نویسنده در سئو با رسیدگی به دیگر کاستی های مشهود ، یعنی عدم استفاده از تصاویر و عدم مطالعه منابع موثق ، به این موضوع پر اهمیت پایان دهیم .

 

۱۲ چه کسی به تصویر نیاز دارد ؟

چه کسی به تصویر نیاز دارد ؟

در راستای مقابله با اشتباهات رایج یک نویسنده در سئو آموزش های تصویری را فراموش نکنید . مطالب نوشتاری خود را بواسطه تصاویر کامل کرده و در زمان هایی که ضرورت دارد از اینفوگرافیک ها برای انتقال پیام استفاده کنید . تصاویر به عنوان خوراکی که به مخاطب خود می دهید ، علاوه بر اینکه کمک می کنند تا مفهوم مقاله شما بهتر درک شود و پیامتان را به سادگی بگیرند ، عاملی برای به اشتراک گذاری این پیام در اینترنت و افزایش اعتبارتان در این دنیای پهناور نیز می باشد .

با گذر از محتوای تصاویر و همخوانی آن ها با اصل مطلب که باعث می شود تا خواننده حتی اگر مفهوم نوشته را هم به خوبی درک نکرده باشد ، با نگاه کردن به این تصاویر سخن اصلی نگارنده را بهتر بگیرد ، باید به ویژگی های ساختاری خود عکس نیز توجه فراوانی داشته باشیم .  به عنوان مثال در کسوت فرد یا مجموعه ای که در مسیر سئو تضمینی و بهبود ساختار یک سایت فعالیت می کند ، همواره به یاد داشته باشید که تصاویر باید به نحوی فشرده شده باشند که علاوه بر حفظ کیفیتشان ، سرعت بالا آمدن سایت شما را نیز افزایش دهند ؛ این در حالیست که استفاده از عناوین بهینه و توضیحات تکمیلی (alt texts) در هنگام آپلود اینگونه رسانه ها هم از اهمیت بالایی برخوردار است و سبب می‌شود تا موتورهای جستجوگر نیز به نحوی دیگر (گوگل ایمیج) زمینه دیده شدن سایتتان را فراهم آورند .

 

۱۳ – تصور اینکه شما به تنهایی می توانید در مورد همه چیز بنویسید !

واقعاً می‌خواهید که نوشته های شما تاثیر گذار باشند ؟ اگر چنین است باید گفت که وبلاگ شما مستلزم داشتن آخرین اخبار از رشته یا حوزه صنعتی که در آن فعالیت می کنید بوده و باید در خصوص آخرین خدمات و کالاهایی که مجموعه شما ارائه می‌دهد ، مطالب منظمی را به بهترین نحو ممکن به مخاطب انتقال دهد .

اما نباید فراموش کنید که اگر می خواهید دچار اشتباهات رایج یک نویسنده در سئو نشوید ، خودتان به تنهایی قادر به نوشتن همه این مطالب نخواهید بود !

در یک حقیقت ساده و شاید تلخ باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر فردی در بالاترین حد تسلط و دانایی در مبحث کاری خود باشد ، وقت نوشتن مقاله یا به روزرسانی سایتش را ندارد ، پس اگر شما می توانید با فراغ بال مطالبی را نوشته و روزانه آن ها را آپلود کنید باید بدانید که یا در کار خود به همه موارد و مباحث مسلط نیستید (یعنی این عدم آگاهی که به کاهش مشغله های مختلف منتهی می شود ، زمینه خالی شدن وقتتان را فراهم کرده است) و یا  به عنوان بخشی از مجموعه ای بزرگتر به انجام چنین کاری مشغول هستید . اگر بخواهیم از منظر دیگری به این مسئله نگاه کنیم ، فردی که دارای چنین مهارت هایی است روزانه آنچنان درگیر ملاقات های کاری ، مسافرت ، جلسات و مصاحبه های مختلفی می باشد که توانایی انجام چنین کاری را ندارد ، پس این تفکر را در خود از بین ببرید که همه چیز را دانسته و همه کارها را به تنهایی می‌توانید انجام دهید !

تصور اینکه شما به تنهایی می توانید در مورد همه چیز بنویسید

اگر مشغله شما به اندازه ای زیاد است که نمی‌توانید به امور حاشیه ای مانند آپدیت سایت و اشتباهات رایج یک نویسنده در سئو برسید ،  جای هیچ نگرانی وجود ندارد چرا که با استخدام فردی مسلط به امور نویسندگی ، سئو سایت و همچنین حیطه فعالیت خود می توانید به خوبی این فرد را در سیاست‌های کلی کسب و کارتان راهنمایی کنید و در همین راستا ، به روز رسانی تارنمایتان نیز با چالشی بزرگ روبرو نشود . در ادامه افرادی که تمایل دارند که نامشان در پایان همه مقالات منتشر شده ، علاقه ای به ذکر نام فرد دیگری در سایت خود ندارند یا به نحوی مکلف به نویسندگی با تفکرات خود می باشند ، می توانند به جای یک نویسنده مستقل ، از یک  ghostwriter ، “روح نویس” و به زبانی ساده تر یک «نویسنده نیابتی» استفاده کنند . این افراد به زبان ساده می‌توانند همه سخنانی که شما می گویید و تفکراتی که در ذهن دارید – حتی اگر به شخصه استعداد و توانایی نوشتن مقاله ای برای مخاطبینتان را ندارید – به رشته تحریر درآورده و با نام خودتان آن ها را منتشر کنند .

نتیجه گیری اشتباهات رایج یک نویسنده در سئو

قرار دادن مقاله در وب سایتتان نبض تپنده آن بوده و عنصر مرکزی اعتبار بخشی به نام تجاریتان با جلب توجه مخاطب در دنیای پهناور اینترنت می باشد . در همین رابطه همه تلاش خود را کنید تا سایتی ساخته که مخاطب جذب آن شود و پس از مواجه با درون مایه آن  دکمه “بازگشت ” را برای رسیدن به صفحه اصلی نتایج جستجو نفشارد . با ارائه محتویات جذاب سعی کنید تا بازدید کنندگانی که به سایت شما آمده اند را در آنجا نگه داشته و رفته رفته آنها را به مشتریان ثابت خود تبدیل کنید ، چرا که این کار سبب می ‌شود تا در سطح اینترنت ارزش وب سایت شما افزایش یابد . در انتها لازم به ذکر است که حتی اگر مطلبی هم در خصوص اشتباهات رایج در وبلاگ نویسی وجود داشته باشد که در این مقاله نگفته باشیم ، اگر همین ۱۳ مورد را رعایت کنیم پیشرفت چشمگیری در کار خود خواهیم یافت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5 (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...