گسترش افق های سئو

گسترش افق های سئو : پس از اینکه در بخش قبلی مقاله “۴ روش تولید ایده های ناب برای پست های وبلاگی ” در خصوص اهمیت ارتباط چشمی و دیدن نکات مخفی در همه پدیده های اطرافمان صحبت کردیم ، اینک نوبت این است تا در گسترش افق های سئو به ادامه این مبحث بپردازیم :

گسترش افق های سئو

 

  1. افق های خود را گسترش دهید !

 زمانی که با دیگر تولیدکنندگان محتوا در حوزه های گوناگون صحبت می کنم ، بسیاری از آنها از نداشتن ایده برای نگارش مقاله یا ساخت رسانه های تصویری کلافه و سر درگمند و حس به بن بست رسیدن دارند . با توجه به اینکه تولید محتوای جدید به ویژه برای سئو سایت از اهمیت بالایی برخوردار است ، فقدان نقشه ای کاربردی برای بازی و یک استراتژی کلی آن ها را به سرعت از دور خارج می کند .

برای خود من خیلی جالب بود تا دلیل اینکه چرا یک تولید کننده محتوا نمی تواند مطلب جدیدی بنویسد را بیابم ، لذا با مطالعاتی غیر رسمی و مشاهداتی دوستانه در امور این افراد دیدم که عموماً دارای علایقی محدود و اطلاعاتی – ولو جامع و کامل- تنها در حوزه کاری خودشان می باشند . در همین رابطه دو انتقاد بزرگ به آن ها وارد بود ؛ اول اینکه در ساختاری یکنواخت ، خشک ، سرد و بی انعطاف تنها به اصل مطلب پرداخته بودند و برای عوض شدن شرایط حتی یک گریز کوچک به مطلبی ثانویه و نامربوط نمی زدند و از سوی دیگر ، این افراد اگر به منظور بهبود مقالاتشان تحقیقاتی هم انجام می دادند ، در همان حوزه کاریشان بود و به عبارتی دیگر آن ها در عمق فرو رفته و حس پویایی می کردند ، غافل از اینکه در حال درجا زدن و سکونی مطلق هستند .

شاید این سوال برایتان پیش آید که چرا مطالعه و دسترسی به منابع بیشتر در حوزه کاریمان که سبب می شود تا در این کار تبحر بیشتری پیدا کرده و در مدتی کوتاه تری به آن مسلط شویم ، نامطلوب خوانده می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که من هم با این نکته موافقم که خواندن و مطالعه سبب می شود تا دانایی فرد در حوزه خاصی عمیق تر شود ، اما این را هم نباید فراموش کرد که پرداختنِ صِرف به یک موضوع سبب می شود تا از مطالعات میان رشته ای غافل شده و تنها یک بُعد موضوع مورد نظر را در نظر بگیرید .

در همین رابطه لئوناردو داوینچی نقل و قول معروفی خطاب به نویسندگان دارد که در آن به این مطلب اشاره می کند که ” شما نقاشی را از سرفصل های علوم انسانی حذف کرده اید ، هنری که نه تنها همه پدیده های موجود در طبیعت را به تصویر می کشد ، بلکه چیزهایی را که حتی طبیعت نیز قادر به ساختشان نیست را خلق می نماید ! “

در حالیکه داوینچی مسئله خاصی را در ذهن داشت – که همان حذف نقاشی از سرفصل های علوم انسانی یا سبعه بود – اما اظهارات بینش وی مرزهایی بسیار فراتر از خواسته هایش را درنوردید . در همین اثنا شما به سادگی می‌توانید از چارچوب خود خارج شده و با بها دادن به تخیلتان و گسترش افق های سئو ، مسیر تبدیل شدن به یک نویسنده خوب را بپیمایید .

برای اینکه به تولید کننده محتوایی تبدیل شوید که همه مقالات او دست اول بوده و کارهایی که می‌کند ارزشمند است ، شما نیاز دارید تا به گسترش افق های سئو بپردازید ، قدرت تخیل خود را پرورش داده و با رها کردن آن چیزهایی را تصور کنید که حی طبیعت نیز قادر به ساخت آنها نمی باشد ! به عبارت دیگر شما نیازمند این هستید تا بینش و روش هایی از فکر کردنتان که سبب می شود تا ساختار و دیسیپلینی خاص خود بسازید را گرد هم آورده و  در راهی که هیچکس پیش از شما در آن قدم گذاشته است حرکت کنید .

به عنوان یک مثال شخصی که مدت ها پیش برایم اتفاق افتاده است ، زمانی که مشغول خواندن یک بیوگرافی کامل از نابغه عصر رنسانس یعنی لئوناردو داوینچی” اثر “والتر ایساکسون”  بودم ، به نقل قولی برخورد کردم که برایم جالب بود .  شاید اگر سال ها قبل این کتاب را می خواندم تاثیری در روند مقاله نویسی یا گسترش افق های سئو من نداشت اما از آنجایی که این اواخر “ارتباط چشمی خود” را تقویت کرده بودم ، زمانی که نقل قول داوینچی را می‌خواندم ذهنم توانست تا آن را در حوزه بهینه سازی سایت و بهبود سئو آن را به کار گرفته و این مفاهیم را به نحوی دیگر به نفع خود تغییر دهد .

در نقل قول هایی که داوینچی مستقیماً نویسندگان را مخاطب خود قرار داده است ، می گوید که از علاقه مندی ها و تخیل خود برای دستیابی به موضوعی متفاوت و جذاب استفاده کنید . در حقیقت عمق این سخن بود که سبب شد تا من این نقل قول را در دفترچه ایده‌های خود نوشته و چند ماه بعد که آماده نگارش مقاله گسترش افق های سئو شده بودم از آن استفاده کنم .

بند آخر افق های

پیشنهاد من به شما این است که هر کاری از دستتان برمی‌آید تا مرز های تفکر خود را جابجا کرده ، به گسترش افق های سئو پرداخته و علاقه‌مندی‌هایتان را بیشتر کنید به کار بگیرید که این کار به معنای بازشدن دیدتان برای دستیابی به موضوعات بیشتر مقاله نویسی می باشد . اگر شما فقط و فقط در خصوص حوزه فعالیت خود مطالعه کنید ، تنها عده خاصی را جذب کرده و افرادی از حوزه های کاری غیر مرتبط با شما نمی توانند منظورتان را درک کنند . بنده به خوبی می دانم که شاید کسب اطلاعات از حوزه‌های دیگر برای شما امری دشوار باشد ، اما کافیست تا یک مستند تاریخی نگاه کرده ، برنامه ای تلویزیونی در خصوص روانشناسی تماشا کنید ، به یک پادکست علمی گوش دهید و یا حتی می توانید با دیدن یک قسمت از سریال “ریک و مورتی ” اطلاعاتی غیر از حوزه ای که در آن فعالیت می کنید به دست بیاورید . با توجه به توضیحات چنانچه پیرامون خود را نگاه کنید ، هر گوشه و کناری مملو از اطلاعات مفیدی خواهد بود که با اندکی تمرکز و دقت از سوی شما می تواند نیروی محرکه ای در جهت گسترش افق های سئو به شما وارد کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...