پنالتی های مخفی کاری در گوگل

پنالتی های مخفی کاری در گوگل :مجازات سزای انجام کاری ناپسند است و مجازات های گوگل – یا همان پنالتی های این مجموعه – نیز سزای انجام اعمالیست که نباید آن ها را انجام می دادید ، اما چنین کرده اید . افتادن در دام این نوع پنالتی ها عواقبی از قبیل از دست دادن امکان دیده شدن در جستجوهای معمولی کاربران ، کاهش ترافیک سایت و افول درآمد و سود مجموعه صاحب امتیاز سایت را به همراه دارد ، با وجود اینکه از این نکته آگاهی داریم ، باز هم ممکن است این دردسر برایمان پیش آمده و به این مشکل دچار شویم ، در این صورت چه باید بکنیم ؟

پنالتی های مخفی کاری در گوگل

برای پاسخ به سوال فوق تصمیم گرفتیم تا طی یادداشت پنالتی های مخفی کاری در گوگل و قسمت های مرتبط با آن ، علاوه بر ارائه توضیح مختصری از هر مورد ، راه های برطرف کردن آن ها را نیز برای شما بازگو کنیم اما پیش از آن دانستن تفاوت میان الگوریتم و پنالتی گوگل حائز اهمیت فراوانی می باشد .

الگوریتم در برابر پنالتی

الگوریتم در برابر پنالتی

در دنیای اینترنت اطلاعات بیشماری وجود دارد که هر سطح آن مناسب حال قشر خاصی از کاربران است . در این میان اطلاعات اشتباه فراوانی پیرامون پنالتی های گوگل وجود دارد که کاربران عادی حتی شاید سرفصل های آن – مانند پنالتی های مخفی کاری در گوگل –  را نیز نشنیده باشند ، اما صاحب امتیازان هر سایت ، نویسندگان و ادمین های تارنماهای گوناگون بسیار با آن درگیر بوده و گاه با FUD شدیدی که حول آن وجود دارد (Fear, uncertainty and doubt به معنی ترس ، عدم قطعیت و شک) ، همواره تعریف و نگاهی مبهم به آن و تداخل مسائل مربوط به پنالتی و الگوریتم ها با فعالیت های خود داشته اند . به عنوان مثال پاندا و پنگوئن به عنوان دو مورد معروفتر در حقیقت الگوریتم های گوگل هستند و نه پنالتی های آن ، چرا که مجموعه ای از قوانینی می باشند که به صورت خودکار به باید و نبایدهایی که برای آن ها تعریف شده است واکنش نشان می دهند و در نهایت همه سایت ها را با تراز راهنمای جامع خود استاندارد سازی می کند ؛ بدیهیست که در این روند سایت های مطیع تر جایزه بهتری دریافت می کنند .

از سویی دیگر گوگل با استخدام لشکری از کاربران اینترنتی ، از آن ها خواسته است تا با بررسی سایت های مورد نظرش ، همان هایی که از فیلتر الگوریتم ها عبور کرده ولی بواسطه عدم رعایت استاندارد های گوگل قابل اتکا نیستند – مانند داشتن محتوای ضعیف – را شناسایی و ارزیابی کنند .

با توجه به این توضیحات ، اگر از فیلترهای تعریف شده عبور نکرده و گرفتار الگوریتم های گوگل شویم ، بدین معناست که در نیمه تاریک محوطه جریمه گوگل قرار گرفته اید . پس تا اینجا فهمیدیم که پنالتی به عنوان جریمه عدم اعمال خواسته های گوگل با ویرانی و فقدان بزرگی در ترافیک و جلوه سایت در نتایج جستجو خودنمایی می کند .

در همین رابطه در مواردی که دچار مشکلات فوق می شویم ، اینکه بدانیم به دام پنالتی های مذکور مثلاً پنالتی های مخفی کاری در گوگل افتاده و یا تنها تحت الشعاع الگوریتمی خاص قرار گرفته ایم بسیار مهم می باشد چرا که تا دلیل مشکلی را متوجه نشویم – همانند یک بیماری که تا منشاء اصلی درد یا عارضه را نیابیم قادر به درمان آن نیستیم – قادر به اعمال یک سازوکار مقاومتی و جبرانی در استراتژی های بازیابی خود نخواهیم بود .

در خصوص اصلی ترین تفاوت میان پنالتی های گوگل و الگوریتم های آن می توان به امکان برقراری ارتباط با این شرکت اشاره کرد . به بیانی دیگر ، زمانی که وبسایتی با پنالتی گوگل درگیر می شود از طریق کنسول جستجوی گوگل گزارشی دستی و مختص خود دریافت می کند . در پی این اخطار و با برطرف کردن مشکل مذکور ، گوگل از سایت خاطی توضیح خواسته و در جستجوی دلیل اصلی بروز این مشکلات است ، فرمی که با داشتن گزینه تجدید نظر از پایمال شدن عدالت و تضییع ناخواسته حق آنان جلوگیری می کند .

این در حالیست که در صورت مواجه با اخطاریه یک الگوریتم – به دلیل اینکه تنها یک هشدار است – نه نیازی به ارائه توضیح یا توجیه عمل خود دارید و نه در مجموع امکان این عمل مهیا می باشد !

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با جمله پنالتی های گوگل در خصوص Cloaking یا پنالتی های مخفی کاری در گوگل در سایت بپردازیم .

اختفاء / تغییر مسیرهای موذیانه

اختفاء نامیست که برای عمل جا زدن صفحاتی که مخاطبین می بینند با آن چیزی که گوگل در سئو سایت می بیند انتخاب می کنیم ؛ از سویی دیگر تغییر مسیر موذیانه نیز به فرستادن خوانندگان از صفحه ای که گوگل می بیند به صفحات دیگر با جهت دهی های مجدد می باشد که هر دوی آن ها در تضاد با راهنمای جامع گوگل هستند .

در هنگام انجام این اقدامات با دو نوع تنبیه از سوی پنالتی های مخفی کاری در گوگل مواجه می شوید :

  • اثرگذاری ناهماهنگی های جزئی بر روی بخشی از سایت
  • اثر گذاری موارد گسترده تر بر روی عملکرد کل سایت

راه تعمیر

  1. به این آدرس مراجعه کرده Google Search Console > Crawl > Fetch as Google و سپس صفحات آسیب دیده را از بدنه سایت خود جدا کنید .
  2. محتوای خود را با محتوای مطلوب گوگل مقایسه کنید ( همان چیزی که برای گوگل قابل مشاهده است اما برای خواننده نیست ) .
  3. بین دو مطلب مذکور هر تفاوتی را که وجود داشته است برطرف کرده تا یکسان به نظر برسند .
  4. همه بازنشانی ها را بررسی کرده و آن هایی که ویژگی های ذیل را دارند از بین ببرید :
  • مخاطبین را به مقصد غیرمنتظره ای می فرستد
  • تنها افراد مشروط را هدایت می کنند ( به عنوان مثال تنها هدایت افراد از درگاه یا کشوری خاص)
  • ریاکارانه و متظاهر باشند ( عدم تطابق ظاهر و باطن)
  1. پس از بر طرف کردن این مشکل یک نامه عذر تقصیر در قالب یک تعهد و شرح ماجرا برای گوگل ارسال نمایید .

 

نکته کلیدی : اینگونه از بازهدایت کنندگان بواسطه پلاگین های CMS ساخته می شوند ، ممکن است در فایل htaccess شما وجود داشته و یا در JavaScript نوشته شده باشند .

پنهان کاری : نقض اولین کلیک رایگان

پنهان کاری نقض اولین کلیک رایگان
پنهان کاری نقض اولین کلیک رایگان

این نوع جریمه از پنالتی های مخفی کاری در گوگل مجازات سایت هاییست که یک محتوای کامل را برای گوگل به نمایش می گذارند ، اما مشاهده آن را برای کاربران اینترنتی – به ویژه آن هایی که بواسطه خدمات گوگل به این سایت رسیده اند – را به کلیکی رایگان که به مطلب دیگری نیز ارجاع داده می شود منوط می کنند . این سیاست که قربانیان فراوانی نیز در کشورمان دارد ، به صورت ویژه تاکید می نماید که هیچ سایتی اجازه ندارد که برای ارائه مطالبی که به گوگل به صورت کامل نشان داده است ، موانعی از قبیل لزوم ثبت نام و ورود به حساب کاربری برای مشاهده مطلب قرار دهد .

در هنگام انجام این اقدامات با دو نوع تنبیه مواجه می شوید :

  • اثرگذاری ناهماهنگی های جزئی بر روی بخشی از سایت
  • اثر گذاری موارد گسترده تر بر روی عملکرد کل سایت

راه تعمیر

  1. محتوایی که به مخاطب هدایت شده توسط گوگل نشان داده می شود ، باید همان چیزی باشد که به مغز هوشمند این مجموعه نشان داده می شود . به همین دلیل هر تغییری که لازم است را اعمال کنید تا به این استاندارد برسید .
  2. پس از این قدم یک درخواست تجدید نظر برای حل این معضل ارسال کنید .

نکته کلیدی : از خط مشئ First Click Free پیروی کنید . به مخاطبینی که با کمک سرویس های گوگل شما را یافته اند اجازه دهید که بدون ثبت نام ، دنبال کردن شما و یا ورود به حساب خود مطالب را ببینند .

تصاویر مخفی

مخفی کاری های “آب زیر کاهی” در پوشاندن تصویر توسط تصویری دیگر ، تفاوت میان تصویری که کاربر می بیند با آنچه گوگل درک می کند و همچنین هدایت کاربران به جایی جز خود تصویر خودنمایی می کنند .

راه تعمیر

  1. نمایش کاملاً یکسان یک تصویر برای گوگل و کاربر
  2. ارسال درخواست تجدید نظر پس از برطرف شدن این معضل

نکته کلیدی : همه پلاگین هایی که نصب کرده اید را به منظور بررسی اینکه تصویری مخفی نمی سازند بازبینی کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...