چارچوب استراتژی محتوا در سئو

چارچوب استراتژی محتوا در سئو ،در بهینه سازی سایت ، امری بدتر از نوشتن مقالات ضعیف ( یا در نگاهی کلی تر ، محتوایی بی ارزش) وجود ندارد ؛ ضعفی که در نظر مخاطب باهوش ظرف مطالعه چند جمله اول خودنمایی می کند . نوشته های بد مملو از نا هنجاری هستند ، ناهنجاری های که از ترکیب سلسله کلمات نابجا و پیچیده ، دستور زبان اشتباه ، ایده پردازی های نا مرتبط با موضوع ، غلط های املایی و ایراداتی از این دست نشأت می گیرد . از سویی دیگر نوشته های شلخته و غیر منسجم ، پیامی را به مخاطب خود انتقال نمی دهد ، از هر گوشه و کناری نقلی می زند که نه دانسته ای جدید و سودمند به دانسته های مخاطب می افزاید و نه در همان گستره فعالیتی همه گفتنی ها را بیان می کند و همچنین خواننده نیز از مطالعه یادداشتی که تنها برای رقیق (زیاد) شدن با کلماتی بی محتوا و نا مربوط درآمیخته است آزرده خاطر می شود . برای یافتن چنین متونی نیازمند جستجوی فراوان نیستید ، چرا که آسان تر از یافتن نوشته ای قدرتمند و مفید ، تنها کافیست گردشی در اینترنت داشته باشید تا با خیل انبوهی از این مطالب – به ویژه در وبسایت هایی در حوزه تجارت و فعالیت های اقتصادی – برخورد کنید .

این در حالیست که برخی دیگر از مجموعه ها از سمت دیگر بوم افتاده و مفهومی ساده ، صریح و روشن (مانند خدمات و شرح فعالیت های شرکت)  را آنچنان پیچیده می کنند که با توجه به ادبیات ثقیل آن ها ، گواینکه در حال مطالعه کتب فلسفی و تاریخی هستید . شاید برایتان جالب باشد که بدانید دلیل عمده این نارسایی ها وجود سیاست های اشتباه  “کپی رایت” سایت های مذکور و عدم تولید مفهاهیمی جدید – به جای کپی صرف و تغییر شکل آن –  می باشد .

در همین اثنا بر آن شدیم تا در خصوص لزوم استفاده از یک چارچوب در تولید محتوا سخن بگوییم .

چارچوب استراتژی محتوا در سئو

شما در مرحله ای قرار دارید که می دانید برای بهبود سئو سایت خود از طریق تولید محتوایی ارزشمند ، نیازمند نوشته ای ساده و فصیح هستید ؛ اما گاهی موضوعی که در آن قدم نهاده و قصد بسطش را داریم به قدری به هم ریخته و ناموزون است که اجازه همبستگی و هم راستایی بندهای مقاله را نمی دهد .

راه حل چیست ؟

در چنین شرایطی ، ساخت یک چارچوب استراتژی محتوا در سئو و پر کردن آن روشیست که همواره به مقصدی درست منتهی شده است .

در گذشته نخستین گامی که در جهت تحقق این خواسته و ساخت چارچوب کاریم برمی داشتم این بود که خود را به جای خواننده تصور کرده و از نقطه نظر وی چیزهایی که نامطلوب بوده یا عواملی که مایل به دیدن آن ها بودم را لیست می کردم . استفاده از این روش برای فردی تازه کار مطلوب بود ، اما به دلیل وقتگیر بودن روش ، امکان ادامه دادن مسیر بدین وسیله مُیسّر نبود .

پس از این بود که با کتاب Building a StoryBrand اثر “دانلد میلر” آشنا شدم . این کتاب در عُنفوان نشر خود به یکی از پر فروش ترین کتب حوزه مارکتینگ و تولید محتوا تبدیل شد ، چرا که این نویسنده با آموزش راه های مختلف غلبه بر مشکلات تجاری و بازاریابی با تمرکز بر روی ساخت یک داستان پیرامون هدف مجموعه و چشم انداز آن ، گره از کار مخاطبین فراوانی گشوده بود .  اگرچه این کتاب دارای بخش های جذّاب فراوانی بود ، اما باز هم در میان آن ها سرفصل کوچکی که در خصوص ساده سازی اهداف و بیان خواسته خود از این نوشته در «یک خط» بود ، سبب شد تا نحوه ساخت چارچوب را به خوبی فرا بگیرم ؛ اطلاعاتی که در ۴ زیر شاخه خودنمایی می کنند :

  • فاعل یا مفعول نوشته (شخصیت ها)
  • مشکلات
  • طرح و نقشه
  • و موفقیت

نوشتن “یک خطی” (که در حقیقت این نام اشاره به اختصار مطلب دارد و عملاً یک خط نیست) و ارائه پاسخی کوتاه به هریک از این سوالات هدف غایی ما در این گام موثر برای تولید محتوا و بهینه سازی سایت می باشد ، هدفی که با ذکر مثالی بیش از پیش مفهوم آن را درک خواهیم کرد .

فرض کنید که قصد داریم تا در خصوص ایمنی موتور سیکلت صحبت کنیم . در این میان

  • فاعل ما موتور سوارانی هستند که عاشق سرعت و آزادی عمل بوده اما از تصادف می هراسند .
  • مشکل آنان عدم توانایی غلبه ذهنی بر این ترس می باشد .
  • طرح ما حذف این ترس با آموزش اصولی موتور سواری ، قوانین و نکات ایمنیست .
  • و نهایتاً موفقیت ما در ایجاد شور و هیجان به همراه آسودگی خاطر موتورسواران می باشد .

حال اگر بخواهیم این عناصر را در کنار دیگری بچینیم باید بگوییم :

برای چارچوب استراتژی محتوا در سئو ، ما در پی برطرف کردن ترس موتورسواران از آسیب دیدگی در حین سواری هستیم که این افراد را به صورت جسمی و روحی در تنگنا قرار داده است . این راه حل که با آموزش اصول اثبات شده و کاربردی عملی می شود ، سبب می گردد تا موتور سوار با کاهش قاعده مند ترس هایش چالش های گذشته را فراموش کرده و پس از حصول اطمینان از عدم پایه و اساس داشتن آن ها ، به موتورسواری بهتر با فراغ بالی بیشتر می پردازد . این در حالیست که اینک با کاهش بخش عمده ای از دلمشغولی ها ، پتانسیل وی برای تفکر و رسیدگی بیشتر به خانواده و کارش نیز بیشتر می شود .

نتیجه گیری از چارچوب استراتژی محتوا در سئو

در پایان لازم به ذکر است که دریای تولید محتوای سئو عمیق تر از آن است که با ذکر یک مورد تجربی به ته آن برسیم ؛ به همین دلیل نمی توان ادعا کرد که با معرفی زمان ، مکان ، شخصیت اول مقاله ، مخاطبین آن ، بایدها و نبایدها ، تعداد کلمات و … در این یادداشت می توان به نتیجه ای  ایده آل رسید ، لذا در ادامه مقالات موجود در سایت می توانید دیگر روش های کاربردی تولید محتوایی مطلوب را مطالعه کرده و توان خود را در این راه تقویت کنید  .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...