برنامه ریزی در تولید محتوا و سئو سایت

برنامه ریزی در تولید محتوا و سئو سایت : در این قسمت از سری مطالب عادت های بدی که بازدهی سئو سایت شما را کم می کنند قصد داریم تا به بررسی سه عادت بدی که برنامه ریزی در تولید محتوا و سئو سایت را تحت الشعاع قرار داده بپردازیم و راه حل هایی که برای شخص بنده مفید بوده اند را در اختیار شما قرار دهیم . پس به بررسی آن ها می پردازیم :

برنامه ریزی در تولید محتوا و سئو سایت

استفاده از برنامه ریزی روز به روز برای طول هفته

استفاده از برنامه ریزی روز به روز برای طول هفته

 بنا به گفته چت هولمز در کتاب ” ماشین فروش فوق‌العاده” ، زمانی که شما برای هر روز خود برنامه منحصر به فردی را طراحی می کنید دقیقاً همانند این است که شما به کل دارای هیچ برنامه ای نمی باشید . به عنوان مثال اگر فعالیت های روزانه خود را به شش قسمت کلی تقسیم کنید و یا به عبارتی دیگر شش وظیفه را برای خود تعریف کرده و در پی تحقق آن‌ها باشید ، در مواردی نمی توانید همه آنها را انجام دهید و چنانچه کار شما مستلزم اعمال تمرکز ، صبر و حوصله بیشتری باشد شاید نتوانید بیش از دو یا سه مورد آن را هم عملی کنید ؛ در چنین شرایطی همواره اموری هستند که باقی مانده یا انجام نمی شوند و یا به روزهای بعدی موکول شده و برنامه روزهای بعدتان را نیز دستخوش تغییرات قرار می دهند . به همین دلیل است که گفته می شود برنامه ریزی در تولید محتوا و سئو سایت سبب می‌شود تا نقشه راهی از آنچه که قرار است در ادامه روز ، هفته و ماه داشته باشید در مقابل دیدگانتان قرار گرفته و با استناد به آنها کار خود را پیش ببرید .

در قدم بعدی اینکه برنامه خود را از امور مهم تر شروع کرده و به کارهای کم اهمیت تر ختم کنید از ارزش بالایی برخوردار است .

یکی از اشتباهاتی که خود من پیش از روی آوردن به برنامه ریزی در تولید محتوا و سئو سایت انجام می دادم این بود که ابتدا به کارهای ساده‌تر پرداخته و با هدف محدود کردن امور پیش رویم آن ها را حل و فصل می کردم ، اما زمانی که به انتهای روز می رسیدم می دیدم که در مهمترین کار من هنوز انجام نشده است و زمان کاری من نیز به اتمام رسیده است ؛ از این روی همواره تاکید می شود تا امور خود را از اهمیت بالا به پایین اولویت بندی کرده و در ابتدای هر روز به انجام مهمترین آنها بپردازید . شاید ذکر دلیل این کار توضیح واضحات بوده و نیازی به شرح بیشتر نداشته باشد اما اشاره به آن نیست خالی از لطف نیست که این کار سبب می‌شود تا در ابتدای صبح که هم دارای انرژی بیشتری بوده و هم خلاقیت ما در نقطه اوج خود بسر می ‌برد ، با انجام امور مهم تر خود علاوه بر اینکه این کار را با نهایت انرژی ، صلابت و خلاقیت انجام می دهیم ، ساعات انتهای روز که بی تردید از نظر ذهنی و بدنی تحلیل رفته ایم هم بتوانیم امور آسان‌تر را به راحتی انجام داده و بدین ترتیب قسمتی از وظایفمان را به مکان و زمان دیگری موکول نکنیم .

زمان بندی نکردن

زمان بندی نکردن

پس از اینکه مشخص شد در هر روز چه کاری برای انجام دادن دارید ، اینکه زمان انجام هر یک را مشخص کنید و امورتان را در راس ساعات مشخصی به سرانجام برسانید بسیار حائز اهمیت است .  به عنوان یک اصل اساسی این را در نظر داشته باشید که در ازای ساعات کاری مشخص زمان استراحتی را نیز برای خود در نظر گرفته و بی وقفه به کار کردن نپردازید . به عنوان مثال خود من به ازای هر دو ساعت کار کردن نیاز به ۱۰ الی ۱۵ دقیقه استراحت مطلق دارم که این زمان را بدون فکر کردن به مسائل کاری و یا رسیدگی به امور حاشیه آن با صرف یک چای یا نوشیدنی دیگر و همچنین بررسی شبکه های اجتماعی به صورت شخصی که در مقالات پیش به آنها اشاره شده بود می پردازم .

لازم به ذکر است که توانایی افراد گوناگون با یکدیگر متفاوت بوده و این برنامه ریزی در تولید محتوا و سئو سایت را هر کسی بنا به شناختی که از خود دارد باید طرح کند چرا که ممکن است فردی با سه الی چهار ساعت کار نیز احساس خستگی نکرده و فرد دیگری نیز در ازای هر یک ساعت کار به چند دقیقه استراحت نیاز داشته باشد .

در همین رابطه اگر فرض کنیم که ساعت کاری من عملاً از ساعت ۶:۳۰ صبح آغاز می شود ، تا ساعت ۷ به بررسی و پاسخ گویی ایمیل های کاری را مهمم می پردازنم .

از ساعت ۷ تا ۹:۳۰ مقالات مانده از روز گذشته را جمع بندی و ویرایش می کنم .

به مدت یک ربع پس از انجام این کار استراحت کرده و به عنوان مثال تیتر اخبار ورزشی را می خوانم .

از ۹:۴۵ تا ۱۱ مشغول تولید استراتژی های ارتباط با مشتری مشغول هستم .

پس از انجام این کار تا ساعت ۱۳ امور بهینه سازی سایت را در شبکه های اجتماعی مجموعه پیش می گیرم .

ساعت ۱۳ تا ۱۴ زمان استراحت و صرف ناهار می باشد .

۱۴ تا ۱۵:۳۰ به ویرایش و اتمام مقدمه مقالاتی که در روزهای آتی قرار است به آنها بپردازم مشغول می شوم .

مجدداً به اندازه یک ربع به بررسی اعلان های شبکه های اجتماعی می پردازم .

از ساعت ۱۶ تا ۱۷ به ویرایش مقالات و در نهایت از ۱۷ تا ۱۷:۳۰ به برنامه ریزی و ساماندهی برنامه های فردا فکر می کنم .

ناگفته نماند که در این میان همه انسان ها دارای امور شخصی مربوط به خود می باشند که لزومی ندارد تا به صورت مکتوب نوشته و در انظار قرار دهند اما همین که این زمان ها نیز محاسبه شده و مجالی برای آنها خالی گردد باعث می‌شود تا برنامه ریزی در تولید محتوا و سئو سایت با روند مناسب‌تری ادامه یابد .

درست نکردن لیستی از اهداف هفتگی و ماهانه

 درست نکردن لیستی از اهداف هفتگی و ماهانه

روزگاری بود که پس از آمدنم به سر کار ، نیم ساعت اول هر صبح را به برنامه ریزی در تولید محتوا و سئو سایت و همچنین انجام امور آن روز خاص اختصاص می دادم . این روند ادامه داشت تا اینکه با افزایش سطح وظایف و اموری که به من سپرده می‌شدند نیازمند سازماندهی بیشتر این امور به منظور انجامشان به بهترین نحو ممکن بودنم ، به همین دلیل مجبور شدم تا به جای اینکه هر روز برنامه خودم تعریف کنم ، با نگاه به سطوح بالاتر ، برنامه ای برای پایان هر هفته و پایان هر ماه تنظیم نمایم . این نیاز که در نهایت به خلق یک عادت خوب در بنده منجر شد ، سبب شد تا به جای اینکه هر روز نیم ساعت زمان خود را تلف کنم ، در اولین روز هر هفته اهداف هفته جاری و همچنین ماهی که در آن هستم را نوشته و بازبینی کنم و از اینکه چه چیزی در انتظار من است و قرار است به کجا برسم پرده برداری کنم . در طی این برنامه ریزی هایی که باعث می شد تا با استفاده از یک تقویم کاری در خصوص نوشته هایی که قرار بود بنویسم و همچنین قرارهای کاری که بنا بود در آن ها حضور یابم ، برنامه ای میان مدت ریخته تا علاوه بر رسیدگی به همه آنها در صورت جابجایی هر یک بتوانم تصمیمی متناسب با آن اتخاذ نمایم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...