۹ نکته برای تولید محتوای بهتر

تولید محتوای بهتر : اگرچه در سال های گذشته هم اینچنین بود اما در سال ۲۰۱۹ همه اصول سئوی محتوا در راستای رضایت مخاطبین بنا شده   است . در همین راستا چنانچه به دنبال بهبود محتوای بازاریابی و افزایش نرخ بازگشت سرمایه خود هستید ، ملزم به قدم گذاشتن در راه تولید محتوای بهتر با عنایت به دستورالعمل های گوگل می باشید . محتوایی که نمره بالایی را دریافت می کند جریان ترافیک را به سمت سایت شما هدایت کرده و همواره جاذبه ای برای توجه کاربران و اولین گزینه اول آنها می باشد لذا در راه سئو سایت اقدامی تاثیر گذارتر از آن نداریم .

تولید محتوای بهتر

به همین دلیل است که قصد داریم تا در این مقاله و قسمت بعدی آن به بررسی ۹ نکته بسیار مهم و ارزشمند در تولید محتوا که در بهبود سئو سایت خود به آنها نیاز مندید بپردازیم :

 

  1. برای مخاطبین مناسبتان مطالبی با کلمات کلیدی هدفمند بنویسید !

بارها و بارها در مقالاتی که در خصوص تولید محتوا منتشر شده‌اند خوانده ایم که اگر مقاله های شما با کلمات کلیدی هدفمند بهینه سازی نشده باشند ، یا کلا بهینه سازی سایت را فراموش کرده باشید ، در مواجهه با افراد درست (مشتریان مستعد همکاری) شکست خورده و نمی توانند منظور خود را به خوبی منتقل کنند .

اما در این میان منظور از کلید واژه هدفمند چیست ؟

این کلید واژه ها در حقیقت کلمات و اصطلاحاتی هستند که مخاطب این حوزه کاری به صورت مستمر و فعّال در حال جستجو آن ها می باشد .

در این رابطه چنانچه در پی یافتن این اصطلاحات هستید قبل از هر چیز باید بدانید که :

 

  • مخاطبین ویژه حیطه فعالیت شما چه کسانی هستند ؟
  • چه نوع اطلاعاتی نیاز دارند ؟
  • چرا به این اطلاعات نیاز دارند ؟
  • از چه کلمه های کلیدی برای یافتن آن ها استفاده می کنند ؟

 

اگرچه پاسخ دادن به همه این سوال ها ممکن است اندکی گنگ و پیچیده به نظر برسد اما با تقسیم کردن آنها به فعالیت‌های مختلف ، به سادگی قابل پاسخ گویی و طبقه بندی می شوند .

 

 تحقیق بر روی مخاطبین :  در قدم اول تولید محتوای بهتر ، کاربرانی که فکر می کنید به پیشنهاد شما نیاز داشته و ممکن است به آن تمایل داشته باشند را شناسایی کنید . پس از اینکه فهمیدید به دنبال چه افرادی هستید ، در پی “پاتوق” آن ها و اینکه در محیط های مجازی در کجا می توان آنها را یافت بروید . پس از اینکه مخاطبین خود را پیدا کردید ، حال نیازمند این هستید تا به طریقی با آنها ارتباط برقرار کرده ، عادات ، اولویت‌ها ، جایگاه و مجموع علایق و سلایق آنها را کشف و بررسی کنید .

 

تحقیق بر روی کلمات کلیدی : کلماتی کلیدی که یک مفهوم و خروجی مشابه با کلمه کلیدی تخصص ، کالا یا خدمت شما دارند را شناسایی و بر روی نمونه هایی از آن ها که ممکن است برایتان سودآور باشد کار کنید .

 

تحقیق بر روی موضوعات : پس از اینکه کشف کردید مخاطبینتان علاقه مند به یادگیری و دانستن چه چیزهایی هستند ، با استفاده از کلمات کلیدی که در مراحل قبلی آن ها را استخراج کردیم به تعریف محتوای خود بپردازید .

 

  1. بر روی خوانایی تمرکز کنید !

 

مقالاتی که به یک باره در نتایج موتور های جستجوگر به صدر جدول شلیک می شوند دارای ویژگی های مشخصی هستند که از مهم‌ترین آن ها می‌توان به خوانایی فوق العاده بالایشان اشاره کرد .

 

زمانی که مخاطبین شما بر روی پیوند های سایتتان کلیک کرده و وارد آن می شوند تک تک عناصری که در این سایت وجود دارد می تواند مانعی برای ماندن آن ها و مطالعه مطلب پیش رویشان شود .

 

با صرف نظر از اینکه محتوای داخلی صفحه چه چیزی می باشد ، اگر عاملی آنجا وجود داشته باشد که بتواند افراد وارد شونده را به طور طبیعی برای مدت بیشتری داخل سایت نگه دارد ، گوگل به این نکته پی می‌برد که سایت شما برای مخاطبین جذاب است.

 

به زبان ساده تر این نشانه ای از سوی گوگل است که می گوید ” این صفحه حتماً مطالب مرتبطی با موضوع جستجو دارد و بی تردید مخاطب توانسته است اطلاعاتی را که در پی آن بوده است را در اینجا پیدا کند  ” .

 

این نشانه ها که نامشان را زمان ایستایی یا dwell time می گذاریم ، در حقیقت مدت زمانی هستند میان لحظه کلیک مخاطب که به سایت شما وارد می شود تا زمانی که به نتایج جستجو برمی گردد .

با همین قیاس چنانچه زمان اندکی پس از ورود به سایت تان خارج شود ، گوگل اینچنین برداشت می‌کند که در اینجا خبری از تولید محتوای بهتر نبوده ، او آن چیزی را که می خواسته یا انتظارش را داشته است در سایت شما ندیده و با بازگشت به نتایج جستجو در پی یافتن محتوایی بهتر رفته است .

 

اگر این مدت زمان به چند دقیقه افزایش یافته و لحظات بیشتری را در سایت سپری کند به این معناست که محتوای موجود با موضوع جستجو مرتبط بوده است اما به صورت کامل نتوانسته است تا رضایت مخاطب را جلب کند .

 

و نهایتاً اگر این مقدار فراتر از چند دقیقه رفته و در حد ربعی از ساعت بتواند مخاطب را سر جای خود میخکوب کند ، گوگل این صفحه را بی نهایت مفید در نظر گرفته و مقدمات مشاهده آن توسط سایر کاربران زا نیز فراهم می آورد .

 

در همین رابطه اگر به دنبال افزایش زمان ایستایی و ماندگاری مخاطب در سایت و بر روی مطلب خاصی هستید ، می توانید با انجام چند عمل ساده وضعیت کنونیتان را بهبود ببخشید :

 

  • وضوح و بلاغت کلام
  • سازماندهی
  • منطق
  • سادگی

 

برای افزایش خوانندگان یک مقاله شما نیازمند این هستید تا اطلاعات را با هر روشی که مخاطب با آن بهتر ارتباط برقرار می کند ارائه دهید . در این مسیر این را نیز به یاد داشته باشید که با رعایت نکات فوق ، زمانی که مقاله های شما  فهم پذیر تر شده و درک آن برای عموم مردم آسان می شود ، افراد بیشتری هم به آن مراجعه کرده و متعاقباً مدت طولانی تری را نیز در آنجا سپری می کنند ، به عبارتی ساده تر تحقق همه اقداماتی که گوگل به آن ها توجه ویژه ای دارد .

 

 

  1. به عمق موضوع محتوای خود نفوذ کنید !

به عمق موضوع محتوای خود نفوذ کنید

یکی دیگر است نکات تاثیرگذار در بهبود سئو در سال ۲۰۱۹ خلق محتوایی است که به عمق موضوع مورد نظر مخاطب نفوذ می کند . برای تحقق این هدف که سبب می شود تا خواننده با تمرکز بیشتری اصل مطلب را متوجه شود ، می توان به راهکارهایی که در ادامه آمده است متوسل شد :

 

  • مقاله ای بنویسید که کوتاه نبوده و حداقل دارای دو هزار کلمه منحصر به فرد باشد .
  • در موضوعاتی کاوش کنید که چند پهلو بوده و بتوان آن ها را از از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار داد .
  • در تولید محتوای بهتر ، دستورالعمل های مادام العمر بنویسید و به ارائه نکاتی بپردازید که تاریخ انقضاء ندارند .
  • برای به دست آوردن اطلاعات ، سطح جستجو های پیش پا افتاده و ساده را رد کرده به جای اینکه تنها با استفاده از خود گوگل ، اطلاعاتی را برای نوشتن یک مقاله و برگرداندن به این موتور جستجوگر تهیه کنید ، برای جمع آوری داده ها به منابع دیگری که کمتر در دسترس بوده ، ناشناخته اند و کارکردن با آن ها دشوار می باشد اما اطلاعات مفیدی دارند – مانند  Google Scholar یا JSTOR – مراجعه کنید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...