چگونه محتوای بهتری تولید کنیم

چگونه محتوای بهتری تولید کنیم : برای اینکه بدانیم چگونه محتوای بهتری تولید کنیم ، علاوه بر تسلّط به مطلب مورد نظر و مباحث فنی آن و همچنین توانایی در نگارش و اصول نویسندگی که در قسمت های قبلی “۱۰مهارت در روزنامه نگاری که هر تولیدکننده محتوا به آن نیاز دارد ” به آن ها پرداختیم ، اینک به اصولی می پردازیم که به انضباط و منش نویسندگی شما و شخصیت یک روزنامه نگار حرفه ای مربوط می شود ، مسائلی که نمی توان از آن ها چشم پوشید ؛ پس با ما همراه باشید .

چگونه محتوای بهتری تولید کنیم

افرادی که به دنبال رموز نویسندگی و یادگیری روش‌های نوین تولید محتوا هستند ، افرادی فعّال در حوزه سئو که در پی بهبود شرایط نویسندگی خود برای وبسایت مجموعه یا مشتریان خود هستند ، اشخاصی که در پی یافتن پاسخ سوال « چگونه محتوای بهتری تولید کنیم هستند » و یا صاحب امتیازان وب سایت هایی از یک مجموعه خدماتی یا فروشگاهی که می خواهند با نگارش مقالاتی جذاب و مفید ، شخصاً به شرایط بهتر دیده شدن سایتشان کمک کرده و در پی آن به جذب بیشتر مشتری بپردازند ، سعی می‌کنند تا منابع مالی خود را در راه یادگیری یا استخدام کپی رایتر ها ،  طراحان و وبلاگ نویسانی خبره و مجرب صرف کنند ، این در حالیست که عده ای دیگر تمرکز خود را تنها بر روی تبلیغات می گذارند .

در همین راستا و تا بدین جای کار (در خلال ۳ مقاله قبلی) دانستیم که تبلیغات بی پشتوانه و بدون نیروی کمکی اثری موقتی داشته و پس از چندی که موعد تبلیغات به سر می آید ، اثر آن ها نیز کم رنگ می شود ، لذا در کنار آن به محتوا یا محتوا نویسی قدرتمند هم نیاز داشتیم . اگرچه استخدام یک روزنامه‌ نگار نه تنها امری منطقی به نظر نمی رسید ، بلکه بعیدترین راه‌ حل خطور کرده به ذهن وبمستر نیز بود ، اما این به آن معنا نیست که نمی توانستیم از تجارب و دانش آن ها استفاده کنیم . روزنامه نگاران می دانند که چه نوع اطلاعاتی می تواند محتوای آن ها را متعادل کند . این افراد قادر خواهند بود تا با توجه به تقویم کاری و ددلاین هایی که در سر راهشان وجود دارد ، مطلب مورد نظر را برای تاریخ مشخصی آماده کنند . ژورنالیست ها می توانند به سرعت مقیاسی برای یک نوع کسب و کار استخراج کرده و تشخیص دهند که چه چیزهایی برای این نوشته مفید چه چیزهایی برای آن مضر است و از همه مهمتر این افراد قادر خواهند بود تا داستانی بسیار گیرا از کسب و کار شما را به نحوی که سبب می‌شود تا در راه موفقیت گام بردارید ، کارگردانی کنند ؛ در نتیجه الگو گرفتن از آن ها به معنا الگو گرفتن از نهایت و حداعلای نویسندگی اخباری می باشد .

 

۸– یاد بگیرید که با روند هایی که تحت نظارت ویراستار ها انجام می شوند ، کنار بیایید!

 

اگر کسب و کار شما رابطه تنگاتنگی با محتوایی که خلق می کنید دارد ، پس باید از روندهای ویراستاری سیستماتیک استفاده کرده و بیاموزید که چگونه محتوای بهتری تولید کنیم . این نوع ویرایش که تنها مخصوص نوشته های فارسی نیست ، می‌تواند در خصوص توضیحات هر نوع محصول ، بلاگ ، ویدئو ، اینفوگرافیک و هر محتوایی که ما در محیط مجازی می سازیم باشد .

به عنوان مثال خود من برای محتویاتی که تولید می کنم هفت لایه ویرایش روی آن ها انجام می‌دهم تا مطمئن شوم که محصول نهایی دارای کیفیت قابل قبولی بوده و توامان رضایت کاربر انسانی و ربات های گوگل را جلب می نماید . در همین رابطه ویرایش‌ های من شامل لایه های زیر می شوند :

  • سئو در آن به دیده شدن بهتر کلمات کلیدیم کمک می کند .
  • استراتژی محتوا به زوایای اصلی و عناوین فرعی که بر اساس اصول سئو سایت فعالیت می کنند همخوانی داشته باشد .
  • سئو با دستورالعمل های عبارات هدف ، کلمات مرتبط ، طول متوسط و … متن هم راستا باشد .
  • اصول نگارشی
  • اولین پروسه ویرایش
  • دخالت دادن اصول سئو وب سایت در دومین مرحله ویرایش
  • پروسه سئوی “On page” یا درون صفحه ای در کنار آخرین ویرایش

یاد بگیرید که با روند هایی

اگرچه در برخی مواقع این لایه های مکمل ممکن است خیلی سخت گیرانه و شدید به نظر برسند ، اما نکته حائز اهمیت – به ویژه اگر نویسنده فرد دیگری بوده و وظیفه من تنها بررسی و ادیت آن باشد – این است که خصومتی میان بنده و نویسنده وجود ندارد و هدف از اعمال این فیلتر ها تنها رسیدن به بالاترین سطوح کیفی و استخراج محتوایی زلال و گوارا برای خوانندگان می باشد . در همین رابطه همه تولیدکنندگان محتوای سئو در فضای مجازی هم باید همانند ژورنالیست ها به انتقاد ، تخریب مکرر متنشان توسط یک بالا دستی یا کارفرما و همچنین چکش خوردن پیاپی آن عادت کرده و سعی کنند تا از این عکس العمل های به ظاهر نامطلوب در جهت بهبود عملکرد خود استفاده نمایند . هدف ما از نگارش یک مقاله جذب مخاطبین بیشتر است ، در همین رابطه همانند پدیده ای که از دور بهتر دیده می شود ، افرادی که از ما دورتر هستند به دلیل زاویه دید و تسلطی که دارند می‌توانند منظره کلی آن را بهتر ببیند و مشکلات آن را به سادگی شناسایی کنند ؛ در نتیجه نظر جامع تری داده و در راه چگونه محتوای بهتری تولید کنیم ، نباید نظر آنها را نادیده بگیریم .

 

۹– استفاده از تقویمی منظم و هماهنگ در راه تولید محتوا و ویرایش آن

 

استفاده از تقویم های محتوایی – ویرایشی منظم و هماهنگ از بزرگترین رازهای خلاقیت و پیشرفت ما در بازه های زمانی مشخص برای انجام کاری خاص است . اگر بخواهیم این نوع تقویم را به زبانی ساده برای ره پویان بهبود سئو تضمینی با دیجیتال مارکتینگ توضیح دهیم ، باید بگوییم که عده ای از افراد لیستی از کارهای نا تمام و بی حد و حصری برای انجام دارند که به آن to-do list نامحدود می گوییم ( پیرو این سخن که خیلی از ما معتقدیم که کار تمامی ندارد ! ) و عده ای دیگر همه زمان خود را برای پیشبرد امور تنها یک مشتری صرف می کنند .

در همین رابطه خود بنده فردی را می شناختم که در زمان اتمام وقت اداری و در پایان هر روز ، همواره وضعیت کارهای خود را اعلام می‌کرد که چه تعداد وظیفه انجام نشده داشته است و امروز به آن ها نرسیده ، این در حالیست که من مطمئنم چنانچه این فرد صد کار مختلف را برای خود در طول روز تعریف می‌کرد ، حداقل ۸۰ درصد آن ها بی استفاده و غیر ضروری بودند و می توانست آن ها را حذف کرده و یا منتخبی بیست تایی از آن ها را انجام دهد .

در خلال پاسخ به اینکه چگونه محتوای بهتری تولید کنیم باید گفت که تقسیم کار با این روش با عدم وجود آن هیچ فرقی ندارد! این توضیحات به این دلیل داده شد که بدانید اگر هر کار را در همان زمانی که برایش تعریف کرده اید انجام نداده و این شیوه را به یک عادت همیشگی و روزانه تبدیل نکنید ، تورم کارها هر روز بیشتر شده و لحظه ای که به خود می آیید ، با گسترده ای از کارهای سنگین و استرس زا روبرو خواهید شد . روزنامه‌نگاران حرفه‌ای برای تولید محتوایی که حتی همین فردا نیاز به تهیه و انتشارش را دارند ، یک تقویم روزنامه نگاری را تعریف و تنظیم می کنند . استفاده از تقویمی منظم و هماهنگ در راه نویسندگی و ویرایش آن ، کلید تولید محتوایی قدرتمند می باشد و کمک شایانی به بهبود اوضاع مطالب سایت مجموعه شما – به ویژه در زمینه داستان سرایی که پیشتر به آن اشاره شده است – می کند . این در حالیست که کسب و کارهای مختلف نیز باید برای بهبود شرایط تولید محتوای خود این تقویم را به وجود آورند . برخی از کمپانی های مطرح برای طبقه بندی تقویم خود دارای تقسیمات فصلی می باشد ، این در حالی است که برخی دیگر دارای تقسیم بندی های ماهانه بوده و با توجه به فصول و اوقات سنگین و سبک شدن کارشان این شرایط را از پیش تعریف می‌کند . به همین دلیل توصیه ما این است که فارغ از اینکه تا چه میزان می خواهید در این برنامه ریزی پیشرفته و آن را عملی کنید ، حتماً یکی از آن ها را داشته و در نحوه نگارش ، تاریخ نگارش مقالات ، آپلود آن ها ، رسیدگی به شبکه اجتماعی ، بلاگ های مهمان و پست های ویدیویی به کار ببندید . مجدداً نیاز به یادآوریست که کمپانی های قدرتمند و سرشناس برای پیشبرد اهداف خود دارای تقویمی منظم و هماهنگ هستند ، پس اگر می خواهید تا به موفقیتی بلند مدت دست پیدا کنید ، شما نیز از این روش استفاده نمایید .

 

۱۰– اَبَر تمرکز

اَبَر تمرکز

آخرین نکته در مطلب چگونه محتوای بهتری تولید کنیم ، آیا می خواهید تا مطلبی بسیار قدرتمند را در کوتاه ترین زمان ممکن بنویسید ؟ روزنامه نگاران برای پاسخگویی به این سوال و اینکه چگونه محتوای بهتری تولید کنیم ، همزمان با این که تسک های نوشتاری خود را کامل می کنند ، نیم نگاهی نیز به نقطه پایان یا موعد تحویل آن دارند . راه رسیدن به این سطح از توانایی ، از بین بردن همه عوامل حواس پرتی و تمرکزی ویژه روی اصل مطلب است ، لذا این افراد اساتید غلبه بر عوامل حواسپرتی و اختلال در تمرکز هستند . در همین رابطه در سایر مقالاتی که در خصوص کاهش عوامل حواس پرتی و از بین بردن آنها در تارنمای سئویاب بیان شده است ، می توانید همه عوامل نامطلوب را از کنار خود حذف کرده و همه انرژی ، توان و تمرکز خود را بر روی فکر به مطلب مورد نظر خود بگذارید . گفتنیست کتاب « کار عمیق» (Deep Work) نوشته “کال نیوپورت ” (Cal Newport’s) اثریست که به همه فنون و ملزومات جمع کردن حواس پرداخته است ، پس اگر در این راه مشکل بزرگی دارید ، فرصت مطالعه این کتاب را از دست ندهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...