قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل : افرادی که دارای پایگاهی اینترنتی در فضای مجازی بوده یا مسئولیت یک وبسایت را بر عهده دارند ، به خوبی از اهمیت قرار گرفتن در صفحه اول گوگل آگاه بوده و در پی بیش از پیش دیده شدن آن می باشند ، این در حالیست که اگر ده ها مسیر برای رسیدن به این هدف وجود داشته باشد ، مسیرهای میانبر و کوتاهتر ، معمولاً پرطرفدارتر هستند .

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

در همین رابطه باید اذعان داشت که سئو و مجموعه اقدامات همراستا با آن ، اعمالی نیستند که در کوتاه مدت عملی شده و به بار نشینند ، پس چنانچه راهی یافته اید که خلاف این موضوع بوده یا فردی ادعا می کند که می تواند در زمانی اندک ، وبگاهتان را به صدر نتایج موتورهای جستجوگر برساند ، به صحت آن شک کرده و آگاه باشید که در ازای این مکان ایده آل اما موقتی ، چه چیزهایی را از دست می دهید . در همین رابطه بر آن شدیم تا به بررسی پیشنیازهای لازم برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بپردازیم .

 

چه مدت طول می کشد تا رتبه گوگل خود را بهبود ببخشیم ؟

 اینکه از یک متخصص بهینه سازی سایت بپرسیم که چه مدت دیگر برای  قرار گرفتن در صفحه اول گوگل‎ زمان می خواهیم ، همانند این است که از یک پزشک بپرسیم ” کی خوب می شویم” ؟! این در حالیست که پزشک مذکور نمی داند که آیا در وهله اول ، شما اصلاً بیمار هستید یا خیر ! اگر هستید بیماری شما چیست ، چقدر پیشرفت کرده است ، چه ویژگی هایی در بدن شما وجود دارد که با استناد به آن ها دارو یا روشی درمانی برای شما تجویز کند و ده ها سوال و شبهه دیگر . در خصوص رسیدن به نتایج اولیه نیز پیش از اینکه مهارت تولیدکنندگان محتوا ، بودجه ، میزان رقابت در حیطه کاری ، مکان فعلی ، ساختار داخلی و موارد دیگری از یک سایت مورد بررسی قرار گیرد ، نمی توان زمان دقیقی برای آن بیان کرد .

چه مدت طول می کشد تا رتبه گوگل

الگوریتم های گوگل به صورت مستمر و متناوب سایت های مختلف را مورد بررسی قرار می دهند و این قرار گرفتن در بوته های آزمایش سبب می شود تا حداقل چند ماه برای گذشتن یک سایت از فیلترهای متعدد لازم باشد ؛ در نتیجه چنانچه یک سایت در کوتاه مدت ولو به صورت کاملاً حقیقی دارای مفاهیم و ساختاری قدرتمند شود ، به دلیل اینکه این روند باید در بلند مدت به اثبات برسد ، نتیجه خود را نیز پس از هفته ها به نمایش می گذارد .

به عنوان ناظری از بیرون ، به نظر می رسد که داشتن چنین رویه ای زیاد هم بد نباشد ، چرا که ثابت قدمی در ارائه مطالبی خوب و حفظ ارتباطات زیر ساختی (لینک ها) اگر مد نظر قرار نمی گرفت ، ممکن بود مجموعه ای با ارائه محتوایی انفجاری ، پر تعداد و پر حجم با مطالبی غنی در کوتاه مدت به صدر جدول صعود کرده و جای وبسایت هایی که سال ها به سرویس دهی مفید مشغول بوده اند را بگیرند . از دید صاحب امتیاز تارنمای جدیدالورود ، این صعود آنی مطلوب به نظر می رسد ، اما از دید وبمستران قدیمی در این زمینه ، چنین رویه ای حق آنان را ضایع می کند ؛ در نتیجه گوگل نیز با هواداری از مجموعه های قدیمی تر که ماه ها یا سال ها به صورت مستمر محتوایی محبوب خوانندگان را ارائه داده اند ، اجازه بالا آمدن هر تازه واردی در جمع آن ها را نمی دهد .

با توجه به اینکه گفته شد در نتایج اولیه گوگل جایی برای سایت های نوپا نیست ، عده ای نیز دست از تلاش کشیده و صبر می کنند تا نتیجه اقدامات قبلی خود را ببینند ، سپس به حرکت مجدد در این راه بپردازند که این کار رویکرد اشتباهی بوده و به آنان را به هدف نزدیک نمی کند . در چنین شرایطی این مجموعه ها باید مقدمات به دست آوردن نام و اعتبار را پیموده و با رعایت اصول اولیه سئو سعی کنند تا دامنه خود را به گوگل بشناسانند ، عملی که پس از چند ماه آنان را نیز عضوی از مجموعه های قدیمی کرده و فرصت دیده شدنشان را فراهم می آورد .

این در حالیست که اگر قصد تخریب و نوسازی سایتتان را نیز داشته باشید ممکن است باز ضرر کنید ، چرا که در خلل صفحات یک صفحه می توان مطالبی را یافت که در ازای جستجوی کلمه ای خاص در آن به جایگاه خوبی رسیده باشد و حذف کلی آن – خالی کردن یک جایگاه و معدوم کردن یک دیتای مفید – می تواند به تخریب وجهه شما نزد هوش مصنوعی گوگل منجر شود .

 

چقدر زمان لازم است تا به رده های بالای گوگل برسیم

 

بنا به گزارشی که چندی پیش Ahrefs منتشر کرده بود :

  • عمر صفحاتی که با جستجوی کلمه کلیدی مربوط به خود در میان ۱۰ نتیجه اول قرار داشته اند به طور میانگین ۲ سال بوده و قریب به اتفاق نتایج اول حال حاضر گوگل در تحقیقات گوناگون ، بیش از ۳ سال پیش ساخته شده اند .
  • در میان ۱۰ نتیجه برتر هر حیطه تحقیقی ، تنها ۲۲ درصد آن ها جوان تر از یک سال بوده اند .
  • در میان همه صفحاتی که مورد بررسی قرار گرفته اند تنها ۶ درصد آن ها بوده اند که حداقل یک کلمه کلیدی در مدت یک سال در میان ده مورد اول داشته اند .
  • از میان همان ۶ درصدی که فرصت خودنمای در صفحه اول را یافته اند ، اکثر نتایج تنها زمانی بین ۲ تا ۶ ماه برای رسیدن به این جایگاه نیاز داشته اند .

در نهایت اینکه با توجه به این نتایج می توان گفت که ۹۴ درصد صفحات و وبسایت ها در طول یک سال حتی رنگ صفحه اول را ندیده و فرصت عرضه خود به مخاطبین بالقوه را نمی یابند .

 

چگونه با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل‎ رتبه خود در گوگل را ارتقاء ببخشیم

چگونه رتبه خود در گوگل را ارتقاء ببخشیم

همانطور که می بینید می توان با سخت کوشی و کمی شانس ، در مدت زمانی کمتر از ۱ سال جایی مستحک و استوار در میان ۱۰ نتیجه اول حوزه فعالیتی خود بیابیم . در همین راستا قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مستلزم انجام اقدامات مشخصیت که می توان آن ها را به ۵ گروه اصلی تقسیم کرد :

  1. ساختار ظاهری و اطلاعاتی سایت خود را تقویت کنید .
    • انجام آزمون فنی سئو
    • اصلاح محتوای تکراری
  2. سایتتان را برای تلفن همراه بهینه سازی کنید .
    • وظایف
    • کارایی
  3. سرعت سایت را بهینه کنید .
    • اندازه فایل های تصویری
    • ذخیره سازی مرورگر
    • پردازش اسکریپت
  4. برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بر روی لینک های سایتتان کار کنید .
    • اصلاح لینک های شکسته
    • انطباق دقیق متون لنگری
    • تبدیل تذکرات سایت به لینک
  5. سئوی درون صفحه ای یا On-Page را فراموش نکنید .
    • به گوگل از ماهیت صفحات خود بگویید .
    • عناوینی منحصر بفرد ، مختصر و توصیفی خلق کنید .
    • متا دیسکریپشن های جذاب و کلیک خور بنویسید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...