خلق بهترین محتوا کار سختی نیست

۳– خلق بهترین محتوا کار سختی نیست ، اما نیاز به سختکوشی دارد !

خلق بهترین محتوا کار سختی نیست ، بسیاری از کارهایی که در زندگی خود انجام می دهیم به خودی خود اعمال سخت و دشواری نیستند ، اما به دلیل اینکه پروسه تحقق و به بار نشستن آن ها طولانی و مستلزم صرف انرژی یا دیگر منابع مصرف شدنیست ، برای ما بسان هدفی سخت و دور از دسترس ، بلند پروازانه و نیازمند ملزوماتی زیاد به نظر می رسد . به عنوان مثال زمانی که قصد صعود به قله کوهی را دارید ( به طور مثال همین قللی که در تهران وجود دارند ) ، اگرچه فتح این هدف همانند نگارش محتوایی فوق العاده و درجه یک عمل دشواری به نظر می رسد ، اما دقیقاً به تأسی از این سرفصل ، خود عمل رسیدن به این نقطه نیست که دشوار یا ترسناک است ، بلکه استمرار و صبر در قدم زدن – که بالنفسه عملی ساده و پیش پا افتاده است – سبب می شود تا دشواری های راه بر ما چیره شود ! کمااینکه در راه این صعود نه به چکش های یخ شکن نیازمندیم ، نه وجود بوت های کوهنوردی گران قیمت الزامیست ، نه ضرورتی دارد که نحوه گره های تخصصی کوهنوردی را بلد باشیم و نه آمادگی بدنی ایده آل و فراتر از تصورات ما مورد نیاز است .

 

برای خلق محتوایی مخاطب پسند و جذاب باید بر روی خلق چیزهای تمرکز کرد که بیشترین ارزش و شأن را برای مخاطبین به ارمغان بیاورد . مطمئن شوید که محتوای شما همه جوانب جستجوی ایشان را پوشش می دهد . همانند بینندگان بالقوه خود به مسائل نگاه کنید و به پاسخ این سوال فکر کنید که چگونه می توان به شبهات آنان به راضی کننده ترین طرز ممکن پاسخ داد ؟! زمانی که پیرامون مطلبی صحبت می کنید که پیش از شما افراد دیگری نیز در خصوص آن مطالبی را منتشر کرده اند ، از این نکته خاطر جمع شوید که حاصل تفکرات شما حاوی مطالبیست که پیش از این به آن ها پرداخته نشده یا حداقل مسائل ( تخصصی ) را به نحوی که مخاطب عام به راحتی متوجه آن می شود توضیح داده باشید . بدیهیست که چه گوگل و چه مخاطب انسانی در مواقعی که نیاز به مقایسه مطالب مختلف دارند ، در صورت شباهت های کلی نمونه قدیمی تر را انتخاب می کنند ؛ چرا که حداقل از اصالت آن مطمئن بوده و ترجیح می دهند اگر قرار است از میان نوشته های یکسان یکی را برگزینند ، قدیمی ترین آن ها را انتخاب کنند .

لازم به تأکید است که همواره مطلبی که قصد نگارش پیرامون آن را داریم دارای ویژگی های زایایی و افزودن مطالب غیر تکراری نیست . به عنوان مثال در هنگام نگارش دستور العمل درست کردن یک کیک شکلاتی یا طبخ غذایی سنتی ، تغییر در کلیات امر به منظور عوض کردن محتوای کلامی در مقایسه با سایر رقبا به نوعی بدعت گذاری در امر آشپزی در نظر گرفته شده و غذایی که قرار است درست شود ، با آنچیزی که مد نظر مخاطب است تفاوت هایی دارد ، در نتیجه اینکه در چنین مواقعی بهتر است تا با افرودن ترفندهای مکمل ، تصاویر یا ویدئو های دسته اول ، بیان قدم های مختلف کار با زبانی ساده و روان تر ، استفاده از دانستنی هایی جذاب ، اعمال فرم های نظر سنجی در برگه مطلب یا ایجاد فضایی برای ارسال تصاویر مخاطبین پس از آماده شدن کارهایشان ، به این تولید محتوا و بازاریابی آن رنگ و لعاب جذاب و مخاطب پسندتری ببخشید .

در نهایت اینکه در راه تولید محتوا و بازاریابی آن به نحوی ارزنده ، همواره در راهی قدم بردارید که در خلال آن به خود بگویید “من دیوانه ام که چنین کاری می کنم” ! درست زمانی که به این نقطه رسیدید بدانید که در حال خلق مطلبی ارزنده بوده و بدین واسطه مخاطبین را جذب خود خواهید کرد .

 

۴ محتوای اصلی کلید بازگشت سرمایه می باشد

محتوای اصلی یا هسته در حقیقت همان هدف اصلی و موضوع مورد علاقه مخاطبین می باشد که از قضا به ماهیت محصول یا خدمتی که ارائه می دهید بسیار نزدیک است ، در نتیجه اینکه وجود جهشی از این متون به فروشگاه سایتتان امری قابل پیش بینیست . نیاز به یادآوریست که این ویژگی در خصوص همه عناوین اصلی صادق نبوده و هیچ یک از آن ها نیز به صورت بالقوه و بی پشتیبانی توانایی فروش محصول یا خدماتتان را ندارند . در چنین شرایطی اگر قصد تقویت هسته محتوایی خود را دارید ، ملزم به خلق مطالبی مرتبط با آن ها هستید تا علاوه بر پوشش ناگفته ها ، همه مخاطبینی که ابتدا برای مطالعه مقالات سطح دوم به بعد وارد سایتتان شده اند را به طبقه اول یا همان مطالعه مطلب اصلی دعوت کند .

آیا اینکه درباره “لینک بیلدینگ” مطلبی را بنویسیم با ابزار سئوی تکنیکال سازگار است ؟ این مطلب به دلیل اینکه به سئو وابسته است آیا می تواند به محتوای اصلی آن کمک کند ؟ خیر .

آیا می تواند سرمایه گذاری خوبی باشد ؟ بستگی دارد .

اگر محتوای اصلی شما از قبل عملکرد و میزان بازدید خوبی داشته است و هدف شما رسیدن به بالاترین مرتبه نتایج گوگل است ، پس این کار را انجام دهید . متعاقباً اگر در جایگاه ایده آلی قرار ندارید ، رسیدگی به حواشی کمک شایان توجهی به رتبه شما نخواهد کرد . در نهایت گفتنیست که وجود اینگونه نوشته ها سبب می شود تا در معرض دیدگاه عموم قرار گرفته و در ورای جلب توجه دیگران ، لینک هایی که به سایت شما ارجاع داده شده اس را افرایش دهید .

پیشنهاد ما

به دنبال موضوعاتی باشید که با حوزه فعالیت شرکت شما یا محتوای اصلیتان همپوشانی داشته باشد و مخاطبین موضوعات نیمه مرتبط را به نحوی به سوی خود بکشاند که بتوانید در حل مسائل یا ارائه خدماتتان به آن ها آزادانه عمل کنید . یک محتوای اصلی بسازید و متون مرتبط را به منظور تقویت آن عرضه دارید .

زمانی که در پی تعیین موضوعاتی برای محتوای جدید خود هستید ، همه جوانب را در نظر بگیرید . به عنوان مثال چنانچه در پی کسب موفقیتی در کوتاه مدت هستید ، با حرکت در مسیر و انتخاب کلمه ای که ارتباطی تنگاتنگ با حوزه کاریتان ندارد ، وقت و انرژی خود را هدر ندهید.

 

 

 

۵ سرمایه خود را کنترل و از آن محافظت کنید !

همواره در فکر جایی که مطالبتان را در آن قرار بدهید بوده و روی آن حساس باشید . استفاده از پلتفرم هایی مانند  Medium ، Quora و LinkedIn فکر خوبی به نظر می رسد ، چرا که می توانید بدون وجود بسیاری از قید بندهای غیر ضروری به نگارش پرداخته و مخاطبین بی هدف زیادی را جذب خود کنید . با این حال این نوع بسترها دارای نقاط ضعفی نیز می باشند . به عنوان مثال زمانی که در این سایت ها به نوشتن پرداخته و مطلب جذابی را تولید و منتشر می کنید  ، در ازای زحمتی که می کشید توقع بازگشت سرمایه را نیز خواهید داشت ، سرمایه ای که برای جریان بخشیدن به آن به سوی خود مستلزم محافظت و کنترلش هستید .

 

  • کنترلی وجود ندارد

شما قادر به کنترل این پلتفرم های خارجی نیستید . این پلتفرم ها با همه اعتبار و هر میزان دنبال کننده ای که داشته باشند ، در صورتی که اراده کنند می توانند بساط مذکور را برچیده ، تغییر کاربری دهند  یا در مسیری مخالف هدف غایی شما پیش روند ! مثال حاضر و ملموس : گوگل پلاس که با تصمیمی درون سازمانی از خدمات مجموعه مربوطه کنار گذاشته شد و یا ده ها وبلاگ ایرانی که پس از چندی ماهیت خود را تغییر می دهند . از سویی دیگر ، چنانچه این سایت ها بخواهند که پس از مدتی اطلاعات خود را به صورت پریمیوم یا سابسکرایب پولی ارائه دهند و یا در ازای انتشار گسترده آن ها از مولف مبلغی را دریافت کنند ، عملاً میزان مشاهده مطالب کمتر شده و زحمات ما بی آنکه قدرت تاثیرگذاری روی آن را داشته باشیم ، ضایع می شوند . در نهایت اینکه نباید از برخی مزاحمت های تبلیغات نیز غافل شد ! به عنوان مثال چنانچه ویدئویی از خود در پلتفرم های معتبر منتشر کنید ، وجود تبلیغات وقت و بی وقت می تواند به گیرایی محتوای مورد نظر لطمه زده و یا به کلی بیننده را از آنجا براند .

  • نرخ بازگشت سوال بر انگیز

پلتفرم های مذکور عموماً فاقد افزونه ای مبنی بر ارائه خدمات Call-To-Action یا هر فرم ثبت نام دیگری که بتواند نرخ بازگشت سرمایه را به خوبی به ما نشان دهد هستند . از این گذشته زمانی که مطالب شما به بازدهی رسیده و لینک های آن مخاطبین را درگیر می کند ، به جای اینکه این پیوندها بینندگان را به محصول یا صفحات شما ارجاع دهند ، آدرس پلتفرم مذکور را در اختیارشان می گذارند .

پیشنهاد ما

چنانچه کسب و کار شما در ارتباطی تنگاتنگ با محتوایی که تولید می کنید بوده و می تواند روی جریان ترافیک سایتتان اثر گذار باشد ، آن را در سایت های مذکور منتشر نکنید . در چنین مواردی عرضه یک خلاصه ، مقدمه یا نتیجه گیری می تواند راه حل خوبی باشد تا افراد مشتاق به سمت سایت شما کشیده شوند ، جایی که مقاله کامل در دسترسشان خواهد بود .

 

 جمع بندی مقاله خلق بهترین محتوا کار سختی نیست ( دو قسمت )

 

خلق بهترین محتوا کار سختی نیست ، تولید محتوا و بازاریابی آن صرفاً در خصوص مفهومی مفید و ایده آل صحبت نمی کند ، در این نوع مارکتینگ ما خواهیم آموخت که چگونه یک محتوا به حداکثر نرخ بازگشت رسیده و برای ما درآمد زایی می کند !

به منظور شکوفایی بیشتر هر مطلب نزد مخاطبین ، به جنبه های تبلیغاتی مطلب خود بیاندیشید ، مطالب را در راستای تقویت محتوای اصلی سایتتان بنگارید ، و در نهایت به منظور خلق آثاری که می توانند چند وجهی بوده و در حوزه های مختلفی استفاده شوند ، از گردهمایی ها ، سوال و جواب های پیاپی (FAQ) و پست های مهمان غافل نشوید .

سخت تمرین کنید و در مبارزاتی شرکت کنید که می دانید حریفتان در آن ها از شما ضعیف تر است و در آخرین مطلب – که بی اهمیت ترینشان نیست – از اینکه در تولید محتوا و بازاریابی آن از سرمایه خود حمایت کرده و قادر به کنترل آن هستید غافل نشوید و از این مطلب اطمینان حاصل کنید که اگر سایت کسب و کارتان به این نوشته ها وابسته است ، این متون در نزدیکی خودتان نگهداری می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...