ایده تولید محتوا

ایده تولید محتوا :پس از اینکه در مقاله قبل خواندیم که پرسش و پاسخ علاوه بر اینکه خود می تواند موضوعی برای نگارش یک مقاله باشد ، قادر است تا به پرورش دستمایه های جدید فعالیتی در بطن سوالات موجود نیز بپردازد ، اینک با دو ایده تولید محتوا دیگر این بحث را ادامه می دهیم :

  1. پشت صحنه کار خود را به نمایش بگذارید!

 

همانطور که پشت صحنه همه فیلم های بزرگ یا لحظات دیده نشده یک مسابقه بزرگ فوتبال در تلویزیون برای مخاطبین جذاب بوده و با اشتیاق خاصی آن را دنبال می کنند ، پشت صحنه تولید محتوا و بهینه سازی سایت توسط شما نیز برای مخاطبین خاصی دوست داشتنیست . در همین رابطه ، اگرچه شاید در حرفه سئوی تضمینی مطالبی از استفاده پشت صحنه ها به منظور جذب مخاطب را شنیده و حتی نمونه هایی از آن را نیز دیده باشید ، اما باید گفت که هیچ یک از آنها به عمق این پدیده ها نفوذ نکرده به صورت جدی آن را به کار نگرفته اند .

ایده تولید محتوا

با تقلید از موزه ملی تاریخ آمریکا که این روش را اعمال کرد و اجازه داد تا عموم تاریخ دوستان نحوه مواظبت یا ترمیم اشیاء عتیقه را ببینند ، شما هم به مخاطبین خود این فرصت را بدهید که بدون محدودیت بتوانند نحوه انجام کارهایتان را دیده و با شدت بیشتری به تار و پود آن نفوذ کنند .

اکثر مردم معمولاً در خصوص موفقیت دیگران و نحوه کسب آن ها کنجکاوند اما چیزی که در این میان بسیار هیجان انگیز و جذاب می باشد ، نمایش پروسه رسیدن به این جایگاه و جمله اقداماتیست که برای این پایان خوش به کار گرفته شده است . به عنوان مثال در موزه مذکور که پیشتر به آن اشاره شد ، یکی از متصدیان موزه نحوه چینش ، جابجایی و نگهداری اشیای داخل آن را برای برپایی یک نمایشگاه را به ما نشان می دهد . ویژگی جالب و منحصر بفرد این کار در این است که پدیده هایی را که به صورت عادی قادر به دیدن آن ها نیستیم را می توانیم ببینیم و در خلال ارائه پشت صحنه ای که در قالب متن ، تصویر یا ویدیو به ما می رسد ، می توانیم چالش های نفسگیر و انتخاب های سرنوشت سازی که علاوه بر تاثیر گذاری بر کیفیت و عمر یک شئ تاریخی ، عملی پر ریسک بر روی محصولی چند صد میلیون دلاری است را نیز ببینیم .

 

نکته جالب این گونه پست ها در این است که خیلی از مخاطبینی که در جستجوی اطلاعات و داده‌های غیر رایج و کمتر دیده شده ای هستند توجه ویژه ای به آن می کنند ، در نتیجه بی دلیل نیست که این پست را می توانیم درصدر پربازدیدترین مطالبی که سایت مذکور به اشتراک گذاشته است ببینیم .

آخر - پشت صحنه کار خود را به نمایش بگذارید!
آخر – پشت صحنه کار خود را به نمایش بگذارید!

شما به عنوان یک وبمستر یا تولید کننده محتوا نیز می توانید تا این کار را به عنوان ایده تولید محتوا در وبگاه خود پیاده کنید ؛ بدین ترتیب که اگر درحال تایپ مطلبی هستید از آن اسکرین شات بگیرید ، پروسه تحقیقات خود را بدون اینکه اطلاعات مهم آن را پیش از انتشار لو دهید با دیگران سهیم شده و حتی اگر می توانید تصویری از محیط کار خود با عنوان مثلاً ” یک روز کاری با سئویاب ” ارائه دهید تا مخاطبین بتوانند ارتباط تنگاتنگ و مشتاقانه تری با شما برقرار کنند .

در پایان گفتنیست که از اشتراک گذاری مطلب مستندی که می نویسید – وقایعی که بخشی از واقعیت بوده –  نگران نباشید ، چرا که وجود آنها سبب می شود تا مخاطب بتواند با شما هم ذات پنداری کرده و سئو بدون واسطه با حقیقت ماجرا ارتباط برقرار کند .

 

  1. یک سوال کاربردی یا خنده دار طراحی کنید !

با گردش در محیط اینترنت و یا مطالعه مجلات قدیمی ، مجموعه ای از سوالاتی را مشاهده می‌کنیم که تحت عنوان زیر شاخه های روانشناسی ، شخصیت افراد را برای آن ها منعکس می کند . شاید پرسش و پاسخ به خودی خود عامل مطلوبی برای انسان نباشد ولی چنانچه بحث شناخت خود ( یا یکی از نزدیکان ) پیش می آید بسیاری از آنها حتی با جواب دادن به سوالات عجیب و غریب یا مسخره نیز مشکلی نداشته با کمال میل پاسخگویی می پردازند .

به عنوان مثال در این تصویر سایت Buzzfeed از مخاطبین خود خواسته است تا برای این گربه نامی را انتخاب کنند تا بدین واسطه از سرنوشت و آینده آنان خبری بدهد . اگرچه در نظر اول این روش اندکی مضحک و غیر عادی به نظر می رسد ، اما همین جنبه فکاهی ماجرا باعث شده است تا عده فراوانی با علم غیر واقعی بودن این ادعا ، از روی تفریح و سرگرمی هم که شده به سوالات پاسخ می دهند تا پاسخ نهایی را عموماً جوابی خنده دار است به دست آورند . در این ایده تولید محتوا ، جالب اینجاست که اینگونه مطالب معمولاً با استقبال زیادی روبرو شده و با نگه داشتن مخاطب در یک دامنه خاص تاثیر بسزایی در سئو سایت مجموعه دارد .

 

طبق گزارشاتی که موسسه بازاریابی محتوا (Content Marketing Institute) داشته ، این روش همواره دارای مزایای فراوانی بوده است . با توجه به آمارگیری هایی که انجام شده است ، ۷۵ درصد افرادی که از این روش استفاده کرده اند عقیده داشته اند که اقداماتشان بازدهی خوبی داشته ، چرا که این محتوا و نحوه ارائه آن وجهه خوبی از نام تجارییشان ساخته است . از سویی دیگر ۷۷%  کاربران نیز اذعان داشته اند که استفاده از اینگونه سوالات سبب می‌شود تا بواسطه امکان طرح مجدد این مفهوم بتوانند کاربران جدید را تحریک کنند .

ناگفته نماند که در راه خلق ایده تولید محتوا ، هزاران راه برای خلق سوالات اینچنینی وجود دارد ، آن هم نه تنها فقط برای مقاصد اقتصادی ! اما نکته ای که مهم است جذابیت آن برای خواننده می باشد . ببینید که مخاطبتان مطلب طنز دوست دارد یا رمز آلود ، حقایقی مستند یا اطلاعاتی فهم پذیر و عامیانه ! چیزی که مهم است کشف ذائقه این افراد می باشد که به ایده تولید محتوا بکر می رسد .

محتواهایی که موردشان صحبت کردیم دارای یک ویژگی مشترک هستند . شاید در نظر اول نتوان میان اینفوگرافیک ها ، مطالب طنزآلود یا یک موسیقی نوستالژیک ارتباطی یافت ، اما با اندکی دقت می توان دریافت که همه آن ها به نوعی با احساس مخاطب درآمیخته و وی را سرگرم می کنند ، خواه با نوا ، خواه با جلوه های بصری و خواه با ترفند های بازی با ذهن . چیزی که در این مسیر مهم است درگیر کردن مخاطب با ایده تولید محتوا است ، پس از هر راه قانونی و اخلاقی که می توانید در این راه به کار ببندید ، استفاده کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...