انواع موتورهای جستجو

انواع موتورهای جستجو

در این قسمت از مبحث بهینه سازی وب سایت به انواع موتورهای جستجو جهت بهینه سازی پرداخته می شود که جهت بهینه سازی وب سایت می بایست با توجه به الگوریتم هایی که هر کدام از موتورهای جستجو جهت بهینه نمودن مطرح می نمایند وب سایت ها بهینه شوند تا بتوان در نتایج برتر جستجو در موتورها قرار گرفت .

در ذیل به بررسی انواع موتورهای جستجو پرداخته می شود :

۱۰مورد از انواع بهترین موتور جستجو که در سال ۲۰۱۳ بسیار مورد توجه قرار گرفته عبارتند از :

تا کنون ۲۹۰ موتور جستجو طراحی و پیاده سازی شده که نیازی به استفاده تمام افراد از موتورهای جستجو نمی باشد که در این صورت اکثر افراد تنها با یکی از موتورهای جستجو استفاده می نمایند مخصوصا” افرادی که به صورت مبتدی از اینترنت استفاده می نمایند که در این صورت نیازی به استفاده از تمام موتورهای جستجو نمی باشد ، در اینجا به مواردی می پردازیم که می بایست یک موتور جستجو داشته باشد که دارا بودن این ویژگی ها برای تمام موتورهای جستجویی که خواهان داشتن کاربران بیشتر می باشند ضروری می باشد .

در ذیل به بررسی این ویژگی ها پرداخته می شود :

۱) به دست آوردن مطالبی که با جستجوی انجام شده توسط کاربر کاملا” مرتبط باشد .

۲) رابط کاربری در هر نرم افزاری چه نرم افزارهای تحت وب و یا نرم افزار های تحت ویندوز امری بسیار مهم و حائض اهمیت می باشد در این صورت می بایست تمام طراحان موتورهای جستجو به این نکته توجه نمایند که جهت استفاده روز افزون از موتورهای جستجو از موتورهایی استفاده گردد که بسیار مورد قبول کاربران اینترنتی باشد .

۳) یک موتور جستجو می بایست به گونه ای طراحی گردد که بیشترین پیشنهادات را به تمام کاربران جهت ارائه بهترین موارد جستجو ارائه نماید .

با این حال لیست برخی از موتورهای جستجو که کاربران بیشترین استفاده را از آنها می نمایند به شرح ذیل می باشد :

۱) Google :

موتور جستجوی گوگل با وجود اینکه تمام ویژگی های خرید وب سایت Yahoo را ندارد با این حال با داشتن ویژگی های بیشمار جهت ارائه بهترین و بیشترین نتایج مورد جستجو از وب سایت ها و فروشگاه های بزرگ تا کوچک و ساختار بندی سئو سایت از جمله بزرگترین موتورهای جستجو محسوب می گردد .

۲)  Yahoo :

۳) Bing :

۴) Mahalo

۵) Webopedia

۶) The Internet Archive

۷) Yippy

۸) Ask

۹)DogPile

۱۰) DuckDuckGo

مشاهده مطالب مشابه :

    بهینه سازی وب سایتبهینه سازی وب سایت  شرکت بهینه سازی وب سایت  بهینه سازی وب سایت    شرکت بهینه سازی وب سایت   بهینه سازی وب سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...