اصول سئو در نویسندگی

اصول سئو در نویسندگی : در دو قسمت قبلی «۱۳ اقدامی که به شکست نویسنده در وبلاگ نویسی ختم می شوند » ، نکاتی که مطرح شد ممکن بوده ارتباطی مستقیم با نحوه نگارش نویسنده نداشته و به عنوان مثال در خصوص متا دیسکریپشن ها ، این فرد آپلود کننده یا وبمستر بود که باید موارد مذکور را رعایت می کرد .

اصول سئو در نویسندگی

این در حالیست که در ادامه یادداشت ” اصول سئو در نویسندگی ” با مطالبی مواجه می شویم که عموماً نویسندگان را منادا قرار داده و بدون تاثیرپذیری از نحوه بارگذاری محتوا ، داده هایی کاربردی را به ایشان منتقل می کند .

۵– شبیه ربات بودن !

شروع درگیر کننده یک محتوا بسیار مهم است ، اما جذاب بودن آن در طول مسیر تا اتمام مقاله – یا هر محتوای دیگری – نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است . چه مقالاتی که دیده اید ، چه فیلم هایی که به تماشای آن ها نشسته اید و چه ترانه هایی که بواسطه شروع لذت بخششان گوش داده اید ، اما به محض اینکه از ابتدایشان فاصله گرفته اند سیر نزولی آن ها نیز آغاز شده و در انتهای کار با محصولی رو در رو بوده اید که هیچ شباهتی به ابتدای آن نداشته است . پس بدانید که علاوه بر شروعی قدرتمند و جذاب به ادامه و پایانی درخور آن نیز نیازمندید . در این راه به یاد داشته باشید که نباید همانند یک ربات عمل کنید : بی حس ، یکنواخت ، سرد و خشک و غیر منعطف .

شبیه ربات بودن

اگر به یاد داشته باشید در مقاله قبلی گفتیم که محتوایی کسل کننده همانند گاوی خشمگین است که شما را به زمین پرت می کند ، پس سعی کنید تا در جمله جملۀ مقالات خود جریانی از احساسات ، ذوق و خلاقیت به راه بیاندازید تا مخاطب از همراهی شما دلسرد نشود . با توجه به اصول سئو در نویسندگی زبان گیرای خود را به کار برده و استفاده از حکایات جذاب را فراموش نکنید . شاید در بدو امر احساس خوبی نداشته و حس کنید این کارتان مسخره است ، اما شخصیت های خیالی با کاراکترهای منحصر بفردی را برای خود ساخته و در نوشته هایتان به کار ببندید ، عملی که پذیرش یک یادداشت برای مخاطب را به طرز قابل قبولی افزایش می دهد .

۶– استفاده از کلیشه ها !

در همه مشاغل همواره عبارات ، اصطلاحات و داستان هایی وجود دارند که برای خود اهالی آن حرفه شناخته شده بوده و استفاده از آن ها ممکن است به جای تاثیرگذاری مثبت ، همچون انتحار در جبهه خودی عمل کرده و آثار سوئی به جای بگذارد . به عنوان مثال اینکه فروشنده ای به شما بگوید از محصولی خاص ” خود من هم استفاده می کنم”  و یا ” برای خونه خودم هم بردم ” – حتی اگر حقیقت نیز داشته باشد – به دلیل نخ نما شدن اینگونه تبلیغات ، زنگ هشداری را در ذهن شما به صدا در می آورد که شاید همانند این شیوه مستهلک تبلیغ ، محصول مورد نظر نیز بی کیفیت و نا مرغوب باشد ، لذا از خرید آن سر باز می زنید .

با توجه به اصول سئو در نویسندگی باید گفت که با کلیشه ها – حال این کلیشه می تواند در مفهوم یک مقاله باشد یا در ساختار آن – خود را محدود نکرده و دست و پای خویش را نبندید . این نکته را همواره در نظر داشته باشید که حداقل در کشور خودمان ، از هر شهر و استان افرادی وجود دارند که مقالات سایت شما را بخوانند ، پس با شکستن کلیشه ها مطلبی را عرضه کنید که به درد همه آنها بخورد !

۷– استفاده از پاراگراف های بلند!

استفاده از پاراگراف های بلند!

هرچه طول یک پاراگراف بلند تر باشد ، مخاطب با سرعت بیشتری از آن دلزده می شود . این را با خاطر داشته باشید که مقاله ای متراکم و پیچیده در کامپیوترهای شخصی ، ده ها برابر در صفحه تلفن های همراه ناخوانا و فشرده تر هستند ؛ پس اگر به کاربران موبایلی خود اهمیت می دهید ، نوشته هایی با فاصله بنویسید . طبق اصول سئو در نویسندگی ، کوتاه نوشتن پاراگراف ها سبب می شود تا اصطلاحاً “هوا ” در میان جملاتتان در جریان بوده و چشم مخاطب از دیدن آن ها خسته نشود .

در نهایت از اینکه جمله ای تک و تنها – مانند همین جمله – خود به تنهایی یک پاراگراف باشد نهراسید ، چرا که وجود چنین جملاتی در صورتی که در خلقشان زیاده روی نشود سبب می گردند تا بدون تغییری در رنگ ، اندازه و فونت آن ها ، از سایر جملات متمایز شده و منظورشان را با کیفیت و قدرت بیشتری منتقل کنند .

۸– صرف نظر از زیر شاخه و تیترهای فرعی !

مقالاتی که همچون یادداشت پیش روی دارای طبقه بندی و تیترهای فرعی می باشند ، این امکان را برای خواننده فراهم می آورند تا با نگاه و تجسسی سریع ، هرآنچه که دوست داشته و به آن علاقه مند است را بخواند .

اگرچه نمی توان این واقعیت را نادیده گرفت که همه مقالات قابلیت تبدیل شدن به یک متن فهرست وار را نداشته و نمی توان هر آنچه که در ذهنمان است را طبقه بندی کنیم ، اما در همان مقالات نیز می توان با تفکیک قسمت های گوناگون و قرار دادنشان تحت لوای سرفصلی بولد شده ، اطلاعات موجود را در حجمی کمتر و ظرفی زیباتر به مخاطبمان تعارف کنیم .

در ادامه لازم به یادآوریست که این کار سبب می شود تا وقت خواننده نیز برای یافتن و مطالعه مطلبی کمتر گرفته شود . به عنوان مثالی عینی ، خود من از “قانون پارتو” یا  ۸۰-۲۰ برای رسیدگی به امور روزمره ام استفاده می کنم ؛ بدین ترتیب که ۲۰ در صد انرژی و وقت خود را صرف رسیدگی به اموری می کنم که ۸۰ درصد درآمد من را تغذیه می کنند . به همین دلیل دیگر نمی توانم برای یافتن مطلبی در اینترنت ده ها مقاله را به طور کامل خوانده و پاسخ سوالم را بیابم ، بلکه با مراجعه به مقالاتی که دارای زیر شاخه های متعددی هستند ، مستقیماً به هدف زده و مطلب مورد نظرم را می یابم . از سویی دیگر ، طبق اصول سئو در نویسندگی اگر موضوع این مقاله شما را به خواندن ادامه آن ترغیب کرده است ، بدین معناست که خود یک وبمستر ، تولید کننده محتوا یا فعّالی در حوزه سئو و بهینه سازی سایت هستید ؛ پس بشخصه دارای مخاطبینی هستید که از طریق سایت یا سایت هایی که در اختیار دارید از تراوشات مغز ،  افکار و اطلاعات شما بهره مند می شوند .

در همین رابطه چنانچه قصد دارید تا مطلبی را به اطلاع عموم رسانده و از سویی دیگر سئو سایت خود را نیز تقویت کنید ، می توانید با دسته بندی مذکور علاوه بر اینکه با جلب رضایت خواننده به اعتبار خود و تارنمایتان می افزایید ، ساختار مقالات خود را نیز به کلاس جهانی نزدیک تر کرده و نظم و سامانی ایده آل به وبلاگ خود ببخشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...