نکات پرداخت برای هر کلیک ارزان

نکات پرداخت برای هر کلیک ارزان : بودجه یک روش “پرداخت برای هر کلیک” کوچک چالشی بزرگ برای بسیاری از مبلغین تجاریست . روشی که بواسطه عدم آگاهی کافی از آن بسیاری از متقاضیانش پراکنده می شوند ، در حالی که با مرور نکات پرداخت برای هر کلیک ارزان به عنوان یکی از ترفندهای بهینه سازی سایت می توانند با بودجه کم نیز با این ترفند ها درآمد زایی کنند .

  • صورتحساب خود را طبقه بندی کنید

در صورت داشتن بودجه ای محدود ، به اندازه جیب خود اهدافی را مشخص کنید تا علاوه بر قدرت رسیدگی به آن ، تمرکز خود را نیز از دست ندهید . در قدم اول به طور تقریبی مشخص کنید که در طول روز چه تعداد کلیک خواهید داشت . به عنوان مثال اگر بودجه مد نظرتان ۲ میلیون تومان در طول یک ماه است ، و هر کلیک دو هزارو پانصد تومان هزینه برایتان در بر دارد ، پس می توانید ۸۰۰ کلیک در ماه دریافت کنید ، به عبارتی دیگر تنها ۲۶ کلیک در هر روز یا بودجه ای تقریبی ۶۷ هزار تومان برای هر ۲۴ ساعت . این نکته را نیز باید مد نظر داشت که ممکن است کلیک های روزانه از حد مورد نظر ما فراتر رود ، اما این افزونگی در مجموع ماه نباید بیش از بودجه تعریف شده برای آن باشد . حال پس از اینکه بر روی بودجه روزانه خود به عددی مشخصی رسیدیم ، وقت آن است که اهدافمان را اولویت بندی کنیم .

  • اولویت بندی اهداف

اولویت بندی اهداف

در موارد متعددی در ورای یک نوع تبلیغ ، اهداف متعددی قرار دارد ؛ به همین دلیل طبیعیست که کاهش بودجه به کاهش حق انتخاب های ما و در نهایت گزینش برخی از این اهداف در میان سایر آن ها ختم گردد . به عنوان برخی از این اهداف می توان به :

  • معرفی نام تجاری
  • توجه به محصول و نام تجاری
  • هدایت مشتریان
  • حراج و
  • تکرار فروش

 اشاره کرد . مثلاً در این نمونه ، مبلّغ از یک بودجه مختصر برای ترویج یک بورس تحصیلی استفاده می کند . در این راه آن ها از ترکیب هدایت (کمپین جستجو) و آگاهی (کمپین نمایش) و تخصیص بودجه ۸۲ دلاری میان این دو استفاده می کنند .

  • نشانه گیری جغرافیایی

نشانه گیری جغرافیایی

نشانه گیری یا هدف گذاری منطقه ای یکی از اولین تصمیماتیست که در  نکات پرداخت برای هر کلیک ارزان باید اتخاذ کنید که این عامل به خودی خود کد یک کشور یا استان ، پیش شماره های شهری خاص و داده های عددی همه نواحی را در بر می گیرد . بدیهیست که هرچه محدوده تعریف شده کوچکتر باشد ، تعداد مراجعین نیز کمتر خواهند شد، این در حالیست که با تمایل افزایش این مقدار مستلزم تخصیص بودجه بیشتری به این امر هستیم ، پس نهایتاً با انتخاب محدوده ای مناسب و متناسب با جیب و سطح توقع خود ، ترافیک ورودی به سایت و تعداد افرادی که قادر به سرویس دهی به آن ها هستیم را بهینه می کنیم .

  • زمان بندی تبلیغات

زمان بندی تبلیغات و استفاده از برنامه ای مدون سبب می شود تا تا با عرضه یک آگهی یا تبلیغ هزینه زا در ساعتی خاص از روزی خاص ، بودجه مربوط به گسترش دایره مشتریان و ترافیک ورودی به سایتمان را ایده آل کنیم . اگر کسب و کار شما شبانه روزی نبوده و در ساعات خاصی مشغول به فعالیت هستید ، پس شاید بهتر باشد تبلیغات خود را نیز در همین ساعات منتشر کنید . از سویی دیگر اگر فروش آنلاین دارید ، پس همیشه باز هستید اما بازبینی و بررسی گزارشاتی که به شما در خصوص ساعاتی با بازگشت سرمایه منفی هشدار می دهد سبب می شود تا بودجه خود را در مسیری کم بازده خرج نکنید .

  • انطباق گونه ها

در مواقعی که به شدت در مضیقه مالی هستید ، تطبیق روش های فوق با دیگری سبب می شود تا بالاترین فیلتر تبلیغاتی را به کار ببندید . در راه تحقق این مسیر ، شناخت اقدامات هر روش (مثلاً همین تقسیم بندی های جغرافیایی یا تبلیغ در زمانی خاص ) قدم اولیست که در نکات پرداخت برای هر کلیک ارزان بر می داریم ؛ در پس آن ، زمانی که از الفبای تبلیغات ، باید ها و نباید ها و همچنین مزایا و معایبشان در حیطه کاری خود اطلاعات کاملی کسب کردید ، با ترکیب هوشمندانه آن ها ، با کمترین هزینه ، بیشترین منفعت را به دست خواهید آورد .

تفکری خلاقانه

کار با بودجه کم پیامی دیگری را نیز برای ما دارد که آن استفاده از فکرهای خلاقانه و بکر به منظور استفاده حداکثری از منابع محدودمان می باشد .

  • فقط تماس بگیرید

فقط تماس بگیرید

یکی از چالش هایی که سایت هایی با بودجه کم با آن دست به گریبانند ، صفحه فرود (صفحاتی تکی که تحت عناوین صفحات راهنما ، صفحات ایستا یا ثابت ، هدایتگر و صفحه مقصد نیز شناخته می شوند و با در بر داشتن تلفن های تماس ، ایمیل یا شناسه شبکات اجتماعی میزبان ، مخاطب را به سرویس ارائه دهنده محصول یا خدمتی مشخص می رسانند ) و نسخ مختلف آزمایشی می باشد ، در نتیجه اگر تماس های تلفنی مستقیماً برای کسب و کار شما مهم می باشد ، پس در پی راه اندازی کمپین “فقط تماس بگیرید” به عنوان یکی از نکات پرداخت برای هر کلیک باشد .

  • از نمایه های استفاده کن

با کمک بازاریابی چند باره به عنوان یکی از نکات پرداخت برای هر کلیک ارزان ، بازدیدکنندگان وبسایت و مخاطبین مختلف بازار هدفتان را با شرکت “همه جا موجود” خود آشنا کنید . اگر شما سامانه ای مبتنی بر “پرداخت با هر کلیک” هستید ، این تکرار هزینه ای برای شما در پی نخواهد داشت . این کمپین گسترش مرزهای دسترسی و قابلیت افزایش معروفیت نامی تجاری را در پی خواهند داشت .

  • رقابت را هدف بگیرید

از تنظیمات استراتژی پیشنهاد نمونه کارها استفاده کنید تا علاوه بر تسخیر جایگاه رقبای خود از در اختیار گرفتن “سهم اهداف بالادستی ” نیز بهره مند شوید . در همین رابطه شما قاعده ای را مبتنی بر افزودن دامنه ای برتر ، زمان قرار داشتن در زمره برترین ها و بیشینه پیشنهادات خلق کنید ، سپس. نزدیکترین رقبای خود در این عرصه را انتخاب کنید تا بینید آنان در پی جستجو . کار بر روی چه عباراتی بوده اند .

نکات تاکتیکی بیشتر

  • ردیابی

از اینکه بر روی پلتفرم PPC شما سامانه ای برای پیگرد و ردگیری مخاطبین نصب شده باشد و میزان و کیفیت نمایش سایت تجزیه و تحلیل شود ، اطمینان حاصل کنید . داده های جمع آوری شده به تصمیمات شما سر و شکلی منظم بخشیده و با توجه به آنالیز آن ها قادر خواهید بود تا نقاط قوت را تکرار و نقاط ضعف را در قالب یکی از نکات پرداخت برای هر کلیک ارزان تقویت کنید .

  • کلمات کلیدی

کلمات کلیدی

کار بر روی کلمات کلیدی عمومی ، به دلیل فراگیر بودن آن ها نیاز به بودجه ای قدرتمند از هزینه های پولی ، انرژی و زمان دارد ، لذا در پی عباراتی بلند تر اما موثر باشید تا با همین بودجه محدود خود نیز بتوانید آن را به صفحه اول گوگل و اهداف ایده آل سئو حرفه ای سایت برسانید . اگرچه گوگل دارای افزونه هایی همچون Google’s Keyword Planner می باشد که امکان مشاهده کلمات کلیدی طولانی تری را برای مخاطبین ایجاد می کند ، اما بدون استفاده از این ابزار و تنها با جستجویی ساده – و عبارات ارائه شده توسط خود موتور جستجوگر – می توان عبارت مطلوب ، موثر و پربازدهی را انتخاب نمود .

  • کلمات کلیدی حجیم

اگر قصد بهبود جایگاه سایت خود بواسطه سئوسایت کلماتی بسیار پرطرفدار یا رقابتی را دارید ، همانطور که در قسمت قبل گفته شد نیازمند بودجه ای قابل توجه و صرف هزینه های زیادی می باشید . حال اگر چنین بودجه ای نداشته و تمایلی نیز به جایگاه هایی جز رده اول را ندارید ، می توانید با محدود کردن تعداد پرداخت به ازای هر کلیک ، کمیت را فدای کیفیت کار کنید .

  • تبلیغات تجسسی پویا

با صرف نظر از هر نوع تبلیغات جستجوی پویا ، تبلیغاتی وجود دارند که نه صرفاً با جستجوی کلمه کلیدی سایت شما ، بلکه با جستجوی مطالب و محتویات مربوطه در حوزه کارتان ، امکان دیده شدن دامنه مورد نظر را بیشتر می کند . با این حال اگرچه ممکن است این راهکار مفید و مطلوب به نظر برسد ، اما با جذب کلیک های غیر هدفمند و نامربوط اعتبار صرف شده در این حوزه ضایع می گردد .

  • افزونه های تبلیغاتی

در موارد متعددی دیده شده است که اطلاعاتی را که می توان از یک افزونه تبلیغاتی استخراج کرد ، در کالبد یک تبلیغ آیتمی نمی توان یافت .

به طور مثال :

  • آدرس دفتر مرکزی
  • لینک های سایت
  • فراخوان ها
  • شماره تلفن ها و
  • خلاصه های ساختاری

گوشه ای از اطلاعاتیست که با کمک این افزونه ها به دست می آید . از این گذشته گوگل با کمک افزونه های خودکار خود ، جزئیات مربوط به سایتتان را به متون تبلیغاتی ارائه شده توسط شما پیوست می کند .

  • کلمات کلیدی منفی

همانند ترکیب روش ها که در توضیحات فوق به آن اشاره شد ، داشتن لیستی از کلمات کلیدی منفی نیز می تواند در شمایل نکات پرداخت برای هر کلیک ارزان ، در کنترل بودجه تاثیر بسزایی داشته باشد .برای این کار :

  • کلمات کلیدی منفی را با کمک محتوای طوفان ذهنی تولید کرده و با امید محبوبیت یافتن یکی از آن ها منتشر کنید .
  • گزارشات بازبینی محتوا را بررسی کنید تا ببینید کدام یک از آن ها محبوبیتی کسب کرده است .
  • لیستی از آن ها درست کنید .
  • همه مراحل را تکرار کنید .

 

  • صفحات فرود

صفحات فرود

در مورد آخر از نکات پرداخت برای هر کلیک ارزان – که به معنای کم اهمیت بودن آن نیست – نیز می توان به صفحات فرود بهینه سازی سایت شده و هدفمند اشاره کرد . گوگل محتوای یک نوشته در صفحات فرودی را بر اساس پارامترهایی همچون اصالت مطلب ، مرتبط بودن با موضوع ، شفافیت کلام و عمق کافی مفاهیم قضاوت می کند ، در نتیجه صفحاتی تاریخ گذشته ، غیر پویا و سست ساختار هیچگاه نمی توانند نبض موضوعی را در صفحه نخست به دست بگیرند . این مطلب بی تردید یکی از دغدغه های اصلی فعالیت و کارهاییست که به پیشنیازهای گسترش کسب و کار اینترنتی خود دسترسی ندارند . در نتیجه اگر گسترش صفحات فرودی برای شما مانعی سرسخت است ، پس به روش هایی همچون “کمپین فقط تماس بگیرید” متوسل شوید .

جمع بندی نکات پرداخت برای هر کلیک ارزان

در پایان لازم به تاکید است که بودجه کم تبلیغات چنانچه به درستی صرف شود می تواند بسیار مفید باشد که در این مقاله به شرحی ولو اندک از موثرترین آن ها پرداخته شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...