سرمایه در بهینه سازی سایت

سرمایه در بهینه سازی سایت : چه نوع محتوایی باید خلق کرد ؟ پاسخ این سوال بسته به شرایط می تواند متغیر و گاه خیلی سخت باشد . امروزه دنیای محتوا رشدی دیوانه وار داشته و به معنای واقعی ثانیه به ثانیه بزرگتر می شود . محتوای مذکور که می تواند مدل های مختلفی از بلاگ ها ، مقالات ، کتب الکترونیکی ، اینفوگرافی ها ، به روز رسانی های شبکات اجتماعی و ده ها مورد دیگر باشد ، سلسه مراتبی برای تولید و عرضه در سئوی سایت دارند ؛ حال سوالی اساسی که در این مورد مطرح می شود این است که چه محتوایی ، چگونه و چه زمانی و با چه کیفیتی باید تولید شود تا بیشترین اثر گذاری را داشته باشد !

سرمایه در بهینه سازی سایت

خوشبختانه گام اول این مسیر طولانی که تصمیم گیری در خصوص ماهیت محتوای مد نظرمان است به سادگی ارزیابی اهداف یک مجموعه و داشتن اندکی اطلاعات در خصوص اینکه چه چیزهایی بیشترین حمایت را از آن خواهند داشت می باشد .

چرا امروزه روی محتوا سرمایه گذاری می کنیم ؟

چرا امروزه روی محتوا سرمایه گذاری می کنیم ؟

اول از همه چرا محتوا نوعی سرمایه گذاری محسوب می گردد ؟ پاسخ به این سوال ساده می باشد ، به دلیل اینکه خلق محتوایی سازمانی و توانگر تنها راه دیده شدن در دنیای “برخط” قرن حاضر می باشد .

در دنیایی که بنا به آرزو و درخواست بسیاری از کاربران که از تبلیغات اینترنتی عاصی شده اند ، دبلاک ها (افزونه هایی که جلوی تبلیغات را گرفته و اجازه نمایش به آن ها نمی دهند) توجه مخاطبین را محدود کرده و میلیون ها نام تجاری در پی جلب توجه مخاطبین از راهی یکسان هستند ، پایداری و مقاومت در این جبهه از همیشه سخت تر می باشد .

اما خبر خوب این است که حرکت در این مسیر کاملاً غیر ممکن نشده است .

در سال های اخیر ، طریقه انتخاب برند و خرید مردم فرق کرده است و به فراخور آن نیز مقررات بازاریابی دچار تغییراتی شده است . امروزه مردم به خرید محصولی که آن ها را کاملاً جذب نکند مبادرت نمی ورزند و از چرب زبانی های فروشنده در خصوص یک محصول یا تعاریف بی مورد از کالا یا خدمتی خاص فراریند ؛ به جای آن به سمت محصولی کشیده می شوند که به آن اعتماد داشته ، به آن وابستگی دارند و می توانند ارتباط خوبی با شئ مذکور برقرار نمایند .

در اینجاست که محتوا وارد بازی می شود .

زمانی که این پدیده به درستی استفاده شود ، به شما اجازه می دهد تا با مخاطبین خود از راهی بی بدیل ارتباط برقرار کنید ، چرا که روند تولید و انتشار یک محتوا در حقیقت همان روند آگاهی بخشیدن و جلب اعتماد خوانندگان می باشد . زمانی که شما از انتشار محتوایی مرتبط ، آموزنده و هیجان انگیز اطمینان حاصل می کنید ، همزمان می توانید از تاثیر قابل توجه آن بر روی بهینه سازی سایت و نام تجاریتان نیز مطمئن شوید .

لذا در ادامه بر آن شدیم تا به بررسی چندی از مزایای بی شمار سرمایه گذاری بر روی محتوای آنلاین و سرمایه در بهینه سازی سایت بپردازیم .

 

  1. ROI (Return on investment یا بازگشت سرمایه

یا بازگشت سرمایه roi

محتوا بر روی دوجین از نقاط استراتژیک محتوای شما تاثیر گذار می گذارد . بطور مثال تنها یک مقاله قدرتمند و با ارزش می تواند شهرت و نمایش نام تجاریتان را ارتقاء بخشد ، سیل بازدید کنندگان را به سمت شما روانه سازد ، رده ماندگاری و توجه  مشتریانتان را بهبود بخشد  ، گفتگو حول موضوع فعالیتتان را زیاد کند و صدها برابر آنچه از پول ، وقت و انرژی سرمایه گذاشته اید به شما بازگرداند .

 

  1. همپوشانی سایر استراتژی ها

امروزه بازاریابی مفهومی چندوجهی و پیچیده ایست که محتوا یکی از تنها مصادیق آن است که هرکجا استفاده شود ، تاثیرات خود را به خوبی نشان می دهد . به عنوان مثال اگر شما :

  • بر روی سئوی سنگین سرمایه گذاری کرده اید ، محتوای خوب به شما در افزایش رتبه گوگل و بهتر دیده شدن شدنتان می انجامد .
  • حضورتان در شبکه های اجتماعی را گسترش می دهید ، محتوا به شما امکان به اشتراک گذاری مطلبی در پروفایلتان را می دهد که بتوانید به بیان آزادانه و بی قید و شرط نظرات ، تجارب و ویژگی های نام تجاری خود بپردازید .
  • کمپین بازاریابی ایمیلی خود را گسترش می دهید ؛ محتوا می تواند موازنه ای با آن برقرار کرده و روش های بیشتری را برای جذابیت و جلب نظر مشتری ارائه دهد .
  1. تنوع بخشی به حضور آنلاین شما

زمانی که شما تصمیم به اعمال سرمایه در بهینه سازی سایت می گیرید ، راه های انتخابیتان بینهایت بوده و عملاً حد و مرز مشخصی ندارند . به عنوان مثال شما می توانید بلاگ خود را تقویت کنید ، اینفوگرافی های سفارشی بسازید ، ویدئو منتشر کنید ، نکات آموزشی ارائه دهید و اقدامات دیگری از این دست انجام دهید . در این میان مقالات نیز به عنوان یکی از ساده و رایجترین راه های سفارشی سازی و تنوع اقدامات مطرحند ؛ این موضوع زمانی جذابیت بیشتری می یابد که می فهمید اتخاذ استراتژی های گوناگون و برنامه ریزی برای این عمل تا چه میزان ساده بوده و چگونه به خلق مسیری منحصر بفرد برای سئوی سایت کمپانی شما منجر می شود .

 

  1. کمک به شما در رقابت های تجاری

یکی از چیزهایی که می توانید به وقوع و تحقق آن ایمان داشته باشید این است که رقبای شما در حال تولید محتوا هستند و چنانچه شما هم می خواهید در حوزه فعالیتتان حرفی برای گفتن داشته باشد و دیده شوید ، نیازمند قدم گذاشتن در این راه هستید . محتوا به شما در حضوری پرقدرت در میدان رقابت کمک می کند . در دنیایی که روزانه میلیون ها مطلب منتشر می شود ، نگارش مقاله و ساخت مدیای مربوطه تنها راه ماندن بر روی دریای محتوا و اطمینان از گم نشدن صدایتان در این ورطه است .

  1. گران نیست

زمانی که موعد سرمایه گذاری بر روی عناصر آنلاین و سرمایه در بهینه سازی سایت فرا می رسد ، شما در پی بررسی منابع برای اطلاع از کیفیت کار نویسندگان و ماحصل کار آنان خواهید رفت . گفتنیست که حتی بهترین محتوا نیز نسبت به سایر روش های بازاریابی ، هنوز هم ارزانترین راه است ، به همین دلیل تولید محتوا با کمترین مصرف منابع و پرداختی ها همراه است . بطور کلی ، هر چه زمان ، منابع و تلاش بیشتری در جهت عرضه محتوایی بهتر صرف شود ، بازدهی و عایدی بهتر و بیشتری نیز به همراه خواهد داشت . بعلاوه محتوا را می توان بازسازی کرد . به طور مثال یک پست در بلاگ می تواند مجموعه ای از توئیت ها یا نسخه کوتاه شده ای از یک کتاب الکترونیکی که به پست های متعددی تقسیم شده است باشد .

 

 

۸ اقدام برای سرمایه گذاری بر روی محتوایی با قابلیت برگشت پذیری سرمایه

 

اهمیتی ندارد که چه نوع محتوایی را به عنوان سرمایه در بهینه سازی سایت انتخاب می کنید ، در اینجا بررسی بایدها و نبایدهایی می پردازیم که میان آن ها مشترکند .

  • مطمئن شوید که هرچیزی را که انتخاب می کنید ، با نام تجاری ، حوزه فعالیت های شما و همچنین سلیقه خوانندگانتان همخوانی داشته باشد . به طور مثال اگر وقت و توان خود را برای تبلیغات در شبکات اجتماعی گذاشته اید و روی این روش سرمایه گذاری کرده اید ، با آنکه می دانید مخاطبینتان در این شبکه های فعالیت نمی کنند ، سخت در اشتباهید .
  • با استخدام حرفه ای ها در راه تولید محتوای سئو گام بردارید ؛ بازاریابی محتوا حرفه ای تخصصیست و تزریق سرمایه در بهینه سازی سایت نیز تفاوت میان پیروزی و شکست .
  • صبور باشد ؛ بازاریابی محتوا یک بازی یک شبه نیست . برای به دست آوردن نتایج مطلوبتان ملزم به صرف زمان بر روی آن هستید .
  • نویسندگان ارزان را استخدام نکنید ؛ در محتوا نیز همچون پدیده های دیگر “هرچقدر پول بدهید آش می خورید” و نویسندگان قدرتمند با نوشته هایی قوی با دستمزد اندک کار نمی کنند .
  • خود را به یک قالب خاص محدود نکنید ؛ محتوا پدیده ای با تنوع و گستردگی بالاست ، لذا هرچه با تنوع بیشتری کار کنید ( با تنوع لحن در یک نوشته اشتباه گرفته نشود) نتایج بهتری خواهید گرفت . در ادامه می توان ادعا کرد که یک استراتژی محتوای متنوع ، یک استراتژی قدرتند است .
  • کورکورانه عمل نکنید ؛ پیش از اینکه بر روی تولید محتوایی خاص وقت صرف کنید ، نیاز به ایده ای ناب دارید تا شما را به حرکت درآورده و چیزی را که می خواهید عملی کند . اگر تیمی متخصص و حرفه ای را گرد هم آورده اید ، آن ها می توانند بدون شما نیز کار کنند به همین دلیل است که گفته می شود نقش شما در ابتدای کار پر رنگ بوده و در سرآغاز اقدامات است که تصمیم گیری صورت می پذیرد ، در حالی که موفقیت در مراحل پایانی خودنمایی می کند .

 بازاریابی محتوا : یک استراتژی هوشمند و طولانی مدت

شکی در این نیست که بازاریابی محتوا ، بازاریابی روز دنیاست . این پدیده قابل تنظیم و برنامه ریزی ، تعاملی ، جذاب ، اصیل و ایده آل برای استفاده در همه صنایع و رشته ها می باشد . علاوه بر این ، این روش به اندازه ای مقرون بصرفه و منعطف می باشد که از همه کسب و کارها در هر مرحله ای از عمر آن ها و همچنین با هر هدفی حمایت می کند .

نتیجه گیری از سرمایه در بهینه سازی سایت

به نظر من زمانی بهتر از این برای اعمال سرمایه در بهینه سازی سایت و محتوا وجود نداشته است . به علاوه پیرو این حقیقت که محتوا بهترین راه جلب توجه در اینترنت است ، راهی هوشمندانه برای پیشبرد کسب و کار و ایجاد رابطه ای واقعی با مشتریان نیز می باشد .

متاسفانه این نکته که از کجا باید شروع کرد اندکی دشوار است . به همین منظور اگر شما از آن دست افرادی هستید که برای اولین بار روی محتوا سرمایه گذاری می کنید ، با تفکر بر اینکه تیمی متخصص برای پیشبرد اهدافتان شما را یاری می کنند ، موفقیتتان را تضمین کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...