روش های بهبود بازدهی امور سئو

روش های بهبود بازدهی امور سئو :تا به اینجای کار در سلسله مقالات ” عادت های بدی که بازدهی سئوسایت شما را کم می کنند “در خصوص عوامل حواس پرتی در هنگام کار و اولویت بندی آنها در قالب لیست های روزانه ، هفتگی و ماهانه و همچنین بهینه سازی قرار های کاری و تلفنی خود مطالبی را تقدیم حضورتان کردیم که باعث شد تا این لحظه مقداری از عادت های بدی که با آنها بی توجه بوده ایم ، در کانون توجه ما قرار گرفته و با آماده سازی مقدمات تقلیل یا رفع آن ها ، زمینه را برای به کارگیری روش های روش های بهبود بازدهی امور سئو مهیا کنیم .

روش های بهبود بازدهی امور سئو

درگیر چشم اندازهای دور و نزدیک شدن

 

پس از اینکه مراحل قبلی را اعمال کرده و از به کارگیری آنها سودی نصیبمان شد ، اینک زمان رسیدگی به دورنما های دور و نزدیک  رسیده است .

در همین راستا که منظور از تصاویر دور یا بزرگ اقدامات آینده و منظور از تصاویر نزدیک یا کوچک اقدامات حال حاضر می باشد ، زمانی که تنها در زمان حال به جلوی پای خود نگاه می کنیم ، نمی توانیم ببینیم که این مسیر به کجا منتهی می شود ؛ دقیقاً به همان ترتیبی که اگر در آن قدم بگذاریم و فقط اقدامات روزمره خود را بررسی کنیم ممکن است به خود بیاییم و ببینیم تمامی گام هایی که به راستی و درستی برداشته شده اند در مسیر خلاف جهت هدفمان بوده است که از قضا این استواری و ثبات قدم عاملی بسیار نامطلوب برای ما به حساب می آید . از سوی دیگر اگر تنها به نقاط دوردست و آینده نگاه کنیم و اهداف بلند مدتمان را در نظر بگیریم ممکن است لحظه ای به خود بیاییم و ببینیم که در باتلاق بی توجهی به لحظات سپری شده فرو رفته و مسیری که پیش پایمان بوده – و با اینکه مقصد را هویدا می کرده – در بطن خود هیچگاه ما را به خواسته های بلند مدتمان نمی رسانده است .

 

با توجه به این توضیحات ، توجه همزمان به اتفاقات روزانه و اهداف سالیانه سبب می شود تا به وسیله اولی به دومی برسیم . در همین اثنا و در راه تحقق روش های بهبود بازدهی امور سئو توجه به تصاویر کوچک و بزرگ کار از راه های مختلفی امکان پذیر است که نمود آن ها را می توانیم در سه قدم اصلی :

  • ترتیب دادن به تاکتیک‌های هفتگی
  • حرکت به سمت اهداف ماهانه
  • و اولویت بندی مستمر برای رسیدن به اهداف بلند مدت

خلاصه کنیم .

در نهایت گفتنیست که باید توجه به تصاویر بزرگ و کوچک و همان اهداف بلند و کوتاه مدت خود را به یک عادت همیشگی تبدیل کنیم تا به مغز خود انرژی و فضای بیشتری برای ساماندهی امور و آسانتر کردن آن ها بدهیم .

 

 فقدان یک ابر تمرکز (تمرکز افراطی)

 فقدان یک ابر تمرکز (تمرکز افراطی)

یکی از دوست داشتنی ترین نوشته هایی که بنده در سال جاری مطالعه کردم کتابی از کریس بیلی (Chris Bailey) تحت عنوان « اَبَرتمرکز : چگونه در دنیایی از حواس پرتی ها موثر باشیم » (Hyperfocus: How to be More Productive in a World of Distractions) بود که به من در خصوص مدیریت تمرکز و حواسم کمک شایانی کرد.

طبق ادعای نویسنده این کتاب قریب به نیمی از اتفاقاتی که در ذهن ما تجزیه و تحلیل می شوند ، دقیقاً همان اتفاقاتی هستندکه در همان روز پیرامون ما اتفاق افتاده است ؛ در نتیجه می‌توان اذعان داشت که مغز ما به شدت درگیر حوادث اطراف و رویدادهای پیرامونمان می باشد .

در همین رابطه گفته می‌شود که مغز ما با وجود این شرایط قادر است تا به صورت ناخودآگاه تشخیص دهد که باید به چه چیزهایی توجه نشان داده و چه چیزهایی را نادیده گرفته و مدیریت کند ، در نتیجه ما با آموختن نکاتی که باعث کنترل کردن ذهن در برابر حوادث محیط پیرامونمان می شود می توانیم میزان جلب توجه آن به هر پدیده ای را کم کرده و راه موثر کردن اقدامات آن بر روی موضوعات خاصی – زمانی که صرف توجه به امور بی اهمیتی می شود و نه در روش های بهبود بازدهی امور سئو – را عملی کنیم .

 

وی در ادامه ادعا می‌کند که ما در محیط اطراف خود دارای چهارگونه کلی وظیفه هستیم :

  • کارهای ضروری : کارهایی که ممکن است جذاب نبوده اما بسیار موثر می باشند ، مانند جلسات تیمی یا امور مربوط به بودجه ماهانه .
  • کارهای غیر ضروری : اموری که نه تنها جذاب نیستند بلکه موثر هم نیستند ، مانند تمیز کردن میز کار یا نامگذاری غیرضروری برخی از فایل های کامپیوتری .
  • کارهای انحرافی : کارهایی که جذاب بوده اما موثر نمی باشند ، مانند بررسی شبکه های اجتماعی یا خواندن اخبار روز .
  • کارهای هدفمند :کارهایی که علاوه بر اینکه جذاب بوده دارای تاثیرگذاری فراوانی نیز می باشد ، مانند کارهایی با بیشترین تاثیر گذاری و بالاترین میزان درگیری .

بدیهی است که با مقدمه ای که در خصوص توانایی ما در کنترل چیزهایی که مغز می تواند ببیند و بشنود  گفتیم ، هدف ما این است که ذهن خود را به نحوی تربیت کنیم که چه کارهای انحرافی و غیرضروری را نادیده گرفته و تمرکز خود را بر روی چه امور لازم الاجرا و هدفمندی تقویت کند .

 

عدم استراحت چندباره در طول روز

 

عدم استراحت چندباره در طول روز

هر زمانی که من در تحقق مواردی که از ابتدای این سلسله مقالات تا اینجای کار بیان شده است عاجز بوده ام ، استراحتی کوتاه به داد من رسیده است . زمانی که با موضوعی گنگ و ملال آور به مدت دو ساعت بی وقفه کلنجار می روم ، همیشه استراحتی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ای باعث می شود تا توجه ، هوشیاری و قدرت من به نقطه اول خود بازگشته و با نفسی تازه به ادامه مطلب و تحقق روش های بهبود بازدهی امور سئو پردازم .

 

استراحت و بازیابی قوای از دست رفته برای  هر کسی به نحوی متفاوت بروز می‌کند . به عنوان مثال ممکن است فردی با نگاه کردن به چند کلیپ خنده دار ، دیگری با خوابی قِیلوله ، همکاری با پیاده روی در نزدیکی محیط کار ، فرد دیگری با مطالعه کتاب و خود شما بواسطه بازی یا گیم های تلفن همراهتان خلاقیت مورد نیاز را به دست آورید . مسئله ای که در این مورد بسیار حائز اهمیت است این است که استراحت مقطعی در میان کار – یا همان بریک – ضروری بوده و فقدان آن باعث عقب افتادن در کار می شود ؛ این در حالیست که چنانچه قوانین مجموعه ای که در آن مشغول به فعالیت هستید شکسته نشده و در تضاد با اقدامات شما نباشد هر کاری که باعث می شود تا خستگی تان در برود جایز است .

اهمیت پرداختن به این مهم و استراحت کردن در خلال کار در مواقعی که شما  مشغول کار حساس و سنگین هستید که قوای ذهنی شما را به شدت درگیر کرده است بیش از سایر موارد به چشم می آید. به عنوان مثال شاید خود من به عنوان یک نویسنده بتوانم به مدت پنج ساعت نیز بدون توقف بنویسم ، اما بی تردید چنانچه این پنج ساعت به شش ساعت تبدیل شده اما در خلال آن مقاطعی نیز استراحت کرده باشم مطالبی به ذهنم می رسد که ممکن است با داده های فعلی تفاوت های چشمگیری داشته و مفاهیم را به طریقی ملموس و مخاطب پسند تر ارائه دهد . در نهایت گفتنی است که تبدیل کردن استراحت‌های مقطعی به یک عادت بع عنوان یکی از روش های بهبود بازدهی امور سئو ، از امور مهمی است که باید به آن بپردازیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...