تولید محتوایی سریع و بهتر

تولید محتوایی سریع و بهتر : زمانی که با نویسندگان تازه کار صحبت می کنیم ، آنان عمل تولید محتوا برای سئوسایت را چالشی بزرگ معرفی می کنند ، چرا که می دانند نگارش مقاله تنها کنار هم قرار دادن چند عبارت و جمله سازی نیست ، بلکه هدف از آن پرورش یک مفهوم و انتقال اطلاعاتی کاربردیست . زمانی که افرادی نا آشنا پا این ورطه گذاشته و یا مدیران وبسایتی که علاقه دارند تا شخصاً برای سایتشان مطالبی بنویسند ، در وهله اول نمی دانند که باید کار خود را از کجا شروع کنند و در صورت اطلاع از آن ، نمی دانند چگونه دانسته های خود را سر و شکل دهند .

تولید محتوایی سریع و بهتر

در همین رابطه و پیش از پرداختن به تولید محتوایی سریع و بهتر ، باید بدانیم که یک یادداشت باید جذاب باشد . شاید خود ما نیز از دسته از مخاطبینی باشیم که در صورت جذب شدن توسط چند خط اول یک مقاله به مطالعه ادامه آن می پردازیم ، در نتیجه اگر خود را جای خوانندگانمان بگذاریم متوجه می شویم که گیرایی باید از خطوط اولیه مقاله آغاز گردد . پس از اینکه مخاطب را درگیر نوشته خود کردیم ، باید بدانیم که ارائه روایت رمزآلودی از یک واقعه یا پدیده ، کمکی به جذب مخاطب ما نمی کند ، چرا که در حال حاضر برای سایتی فروشگاهی یا شرکتی به منظور بهبود سئو و بهینه سازی آن مطلب می نویسیم و نه رمانی جنایی ، پس خوانایی عاملیست که باید توجه ویژه ای بدان داشته باشیم ؛ عاملی که به فهم راحت یک مقاله برای مخاطب عام و ساده سازی آن تاکید ویژه ای دارد . پیش از ورود به نکات امروز باید بدانیم که خوراک ضعیفی که به مخاطبین خود می دهیم – نوشته های بی ارزش – به بهای از دست دادن آن ها تمام می شود ، پس باید به همه جوانب نویسندگی وبسایتی مسلط شویم .

آیا مایلید که نوشته بهتری را در زمان کوتاهی بنویسید ؟ بله

اگر در پی بهبود توانایی های نویسندگی خود هستید ، در ابتدا ملزم به فراگیری فنون و تقویت توانایی هایی در خود هستید ؛ سلسله اقداماتی که با تعریف صحیح شما از هدف ارائه این محتوا شروع می شود . تصمیم بگیرید تا مقاله ای بنویسید که به درد خوانندگان خورده و این افراد بتوانند در دنیای واقعی از آن استفاده کنند . در این راه و به موازات تلاشی که برای پیروزی می کنید ، سعی کنید تا الهام بخش دیگران هم باشید و فقط از روی رفع تکلیف کاری را پیش نبرید . به علاوه اینکه این نوشته ها وسیله ای برای کسب اعتماد مشتری و افزایش اعتبار خود شماست ، پس به بهترین شکل ممکن آن را پیرایش کنید و در نهایت به کمک ده نکته پیش روی در مورد تولید محتوایی سریع و بهتر مطمئن شوید که پیغامتان به مخاطب رسیده و گره ای از کار وی باز شده است .

  1. اگر با مخاطبینتان در ارتباطید ، با آن ها صحبت کنید

سوالاتی را به منظور شبیه سازی روند فکری خواننده مطرح کنید .

از کلماتی که این افراد با آن ها آشنایی داشته و علاقه دارند استفاده کنید ، ولی فراموش نکنید که اگر مقدار آن از حد بگذرد ، صفحه شما با هجویات پر شده و به جز مخاطبین انگشت شماری ، سایر خوانندگان پراکنده می شوند .

از بی ادبی ، بی حرمتی ، استفاده از مفاهیم مبتذل یا استفاده از زبان خیلی عامیانه اجتناب کنید .

به عنوان یک نویسنده ، باید از هر نکته ای که به نحوی ممکن است حاشیه ساز شود – مسائل دینی ، قومیتی ، سیاسی و … – درک بالایی داشته باشید .

  1. از هر خط یا پاراگراف به نرمی و با حفظ ارتباط معنایی به مورد بعدی حرکت کنید .

حفظ ترکیب و ساختار محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است ، پس اگر مقاله ای بر پایه اصول منطقی می نویسید ، کار را با ارائه برخی حقایق بدیهی و اصول بنیادین شروع کنید . این عمل سبب می شود تا پس از ذکر اصول مهم ، خود را در اواسط مقاله در بستری مشخص یافته و با نگارش سریع ادامه آن ، نوشته ای صریح الفظ و اصولی ارائه دهید .

  1. اگر شما Copywriter هستید نگارنده یک مقاله با استناد به مقالات دیگر به اندازه مقالاتی که از آن ها مطلب به عاریه می گیرید خوب هستید !

تنها بهترین نویسندگان و شاخص ترین آثار را دنبال کنید و بدین منظور برنامه ای را تنظیم کنید تا بتوانبد زبده ترین نگارنده های حوزه فعالیتی خاص و مجموعه هایی سرشناس را رصد کنید . پس از اینکه با نوشته های آنان ارتباط برقرار کرده و لحن گفتارشان را یاد گرفتید ، اینک وقت استفاده از دایره لغات خودتان و جایگزینی آن ها با عباراتیست که از آن ها الهام گرفته اید ، عملی که سبب می شود تا یک نوشته ظاهری طبیعی گرفته و به طرف جذب بیشتر خواننده هدایت شود .

  1. نحوه ساختن عناوین میخکوب کننده را یاد بگیرید

سر فصل یک نوشته عامل اصلی جذب خواننده ( یا دفع وی ) بوده و در حقیقت اولین پدیده هایی هستند که با مشتریان ما چشم در چشم می شوند ؛ به همین دلیل باید زمان قابل توجهی صرف انتخاب آن ها کنیم . ناگفته نماند که اگر در این راه استعدادی نداشته یا فکری به ذهنتان نمی رسد ، تا زمان تقویت این توانایی در خود می توانید از ابزارهایی نظیر HubSpot’s Blog Topic Generator به عنوان یکی از فنون تولید محتوایی سریع و بهتر به منظور گرفتن ایده و تاثیر از آن استفاده کنید .

  1. پیش از اینکه شروع به نگارش کنید ، اول سرفصل های داخل متن را مشخص نمایید

پیش از شروع به نگارش

نظم و انضباط یکی از ویژگی های نویسندگان تواناست . زمانی که همه چیز اصولی پیش رفته و سازماندهی محسوسی نیز بر نوشته حاکم باشد ، حتی الهام مطالب به نویسنده و یکدستی مقاله نیز تحقق می یابد .

  1. از جملات قصار ، تصاویر و آمارهای خیره کننده استفاده کنید

برای اینکه بدانید جلوه های بصری جذاب تا چه میزان در جذب مخاطب موثرند ، تنها کافیست که یاد فایل های ویروسی پر زرق و برقی بیافتید که با ارائه یک تصویر خاص ، هزاران کاربر را به دام خود می اندازد . ارائه تصویری مرتبط مخاطب را به خواندن ادامه مقاله یا به اشتراک گذاری آن ترغیب می کند . در نهایت اینکه استفاده از توضیحاتی بامزه یا عمیق هم راهکار دیگریست که استفاده از آن ها به سلیقه شخصی شما و حوزه ای که در آن می نویسید بستگی دارد .

  1. جملات و بندهای کوتاهی بنویسید

این نکته قابلیت خوانایی متنتان را افزایش می دهد .

درک مفهوم جملات بلند برای مردم سخت تر می باشد ، پس پاراگراف ها و جملات خود را کوتاه کنید .

  1. استفاده از نرم افزارهای تبدیل صدا به متن می تواند به سهولت نگارش کمک کند

روزهایی را به خاطر بیاورید که مردم برای نوشتن گفته هایشان به کاتب یا میرزا بنویسی پول می دادند . با گذشت سال های سال از آن دوره ، امروزه هریک از ما در تلفن های هوشمندمان کاتبی داریم که علاوه بر انجام عمل فوق ، به زبان های مختلف نیز تسلط داشته و می توانیم علاوه بر ذخیره ماحصل فعالیت های وی ، حتی نوشته خود را با ایموجی های گوناگون هم تزئین کنیم .

  1. اول نگارش ، سپس ویرایش

به عنوان یکی از راهکارهای تولید محتوایی سریع و بهتر ، زمانی که روی جریانی شناور در حال نوشتن هستید ، برای اصلاح اشتباهاتتان از حرکت نایستید . در این مواقع دانستن اینکه در پایان کار وقت برای ویرایش هست ، اینکه هیچ نویسنده ای در همان بار اول مقاله ای یکدست و بی نقص نمی نویسد و اینکه بازخوانی چند باره یک مقاله به منظور استخراج اشتباهات آن کار شرم آوری نیست ، می تواند بسیار موثر و مفید باشد .

  1. از ابزارهای مخصوص برای ویرایش مقاله استفاده کنید

اگرچه هنوز نسخ فارسی زبان و ایرانی ویرایش مقاله به قلّه کیفیت خود نرسیده و اشکالاتی دارند ، اما در نمونه های خارجی ، استفاده از ابزاری مانند Grammarly که بسیاری از نویسندگان حرفه ای از آن استفاده می کنند می تواند در تولید محتوایی سریع و بهتر موثر باشد .

توسعه عادت های خوب نگارشی و موثر در سئو

توسعه عادت های خوب نگارشی

  • تسلط کامل به نویسندگی امری زمانبر است ، پس هر دفعه روی یک مساله تمرکز کنید .
  • سردرگمی و کشمکش همیشه وجود دارد ، اما باید آن را کوچک و کوچکتر کرد .
  • زمان های زیادی وجود دارد که حس می کنید به پایان راه رسیده و شکستتان نزدیک است ، اما بدانید با تمرین زیاد به موفقیت می رسید .
  • قرار نیست همه مقالات سر و صدای زیادی به پا کرده یا دنیا را تکان دهند .
  • پس از اینکه روی مبحثی تحقیق کرده و اطلاعتی را کسب کردید – با توجه به روش های تولید محتوایی سریع و بهتر -بی وقفه بنویسید .
  • اینک به فکر ویرایش نباشید ، چرا که وظیفه شما در این نقطه جمع آوری اطلاعات و قرار دادن آن ها کنار دیگری می باشد . این را بدانید که اگر هم اکنون مقاله ای خوب ننویسیم ، چیزی برای ویرایش وجود ندارد و از آن مهمتر ، ویرایشگرها به منظور رسیدگی به همین معضلات استخدام می شوند .
  • همواره در پی ارائه اطلاعات جدید و جذّاب نباشید ، چون در موارد متعددی یک خواننده تنها برای حصول اطمینان از صحت دانسته های پیشین خود مطلبی را می خواند .
  • از اینکه برای درستی ادعای خود ، از سخن بزرگان – افراد یا سایت ها – مایه گذاشته اید نترسید ، چرا که پس از اعمال روش های تولید محتوایی سریع و بهتر ، دقیقاً باید همین کار را کرد تا خود را صاحبنظری با عقاید منطقی و قابل اتکا نشان دهید .
  • به دلیل اینکه خوانندگان شما را به عنوانی شخصیتی حقیقی می پندارند ، پس نوشته های ما نیز علاوه بر تاثیرپذیری مستقیم از شخصیت حقیقیمان ، باید شخصیت ظاهری مطلوب خواننده را نیز در بر گیرد .
  • استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباط با مخاطب می تواند بسیار مطلوب باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...