کاهش لینک های اسپم

کاهش لینک های اسپم

گوگل میزان لینک های اسپم را به نصف رساند

گوگل به عنوان بخشی از گزارش سالانه “وب اسپم” خود ، گوشه ای از آمارهایی که چگونگی مبارزه موتور جستجوگرش با لینک های هرزنامه سال ۲۰۱۷ را نشان می داد ، منتشر کرد . این گزارش حاوی اطلاعاتی جامع از رایج ترین روش های سو استفاده از لینک های غیر مفید در سال جاری و سیاست های گوگل برای مقابله با هریک از آن ها بود . علاوه بر این ، گوگل با اشاره به جزئیاتی ، به مالکین سایت ها امکان محافظت از وبگاه خود و جلوگیری از سو استفاده های احتمالی را می داد . در همین راستا گوگل «هرزنامه» را که هم اینک قریب به نیم درصد جستجوهای گوگل را در بر می گیرد ، مجموعه ای از اطلاعاتی تعریف می کند که با سیاست های وب مستر در تضاد بوده و دستور العمل های آن را نقض می کند .

هک کردن سایت ها یکی از روش های انتشار هرز نامه در سال ۲۰۱۷ بود که به سرعت در این دوره افزایش یافت ، روشی که در آن هک یک سایت با دستکاری رتبه سئو سایت آن در نتیجه جستجو و یا گسترش نرم افزارهای مخرب همراه بود ، هرچند گوگل ادعا می کند که بیش از ۸۰% سایت های مذکور ازنتایج جستجوها پاک شده اند .

در ادامه می توانید بخش دیگری از آمارهای قابل توجه گوگل در گزارش مذکور را مشاهده نمایید :

  • کاهش نیمی از لینک های اسپم در یک سال اخیر
  • ترتیب اثر دادن بر روی قریب به ۹۰٫۰۰۰ گزارش کاربران گوگل از هرزنامه ها
  • ارسال بیش از ۴۵ میلیون پیام از طریق کنسول جستجو به مالکین سایت ها به منظور اطلاع رسانی آن ها از نوه عوامل مخرب شناسایی شده در حوزه کار ایشان
  • اعمال حفاظت جستجوی ایمن بر روی مرور گرهای وسایل macOS
  • فعال کردن گزینه «حفاظت در برابر فیشینگ قابل انتظار» در کروم
  • اعمال تغییرات مهم حفاظتی و بهبود آن ها در کروم برای حفاظت از کاربران در برابر نصب افزونه های فریبنده
  • هدایت بیش از ۲۵۰ رویداد آنلاین و آف لاین در سراسر جهان به مخاطبین بیش از ۲۲۰ هزار مالک سایت
  • انجمن پشتیبان رسمی گوگل ۶۳ هزار موضوع خود را در قالب ۲۸۰ هزار پست بواسطه صدها مشترک برتر خود در سطح جهان تولید و  به اشتراک گذاشت .

در پایان لازم به ذکر است که گوگل به پیگیری های خود در راستای خط مشی عدم سوء استفاده از کاربران در اینترنت و انجام خدمات سئو خود ادامه می دهد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...