پنالتی لینک دهی

پنالتی لینک دهی : لینک دهی یکی از اصلی ترین راه های تقویت ساختار سایت ، هدایت ترافیک به سمت دامنه مورد نظر و کسب اعتبار بواسطه سایت های شناخته شده تر از خود ماست . در همین رابطه ، گاهی محتوای ارائه شده توسط شما آنچنان قدرتمند و با صلابت ، مستند و بدیع است که شاید خبرگزاری های پرآوازه ، سایت های پر طرفدار یا وبگاه های پر ترافیک آن را به عاریه برده یا گریزی به سایت شما بزنند ؛ در چنین شرایطی بالطبع گوگل نیز بنا به اعتبار سایت های مذکور به شما نگاه ویژه تری خواهد یافت .

پنالتی لینک دهی

همه اینها در حالیست که بسیاری از سایت ها در پی شبیه سازی موقیعت فوق ، دست به لینک سازی های تصنعی می زنند که گاهی با وجود ظرافت و تمرکز بالا نیز توسط گوگل شناخته شده و تنبیهی سخت به آنان تحمیل می شود ؛ تنبیه یا همان مجازات هایی که به بررسیشان در مقاله پنالتی لینک دهی خواهیم پرداخت .

 

لینک های غیر طبیعی به سایت شما

لینک های غیر طبیعی به سایت شما

این مورد با اختلاف از سایر موارد رایجترین علت جریمه شدن توسط گوگل می باشد که دلیل اصلی وقوع آن معمولاً یک چیز است : خرید لینک یا به طور دیقیق تر توطئه و جهت دهی به چند لینک برای طبیعی نشان دادن جایگاه یک سایت در نتایج جستجوهای گوگل که آشکارا تقابل با قوانین مربوط به وبمستران اینترنتی می باشد .

راه تعمیر

  1. از کنسول جستجوی گوگل ” links to your site ” را دانلود کنید .
  2. همه لینک هایی که به سایت شما اشاره داشته اند ، به منظور مقابله با نقض قوانین موجود بررسی کنید .
  3. لینک های نا مطلوب و دردسر ساز را پاک کرده و یا با افزودن صفت rel=”nofollow” آن ها را بی اهمیت معرفی کنید.
  4. هر لینکی که نه می توان آن را حذف کرده و نه می توان نوفالوو کرد ، انکار (Disavow) کنید .
  5. و در نهایت پس از اینکه لینک های شما سر و سامان گرفت ، درخواست تجدید نظری برای گوگل ارسال کنید .

نکته کلیدی : با صرف زمان و سایر منابع در راه لینک سازی به طرق صحیح آن ، از طرح ریزی لینک (اعم از خرید یا ساخت غیر اصولی آن ها) اجتناب کنید .

 

لینک های غیر طبیعی از سایت شما

گوگل در پی براندازی وبمسترانیست که اقدام به فروش لینک می کنند . در حقیقت در دنیای پهناور اینترنت ، هر لینکی که به نحوی در پی دستکاری روند طبیعی جستجو و نمایش نتایج باشد ، در این زمره جای گرفته و مشمول پنالتی لینک دهی گوگل می شود .

همانند سایر مجازات ها ، در پنالتی لینک دهی و در این نمونه خاص هم که در زبان غالب گوگل گاهی این لینک ها را با نام هایی چون ” ساختار غیر طبیعی ، مصنوعی ، فریبنده و یا لینک های دور از  جایگاه ” می شناسند ، اشتباهات جزئی به بخشی از سایتتان لطمه می زند  ، در حالی که مشکلات گسترده تر عملکرد کل سایت را تحت الشعاع قرار می دهد .

راه تعمیر

  1. همانند مورد قبل ، این لینک ها را پاک کرده و یا با افزودن صفت rel=”nofollow” به گوگل اعلام نمایید که هدفی مبنی بر استفاده از این لینک ها برای بهبود جایگاه سئو و بهینه سازی سایتتان ندارید .
  2. بعد از رفع مشکل لینک های ناسازگار ، درخواست تجدید نظر خود را برای گوگل ارسال نمایید .

نکته کلیدی : در هنگام پاک سازی و درو کردن این لینک ها از “داس” استفاده کنید ، نه یک “موچین” . دانستن این نکته جالب است که گوگل روزانه صدها هزار دامنه مساله دار را مجازات ، رفع تعلیق یا تفقّد می کند ، حال اگر در راه حذف لینک های نامطلوبتان خساست به خرج دهید ، مطمئن باشید که مشمول این بخشش نخواهید شد و تنها این دردسر بزرگ را با خود به مدت زمان بیشتری حمل خواهید کرد .

هرزنامه کاربرساز

هرزنامه کاربرساز

یکی دیگر از مشکلاتی که عموماً به پنالتی لینک دهی و مجازات منجر می شود ، ساخت هرزنامه هایی در قالب کاربر سایت های دیگر است . به طور مثال در فروم ها ، کامنت ها ، سایت های ثبت اطلاعات مشاغل – guestbook – یا دفتر تلفن ها و همچنین صفحات کاربری در سایت های متنوع می توانید نمونه زیادی از مصادیق این فن سئوی کلاه سیاه – که صد البته لینک سازی صرف محسوب نمی شوند- را مشاهده کرد .

راه تعمیر

  1. صفحاتی را که کاربران می توانند در آن ها نظردهی کرده یا پیغامی بگذارند شناسایی کنید .
  2. به دنبال نوشته های هرز در :
  • پیام های تبلیغاتی در قالب یک کامنت ،
  • کامنت هایی که حاوی لینک های نامربوط هستند ،
  • نام های کاربری غیر واقعی (که بخشی از کلید واژه در قسمت نام و بخش دیگر آن در قسمت نام خانوادگی قرار دارد ) ،
  • کامنت های خود به خود تولید شده ، عمومی یا بی ارتباط با موضوع باشید .
  1. همه پیام های هرز و محتواهای نامناسب را حذف کنید .
  2. تمهیدات لازم را برای ورود مجدد آن ها به سایتتان بیاندیشید .
  3. با حصول اطمینان از اینکه مشکلات رفع شده و تکرار نمی شوند پیام درخواست بازبینی سایتتان را برای گوگل بنویسید .

 

نکته کلیدی : فعّال بوده و اجازه ندهید تا کاربران ناشناخته و خارج از کنترل شما از راه رسیده به منظور شناخته و دیده شدن در سایتتان اظهار نظر کنند .

مشاغل متوقف شده

یکی از بهترین راه های نمایش یک حرفه در گوگل در حالتی ایده آل استفاده از job posting structured data یا “داده ساختارمند ارائه یک شغل” می باشد . موتور جستجو گر این اطلاعات را گرفته ، پس از متراکم کردن و خلاصه سازی آن را در بالای نتایج نمایش داده اش در اختیار مخاطبین قرار می دهد .

دو راه برای تحقق آن وجود دارد :

اول اینکه با ادغام مستقیم و بی واسطه از سامانه مذکور در سایت خود برای معرفی یک کار و ارائه آن اقدام کنید .

و دوم اینکه از یک وبگاه ثالث و سرشناسی که در حیطه کاریابی فعال است استفاده و بدین ترتیب خود را به دیگران بشناسانید .

در مجموع تنها ریسک این کار زمانیست که شما مستقیماً سایت خود را معرفی کرده و در شرف اعمال مجازات گوگل قرار گرفته اید ، آن هم به دلیل اینکه در انتهای مدت اعتبار خود و با منقضی شدن این آگهی ، این اطلاعات را حذف نکرده اید . این سختگیری گوگل به منظور به وجود آوردن تجربه ای خوب برای کاربران اعمال می گردد .

راه تعمیر

یکی از کارهای ذیل را انجام دهید :

  • Job Posting structured data را به کلی از صفحه خود حذف کنید .
  • صفحه مربوطه را پاک کنید ( که با کدهای ۴۰۴ یا ۴۱۰ پر می شود) .
  • ابر برچسبی غیر قابل ایندکس شدن به صفحه مربوطه بیافزاید یا
  • از اینکه صحت محتویات این صفحه در گذشته محبوب بوده است اطمینان حاصل کنید .

 

سخن پایانی

شما نمی توانید گوگل را بازی دهید و چنانچه در پی ساخت نمایشی پایدار و قدرتمند هستید ، شما باید قوانین وبمستر گوگل را بدانید ، بشناسید و آن را دنبال کنید .  در برابر وسوسه های تقلب در بهینه سازی سایت و میانبر زدن در مسیر آن مقاومت کنید ، چرا که در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری می توان سئو سایت را به جای دوی سرعت به دوی استقامت تشبیه کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...