نکات کاربردی گوگل ترندز

نکات کاربردی گوگل ترندز ” Google Trends ” یکی از بهترین ابزارهای تحقیاتی در حوزه سئو و بهینه سازی سایت می باشد ، لذا بر آن شدیم تا با معرفی نکاتی که نشان دهنده راز های ناپیدایی در سئو بوده و دیگر ابزارهای مربوطه از کشف آن ها عاجزند به بسط این موضوع پر اهمیت بپردازیم . این نکات با تاثیر گذاری بر روی کلمات کلیدی در بازاریابی محتوا ، بهترین راه ارتقاء جایگاه سایتتان را نمایش خواهد داد .

نکات کاربردی گوگل ترندز

نکات کاربردی گوگل ترندز و استراتژی سئو

  • از میزان ترافیک یک کلمه کلیدی آگاهی یابید .

Google Trends یکی از ابزارهای رسمی گوگل است که قیاسی تصویری میان سطوح مختلف ترافیک یک کلید واژه را ارائه می دهد. این ابزار اگرچه میزان دقیق ترافیک را بازگو نمی کند اما مقدار نسبی آن را نمایش داده که بسیار کاربردیست . این در حالیست که اگر از ترافیک کلمه کلیدی مورد نظرتان از پیش آگاهی داشته باشید ، می توانید به طرق گوناگونی داده های بدست آمده را تحلیل کنید .

  • نکته اول : چگونه اطلاعاتی دقیق تر از میزان ترافیک داده ها بدست آوریم .

اگر شما قصد رمزگشایی از داده های ترافیکی یک کلید واژه خاص را دارید ، این کلمه کلیدی را با واژه هم خانواده ای با سطوح ترافیکی مشابه که پیش از این روی بهینه سازیش کار کرده و به رده قابل توجهی رسانده اید مقایسه کنید . اگرچه با Google Trends به عدد دقیقی در این مسیر نمی رسید ، اما همانطور که گفته شد با مقایسه این اطلاعات با داده های از پیش تفسیر شده ، اعداد و ارقام پیش روی قابل فهم خواهند شد .

 

  • قدرت تفسیر بازار یابی محتوا را بدست آورید .

در اینجا دو راه برای دیدن داده های کلمه کلیدی وجود دارد ، مطالعه سلسله تغییرات در بلند مدت و تکرار این کار در کوتاه مدت .

  • ترند های بلند مدت

شما می توانید تنظیمات Google Trends را برای نمایش کم و کیف یک کلمه کلیدی برای پنج سال گذشته تنظیم نمایید . این گزینه به دلیل اینکه سلیقه مردم در خصوص یک مفهوم در طولانی مدت را نشان می دهد با ارزش است .

  • موضوعاتی که محبوبیت آن ها سیری صعودی داشته اند .

اگر محبوبیت یک موضوع در طول دوره ای مشخص صعودی باشد ، پس ارزش وقت گذاری ، تمرکز و صرف انرژی برای تولید محتوا را دارد .

  • موضوعاتی که محبوبیت آن ها سیری نزولی داشته اند .

اگر نمودار محبوبیت یک موضوع نزولی باشد ، بدین معناست که نسبت به گذشته از محبوبیت کمتری برخوردار بوده و شاید ذائقه مخاطبین در مقابله با آن در حال تغییر است .

  • نکته دوم : برای محتوای آینده برنامه ریزی کنید .

نگاهی بلند مدت شما در کار به تعیین مسیری درست در آینده کمک می کند . این روش به شما در فهم اینکه در کدام نقاط محتوا نیازمند توجه و ممارست بیشتری هستید کمک می کند . به طور مثال اگر می بینید که محبوبیت محصول یا خدمتی رو به کاهش است ، شاید زمان آن رسیده است که منابع تولید محتوای خود را تغییر دهید ، نوع بیان خود را بهبود بخشید و حتی با گذر از این شرایط ، محصول یا خدمت تازه تری ارائه دهید .

 

  • بینش کوتاه مدت

بررسی محبوبیت یک کلمه کلیدی در کوتاه مدت – مثلاً یک تا سه ماه اخیر – سبب می شود تا به بینشی صحیح و مفید برای حداکثر کردن روند بازاریابی محتوای خود برسید . به عنوان مثال اگر دو کلمه کلیدی داشته و در پی بهبود جایگاه آن ها باشیم ، با کمک این بررسی کوتاه مدت خواهیم توانست تا اوج محبوبیت آن ها را در روزهای خاصی از هفته یا ماه مشاهده کنیم و با توجه به میزان فراز و فرود این نمودار برای آن برنامه ریزی کنیم .

 

  • نکته سوم : برنامه ای برای نشر مطالب خود طراحی کنید .

این کار به معنای تخصیص روزی خاص برای بارگذاری مطالب تولید شده می باشد ، به عنوان مثال اگر در حوزه کاری شما مراجعه به سایتتان در روز های پنجشنبه و جمعه بیشتر است ، پس با در نظر گرفتن روزهای سه شنبه و چهارشنبه برای این کار ، علاوه بر نسوزاندن فرصت دیده شدن خود ، طی برنامه ای منظم به بهبود جایگاهتان در نتایج گوگل نیز کمک می کنید . از دیگر مثال هایی که برای این نوع برنامه ریزی از نکات کاربردی گوگل ترندز می توان زد ،  کار بر روی محتوا در ساعتی خاص از شبانه روز (مثلاً شباهنگام که عده قلیلی سر کار بوده و عمده مخاطبین با فراغ بال آماده دیدن محتوای شما هستند ) و همچنین جبران مراجعه کم کاربران به سایت یا فروشگاهتان با ارائه مطلبی شایان توجه یا پیشنهادی وسوسه انگیز (تخفیف ، هدیه و …) است .

 

  • نکته چهارم : کلمات کلیدی بر اساس دسته بندی

Google Trends قادر است تا با ریز شدن در کلمات کلیدی با توجه به دسته بندی آن ها ، اطلاعاتی دقیق تر در اختیارمان قرار دهد .

  • نکته پنجم : کلمات کلیدی بر اساس جغرافیا

Google Trends امکان تفکیک کلمات کلیدی بر اساس منطقه جستجوگران آن را به شما می دهد . این ویژگی از نکات کاربردی گوگل ترندز به ما کمک می کند تا در شناسایی مناطقی با پتانسیل بالا و علاقه مند به مطالب خود پیشروی کرده و توجه ویژه ای به خوراک اطلاعاتی آنان داشته باشم . از سویی دیگر می توان با تحلیل این داده ها مناطق بی اعتنا و کم توجه را نیز شناخت تا با تغییر رویه در خصوص آنان ، به جذب این افراد نیز بپردازیم .

اطلاعات محبوبیت کلمه های کلیدی در محدوده ای مشخص می تواند برای ساخت لینک ، تولید محتوا ، ارتقاء محصولات و افزایش کلیک های ارزشمند موثر باشد ؛ از سویی دیگر اگر منطقه ای که کلمه کلیدی ما در آنجا محبوب است را شناسایی کنیم ، می توانیم با تمرکز بیشتر بر روی شناسایی مجلات محلی ، گروه ها و پاتوق های مذکور به عرضه هدفمند کالا و خدمات خود در این حوزه کاری بپردازیم .

 

  • نکته ششم : داده های جغرافیایی می تواند به بهبود رتبه بندی گوگل منجر شود .

اطلاعات جغرافیایی می تواند به بالا رفتن جایگاه سایت و محتوای شما منجر شود . گوگل با توجه به اینکه چه کسی به موضوع مطرح شده نزدیکتر است آن ها را ارزش گذاری می کند ، در نتیجه چنانچه این موضوع در بطن مقاله نیز قابل نمایش باشد ، مقاله شما در قیاس با سایر هموطنانمانی که از شهر شما نیستند در اولویت می باشد ؛ هرچند اگر این روند با تبلیغات کاربران در فضای مجازی ، وبلاگ ها و پادکست ها همراه شود تاثیر بهتری خواد داشت .

  • نکته هفتم : خیزش گزینه ها

شاید بتوان آگاهی از کلمات کلیدی در حال افزایش و رو به رشد را بهترین ویژگی Google Trends دانست . در این قسمت چنانچه کلمه ای کلیدی را تایپ نمایید ، خواهید توانست ۲۵ کلمه مرتبطی که در حال افزایش جستجو و ترند شدن هستند را بیابید . این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد که از چگونگی تغییر سلیقه مشتریانتان آگاهی یافته و پیش از اتمام فرصت اقدام ، با اتخاذ تصمیمی صحیح و تولید محتوایی مرتبط در این موضوع خاص پیشقدم باشید .

سخن آخر نکات کاربردی گوگل ترندز : Google Trends مفید است .

ابزار مذکور وسیله ای بسیار مفید در سئو سایت می باشد . چنانچه اندکی خلاقیت را چاشنی کار خود کنیم می توانیم دیدگاهی روشن و وسیع از آینده سئو حرفه ای سایت خود در نکات کاربردی گوگل ترندز بیابیم . شاید با مطالعه برخی نوشته ها قادر به کشف و درک قسمت های مختلف آن نباشید ، اما بی تردید با گردش و کاوش در آن خواهید توانست تا با ساختار ساده آن کنار آمده و در مسیری مطلوب و پر بازده از آن استفاده کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...