محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز:اگر مقالات پیشین سئویاب را دنبال کرده باشید ، بی تردید با عباراتی همچون محتوای “همیشه بهار” ، “همیشه سبز” یا همان Evergreen Content برخورد کرده اید . با صرف نظر از توضیحاتی اجمالی که در نوشته های مذکور ارائه شد ، قصد داریم تا در این یادداشت پس از شرح مفهوم محتوای همیشه سبز ، بهترین راه های خلق اینگونه محتوا را نیز بیان کنیم ، لذا با ما همراه باشید .

محتوای همیشه سبز چیست ؟

فرض کنید قصد طبخ غذایی سنتی یا محلی را داشته و در اینترنت به دنبال راه های انجام این کار هستید . بی ترید دهه ها و شاید سده هاست که غذای مذکور با روشی مشخص و ثابت درست می شود و به احتمال زیاد از این پس نیز تغییری نخواهد کرد ، لذا دستور تهیه این خوراکی یا فیلم درست کردن آن به عنوان محتواهایی که هیچگاه خزان ندارند ، همیشه کاربردی و مفید خواهند بود ، این درحالیست که هیچوقت هم نمی توان این مطالب را به عنوان موضوع داغ روز و ترندهای فضای مجازی مشاهده کرد .

محتوای همیشه سبز چیست ؟

در نتیجه می توان گفت که محتوای همیشه سبز اساساً مفهومیست که ترند روز دنیا نبوده ، در صدر نوشته ها و اخبار آن ها را نمی بینیم ، مخاطبینی همیشگی ندارد و در سایه مطالب پر زرق و برق قرار می گیرند ، اما با این حال به دلیل وجود اطلاعات جامع و اساسی در آن ها که سبب می شود تا اخبار و مقالات دیگر به آن ها ارجاع داده شده و با بیان الفبای مفاهیم گوناگون به درک مقالات سنگین تر کمک می کنند ، بسیار حائز اهمیتند .  این نوع محتوا در همه زمینه ها و موضوعات کاربرد دارد ، اما در سایت های تجارت الکترونیک به دلیل اینکه نیازمند حضور دائمی در صدر نتایج هستند بسیار مهم تر می باشد .

به عنوان مثال در یک سایت فروش پوشاک و زیورآلات تزئینی ، شاید نقوش تی شرت های پسرانه ، نوع طراحی مانتو های دخترانه و عادات لباس پوشیدن آنان به عنوان مسائل روز عوض شود ، اما نوع سایز بندی ها (قواره ها) و یا دستورالعمل های شست و شو و نگهداری به عنوان همین محتوای همیشه سبز  ثابت خواهند ماند .

با توجه به این حقایق ، سرمایه گذاری بر روی  مجموعه ای از محتواهای همیشه سبز در یک سایت تجارت الکترونیکی سبب می شود تا این دارایی ارزشمند با ساخت چرخه ای دائمی – بواسطه نیاز مخاطبین جدید به اطلاعات پایه – به جذب پیوسته مخاطب بپردازد . از سویی دیگر ، به دلیل اینکه این متغیر مستقل از زمان است ، به راحتی می توان میزان بازدید ، کیفیت و کمیت جستجوها و همچنین به اشتراک گذاری پیوندهای آن را محاسبه و مشاهده کرد . در نهایت می توان گفت که اینگونه محتوا ، همچون دستگاهی تمام خودکار می تواند به افزایش مخاطبین ، تعداد پسند ها ، لینک دهی ها و به اشتراک گذاری عناوین سایت منجر شود ، چرا که با یکبار تدوین آن ، بی آنکه اقدام خاصی در مراحل بعدی روی آن انجام دهیم و حتی نیاز به وارسی داشته باشد ، وظیفه خود را به نحو احسن انجام می دهد .

 

چگونه محتوایی همیشه سبز برای وبسایت تجاری خود بسازیم

در قدم اول نگارش و تدوین محتوای خود را بر اساس کلمات کلیدی محبوب نزد گروه مخاطبین خاصتان – مانند بهترین بلندگوی بلوتوثی یا آموزش آرایشگری – شروع کنید . با استفاده از امکانات گوگل – نظیر Google’s Keyword Planner یا Google Trends – کلماتی کلیدی و عناوین محبوب بازار هدف خود را که مخاطب در طلب فهم بیشتر و دانستن اطلاعاتی از آنهاست مشخص نمایید .

چگونه محتوایی همیشه سبز برای وبسایت تجاری خود بسازیم

در این مسیر از بیان تفکرات خود و ارائه داده های موجود در قالب نوشته ای یک پارچه ، بی روح و خشک و خالی به شدت پرهیز کنید . بهتر است که متن توضیحاتتان با جلوه های بصری مزیّن شوند ، به طور مثال استفاده از اینفوگرافیک ها ، تصاویری با کیفیت و جذاب از یک محصول یا نتیجه یک خدمت و عکس هایی متناسب با روحیه مخاطبین و حوزه کاریتان می تواند عموم خوانندگانی که به سایت شما هدایت شده اند ، به انتهای متن بکشاند .

از سویی دیگر انتقال اطلاعات در کسوت محتوایی مصور – مانند ویدئو یا اسلاید های نمایشی فایل های پاورپوینت و … – سبب می شود تا مخاطب به دلیل اینکه برای یادگیری آموزه یا دانستن مفهومی جدید نیاز به خواندن ندارد ، با علاقه بیشتری به ادامه دنبال کردن محتوا بپردازد .

از کار رقبای خود سر در آورده و بدانید که چه چیزی برای بهینه سازی سایت خود ارائه می دهند . پس از این مرحله و با سبک و سنگین کردن شرایط ، به مخاطبین خود محتوایی بهتر (محتوایی با قلم روان تر ، مثال های بهتر ، تصاویری گویا و با کیفیت تر ، ساختارمندی و نظمی نوین تر در قالبی جذاب و …) ارائه داده و آن را به منبعی قدرتمند تر در موضوع مذکور برای جستجوگران تبدیل کنید . افزودن نکات اضافی و خاص ، لینک های کاربردی و تخصصی و سایر اطلاعات مرتبطی که مخاطبینتان در پی آن هستند به پیشبرد روند مذکور کمک فراوانی می کند .

از اینکه محتوای شما بی همتا و جامع است اطمینان حاصل کنید . در هنگام ارائه یک محصول یا خدمت ، به همان اندازه که لازم است در طول و عمق حرکت کنید ، بدین معنا که نه بیش از حد در لایه های موضوع ریز شوید و نه گستره ای را که پوشش دهید که بیش از حد وسیع باشد (و برعکس) . به دلیل اینکه این نوع محتوا از نوع اطلاعات موسمی نیست ، سعی کنید آنچنان بی نقص و کامل باشد که علاوه بر تبدیل شدن به گزینه اول مراجعین برای فهم کلید واژه مربوطه آن ، در حوزه فعالیتی شما نیز به اعتبار و قدرت نامتان منجر شود و در نهایت به عنوان هدفی حرفه ای انتخاب گردد .

اگر لازم است محتوای مذکور را به روز رسانی کنید ، به خصوص اگر در آن لیستی وجود داشته و نکات را خود گردآوری کرده اید .  در انتها لازم به ذکر است که در مقالات بعدی به شرح ریز اقدامات مفید در راستای تحقق هدف فوق می پردازیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...