عوامل تاثیر گذار بر SERP

عوامل تاثیر گذار بر SERP

متا تگ ، درج صفحه و نام تجاری ، عوامل تاثیر گذار بر SERP

عوامل تاثیر گذار بر SERP ، بهینه سازی جایگاه صفحات وب در موتور های جستجوگر (بالاخص گوگل) امریست که به تصدیق همه کارشناسان و متخصصین سئو در گرو یک ، ده  و حتی صد فاکتور نمی باشد . با استناد به تغییر الگوریتم های پیوسته گوگل و به روز رسانی های بدون توقف ساختار وب ، امروزه بیش از ۲۰۰ فاکتور در تحقق اهداف فوق الذکر دخیلند . با این حال در میان این عناصر اقداماتی بیش از سایر آن ها حائز اهمیت است که کمتر به آن ها توجه می شود ، عواملی که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد .

متا تگ ها

هیچ یک از زیر مجموعه های سئو قدرت جادویی تاثیر گذاری مستقیم بر روی جایگاه سایت در موتورهای جستجوگر را در اختیار ندارد ، اما با این حال متون و آدرس دهی دو فاکتور مهمی هستند که بیش از سایر عوامل خودنمایی کرده و در این کار تاثیر گذارند . هنوز هم زمانی که از شخصی در خصوص سئو سوالاتی پرسیده شده و یا مطالبی پیرامون آن ذکر می شود ، افراد زیادی وجود دارند که به اولین چیزی که فکر می کنند متا تگ ها می باشد .

شما باید عناوین هر صفحه را بهینه کرده و برچسب های توضیحی تارنمای خود را به آن ها بزنید ؛ از سویی دیگر باید بدانید که این آیتم ها به تنهایی تاثیر چشمگیری بر روی اقداماتتان در راستای سئوی سایت نخواهند داشت ، لذا به همین دلیل است که گفته می شود سئو خدمت و تخصصی ورای تگ هاست .

درج صفحات

یکی دیگر از روش های نسبتاً قدیمی سئو که خوشبختانه بیش از اینکه مورد سوال یا انتقاد قرار گیرد ، در عمل به آن پرداخته می شود “درج در گوگل” یا “submitting to Google” می باشد . گوگل به تازگی فرم هایی را که می توانستیم در آن صفحات سایت خود را درج کنیم حذف کرده است . در گذشته ، بخش اعظمی از ایندکس شدن صفحات از وارد کردن دستی آدرس هر سایت در فرم های مذکور و یا اعلام به روزرسانی هر صفحه در همین اماکن تحقق می یافت . این در حالیست که امروزه با ترویج نقشه های سایت XML این روش به فراموشی سپرده شده است . از سویی دیگر ، درج صفحات در گوگل و ایندکس شدن مطالب از این جهت حائز اهمیت است که سبب می شود تا کاربر از شناشایی اطلاعاتی که ارائه داده است توسط دیگران اطمینان حاصل کند ، هر چند که این عامل به خودی خود محرکی برای بهبود جایگاه صفحه در جستجو ها نمی باشد . تمرکز بر روی ارسال یا اخذ محتوایی ایندکس شده مستلزم اولویت دهی به خلق محتویاتی خوب و مطلوب می باشد ، داده هایی که ارزش بالا رفتن در SERP را داشته باشند .

نام تجاری در برابر اصطلاحات عمومی

اینکه شما در حیطه کلمات مرتبط با فعالیت خود (ولو کلماتی با املای غلط) در رده بالایی از نتایج گوگل قرار داشته باشید امر بسیار مهمی می باشد . در اغلب موارد ، اگر نام تجاری مجموعه ای خاص ، معروف و شناخته شده باشد ، این مجموعه به صورت بالقوه دارای جایگاه مناسبی می باشد .

به عنوان مثال اگر محصولی بهداشتی از شرکتی خاص در جایگاه بیستم SERP قرار داشته باشد ، چنانچه نام شرکت سازنده را نیز کنار آن آوریم جایگاه این محصول در نتایج جستجو به شدت ارتقاء می یابد . با توجه به این توضیحات ، زمانی که به رده بندی جستجوهای سازمانی یا داده های تجمعی نگاه می کنیم ، درمی یابیم که ایجاد تفاوت میان نام تجاری و اصطلاح عمومی آن ضروری بوده و این امر به دیده شدن بهتر محصولمان کمک می کند .

اگر شما از آن دست افرادی هستید که با سرمایه گذاری سنگین بر روی سئوی سایت خود کماکان تنها زمانی که نام تجاریتان ذکر شود جایگاه خوبی می یابید ، بازنگری عمیق به استراتژی های کلی خود را در دستور کار قرار دهید . با تعریف قالب های کلی خود در دو دسته عمومی و نام تجاری ، شما قادر خواهید بود تا به جای مفاهیمی سست و آبکی که با بی نظمی آزار دهنده ای در یک سطل ریخته شده اند ، نمایی روشن از تاثیرات سئو در کسب و کار خود ببینید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...