سه اشتباه رایج در تولید محتوا

در مقالات پیشین در خصوص اهمیت استفاده درست از کلید واژه ها و تاثیر آن ها در بهینه سازی سایت در نتایج موتورهای جستجوگر مطالبی عنوان شد . در این مقاله قصد داریم تا با معرفی سه اشتباه رایج در تولید محتوا و عوامل نامطلوب دیگر ، سیاست های نادرست وبمستران در راستای سئوی سایتشان را پیرایش کنیم .

سه اشتباه رایج در تولید محتوا

  • انتظار معجزه از مقالات کوتاه و کمتر از ۱۰۰۰ کلمه

اگرهنوز معتقدید که مقالات کوتاه به نمایش قدرتمند سایتتان می انجامد ، باید بدانید که هنوز در گذشته زندگی می کنید . بی تردید نوشته ای کوتاه برای گوگل مترادف است با مفهومی کم عمق ، توسعه نیافته و پوچ  ؛ با این حال عده ای بلاگ هایی با نگاره های کوتاه در صفحه اول نتیجه ها را مطرح کرده و با ارائه این مثال خلف از پذیرش واقعیت فوق سر باز می زنند .

در پاسخ به این ادعا باید اذعان داشت که نمونه های مذکور نوشته هایی مستثنی از قانون بوده و تحت شرایط خاصی در صدر نتایج دیده می شوند ، این در حالیست که طبق مشاهدات تاریخی و آماری ، همواره نوشته های بلند در برابر مقالات کوتاه برندگان بی چون و چرایی هستند .

در همین رابطه مطابق تحلیلی که BuzzSumo برروی بیش از ۱۰۰ میلیون مقاله منحصر بفرد داشته است ، بیشتر مقالاتی که در فیس بوک ، توئیتر ، لینکدین ، گوگل پلاس و همچنین پینترست به اشتراک گذاشته شده اند مقالاتی با بیش از ۳۰۰۰ کلمه بوده اند . این در حالیست که Backlinko نیز  در مطالعات خود برروی یک میلیون پست وبلاگی دعا می کند که مقالاتی طویل به طور مستقیم با جایگاه های نخست گوگل در ارتباطند .

برای مقابله با این مشکل چه باید کرد ؟

نگارش مقالاتی طولانی تر که به عمق موضوع بحث نفوذ کند و حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد در دستور کار قرار می گیرد . مقاله بلند تر مقاله بحث برانگیزتری نیز می باشد . این عامل سبب می شود تا در ازای محتوایی طولانی تر ، مخاطب بیشتر به فکر فرو رود و در این میان پاسخ پرسش های بیشتری را نیز بیابد ، عاملی که اولویت گوگل نیز می باشد .

  • ارسال تصادفی محتوا

یکی دیگر از اقدامات نامطلوب در سئو سایت ، قرار دادن نامنظم محتوای جدید در آن می باشد .  باید بدانیم و مطمئن باشیم که رسیدگی موسمی و بی برنامه به وبسایتمان هیچگاه آن را در زمره نتایج اولیه گوگل قرار نخواهد داد .

  • به گوگل محتوایی تازه ارائه دهید .
  • به وبسایتتان این فرصت را بدهید که با کلمات کلیدی بیشتری در جبهه های مختلف در گوگل ایندکس گردد .
  • ارتباطی گرم و تنگاتنگ با مخاطبین خود بسازید .

اگر شما قصد هدایت بیشتر جریان ترافیک به سایت خود را داشته و می خواهید در نتایج جستجو بهتر دیده شوید ، ملزم به خلق و نشر منظم محتوا هستید .

طبق مطالعات سامانه HubSpot که حول انتشار پیوسته محتوا بر روی بیش از ۱۳٫۵۰۰ سایت و آژانس اقتصادی گوناگون انجام پذیرفته است ، بنگاه هایی که با فواصل زمانی مشخص بیش از ماهی ۱۶ بار به این عمل دست می زدند ، ترافیکی ۳٫۵ برابر و بازدیدی ۴٫۵ برابر نسبت به سایت هایی داشته اند که تنها ۴ بار یا کمتر از آن در ماه به ارسال مقاله مبادرت می ورزیدند .

برای مقابله با این مشکل که یکی از سه اشتباه رایج در تولید محتوا چه باید کرد ؟

تدوین یک جدول زمانبندی برای ارسال منظم مطالب در اولیت قرار دارد . وجود پست های منظم و متوالی (در قالبی استاندارد) در کوتاه مدت آثار مطلوب خود را نمایان می کند .

  • قربانی کردن کیفیت یک مقاله برای کمیت آن

در کنار طولانی بودن و پیوستگی قرارگیری یک مقاله در سایت ، کیفیت درون مایه آن نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است . جالب است بدانید که مجموعه گوگل برای انطباق الگوریتم های خود با نظر و تمایلات انسانی ( که هنوز ربات ها و نرم افزارها قادر به شبیه سازی آن نیستند) افرادی را استخدام می کند که با تبحّر در زمینه ارزش گذاری کیفیت این نوشته ها ، آن ها را مطوب یا فاقد ارزش معرفی می کنند . طبق نظر همین کارشناسان ، صفحات قابل توجه و مفید در گوگل دارای ویژگی های زیر هستند :

  • به اهداف تعریف شده خود دست می یابند .
  • دارای سطح بالایی از E-A-T هستند ( مخفف expertise،  authoritativeness و  trustworthiness به معنای تخصص ، اقتدار و قابل اعتماد بودن  )
  • رضایت بخش بودن محتوای اصلی آن ها

مبحث کیفیت بسیار گسترده است . ممکن است رسیدن به محتوایی با کیفیت از ابتدا تا انتهای مقاله دردسر زیادی برای شما به وجود آورد ، اما با این حال همراهی کیفیت و کمیت همواره بهترین نتایج را نمایش داده است .

در سال های نچندان دور ، مخاطب می توانست مقالاتی را در صفحه اول جستجو ببیند که صرفاً خوب بوده و در سطح متوسط رو به بالایی قرار داشتند ، اما امروزه با توجه به حجم مقالاتی که لحظه به لحظه منتشر می شود ، هر محتوایی پتانسیل رقابت با سایر مطالب را نداشته و در صورت داشتن نمایشی ضعیف در پیشبرد سئو حرفه ای سایت خود کمکی نمی کند .

برای اینکه به صفحه اول گوگل برسید ، باید از نتایج فعلی آن بهتر باشید . اگر قادر به تامین این کیفیت نبوده و نمی توانید خواسته مخاطبینتان را به آنان ارائه دهید ، با بهبود کمیت و حجم آن این نقیصه را برطرف کنید . و در این راه تمرکز خود را بر روی نگارش مطلبی بگذارید که با اندازه طولانی خود از اضافه شدن مطالبی مفیدتر بی نیاز باشد .

برای مقابله با این مشکل چه باید کرد ؟

در قدم اول به دنبال نقطه ثقلی باشید که در آن تولید محتوای قدرتمند و باکیفیتتان حداکثری بوده و از سویی دیگر توانایی ماندگاری و استمرار این رویه را داشته باشید . به عنوان زنگ خطری برای دانستن اشتباهات خود نیز می توانید افت کیفیت نوشته هایتان را در مد نظر قرار دهید . در نهایتاً قرار دادن پستی با حداکثر کیفیت در فواصلی یک ماهه بهتر از انجام نامنظم یا عدم اجرای آن است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...