روش های محبوب تولید محتوا

روش های محبوب تولید محتوا : می دانیم که تولید محتوا تنها به نوشتن یک مقاله محدود نشده و مصادیق فراوانی برای مفهوم آن وجود دارند . در نوعی تقسیم بندی دیگر – فارغ از شکل و ظاهر محتوا – درون مایه و نحوه جمع آوری اطلاعات آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که چنانچه دو عامل فوق را در کنار دیگری (متناسب با شرایط) بکار ببریم تاثیر قابل توجهی در سئو سایت خواهند داشت .

روش های محبوب تولید محتوا

پس از اینکه در مقالات اخیر از اهمیت بالای سرمایه گذاری بر روی محتوا آگاهی یافتیم ، می خواهیم در مورد اینکه چه نوع محتوایی بیشترین بازگشت سرمایه را خواهد داشت و روش های محبوب تولید محتوا کدامند صحبت کنیم . در اینجا گزینه های کلیدی که صرف زمان ، تلاش و سرمایه گذاری روی هریک ارزنده خواهد بود معرفی می گردند تا بدین واسطه قدمی دیگر به جایگاه ایده آل خود در بهینه سازی سایت و سئو سایت در گوگل برسیم .

  • پست های وبلاگی معتبر

بلاگ ها یکی از محبوب ترین محیط های اینترنت برای فعالان این حوزه هستند که با سرمایه گذاری خود روی اهدافی خوب ، در پی دیده شدن بیشتر می باشند . بلاگ های معتبر با پست هایی غنی ، علاوه بر اینکه به سوال عموم مخاطبین جواب داده و افق های تازه ای از موضوعات پیچیده به روی آن ها می گشایند ، روشی مثال زدنی برای تقویت صدای برند و معرفی خود به عنوان یکی از پیشتازان صنعت تحت اختیارشان می باشد . در حالی که شما در صدد پوشش مفاهیم ، اخبار و اطلاعاتی در حیطه کار خود هستید ، پست های مذکور نیز باید به سوالاتی که در خصوص آن وجود داشته و در ذهن مخاطب نقش می بندد به خوبی پاسخ دهد ، در نتیجه با سرمایه گذاری (سرمایه اعم از وقت ، تلاش یا پول) روی موضوعاتی که رقبایتان به آن نپرداخته اند از آنان پیشی بگیرید . انجام این اقدامات سبب می شود تا تراوشات ذهنتان برای عموم خوانندگان مفید بوده و در حوزه فعالیتتان نیز شاخص تر از قبل گردید .

پست های وبلاگی معتبر

در نهایت می توان به این نکته اشاره کرد که پاسخ دادن به سوالات اساسی و پایه سبب می شود تا نوشته شما یک متن evergreen  یا “همیشه بهار ” شود ، بدین معنا که تاریخ انقضایی نداشته و در یک دوره طولانی مدت به کرّات مورد مطالعه و استفاده قرار می گیرد . در هر شاخه از صنعت (یا موضوعات دیگر) همیشه سوالاتی وجود دارند که پاسخ به آن ها شاکله و بن دانستنی ها و فنون دیگر است ، در نتیجه علاوه بر اینکه یک کاربر مکرراً برای مطالعه آن باز می گردد ، مخاطبین جدید نیز آن را یافته و می خوانند ، از این روست که گفته می شود اینگونه نگاره ها پتانسیل تبدیل شدن به شاخص بازاریابی دیجیتالی ، شکل دهی به ساختار استراتژی های نسل و حضور در  روش های محبوب تولید محتوا را دارند .

 

  • اینفوگرافیک ها

اینفوگرافیک ها راهی مناسب برای تحکیم قدم های خود در بازاریابی به صورت آنلاین و یکی از روش های محبوب تولید محتوا می باشند . این پدیده ، آهنربایی برای جذب لینک های ورودی ، نافع و سودآور برای همه برندها ، وسیله ای برای شناساندن نام تجاری به عموم مردم و دلیلی برای جذب مخاطب می باشد . شاید جالب باشد که بدانید در میان قالب های ارائه محتوا ، میزان پسند و اشتراک گذاری اینفوگرافیک ها ۳ برابر دیگر پوسته ها در سال های اخیر بوده است .  حال ابهامی که در ذهن ما پیش می آید دلیل قانع کنندگی بالای این پدیده است ! پاسخ به این ابهام این است که اینفوگرافیک به جای صحبت کردن به خواننده ، در قالبی جذاب ، تعاملی و هیجان انگیز ، “لُب مطلب” را بیان کرده و علاوه بر انتقال درصد خالص تری از اطلاعات در فضایی اندک ، مخاطب را به اشتراک گذاری و یا نگهداری خود ترغیب می کند .

می دانیم این قالب محتوایی ، ترکیبی جذاب از اطلاعات مکتوب و تصاویر بصریست ، ترکیبی که به تشکیل تیمی مخوف در بازاریابی محتوا تبدیل می شود ؛ در همین رابطه هرچه قالب مذکور اطلاعات مفیدتری را در کسوی قابل فهم تر ارائه دهد ، از محبوبیت بیشتری برخوردار شده و از سویی دیگر به دلیل اینکه عموماً اصلی اثبات شده را نمایش می دهند (و نه اخبار روز و عناوین متغیر را) ممکن است تا سال ها نیز قابل استناد و استفاده باشند .

 

  • محتوای “چگونه”

این محتوا مختص صنعت و شاخه خاصی از خدمات نبوده و به دلیل اینکه نحوه پیدایش یا خلق پدیده ای را بیان می دارد برای عموم مردم – بواسطه انتقال دانش به آنان – جذاب است . این نوع محتوا در گیر و دار قالب خاصی نیست ، به عبارتی دیگر می تواند در کسوت ویدئو ، تصویر ، مقاله و حتی پادکست (صوت) خودنمایی کند . در مسیر تولید اینگونه محتوا ها ، انتخاب موضوع و گام نهادن در آن سختترین قسمت عملی ساختنش می باشد ، مشکلی که با وارسی Q&A سایت یا مشاهده نظرات کاربران و سوالات داخل آن ها – پر تکرار ترین سوالات – بر طرف می شود . در مرحله بعدیست که پس از یافتن ماهیت آنچه شرحش اهمیت دارد ، به ذکر “چگونگی” خلق یا ارائه آن می پردازید .

 

  • محتوای ترند یا پرطرفدار

اگر شما در کوتاه مدت ، به دنبال سرازیر کردن جریان کاربران به سایت خود هستید ، پس محتوای پرطرفدار می تواند به روش محبوب شما تبدیل گردد . حسن این نوع محتوا امکان هدایت جریان کاربران به دامنه ای خاص می باشد . همچنین گفتنیست که چنانچه از این ابزار و قواعد آن به خوبی استفاه شود ، محتوای ترند به معرفی عمومی محصولی خاص یا فروش آن منجر خواهد شد .

محتوای ترند

شاید بتوان محتوای ترند را به بارانی بهاری تشبیه کرد ، عاملی که نقطه ضعف آن نیز محسوب می شود . ترندها همچون باران بهاری دارای شدتی قابل توجه و تحولی خلق الساعه در ساختار آب و هوا هستند ، در حالی که شاید دقایقی پس از بارش آن ها آثارشان نیز محو شود ، عکس العملی که در خصوص محتوای ترند نیز دیده می شود . در این مورد نیز اگرچه مطلبی داغ بوده و همگان در خصوص آن صحبت می کنند ، اما پس از چندی با همان سرعتی که آمده محو می شود و تاثیر چشمگیری در بهبود بلند مدت سئو حرفه ای سایت ما نخواهد داشت ؛ بدیهیست که این قالب با وجود حضور پرنگ در  هیچگاه نمی تواند “همیشه سبز” باشد .

 

  • ویدئو ها

صحبت از اینکه سرمایه گذاری روی چه محتوایی مناسب است و روش های محبوب تولید محتوا کدامند ،  بی آنکه از ویدئو ها یادی کنیم ممکن نیست . در سال های اخیر ، محتوای ویدئویی در واکنشی انفجاری اینترنت را تسخیر کرده و بخش قابل توجهی از ترافیک آن را به خود اختصاص داده است . به طور مثال در حال حاضر کاربران فیسبوک ، ۳ برابر بیش از اینکه به دیدن ویدئو از طرق مختلف بپردازند ، به تماشای آنلاین این نوع رسانه می نشینند .

ویدئو ها

اگر این مطلب توجه شما را برنیانگیخته است پس باید بدانید در حال حاضر ۷۴ و تا پایان سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۰ درصد ترافیک اینترنت به محتوای ویدئویی تخصیص می یابد . بعلاوه اینکه گفته می شود بخش اعظمی از همین کابران ترجیح می دهند به جای مطالعه در خصوص یک کالا یا خدمت ، ویدئویی در خصوص آن تماشا کنند . با توجه به این توضیحات ، ویدئو در دنیای رسانه و دیجیتال قالبی مرتبط و گیرا برای سرمایه گذاری در راه جذب مخاطب است . در نهایت اینکه علاوه بر محبوبیت بالای این پوسته ، قابل تنظیم و سازماندهی نیز بوده و می تواند از اهداف ، مقاصد و اولویت های شرکت ، حمایت کند .

جمع بندی روش های محبوب تولید محتوا

لازم به یادآوریست که می توان به استفاده از نتایج نظرسنجی ها به عنوان منبعی برای تولید محتوای منحصر بفرد و همچنین مقالات دست اول – مقالاتی که تجربه یا آزمایشات میدانی آن توسط خودتان صورت گرفته و به منبعی وابسته نبوده است – به عنوان دیگر روش های محبوب تولید محتوا اشاره کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...