رفع پنالتی های گوگل

رفع پنالتی های گوگل : بی تردید واژه پنالتی برای صاحبان امتیازان یک سایت ، متخصصین حوزه سئو ، طراحان وب ، کارشناسان آی-تی و عموم کاربرانی که بطور حرفه ای با ساختار و قوانین اینترنت – بالاخص گوگل – آشنایی دارند ، معنایی سوا از آنچه مخاطبین عام با آن درگیرند دارد . پنالتی (penalty) که معنای آن را مجازات یا جریمه در نظر می گیریم ، سلسله واکنش هاییست که گوگل در اثر تعدی وبمستران از خط مشئ و سیاست هایی که برای کاربرانش تعریف کرده است اعمال می کند .

رفع پنالتی های گوگل

این دستورالعمل ها همانند همه قوانینی که در دنیا وضع می گردند ، به منظور ضایع نشدن حق برخی و عدم رشد متقلبانه برخی دیگر است ، به همین دلیل گوگل با استفاده از این ابزار قدرتمند اجازه گردن کشی و دیده شدن به سایت هایی که به هر قیمتی در جستجوی رتبه هایی خوب در صفحات نخست نتایجش هستند را نمی دهد .

در مقاله پنالتی های مخفی کاری در گوگل در خصوص تفاوت های الگوریتم و پنالتی و سه مورد از این پنالتی ها صحبت کردیم ، اینک قصد داریم تا با ادامه مطلب در رفع پنالتی های گوگل ، معضلات بیشتر و راه های رفع آن ها را بررسی کنیم .

سایت های هک شده

هکرها در سایت های وردپرسی و تارنماهای سایر CMS ها (content management systems یا سامانه های مدیریت محتوا مانند جوملا) ، همواره به دنبال سوء استفاده برای تزریق لینک ها و مطالب مخرب خود هستند . نکته بد ماجرا اینجاست که آثار این اقدامات پنهان شده و معمولاً به سختی ردیابی و از آن سخت تر تعمیر می شوند .

زمانی که گوگل رد یکی از این سایت ها را می زند ، هشداری با محتوای “این سایت هک شده است” در نتایج جستجو در ارتباط با آن به نمایش درمی آید و بدیهیست که در این دسته بندی نزول درجه و جایگاه نیز خواهد داشت .

راه تعمیر و رفع پنالتی های گوگل در این مورد

  1. با میزبان سایت خود ارتباط برقرار کنید و تیمی پشتیبان تشکیل دهید .
  2. به منظور ورود آسیب بیشتر در این اثنا سایت خود را قرنطینه کنید .
  3. به منظور شناسایی نوع روشی که با آن هک شده اید ، از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید .
  4. خسارتی که فایل های هرز و بدافزارها به سایتتان وارد کرده اند را محاسبه کنید .
  5. نقاط ضعف را شناسایی و ارزیابی کرده تا متوجه شوید سارقین از کجا وارد سایتتان شده اند .
  6. پاشنه های آشیل سایت را تقویت و به منظور جلوگیری از ورود مجدد هکر ها ، معابر آن ها را مسدود کنید .
  7. درخواست بازبینی داده و از گوگل بخواهید تا هک شدن شما و برچسبی که به سایتتان زده شده است را لحاظ کند .

نکته کلیدی : همیشه فعال بوده و نسخه پشتیبانی پاک و جدیدی از سایتتان داشته باشید . افزونه های امنیتی وبسایت را روی سایت خود نصب نمایید . اگر سایت شما به صورت تکنیکی و پیشرفته مورد حمله قرار گرفته و به چالش کشیده شده است از یک پلتفرم امنیتی خوب مانند Sucuri استفاده کنید .

محتوای مخفی یا چاشنی کلمه کلیدی

محتوای مخفی یا چاشنی کلمه کلیدی

تیتر این بخش کاملاً گویاست ؛ در صورت استفاده از محتوایی مخفی یا چاشنی کلید واژه ها ، گوگل شما را خطاکار تشخیص می دهد . این هم نوع دیگری از پنالتی های گوگل است که به دو صورت خودنمایی می کند :

  • موارد جزئی به بخشی از سایتتان لطمه می زند .
  • موارد گسترده تر عملکرد کل سایت را تحت الشعاع قرار می دهد .

راه تعمیر

  1. در خصوص رفع پنالتی های گوگل با مراجعه به این آدرس Google Search Console > Crawl > Fetch as Google ارتباط قسمت های آسیب دیده با سایت را قطع کنید .
  2. قسمت هایی از متن را که با زمینه همرنگ بوده را پیدا کرده و سپس تغییر رنگ دهید .
  3. به دنبال متون مخفی شده ای که از ترکیب CSS یا سامانه جایگذاری استفاده کرده اند بگردید .
  4. هر متن پنهانی که برای کاربر انسانی وجود دارد را تغییر شکل داده یا پاک کنید .
  5. هر پاراگرافی که دارای کلماتی تکراری بدون مفاد هستند را ترمیم یا حذف نمایید .
  6. بر چسب های عنوان <title> یا alt کلمات تکراری را درست کنید .
  7. تکرارهای بیجا و غیر ضروری کلیدواژه را حذف کنید .
  8. در پایان و پس از حصول اطمینان از باقی نماندن هیچ مشکلی ، درخواست بازبینی را برای گوگل ارسال نمایید.

نکته کلیدی : لازم به ذکر است که محتوای تب یا آبشاری های JS را نباید با محتوای مخفی اشتباه گرفت ، چرا که علاوه بر اینکه این عوامل در سئو موبایل و بهینه سازی سایت در نمایش سایر سخت افزارهای هوشمند به غیر از کامپیوترهای شخصی حیاتی اند ، برای مخاطب انسانی هم قابل دیدن هستند ، لذا مفهومی کاملاً مجزا از محتوای پنهان دارند .

هرزنامه محض

در موارد پیشین شاید می توانستیم خطایی را که به شخصه و عمداً مرتکب شده بودیم گردن نگرفته ، انکار کنیم و از گوگل تقاضای رفع جریمه را داشته باشیم ، اما در این مورد چنین نیست . در این مورد ، محتوایی نا مفهوم و بی ربط ، محتوایی خود به خود آپلود شده ، محتوایی مخفی و محتوای بی ارزشی در تضاد آشکار با سئو سایت ، تار و پود یک تارنما را گرفته و صاحب امتیازی که آشکارا با راهنمایی مدون گوگل مقابله کرده و مشخصاً خود در این کار دست داشته است نمی تواند تقصیر ها را گردن دیگری بیاندازد .

عواقب اعمال این روش به شرح زیر است :

  • موارد جزئی به بخشی از سایتتان لطمه می زند .
  • موارد گسترده تر عملکرد کل سایت را تحت الشعاع قرار می دهد .

راه تعمیر و رفع پنالتی های گوگل در این مورد

  1. اگر این اولین بار شماست که چنین خطایی انجام می دهید ، پس همه شواهد و مدارک خود را جمع کرده و به گوگل ارائه دهید تا فرصت دیگری به شما بدهد .
  2. درخواست تجدید نظر خود را به منظور بازیابی سایتتان ارسال نمایید .

نکته کلیدی : اگر بار دومیست که چنین خطایی می کنید ، کار را تمام شده بدانید و امورتان را با سایت دیگری شروع کنید ؛ چرا که بطور قریب به یقین گوگل به فرد یا افرادی که یک بار از اعتمادش سوء استفاده کرده اند فرصت دیگری نمی دهد .

محتوایی کوتاه با ارزش افزوده ای کم

صفحاتی بی کیفیت یا کم عمق که مشمول این پنالتی می شوند معمولاً به صورت زیر هستند :

  • دارای محتوایی با تولید خودکار یا محتوایی محرمانه هستند .
  • صفحاتی وابسته به عرضه کنندگان اصلی بوده و در عین بی ارزش بودن ساختارشان ، اطلاعات دست اول و بی همتایی نیز ندارند .
  • از دیگر سایت ها مطلب کپی می کنند .
  • از نظر ساختاری و محتوایی مقالاتی ضعیف و غیر جذّابی دارند .
  • صفحاتی دروازه ای هستند .

 

راه تعمیر

  1. محتوایی را که خود به خود تولید شده و یا ارزشی در انتقال مفهومی به مخاطب ندارد شناسایی کرده و حذف کنید .
  2. صفحاتی که ارزش افزوده نداشته و تنها درگاهی برای سایر تولید یا عرضه کنندگان است را پاک کنید یا در صورت امکان تقویتشان کنید .
  3. از نرم افزارهای تشابه یابی که می توانند متونی همانند متن شما را در هر جای اینترنت شناسایی کنند استفاده کرده و پس از آن متن مورد نظر را معدوم یا جابجا کنید .
  4. صفحاتی که دارای مقاله کوتاه با تعداد کم کلمات هستند را بیابید ، آن ها را پربار و غنی تر کنید ، سپس با گنجاندن مفاهیمی آموزنده و کاربردی تر در اختیار عموم مخاطبین قرار دهید .
  5. دروازه های سایت به تارنماهای دیگر را مسدود کنید .
  6. همانند سایر پنالتی ها کار را با ارسال نامه ای پوزشی ، همراه با درخواست بازگرداندن شرایط به قبل برای گوگل ارسال نمایید .

نکته کلیدی : پیش از رفع پنالتی های گوگل ، با سرمایه گذاری بر روی زمان و منابع خود ، به خلق محتوایی مفید و یگانه بپردازید و از اعمال کلی این مجازات ها جلوگیری کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...