دو راهکار بهبود محتوای با کیفیت

اهمیت بالای محتوای متنی و تولید آن در روند سئوی سایت بر هیچ کارشناسی پوشیده نیست . با تجسس در دو راهکار بهبود محتوای با کیفیت در خصوص ارزش والای این مبحث در راستای بهینه سازی یک سایت در نتیجه موتورهای جستجوگر به نظر صاحب نظران متعددی بر می خوریم که بر روی این موضوع صحه گذاشته و توجه به آن را همیشه الزامی می دانند .

به طور مثال دنی سالیوان از گوگل معتقد است که “محتوای بهتر هم ارز رده بالاتر می باشد .” و یا همکار وی در همین مجموعه ، جان مولر نیز در راستای بهبود سئوی سایت از مخاطبین خود خواسته است تا بر روی تولید محتوایی مناسب و در ارتباط با کلمات کلیدی سایتشان کوشا باشند . از سویی دیگر دستورالعمل های ارزیابی گوگل هم که توسط کاربران برای امتیاز دهی به نتایج جستجوی موضوعی خاص مورد استفاده قرار می گیرند نیز بیان می دارد که “خواندن” راه اصلی و اساسی نگارش محتوایی مرتبط ، مناسب و بهتر است .

در ادامه لازم به ذکر است که امتیازات مذکور به صورت مستقیم در رده بندی سایت ها تاثیر گذار نیستند ، بلکه به گسترش یا محدودسازی الگوریتمی خاص منجر می شوند ؛ به عبارتی دیگر صفحاتی که از سوی این ارزیابان نمره بالایی دریافت می کنند ، به گوگل می فهمانند که کاربران چه چیزی را بیشتر می پسندند تا به عنوان عاملی مطلوب ، شاخص مدل های امتیاز دهی بعدی گوگل گردند و به همین نسبت ، سایت خود را با عناصر موجود در صفحه مذکور همسو سازند . در این میان تغییرات به وجود آمده در ساختار الگوریتم ها بر روی سه موضوع حساسیت بیشتری دارند که عبارت اند از :

  • Expertise یا مهارت یا تخصص
  • Authority یا قدرت و اعتبار
  • Trustworthiness یا امانت داری

که چنانچه به همین ترتیب ذکر شوند تشکیل دهنده ترکیب E-A-T خواهند بود . کاربرد این اصطلاح امروزه تا جایی پیش رفته است که گاهی به جای عبارت «با کیفیت» از لفظ « E-A-Tبالا» استفاده می شود . با افزایش E-A-T به عنوان نمره ای فرضی ، جایگاه سایت ما نیز بهبود می یابد ، لذا یافتن راه هایی که به بهبود آن می انجامد برای فعالان حوزه سئو حرفه ای سایت الزامیست .

دو راهکار بهبود محتوای با کیفیت

  1. استفاده از نام نویسندگان و بیوگرافی مختصری از آن ها برای همه مقالات منتشر شده

اولین راهکار از دو راهکار بهبود محتوای با کیفیت که یکی از مهمترین خواسته های دستورالعمل ارزیابی گوگل از وبمستران می باشد ، تعیین و معرفی نگارنده هر مقاله در صفحات نمایشگر آن ها می باشد ، چرا این سازوکار معتقد است که شناختن مسئول یک بلاگ و همچنین فردی که تراوشات ذهن وی را می خوانیم تاثیر مثبتی در ایجاد برقراری ارتباط با موضوع آن و همچنین E-A-T دارد .

از مهمترین فواید این کار می توان به کاربرد فراوانش در سایت های پر نویسنده اشاره کرد ، جایی که علاوه بر یافتن نویسنده هر مطلب توسط مدیر (که همگی سرشناس و قاابل اعتمادند) و همچنین ایجاد شرایط تنبیه و تشویق او ، این فرصت به مخاطب داده می شود تا نویسنده محبوب خود را شناسایی ، ارزیابی و تائید صلاحیت کزده و در صورت عدم تمایل به مشاهده همه محتویات سایت ، تنها نتیجه کار این فرد مشخص را دنیال نماید .

از سویی دیگر در سایت هایی که جنبه فروشگاهی داشته و محصولی را ارائه می دهند ، ذکر نام نویسنده سبب می شود تا مشتری به سادگی به اطلاعات تماس مجموعه و مسئول پرونده خود دسترسی داشته و اقدامات خود را تحت حمایت فردی از فروشگاه پیش رویش ببیند .

در ادامه لازم به یادآوریست که اگر اطلاعات نگارنده ای موجود نبوده و یا به سختی پیدا شود ، امتیاز E-A-T سایت کاهش می یابد ، چرا که به دلیل عدم امکان مشاهده سوابق و توانایی های یک نویسنده اینگونه برداشت می شود که وی در امری متخصص نبوده ، سخنان وی پایه و اساس علمی و عملی نداشته و در نهایت شایستگی حضور در جمع برترین های گوگل – در صفحه نخست نتایج – را ندارد .

۲– سرمایه گذاری بر روی امنیت فنّی

دانستن این نکته بعنوان یکی از دو راهکار بهبود محتوای با کیفیت لازم است که اعتماد تنها از راه شهرت و دقت در عمل حاصل نمی شود ، بلکه امنیت نیز نقش پر رنگی در خلق آن ایفا می کند . به عنوان مثال زمانی که قصد خریدی آنلاین داشته و صفحه مذکور از امنیت پایینی برخوردار است ، انتظار بازگشت مجدد ما به این صفحه توقع بزرگیست ؛ رویدادی که گوگل نیز به آن واقف بوده و امتیازی “ضعیف” به E-A-T این صفحه از خود واکنش نشان می دهد .

شاید بی دلیل نیست  که کروم به عنوان مرورگر رسمی گوگل همه صفحات HTTP را نا امن خوانده و همه سایت هایی که بدون گواهی SSL قادر به انتقال به حالت HTTPS نیستند را به انسانی ایستاده بر روی تکه یخی نازک تشبیه کرده است .

در همین رابطه صفحه ای را در نظر بگیرید که محصول کمپانی خاصی را فروخته ، بی آنکه نماینده رسمی مجموعه مذکور بوده و اجازه این کار را داشته باشد . سایت فوق علاوه بر استفاده از لوگوی شرکت مادر ، فاقد آدرس پستی و نامی ثبت شده در مرجعی خاص (مانند اداره ثبت شرکت ها ، مالکیت معنوی – صنعتی و یا ارگان و صنف خاصی) می باشد ، از عناصری تقلبی و پوشالی (مانند لوگوی Google Checkout یا عضویت در شبکه شتاب کشور) در نمای خود استفاده کرده است و گواهینامه هایی را که ارائه داده نیز معتبر نیستند . بی تردید خرید از این سایت ترسناک می باشد ، چرا که در صورت ایجاد مشکلی در خرید اینترنتی ، دست شما برای پیگیری حقوق خود به هیچ جایی بند نیست .

این مثال که به خوبی اهمیت “اعتماد” در E-A-T و سئو سایت را نمایش می دهد ، بیان می دارد که معرفی ناقص یا عدم ارائه آدرسی مشخص از خود ، استفاده از القاب و عناوین بی پشتوانه و ادعاهای بی اساس و مجموعه ای از اعمالی که از روی زیرکی انجام گرفته اما از دید ارزیابان گوگل پنهان نمی ماند ، شاید برای مقطعی بتوانند به جذب مخاطبین واقعی بپردازند ، اما تا زمانی که الگوریتم های تعریف شده این سامانه قدرت تشخیص و تمایز آن ها را داشته باشند ، از مقابل دست و دیدگان متقاضیان که همان صفحه اول می باشد دور نگه داشته شده و قدرت عرض اندام نمی یابند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...