تکنیک های روزنامه نگاری در سئو

تکنیک های روزنامه نگاری در سئو : در قسمت اول «۱۰مهارت در روزنامه نگاری که هر تولیدکننده محتوا به آن نیاز دارد » گفتیم که ژورنالیست ها در قاموسِ کاری خود دارای مهارت هایی هستند که به آن ها در تولید محتوایی بهتر کمک می کند و از آنجایی که شاید امکان استخدام این افراد وجود نداشته باشد ، می توان با الگو برداری از آنان ، پا جای پای آنان گذاشته و با ترکیب فنون مذکور با اصولی که تاکنون در خصوص بهینه سازی سایت آموخته ایم ، جایگاه تارنمای خود را ازای جستجوی کلمات کلیدی آن بهبود ببخشیم . پس از اینکه در خصوص اهمیت پرسش شش سوال – کی ، چی ، کجا ، کِی ، چرا و چگونه – سخن گفتیم ، اینک در یادداشت تکنیک های روزنامه نگاری در سئو  به بررسی سه عامل دیگر می پردازیم .

تکنیک های روزنامه نگاری در سئو

اعتبار

۲اعتبار

در همه مشاغلی که توسط انسان ها در هر جای کره زمین انجام می شوند ، راه هایی برای پیشرفت و حرکت به سوی قله حرفه مذکور و ترفیع درجه به مقامات بالاتر وجود دارد . در همین رابطه اگر قرار باشد تنها یک عامل را به عنوان دلیل پیشرفت روزنامه نگاران یا تولیدکنندگان محتوا معرفی کنیم ، بی تردید این عمل داشتن اعتبار است ، اعتباری که در اثر صحت مطالب منتشر شده به وجود آمده و هرچه نویسنده ای در این مسیر ثابت قدم تر باشد ، مقبولیت وی نیز بیشتر می شود .

با عنایت به اینکه واقعی بودن داده های بکار رفته در متن به این افراد کمک می کند تا به نگارنده هایی صادق و قابل اعتماد تبدیل شوند ،  روزنامه نگاران حرفه ای با حداقل سه بار بررسی کردن یادداشتشان ، سعی می کنند تا پیش از اینکه این مقاله را منتشر کرده و این کار توسط خواندگان انجام شود ، از خود ایراد گرفته و آن ها را برطرف کنند . اگرچه چک کردن همه نوشته ها مهم و لازم الاجرا می باشد ، اما در این میان بررسی نوشته هایی که منبع آنلاین داشته از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و این نویسنده سعی می کند تا مصاحبه یا نقل قول هایی که به موضوع مقاله وی مرتبط است را – به ویژه از نظر حقیقت یابی و صحت سنجی – با ریزبینی خاصی بررسی کند .

 

با توجه به این توضیحات عجیب نیست که اگر ” دیجیتال مارکتینگ ” مجموعه ای بر پایه اطلاعاتی غلط و بی اساس باشد ، سریعاً از سوی مخاطبین شناسایی شده و نه تنها ارزش نام نویسنده زیر سوال می رود ، بلکه مجموعه یا برندی که این محتوا تحت لوای آن عرضه شده است نیز متضرر شده و بدنام می گردد . این نکته را به خطر داشته باشید که اعتبار خریدنی نیست و چنانچه هزینه ای در این راه صرف می کنید ، آثاری موقتی خواهد داشت . اعتبار با اصالت به دست می آید و در کار ما اعتبار مقدمه ای جز ارائه محتویاتی صحیح و مستند ندارد .

نهایتاً برای متخصصین سئوی تضمینی ، فعّالان حوزه بهینه سازی سایت و همچنین علاقه مندان به تولید محتوا باید گفت که اگر در پی این هستید که همچون سایت هایی که با تبلیغ در معرض دید قرار می گیرند همواره در نتایج اولیه جستجوهای گوگل باشید ، با توجه به تکنیک های روزنامه نگاری در سئو نوشته هایی معتبر و اصیل خلق کنید .

شفافیت

۳– شفافیت

بیشتر روزنامه نگاران پس از اینکه به مطلبی برای عرضه برمی خورند ، با دمیدن انرژی مضاعفی در آن – همانطور که این روش اسلوب بسیاری از متخصصین این حوزه در راه نگارش مقاله و خبرنگاریست – به پویایی مطلب کمک می کنند . حال با توجه به این حقیقت ، چگونه می توان مطلب کسل کننده ای را انتخاب کرده و آن را پر انرژی کرد ؟ پاسخ بسیار ساده است : شفافیت .

شفافیت نیز یکی دیگر از اولین آموزش هاییست که به روزنامه نگاران داده می شود ؛ آموزشی که در آن گفته می شود تا برای درگیری مخاطبین بیشتری با یک مقاله و فهم ساده تر آن برای عموم مردم ، باید شفافیت در کار حاکم باشد . شفافیت در نویسندگی یک مطلب برای سئو سایت یا همان بهینه سازی سایت آن در نتایج موتورهای جستجوگر به این معناست که علاوه بر ارائه پاسخی ساده و روان به ” شش سوال چ ” که در مقاله قبلی به آن پرداخته شد ، از کلمات تخصصی و اصطلاحات رایج متخصصین امر اجتناب کنیم تا عموم خوانندگان موضوع را درک کنند . اگرچه ارائه توضیحی حول این اصطلاحات در مراحل بعدی لازم بوده و می تواند مفید باشد ، اما فراموش نکنید که اگر مطلب شما شرح پدیده ای در سطح مقدماتی آن می باشد ، یعنی افرادی نا آشنا به موضوع آن را مطالعه کرده و از سویی دیگر یک متخصص به این داده ها نیاز ندارد و طبعاً آن ها را نیز نمی خواند ، پس مخاطب خود را شناخته و این شفافیت را بنا به سطح اطلاعات ، دانش و تجریه وی تبیین کنید .

به عنوان مثال اگر برای شاخه ای خاص از پزشکی– مثلاً درمان بیماری های پوستی – مطلبی نوشته و مخاطبینتان پزشکان این حوزه هستند ، آنگاه می توانید از اصطلاحاتی همچون « هیدرودرمابراسیون » یا « میکرودرمابراسیون » استفاده کنید ، در غیر این صورت که با زبانی سلیس و قابل فهم با مخاطبین عامتان که در پی یافتن اطلاعاتی ساده از این تخصص هستند سخن بگویید .

نهایتاً در خصوص وضوح و شفافیت به عنوان یکی از  تکنیک های روزنامه نگاری در سئو باید گفت که علم به این موضوع است که سبب می شود تا ماحصل زحمات یک روزنامه نگار برای یک فرد بازاری ، یک دانشجو ، زنی خانه دار ، سیاست مداری مطرح و … قابل هضم بوده و همگان متوجه منظور وی شوند ، حربه ای که به عنوان بهبود خوانایی مطالب باید از ژورنالیست ها آموخته شده و به عنوان تکنیک های روزنامه نگاری در سئو در مسیر بهبود بازاریابی محتوای یک سایت به کار گرفته شود .

تعادل

۴– تعادل

بی تردید شما هم سایت های فراوانی را دیده اید که نویسندگان آن تنها متکلم وحده بوده ، فقط از ضمیر «من» استفاده می کنند و بی وقفه از خویشتن می گویند و بی آنکه اشاره ای ولو اندک به دستاورد و موفقیت های مجموعه خود و جایگاه کمپانی مورد نظر در میان رقبایش کنند ، از گفتن خدمات و محصولات مجموعه خود نیز طفره می روند . این عامل به وضوح بر هم زننده تعادل بازدیدکنندگان سایت ، یعنی افرادی که در پی کسب اطلاع از خدمات و محصولات مجموعه بوده و دنبال کنندگان وفادار و همیشگی یک وبگاه خبری که تنها برای کسب اطلاعات جدید به آن مراجعه می کنند می باشد .

محتوای خوب با مخاطبین سخن گفته و نشانی کلید گشایش نیازها ، سوالات و مشکلاتشان را به آنان می دهد . می دانیم که به هر ترتیبی برای فروش بیشتر نیازمند در معرض دید قرار دادن محصول یا خدمات خود هستیم ، اما فراموش نکنید که در صفحات مخصوص این کار نیز افراط و تفریط سبب بر هم خوردن تعادل و ایجاد لطمه در روند تبادلات مالی سایت می شود ؛ در نتیجه ایجاد تعادل میان عرضه اطلاعات در خصوص ماهیت پدیده تحت فروش و ارزش آفرینی محتوایی برای خواننده از اهمیت بالایی برخوردار است .

این عامل به عنوان تکنیک های روزنامه نگاری در سئو و درس دیگری که باید از ژورنالیست ها یاد بگیریم ، از آنجایی نشأت می گیرد که این افراد معنای تعادل یا بالانس را به خوبی می دانند . روزنامه نگاران مورد نظر ما به خوبی می دانند که هر داستانی وجوه و سطوح متعددی دارد و باید از جهات مختلفی به آن نگاه شود ، در نتیجه برای اینکه پیغام خود را به خوبی منتقل کنند – که این تعادل شرط آن است – سعی می کنند تا جوانب مختلف موضوع را سنجیده و آن را تراز کنند .

در نتیجه باید گفت که چنانچه می خواهید هم به مبحث بازدید از سایت و تقویت آن پرداخته و هم رضایت بینندگانتان را افزایش دهید ، باید از نوشته ای استفاده کنید که با سیاست « يكي به نعل ، يكي به ميخ ! » موجبات بهره مندی هر دو طرف را فراهم نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...