تولید محتوایی منحصر بفرد

تولید محتوایی منحصر بفرد : در بخش اول مقاله « نحوه تولید محتوا » که تحت عنوان ۵ قدم ساده برای تولید محتوایی منحصر بفرد منتشر شد ، پس از ارائه توضیحاتی مبنی بر لزوم استفاده از محتوایی جذاب و کاربردی ، قدم اول آن یا گام تحقیقات را شرح دادیم ؛ اینک قصد داریم تا با توضیح چهار مرحله بعدی برای نگارش مقاله ای سودمند یا تولید محتوایی گیرا ، آماده تولید محتوایی منحصر بفرد شویم :

تولید محتوایی منحصر بفرد

قدم دوم : به آن فکر کنید

قدم دوم به آن فکر کنید

تولید محتوایی عالی به برنامه ریزی نیاز دارد . رویکردی مناسب در بهینه سازی سایت و تولید محتوا سبب می شود تا علاوه بر اینکه مخاطب درگیر پدیده ای ناآشنا و جدیدی شود ، به سرمایه گذاری بر روی نام تجاریتان نیز ترغیب گردد . پس از اینکه عنوان و موضوع اصلی محتوای خود را مشخص کردید ، نحوه بیان و انتقال آن به مخاطب و قالب رسانه ای آن تصمیم بزرگ بعدیست که باید در راه اتخاذش گام بردارید . آیا مقاله ای که می نویسید قرار است در یک وبلاگ و در مقابل چشم افراد پر تعدادی قرار گیرد و یا در لباس ایمیلی خصوصی به صورت تک تک برای مخاطبینتان فرستاده می شود ! آیا استفاده از قالب های ویدئویی حق مطلب را بهتر ادا نمی کند ؟ و سوالاتی از این دست .

فراموش نکنید که امروزه مخاطبین در طلب دریافت اطلاعات بواسطه فرمت هایی تصویری هستند ، چرا که سبب می شود تا در زمان کمتری ، اطلاعاتی مفید با رنگ و لعاب جذاب و صد البته با اصواتی گیرا به دست آورند .

در قدم بعدی به جای غرق شدن در این قالب و مفهوم ، با دقت در پی برنامه ریزی ساخت محتوای خود باشید . هر پدیده ای که به تفهیم یک موضوع به صورت غیر حضوری یا آموزش از راه دور می پردازد ، مستلزم داشتن وضوح ، عدم پیچیدگی یا مفاهیمی گنگ می باشد ، چرا که علاوه بر سردرگمی خواننده ، سبب می شود تا فکر کنند که شما به این موضوع تسلط نداشته و با عدم مراجعه مجدد به سایت شما ، مقدمات پسرفت جایگاه سایتتان در موتورهای جستجو گر را هم فراهم می آورند .

قدم سوم : از تطابق سئو با تصاویر اطمینان حاصل کنید .

قدم سوم از تطابق سئو

روزگاری که در آن محتوای تولید شده تنها بستری برای جایگذاری چند کلمه کلیدی در متن بود گذشته است . اگر چه هنوز هم تولید محتوا برای موتورهای جستجوگر از اهمیت بالایی برخوردار است ، اما از آن مهمتر توجه به مخاطب انسانی و میزان تمایل آتان به صفحه مربوط است . اگر به این فکر فرو رفته اید که “پس سئو چه می شود ” باید بدانید که خواسته همه موتورهای جستجوگر از جمله گوگل ، دقیقاً همین رضایت کاربران انسانی و مخاطبین عام می باشد .

نحوه تولید محتوایی منحصر بفرد بدون وجود نگرانی در خصوص پیامی مطلوب موتورهای جستجوگر و بهینه سازی سایت در نتایج آن ها هنوز هم عملی چالشی و دشوار می باشد ؛ به همین خاطر در ابتدای کار همه عناصر سئو را کنار گذاشته و فقط و فقط به جذب مخاطب و کسب رضایت مشتری بپردازید . جالب اینجاست که به محض اعمال این تغییرات ، محتوای ما به قطعه ای لذّت بخش ، جذّاب و آموزنده تبدیل می شود ، درست همان چیزهایی که گوگل در پی آن ها می باشد .

به علاوه اینکه وقتی با ارائه محتوایی خوب به مخطب خود احترام میگذاریم ، به طور طبیعی پیش نیازهای سئو تضمینی سایت رعایت شده و به رده های بالاتری درنتایج جستجو می رسیم . به عنوان مثال به این نکته فکر کنید که چطور می شود عبارت کلیدی “چگونه می توان … ” همواره در صدر عبارات ترکیبی با کلمات کلیدی حوزه های گوناگون است ! زمانی که کاربران موتورهای جستجوگر در پی پاسخ به سوالی هستند ، معمولاً از عبارات “چطور می توانم …” و “چگونه می شود …”  استفاده می کنند . در نهایت گفتنیست که جمله توضیحات فوق به این نکته اشاره دارد که کار بر روی محتوایی با زبان خود برای مخاطبینی هم گویش با شما – در درک متقابلی که به وجود می آید – علاوه بر حصول رضایت گوگل که به آن اشاره شد ، به مراتب ساده تر از هنگامیست که درخواست های گوگل برای قرار دادن شما در جایگاهی بهتر را مو به مو انجام می دهید .

قدم چهارم : آن را خُرد کنید

زمانی که برای اولین بار با تکیه بر روش های استاندارد تولید محتوایی منحصر بفرد به خلق اثری پرداخته و موفقیت هایی در آن کسب می کنید ، در می یابید که اشتیاقی وصف ناپذیر وجود شما را فرا گرفته و در پی اتخاذ یک استراتژی جدید و موثر برای تولید بی وقفه مطالبی تازه هستید . همانند همه پدیده های دیگر ، این مقوله نیز دارای نقطه ای تعادلی است که باید به آن رسید چرا که حتی خوبی بیش از حد نیز تاثیرات منفی فراوانی روی کار می گذارد .

مشکل بزرگ اینجاست که وقتی یک کسب و کار بواسطه چند حربه و زیرکی به موفقیت هایی دست یافته است ، استفاده مجدد از آن ها – مانند زمانی که محتوایی آموزشی طرفداری ندارد اما بواسطه تیتر جذاب و گول زننده خود مخاطب جذب می کند – ریسک بالایی دارد .

راه حلی که برای این معضل وجود دارد ، راه حلیست که عدم نشر مطالبی بی اهمیت نمی باشد . این راه که در حقیقت گسترش چگونگی تولید محتوایی منحصر بفرد می باشد ، همان چیزیست که از قبل توجه مخاطبین شما را جلب نموده است . چیزی که که درباره اش صحبت می کنیم طریقه ساخت سری و قسمت بندی محتواست . دوباره به مثال رستوران – مثالی در قسمت اول  ۵ قدم ساده برای تولید محتوای منحصر بفرد آمده است – بازگردیم .

اگر این مجموعه نحوه درست کردن نوشیدنی های مختلف را در دو دسته گروه بندی کند ( مثلاً نوشیدنی های گرم در یک ویدئو یا دمنوش های هم طبع در دسته ای دیگر) ، به دلیل کوتاه شدن مدت زمان هریک ، تمایل دیدن آن توسط مخاطب و امکان هضم مطلب بیشتر شده و علاوه بر تجزیه سرفصل ها و کاربردی تر شدنشان ، احتمال یافتن هریک و مشاهده قسمت های دیگر آن ها نیز بیشتر می شود .

قدم پنجم : رسانه های تصویری را فراموش نکنید

قدم پنجم رسانه های تصویری

حتی اگر محتوای شما تصویری هم نباشد ، باز هم استفاده از جلوه های بصری در آن بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد . اگر بخواهیم صادقانه بگوییم ، بعضی وقت ها که نقطه اوج مقاله آموزشی بوده و به نهایت توجه خواننده نیاز داریم ، به دلیل خشکی بیش از حد محتوا ، مخاطب را از دست داده و پیاممان به آن ها منتقل نمی شود . این اثر دو جانبه منفی سبب می شود تا علاوه بر عدم جلب توجهات ، پل بازگشت مشتری به سایت ما نیز خراب شود ؛ به همین دلیل است که گفته می شد چند جلوه تصویری به اندازه و معقول از این خشکی کاسته و آن را به اثری جذاب تر تبدیل می کند .

اگر تصاویری از روندی که مشغول به توضیح آن هستید دارید ، پس چه بهتر که در مقاله خود بگنجانید ؛ اگر هم ندارید ، نمایش یک الگوی رفتاری یا اینفوگرافیک سبب می شود تا یخ زدگی مطلب را شکسته و توجه بینندگان را به ادامه مطلب معطوف کنید .

سخن آخر

در نهایت می توان گفت آخرین دغدغه شما و چالش استرس آورتان در این کار باید نحوه تولید محتوایی منحصر بفرد باشد . تنها راهی که می توان بواسطه آن نتایج دنیای واقعی را دید ، قرار گرفتن در جایگاه مربوطه و امتحان کردن آن می باشد .

در بدو کار با نگارش یا پردازش مطالب و رسانه هایی بپردازید که احساس بهتری نسبت به آن ها داشته تا متوجه شویم که دنیا در برابر دانش و تجربه ای که با آن به اشتراک گذاشته اید چه عکس العملی دارد . اگر کار خوب پیش رود ، شما به عنوان فرد یا مجموعه ای صادق ، محترم و برندی که نمی توان تا انتشار مطلب بعدیشان صبر کرد پاداش داده می گیرید . همه این اتفاقات خوب تنها با پیدا کردن نحوه مناسب تولید محتوا آغاز می گردد ، همان چیزی که اینک اطلاعات کافی و کارسازی از آن داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...