تولید محتوایی جدید

تولید محتوایی جدید :با شناخت دو عامل « ارتباط چشمی» و  « گسترش افق های پیش روی در سئو » در قسمت های قبلی ، اینک نوبت به دو حرکت مهم دیگر در تولید محتوایی جدید می رسد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت :

تولید محتوایی جدید

  1. مه را از بین ببرید !

مه را از بین ببرید

 یکی دیگر از راه هایی که به کمک آن می‌توان موضوع مناسبی را برای تولید محتوایی جدید در مسیر سئو سایت و نگارش مقاله به دست آورد بررسی مسائل ، مشکلات و سوء تفاهماتی است که شما قادر به برطرف کردن آنها هستید . اگر در حوزه کاری خود یا هر موضوع دیگری که در آن تخصصی دارید اظهار نظر و کامنت هایی اشتباه و نامربوط وجود دارد – بواسطه همین تسلط به موضوع – این نظرات بیش از سایر نا هنجاری ها به چشم شما می خورد . به عنوان مثال چنانچه در یک شبکه اجتماعی موضوع خاصی وجود داشته و مطلبی در خصوص فعالیت های روزانه خود ببینید ، بی تردید قسمتی از آن را مطالعه کرده و چنانچه مشکلی در آن باشد بسادگی متوجهش می شوید .

 در چنین شرایطی عده ای ترجیح می دهند تا پست و صفحه مربوطه را ترک کرده و یا با کامنت های پرخاشگرانه جلوی اشاعه اطلاعات نادرست ، آمار گیج کننده و نظرات نا صحیح را بگیرند . اگرچه شاید با این کار در آن لحظه اندکی آرام شده و احساس کنند که باری از روی دوششان برداشته شده است ، اما حقیقت امر این است که امکان دارد در زمان یا جای دیگری این اشتباه ، بدون عناد و غرض ورزی توسط این نویسنده تکرار شود ، پس به جای مقابله عجولانه بهتر است تا با راه حلی مناسب در پی برطرف کردن این معضل باشیم .

در همین رابطه در قدم نخست با طرح پرسش های ذیل باید از خود بپرسیم که چگونه می‌توان این سوء تفاهم را برطرف کرده و پاسخ درستی برای این سوالات پیدا کرد :

  • چه اطلاعاتی جا افتاده است ؟
  • طرف مقابل چه چیزی را اشتباه یا بد توضیح داده است ؟
  • نقش تفکر و تعقل در این موضوع کجاست ؟
  • آیا روش بهتری برای پاسخگویی به این مشکل وجود ندارد ؟
  • – و …

 

با توجه به این توضیحات باید بگوییم که قرار نیست تا ما مقاله ای نکوهشی و انتقادی برای مبارزه با نویسنده مطالب نادرست بنویسیم – هرچند خود این راهکار نیز می تواند دستمایه ای برای موضوع نگارش شما و تولید محتوایی جدید  در راه بهینه سازی سئو باشد – بلکه قصد داریم تا با دیدگاه و کلامی مثبت و دوستانه ، با تکیه بر تسلطی که به موضوع بحث داریم لایه های مختلف آن را شکافته ، زوایای مختلف آن را مورد بررسی قرار داده و در نهایت با اشاره به موضوعاتی که پیش از این هیچ کس در مورد آنها صحبت نکرده است یک پاسخی جدید ، کاربردی و صحیح به مشکلات مذکور بدهیم .

  1. یادداشت برداری کنید !

یادداشت برداری کنید

سه مورد قبلی که در مورد آنها صحبت کردیم ، چنانچه فقط در حد یک الهام گرفتن کارایی داشته و وارد مراحل عملیاتی نشوند  ، نه تنها موثر نبوده بلکه ممکن است شما را در راه تولید محتوایی جدید به بیراهه ببرند . در همین رابطه یکی از ابزارهای بسیار سودمند در تولید جریان بی پایان ایده های محتوایی جدید ، نوشتن افکار و ثبت موضوعاتی است که به ذهن شما میرسد !

تقریباً می توان گفت که همه نویسندگان خوب و سرشناس در هر حوزه ای ، دارای دفترچه ای می باشند که همیشه با آن ها بوده و به محض خطور کردن ایده ای به ذهنشان ، به آنجا منتقلش می کنند .

مهم نیست که شکل این دفترچه چگونه باشد ، اینکه به صورت سنتی و فیزیکی ، دیجیتالی و نرم افزاری ، سررسیدی تاریخ گذشته و یا دفتری گرانبها باشد اهمیتی ندارد ! در این راستا تنها چیزی که مهم است وجود دائمی آن در کنارمان است !

در خصوص خود من ماجرا به این شکل است که به دلیل اینکه از یک سو همواره در جنب و جوش بوده و از سویی دیگر گوشی تلفن همراهم همیشه با من است ، از “اورنُت” (Evernote)  به عنوان دفترچه یادداشتم استفاده می‌کنم که نرم افزاری نوشتاری – گویشی با طرز کاری ساده می باشد .  اگر به هر دلیلی با این گونه نرم افزارها که امکانات فراوانی نیز دارند رابطه خوب برقرار نمی کنید ، می توانید از روش های سنتی – قلم و کاغذ – استفاده کنید ، بی آنکه تاثیری در روند کلی انجام کار نسبت به یادداشت های دیجیتالی دشته باشند .

 

نکته اصلی در خصوص استفاده از این دفترچه ها و یادداشت یک موضوع این نیست که در خصوص هر مسئله ای که فکر شما را مشغول کرده است نکته ای را یادداشت کنید ، بلکه اصل ماجرا اینجاست که شما باید هر آنچه را که فکر می‌کنید جالب بوده ، نکته ای در خود دارد ، می تواند به مخاطب تلنگری زده و ممکن است روزی در راه تولید محتوایی جدید به کارتان بیاید را ثبت کنید .

در همین رابطه ، همانطور که در قسمت دوم ” ۴ روش تولید ایده های ناب برای پست های وبلاگی ” و نقل قول داوینچی که پیشتر به آن اشاره شد گفتیم ، در ایامی که من این مطلب را می خواندم ، به کلی بر روی موضوع دیگری کار می‌کردم که هیچ ارتباطی با این مقوله نداشت ؛ از سوی دیگر زمانی هم که این مطلب به نظرم جالب آمده و آن را نوشتم هیچ ایده ای نداشتم که قرار است آن را کجا استفاده کنم ! اما چون می دانستم روزی به دردم می خورد فقط این کار را کردم و در طبقه بندی های دفترم ثبتش کردم .

 زمان گذشت تا اینکه من به نگارش مقاله تولید محتوایی جدید برای سئو تضمینی رسیدم . در اینجا با بررسی موضوعات و سرفصل هایی که در یادداشت های خود داشتم ، دیدم که این مطلب تا چه میزان با سرفصل های این متن هماهنگی داشته و می تواند به من کمک کند . در نهایت نتیجه کار این شد که سرفصل ” افق های خود را گسترش دهید” از همین مقاله که به طور کلی از یکی از اظهارات داوینچی گرفته شده بود پرورش یافته و به عنوان زیر مجموعه ای مفصّل ، روشی بسیار موثر و کاربردی در یافتن موضوع تولید محتوایی جدید به شما منتقل کرد .

 در پایان این قسمت لازم به ذکر است که برای نگارش یک مقاله تنها نوشتن موضوعاتی که به ذهنتان می‌آید کافی نیست ، چرا که اگر یک نقشه درست و اصولی پشت پیوند دادن آن ها نباشد ، این یادداشت ها با مطالب یک روزنامه تفاوتی نخواهند داشت و مانند دفترچه ای خاطرات ، تنها سخنانی که شما را به وجد آورده اند در خود جای داده است . در همین رابطه ،  شما ملزم هستید تا علاوه بر طبقه بندی آنها و ربط دادن موضوعاتی که می ‌توانند در کنار یکدیگر مفهوم خاصی را انتقال دهند- با کمک نمودار ون که قبلاً گفتیم – به مطالعه و تحقیق در مورد هر یک از آنها  بپردازید .

سخن پایانی

معمولاً ایده های خوب و مقالات پرطرفدار با نشستن در برابر صفحه خالی وُرد که نشانگرش در حال چشمک زدن است آماده نمی شوند . اگر شما مسئول به روز رسانی یک وبلاگ یا سایت ، تأمین کننده درون مایه و ناظر تولید محتوا برای آن هستید باید بدانید که هیولایی عصبانی و ناپایدار را به شما سپردندکه به محض اینکه با محتوا و موضوعات جدید با آن غذا بدهید ، مجدداً با ولع بیشتری آن را از شما طلب می‌کند . در نتیجه اگر می‌خواهید تا این هیولا شما را نخورده و از کار بیکارتان نکند ، باید همانند آبیاری قطره ای موضوع و ایده های جدید خود را آهسته و پیوسته به وی تزریق کنید . چهار تکنیکی که در این سلسله مقالات با یکدیگر بررسی کردیم چنانچه به یک عادت تبدیل شده و به صورت مستمر و منظم عملی شوند ، حکم همین لوله کشی را داشته و می‌توانند خوراک سایتتان را با کیفیتی بالا تامین کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...