ترفندها و سئو سایت

ترفندها و سئو سایت

  1. ۳. ارائه نکات ، ترفندهای کلیدی و ایده های جذّاب

در خلال تحقیق برای نگارش مجموعه مقالات « ۳ نکته برای افزایش مدت زمانی که مخاطبین صرف خواندن مطلب شما می کنند » که بودم به مطلبی از نیکول بیانچی (Nicole Bianchi) تحت عنوان ” چگونه مقالاتی بنویسیم که خوانده شده و به اشتراک گذاشته شوند ؟ ” برخوردم . در این مقاله علاوه بر نکات مثبت و موثری که وجود داشت ، محتوایی در پایان بود که نظر مرا به خود جلب کرد . در این قسمت ، نویسنده در راستای ترفندها و سئو سایت نکاتی را بیان کرده بود که می توانم به جد بگویم اگر این یادداشت یک صندوقچه گنج بود ، این نکات پایانی کلیدش به حساب می آمدند . با صرف نظر از مضمون و محتوای مذکور که خود مقاله ای مفصل است ، نویسنده در خلال خودِ متن و همچنین پایان آن نکاتی را سایه روشن کرده و با تمییز کردن آن ها ویترین یادداشتش را به طریقی پر کرده بود که باعث می شد تا خواننده ای که گذرا و سریع مطلبی را می خواند ، گرفتار این نکات شده و برای خواندن مشروح توضیحات به عقب برگردد .

در همین رابطه چنانچه قصد ارزش آفرینی برای مخاطبین خود و تحقق ترفندها و سئو سایت را دارید ، توجه به نکات ذیل کمک بزرگی به شما خواهد کرد :

 

  • نکات ویژه را مشخص کنید !

نکات ویژه را مشخص کنید

بسیاری از مخاطبین شما در میان تولید محتوا هایتان در پی پاسخ سوال خود می‌گردند و تنها اطلاعاتی خالص و کاربردیست که می تواند آنها را راضی نگه دارد . در این رابطه اگر می خواهید تا به آن‌ها پاسخی در خور ارائه دهید ، جواب را درون یک هزارتو ، همراه با رموز و معماهای فراوان قرار ندهید .

این امکان را برای خوانندگان خود فراهم کنید تا بسادگی بتوانند به نکات و آموزه هایی که به آنها ارائه می دهید ، دست یابند . استفاده از فونت های بولد یا ایتالیک ، آندرلاین یا سایه روشن کردن زمینه متن مورد نظر می‌تواند پیدا کردن نکات مورد نظر خواننده را سهل و آسان کند .

 

  • TL;DR را در نظر بگیرید !

می‌دانیم که TL;DR مخفف “too long; didn’t read” به معنای “خیلی طولانی (و گاه خیلی تنبل یا Lazy) – خوانده نمی شود ” است . این نوع مقالات بر خلاف آنچه که در همین تارنمای سئویاب به آن اشاره و بر وجودش تاکید شده است ، می گوید که بلند بودن یک مقاله ( البته مقاله بلند بدون جذابیت ) نه تنها خوب نیست ، بلکه مانع ماندن و مطالعه مخاطب نیز می شود .

 

TL;DR را در نظر بگیرید !

من یکی از طرفداران سرسخت محتواهای TL;DR در مسیر ترفندها و سئو سایت هستم ؛ دلیل این امر نیز بسیار ساده است چرا که من وقت اضافی ندارم تا هر روز برای یافتن پاسخ سوال های کوچکم زمان زیادی را صرف کنم.  در همین رابطه TL;DR که می توان آن را با حروف “خ ط؛ خ ن” یا خیلی طولانیست – خوانده نمی شود به فارسی برگرداند ، بر روی پاسخ دادن به سوالات در حدی کوتاه و رفع کننده نیازهای اولیه تاکید دارد .

شاید در نظر اول استفاده از این تکنیک در تضاد کامل با عنوان این مقاله که نگه داشتن بیشتر یک مخاطب بر سر مطلبی خاص  است ، باشد اما حقیقت این است که ما با این کار می توانیم در آنِ واحد پاسخ مخاطب خود را داده و علاوه بر اینکه اعتماد وی را جلب می کنیم  ، باعث می شویم تا این فرد صفحه مورد نظر را “بوک مارک” کرده و سر فرصت به آن بازگردد . حتی اگر چنین هم نشود او سایت ما را سایتی امین و صادق دانسته و می داند که در مرحله های بعدی نیز می تواند نکات مفید و آموزه های اساسی را در آن بیابد ، به همین دلیل مجدداً به اینجا بازگشته و ترافیک سایتمان را زیادتر می کند . در نهایت لازم به ذکر است که روش TL;DR در حقیقت نوعی قلاب برای به دام انداختن خوانندگان است که سبب می شود تا آنان همیشه مجذوب شما شوند .

  • از نقل قول ها زیاد استفاده کنید !

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در پی بیان جمله ای باشید و یک ضرب المثل ، یک بیت شعر ، سخنی کوتاه از فردی سرشناس و … همه تفکرات ، عقاید و نظرات شما را در اندازه کوچک جای داده باشد . در همین راستا پیشنهاد می شود که از نقل قول ها به صورت مکرر و مستمر استفاده شود و چنانچه می‌دانید که مطلب مورد نظر شما با نقل قولی همراستاست ، آن را به سمتی بکشانید تا بتوانید به صورت هدفمند و به جا از آن عبارات راهگشا استفاده کنید . لازم به ذکر است که به دلیل اینکه نقل قول ها از افراد سرشناس و موفقی ارائه می‌شوند ، دارای حس تاثیرگذاری و انگیزه بخشی بالایی می باشند و سبب می‌شود تا با قدرت زیاد بر روی خواننده تاثیر بگذارد .

ترفند ها وکارهایی که باید انجام دهید!

 

اینکه در این مقاله در خصوص ترفندها و سئو سایت مطالبی گفته شود اما خود آن ها ارائه نگردند کمی غیر طبیعی و ناموزون است ، پس در ادامه با ارائه مطالبی موثر که سبب می شوند تا مخاطبین شما در سایتتان بیشتر بمانند ، خود شما را نیز به عنوان مخاطبین سایتمان به مدت طولانی تری در این صفحه نگه می داریم :

 

  • از تصاویر فقط برای اینکه نوشته هایتان رنگ و رخی بگیرند استفاده نکنید ، بلکه از آن هایی که با تجربه مخاطب سازگاری داشته و ممکن است به شخصه تجربه کرده باشند استفاده کنید و با استناد به آن ها داستانی که ممکن است برای هریک از مخاطبین اتفاق بیافتد بسازید .
  • ویدئو هایی بسازید یا استفاده کنید که پیچیده و دشوار نباشند . طی این طریق طولانی را با قدم های کوچک آغاز کنید ؛ مصاحبه با کارشناسان مشهور حوزه کاریتان یا توضیح مسائل به زبانی ساده می تواند این شروع ساده باشد . میزان تاثیر گذاری مطالبتان بر روی مخاطبین را بسنجید و با شناسایی عواملی که بیشترین تاثیر گذاری را روی آن ها دارد ، ویدئوهای تکمیل کننده مقالات خود را قرار دهید .
  • خوانندگان در نظر اول اگر مقالات شما را بی ارزش و خالی از مفهوم دریابند شما را ترک خواهند گفت . به همین دلیل نکاتی استثنایی و مهم خود را آنچنان واضح و بی پرده ارائه دهید که شوک اولیه به آن ها وارد شود و به خواندن ادامه مقاله مشتاق گردند .

 

همانند همه پدیده های دیگر ، نه می توان توقع داشت و نه باید توقع داشت که همان روز اول در این کار استاد و حرفه ای شوید . انتخاب تصاویر در قدم اول و طرح یک هدف در قدم بعدی (مثلاً اینکه در هر مقاله حداقل سه نکته ای که جای دیگر گیر مخاطب نمی آید ارائه دهید و یا رعایت TL;DR در مقالات بالای ۱۲۰۰ کلمه) می توان نیروی محرکه خوبی برای شروع کار باشد .

نهایتاً لازم به ذکر است که با رعایت همین ۳ نکته کلی که در مقاله “ترفندها و سئو سایت” به همراه دو بخش قبل آن گفته شد ، می توان تغییری محسوس و جهشی قابل توجه در جذب مخاطبینتان داشته باشید ؛ عملی که علاوه بر ازدیاد ترافیک سایتتان ، مخاطبین را نیز از جذب مفاهیمی سرگرم کننده و آموزنده سیراب می کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...