تاثیر منفی بررسی اعلان ها در روند تولید محتوا

تاثیر منفی بررسی اعلان ها در روند تولید محتوا:در مقاله پیش در خصوص اهمیت عدم توجه به ایمیل های دریافتی صحبت کردیم  . پس از دانستن نکاتی درخصوص اعلان های این سامانه و لزوم غیر فعال کردن آنها در این مقاله قصد داریم تا به بررسی ضرر هایی که شبکه های اجتماعی و ارسال پیامک به سئو سایت ما می زنند و همچنین تاثیر منفی اعلان تولید محتوا بپردازیم .

تاثیر منفی اعلان تولید محتوا

 

بررسی پیوسته شبکه های اجتماعی

 

بررسی پیوسته شبکه های اجتماعی

از اینکه هریک از ما به نوعی درگیر شبکه‌های اجتماعی بوده و از قربانیان آن ها به شمار می رویم نمی‌توان به سادگی گذشت . معضل استفاده از شبکه های اجتماعی درافرادی که مایل به اظهار نظر ، موافقت یا مخالفت با موضوع های مختلف می باشند بیش از سایرین خودنمایی می‌کند ، چرا که در هنگام مواجهه با هر مطلبی به درج و بیان حالات درونی خود پرداخته و زمانی که با خودشان می آیند می بینند که ساعاتی ارزشمند از زمان کار روزانه خود را صرف امور بی اهمیتی کرده اند !

از سوی دیگر زمانی که در شبکه ای مانند اینستاگرام مطلبی را که برای خود و یا کسب و کارتان مهم است به اشتراک می گذارید ، به صورت مستمر به این سامانه سر می زنید تا نظر مخاطبین خود و میزان استقبال آنها را دنبال کنید که چنانچه این عمل در طول یک روز یا یک هفته به کرات انجام شود باعث می گردد تا زمان قابل توجهی از شما گرفته شود .

در مقابله با این رفتارها باید بدانیم اینها تنها عادت‌های نامطلوبی هستند که می توان بر آنها غلبه کرد . برای این کار در قدم اول همانند کاری که برای ایمیل ها کردیم باید اعلام ها یا اصطلاحاً نوتیفیکیشن آنها روی هر وسیله الکترونیکی را خاموش کنیم . بی‌تردید استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی مفهوم عادت را رد کرده و با توجه به لذتی که به کاربر می دهد به نوعی به یک اعتیاد تبدیل شده است ؛ در نتیجه اگر به صورت همزمان در پی کاهش این میزان مصرف بوده و از سویی دیگر هم نمی توانید به کلی از آن دل بکنید ، می توانید با قرار دادن جایزه هایی برای خود به ازای انجام کاری مشخص یا گذشت ساعاتی از پیش تعیین شده به سراغ این شبکه ها بروید که هم انگیزه برای انجام کارتان باشد و هم با زیاده روی در مطالعه مطالب آنها متضرر نشوید .

 

در خصوص شبکه های اجتماعی خود من ،  مجموعه نظراتی که زیر پست هایی که به اشتراک می گذارم وجود دارند یا تعریف و تمجید هایی است که ارزش افزوده ای برایم نداشته ، یا جملاتی بی‌معنی و گاه تبلیغاتی در آنها وجود دارد و گاه نظراتی در آن ها دیده می شود که غیرکارشناسانه بوده و عملی نمی باشند ، در نتیجه توان گفت که همه نظراتی که پای پست های من وجود دارد به عنوان مصداق تاثیر منفی اعلان تولید محتوا عواملی هستند که به آنها نیاز ندارم ؛ به همین دلیل عادت رسیدگی به تک تک آنها را از سر خود بیرون کرده و تا حد ممکن سعی می کنم تا وقت مفید خود را صرف آنها نکنم .

به عنوان راه حلی دیگر در تعدیل این اعتیاد و افزایش بهره وری استفاده از شبکه اجتماعی می‌توان نرم افزاری برای کنترل زمان استفاده از آنها بر روی گوشی‌های تلفن همراه خود نصب کنیم که در خصوص مقدار زمان و ساعتی که در این شبکه ها وقت گذاشته و عمری را که سپری کرده ایم اطلاعات بدهد . با این کار شما در انتهای هر هفته به زمانی دست می یابید که به شما می گوید که چه کسانی شما را دیده اند ، دیگران در مورد شما چه فکری کرده اند و چه نظری داشتند اند ؛ حال این مقدار را در ۵۲ هفته یک سال ضرب کنید تا دریابید که در این مدت چه زمان با ارزشی را صرف چه امور بی فایده ای کرده‌اید و تاثیر منفی اعلان تولید محتوا به چه میزانی بوده است !

 

وابستگی به تلفن همراه و ارسال پیامک

 وابستگی به تلفن همراه و ارسال پیامک

دلیل این که خیلی از ما به صورت مستمر ایمیل‌های خود را چک می‌کنیم و یا به شبکه های اجتماعی سر میزنیم وجود وسیله ای که این کار را برای ما انجام می دهد در مجاورتمان است . همه ما تجربه این را داریم که در هنگام سردرگمی یا بی‌حوصلگی تلفن همراه خود را برداشته و در مرورگرها ، رسانه های دیداری و سایر نرم افزار های جذاب آن وقت گذرانی کرده‌ایم . با صرف نظر از مواردی که به آنها اشاره شد باید بگوییم که ارسال پیامک پس از بررسی ایمیل ها و شبکه های اجتماعی سومین عاملی است که باعث هدر رفتن زمان مفید روزانه شما شده و تاثیر منفی اعلان تولید محتوا را نمایان می کند .

خاموش کردن اعلان ها به عنوان راه حلی مشترک می تواند از توجه غیر ضروری به تلفن همراه بکاهد اما چنانچه اوایل کار به فکر راه حلی ضرب الاجلی و گازانبری هستید می توانید با برگرداندن تصویر تلفن همراه یا قرار دادن آن در یک کشو (به طور کلی اختفای موبایل) زمان استفاده بی هدف و غیر کاربردی از آن را کاهش دهید .

 

به عنوان مثال وجود برنامه هایی مانند آی مسیج مک و همچنین فیس تایم محصولات اپل در ساعت کاری باعث می شد تا من برای برقراری ارتباط تلفنی یا ارسال پیام تهییج شوم ، اما با توجه به اینکه زمان زیادی از ساعات مفید و انرژی روزانه من را میگرفت سبب شد تا به آن بی اعتنا شده و لزوماً هر زمانی که امکان آن وجود داشت ، از این سامانه ها استفاده نکنم .

به همین دلیل به جز زنگ تلفن خود که ممکن بود در مواقع اضطراری به صدا در بیاید ،  از روزی که تاثیر منفی اعلان تولید محتوا را شناخته و تصمیم گرفتم که عادت های بد خود در محیط کاری که اتلاف کننده وقت و مانع رسیدن به اهدافم بودند را کنار بگذارم ، همه زنگ های هشدار برنامه های ارتباطی مختلف در وسیله های گوناگون را بی صدا کردم .

توجه بیش از حد به عوامل حواس پرتی

توجه بیش از حد به عوامل حواس پرتی

مدت‌ها پیش در نزدیکی محل کار ما ساختمانی در حال ساخته شدن بود که صدای آزار دهنده ای داشته و ژنراتور برق آن امکان تمرکز و آسایش را از ما گرفته بود . با صرف نظر از اینکه وجود ترافیک سنگین و سبک هم هریک به نحوی دارای آلودگی صوتی مختص به خود بوده ، کشمکش میان عابران پیاده به طرق مختلف باعث حواس پرتی ما می شد و خریداران ضایعات فلزی یا میوه فروشان وانتی نیز به نوبه خود در این شلوغی سهیم می شدند ، اما باز هم راه حل های زیادی وجود داشت که می توانستیم بر این عوامل حواس پرتی غلبه کرده و به کار خود مشغول شویم که برای خود من افزایش صدای موسیقی کارساز بود .

اگرچه موسیقی راه حل خوبی برای همسان سازی و ثبات صدای محیط پیرامون شما بوده و باعث می شود تا جمله سر و صداهای محیط اطراف تان به صدای واحدی تبدیل شود اما اگر با آن رابطه خوبی ندارید ، باز هم راه حل های جایگزینی وجود دارند که بتوانید با عوامل حواس پرتی مقابله کنید . به عنوان مثال کار کردن در بخشی از دفتر کاریتان که در مجاورت خیابان نیست ، پیشبرد امور در یک کافه نزدیک شرکت چنانچه عامل حواس پرتی موقتی بوده و یا نشستن در اتومبیل پارک شده در پارکینگ مجموعه کاریتان سبب می شود تا تمرکز از دست رفته را بازیابی و بتوانید به کارتان ادامه دهید .

دیگر مصادیق تاثیر منفی اعلان تولید محتوا

از دیگر مصادیق حواس پرتی و تاثیر منفی اعلان تولید محتوا (اعلانی که دیگر در دنیای واقعی خودنمایی می کند) می توان به مراجعه بی مقدمه دیگران به شما نیز اشاره کرد . شما قصد بی ادبی ندارید اما برای پیوستگی افکار و اقداماتتان از آن ها بخواهید تا در هنگام طرح یک سوال یا اشتراک گذاری یک موضوع در مواقعی مشخص به شما مراجعه کنند تا تمرکز شما در انجام کار از بین نرود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...