بک لینک قوی چیست

یکی از پرسش هایی که همواره برای یک سئو کار به وجود می آید این است که بک لینک قوی چیست و اصولا چه تعریفی می توان از یک لینک قوی و یک لینک ضعیف ارائه نمود ، در ابتدا باید به این نکته توجه کنید ارزش لینک ها با هم بسیار متفاوت است و لینک هایی که می سازید ممکن است ضعیف ، متوسط ، قوی و یا خیلی قوی باشند که در اینجا به بررسی تمامی مواردی که ذکر شد می پردازیم

معیار سنجش بک لینک قوی

اصولا معیار های متفاوتی برای سنجش میزان قدرت یک لینک وجود دارد که در اینجا به مهمترین این معیار ها اشاره می شود:

Page Rank گوگل

این ابزار توسط موتور جستجوگر گوگل ارائه شده بود و مقیاس ها والگوریتمی که داشت پس از مدت زمانی کارایی خود را به صورت کامل از دست داد و در سالهای گذشته نیز به طور رسمی غیر فعال شد و بنابراین اگر در سایت های فروش لینک با این کلمه برخورد کردید بدانید که دیگر کارایی ندارد تا این حد که سایت های بررسی رنک نیز غیر فعال شده اند.

Page Authority

برای پاسخ به پرسش بک لینک قوی چیست یک از ابزارهایی که برای اکثر سئو کاران به صورت مرجع مورد استفاده است page authority سایت موز می باشد که با توجه به الگوریتم های خود میزان قدرت یک صفحه را می سنجد و البته توسط خود گوگل مورد تایید رسمی قرار نگرفته است ، اما آنچه که از تجربیات کاربران سایت حاصل شده است ، حکایت از مفید بودن این ابزار دارد.

این رتبه عددی بین ۱ تا ۱۰۰ را برای هر صفحه نمایش میدهد که هر چه این عدد به ۱۰۰ نزدیک باشد قدرت آن صفحه بیشتر است ، تا جایی که سایت هایی مانند گوگل دارای رتبه ۱۰۰ می باشند ، البته گرفتن بک لینک از این گونه سایت ها کار بسیار دشواری است معمولا دریافت لینک فالو از سایت هایی با رتبه بالای ۶۰ می تواند جایگاه خوبی را برای شما در نتایج گوگل تضمین نماید.

برای بررسی این ابزار باید در سایت موز وارد صفحه  analytics.moz.com/pro/link-explorer/home شده و با کلیک بر روی ابزار جستجو رتبه خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

Domain Authority

این ابزار نیز توسط سایت موز ارائه می گردد و برای تعیین قدرت دامنه سایت می باشد ، برای اینکه مفهوم بهتر آن را متوجه شوید با ذکر یک مثال به جزئیات آن می پردازیم ، شما سایت seoyab.com را در نظر بگیرید این سایت از تعداد زیادی صفحه داخلی و یک صفحه اصلی تشکیل شده است ، میزان اعتبار دامنه به کل دامنه سایت داده می شود فارغ از این که هر صفحه چه قدرتی دارد و یک امر کلی است در صورتی که میزان اعتبار صفحه فقط مختص یک صفحه خاص است مثلا صفحه اصلی سایت سئویاب دارای رتبه بالاتری از صفحه های داخلی است و هر صفحه قدرت مختلفی دارد که البته این دو فاکتور بر روی هم تاثیر گذار هستند.

بک لینک قوی چیست

یعنی شما هر چه سایتی را انتخاب کنید که دارای رتبه دامنه بالاتری باشد به تناسب آن صفحات داخلی آن وب سایت هم از قدرت بالاتری برخوردار خواهند بود و در نهایت بک لینک قویتری کسب خواهید نمود.

Alexa

شاید این سئوال برایتان پیش بیاید که ارتباط بین بک لینک قوی با الکسا را چگونه می توان پیدا کرد اما چه بخواهیم و چه نه ، یکی از معتبر ترین سایت ها برای بررسی رتبه هر سایتی وب سایت الکسا است ، این وب سایت نیز معیار خود را برای بررسی خوب یا بد بودن یک وب سایت میزان بازدید آن و یک سری از فاکتور های مهم دیگر قرار داده است .

اما نکته مهم در مورد آن این است که تمامی وب سایت ها دارای یک رتبه جهانی و یک رتبه در کشور خود می باشند که هر چه این رتبه ها پایین تر باشد سایت شرایط بهتری را داراست به عنوان مثال گوگل دارای رتبه اول الکسا میباشد و سایت تازه تاسیس رتبه های میلیونی دارد.

بک لینک قوی چیست و در الکسا چگونه ایجاد میشود؟

اگر شما دارای یک اکانت خریداری شده از الکسا باشید می توانید بهترین سایت های موقعیت جغرافیایی خود را لیست کنید و به دنبال دریافت لینک از این سایت ها بگردید ، البته ممکن است برخی از دوستان به دنبال بک لینک رایگان باشد که به صورت دیدگاه در سایت های بزرگ ایجاد می گردد ، به شما توصیه می کنم که این کار را انجام ندهید زیرا این گونه از کارها اگر با هدف تجاری صورت بگیرد می تواند جرائم سختی را برایتان به دنبال داشته باشد.

همواره این نکته را بدانید که هیچ چیز ارزانی که به راحتی بدست می آید نمی تواند ثمره خوبی داشته باشد اگر چه شاید شما را درکوتاه مدت نسبت به سایر رقبایتان جلو بیاندازد، منظور ما برای این بدست آوردن لینک قوی لینک هایی است که به طور رپورتاژ آگهی درج می گردد.

در این مطلب سعی در معرفی بهترین و کارآمد ترین ابزار های بررسی بک لینک را مورد ارزیابی قرار دادیم که البته ابزار های دیگری از بسیاری از وب سایت های معروف این ارزیابی را انجام می دهند که توصیه ما به شما موارد فوق الذکر بود. حال یک متوجه شدیم بک لینک قوی چیست و با چه ابزاری می توان از قدرت یک لینک اطلاع پیدا کرد ، بهتر است تمامی سعی خود را برای دریافت لینک های قوی به کار ببندید زیرا یک لینک قوی معادل بیش از ۱۰ لینکی است که دارای  page authority متوسط می باشند .

معمولا وب سایت هایی ایرانی که سئو سایت خوبی نیز برخوردار باشند دارای رتبه دامنه ای بین ۴۰ تا ۷۰ می باشند و البته سعی شما برای دریافت بک لینک از وب سایت هایی که دارای رتبه کمتر از ۳۰ باشند تلاشی بی فایده خواهد بود زیرا در برخی از موارد این گونه لینک ها نه تنها باعث قدرت گرفتن وب سایت شما نخواهند شد بلکه خود یکی از علل کاهش رتبه سایتتان در رتبه بندی های گوگل خواهد شد.

به نوع دریافت لینک خود نیز دقت فرمایید زیرا لینک های نوفالو و لینک هایی که به صورت اسپم ایجاد میگردند بک لینک قوی نخواهند بود و برای همسان نمودن سطح لینک سازی شما موثر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...