بهترین فرمت تصویر در سئو

بهترین فرمت تصویر در سئو : وبسایتی را در نظر بگیرید که هیچگونه تصویری در آن وجود ندارد ؛ اگرچه این سایت ها که تعدادشان هم کم نیست ممکن است سایت هایی پر مخاطب باشند – مانند سایت های دولتی یا سازمان سنجش – اما این مخاطبین بدون شک از سر ناچاری به آن ها روی آورده اند و نه از سر علاقه ، چرا که چنین روح خشک و فضای سردی عاملی برای جذب خوانندگان نمی باشد .

بهترین فرمت تصویر در سئو

با توجه به این مقدمه می دانیم که سایتی فاقد جلوه های بصری ، در جذب مخاطب به میزانی ایده آل عاجز است و چنانچه در پی بهبود ترافیک و جایگاه سئو سایت خود است ، ناگریز به استفاده از مدیا می باشد . با عنایت به اینکه در کشورمان همه کاربران به اینترنتی پرسرعت به منظور مشاهده ویدئوهای آنلاین دسترسی نداشته و یا به دلیل عدم تمایل به مصرف حجم اینترنت خود فایل های مذکور را باز نمی کنند ، تصاویر ملزم به کشیدن جور آن ها و پوشش این فضای خالی هستند . تصویر در دنیای دیجیتال یک مفهوم عمومیست که در کسوت های گوناگونی دیده می شود ، لذا شناختن این راه های خودنمایی بسان شناخت مهندسی از ابزارآلات مورد نیاز خود ، به ما در بهینه سازی سایت و بهبود سئوی آن یاری می رساند . به همین منظور قصد داریم تا در مقاله بهترین فرمت تصویر در سئو ، پس از بررسی ۳ فرمت کارآمد و مفید ، به شرح ایده آل ترین حالت درج تصاویر در یک تارنما بپردازیم .

JPEG

شناخت فرمت فایل هایی که به آن ها نیازمندیم ضروریست و در این میان به منظور حصول اهداف بهینه سازی تصویر ، شناخت قالب JPEG از اهمیت بالایی برخوردار است . JPEG از این روی مناسب ترین فرمت تصویر – حداقل برای کاربردهای اینترنتی – است که پس از فشرده سازی یا کاهش حجمش ، به طرز محسوسی بی کیفیت نمی شود .  این فرمت تصویری به عنوان رسانه ای محبوب با در بر گرفتن رنگ ها ، سایه ها ، الگوهای دیداری برای نمایشی پر وضوح ، بی تردید محبوب ترین قالب تصاویر در دنیای دیجیتال بوده و می توان ادعا کرد که عمده شمایلی که پیرامون خود در سخت افزارهای هوشمند می بینیم از این دسته اند .

اگرچه دلایل متعددی برای این محبوبیت می توان بر شمرد ، اما شاید بتوان حفظ کیفیت کلی با وجود فشرده سازی و کم شدن ابعاد آن را عامل اصلی این واقعه دانست . با حسابی سر انگشتی متوجه می شویم که استفاده ما از یک تصویر در دل مقاله یا سایتمان ، صرفاً به دلیل انتقال بهتر داده ها ، پوشش اطلاعات و یا تغییر جلوه و رنگ بوی تارنمای مورد نظر است ، حال چنانچه تصویری با حجم کمتر بتواند چنین وظیفه ای را در مقایسه با نمونه های سنگین تر خود انجام دهد ، به دلیل اینکه اندازه مذکور در سرعت بالا آمدن مطلب ، مصرف حجم اینترنت در هنگام بارگذاری و همچنین مشاهده آن توسط مخاطب موثر است ، گزینه مطلوب تری به نظر می رسد .

اگرچه JPEG بهترین فرمت تصویر در سئو به حساب می آید اما نقاط ضعفی مانند تحت الشعاع قرار گرفتن کیفیت آن در اثر تنظیمات آپلود و یا عدم امکان نمایش تصاویر ، آیکون و نگاره هایی با پس زمینه Transparent یا شفاف ( که در فرمت های GIF و PNG وجود دارند) سبب شده است تا در موارد خاصی جانشینانی برای وی تعریف شود .

PNG

فرمت PNG عموماً در هنگام کار با نرم افزار فتوشاپ کاربرد بیشری دارد . ویژگی منحصر بفرد این قالب به عنوان بهترین فرمت تصویر در سئو که حداقل JPEG از آن بی نصیب می باشد ، این است که یک تصور – به ویژه یک لوگو ، آیکون یا بخش خاصی از یک عکس – می تواند بدون اینکه زمینه شفافی داشته باشد روی نمایشگر ما خود نمایی کند ؛ به عبارت دیگر ، در فرمت های مختلف چنانچه قصد ذخیره کردن یک لوگو – به طور مثال – را داشته باشیم ، زمینه تصویر ما نیز به رنگ سفید در آمده و به جای اینکه آرمی تک و تنها را در اختیار داشته باشیم ، آن را در میان مربع یا مستطیلی سفید می بینیم ، پدیده ای که استفاده از آن در همین هیبت و شمایل در همه جا امکان پذیر نیست ، این در حالیست که فرمت PNG با قابلیت شفاف نگه داشتن پس زمینه – خانه های شطرنجی ریزی که در فتوشاپ می بینیم – می تواند تنها قسمت مورد نظر را ذخیره کرده و در صورت لزوم بدون دخالت حواشی آن ، روی تصویر دیگری به کار ببندد . در نهایت لازم به ذکر است که این نوع تصویر به عنوان در دو کیفیت PNG-8 و PNG-24 قابل ذخیره سازی هستند . هرچند بسیاری از فایل های PNG پر استفاده تنها یک رنگ (اغلب مشکی) داشته و به صلاحدید کاربر رنگ می شوند ، اما گاهی همین طرح ها و اشکال شامل رنگ های متنوع و پیچیده ای هستند که نمایش آن ها تنها در حالت PNG-24 میسّر است ، بدیهیست که نمونه دیگر آن دارای کیفیت کمتری بوده و تنها از ۲۵۶ رنگ منحصر بفرد استفاده می کند ، قالبی که به دلیل سادگی ساختار توسط همه سیستم ها حمایت شده و نمایش محیط نرم افزاری کاربر را مختل نمی کند .

GIF

شاید بتوان GIF را یک فایل PNG با قابلیت حرکت معرفی کرد ، چرا که این این قالب با ساختاری شبیه به بهترین فرمت تصویر در سئو یا PNG-8 ، علاوه بر نمایش همان ۲۵۶ رنگ ، مناسب عرضه تصاویر کوچک و گاه بی کیفیت می باشد .

GIF به عنوان یک فرمت بیت مپی ، با امکان نمایش تصاویر متحرک یا انیمیشن توانسته است تا فضای خالی میان تصویر ثابت و فرمت های ویدئویی را پوشش دهد و با حجمی نزدیک به تصاویر استاندارد ، مفهومی از فیلمی چند ثانیه ای را منتقل کند . آشنایی با بسیاری از فرمت های دیجیتالی تا سال ها قبل برای مخاطبین عام اندکی دشوار بود ، اما در سال های اخیر و با ترویج نرم افزارهایی همچون تلگرام ، ارتباط عموم مردم نیز با این قالب ها زیاد شده است ، به طوری که برای معرفی  GIFتنها کافیست به تصاویری متحرک چند ثانیه ای که در این گونه برنامه ها منتقل می شود اشاره کرد تا به خوبی به منظورتان پی ببرند .

 

از اندازه ای بهینه بدون کاهش کیفیت در تصاویر خود استفاده کنید

کیفیت بالای تصاویر

در اکثر اوقات تصاویر عامل کندی و سرعت نامطلوب یک سایت هستند . اگر سایت شما نیازمند تقویت سرعت و بهبود کیفیت بالا آمدنش می باشد ، کاهش اندازه و فشرده سازی تصاویر را در دستور کار خود قرار دهید . نکته حائز اهمیت در خصوص بهترین فرمت تصویر در سئو سایت و این راه این است که اندازه تصاویر نباید بیش از نیازتان باشد ، به عنوان مثال عرض آن نباید از عرض مقاله یا صفحه شما بزرگتر باشد . در همین راستا ” Save for Web ” به عنوان یکی از گزینه های ذخیره سازی تصویر درAdobe Photoshop با قابلیت کمینه کردن اندازه در عین حفظ کیفیت می تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که به نرم های بسیار تخصصی دسترسی نداشته و یا از کار کردن در محیط های نرم افزاری پیچیده گریزانند . در ادامه گفتنیست این برنامه با تعریف اندازه هایی استاندارد (از ۸۶کیلوبایت تا ۱٫۳۸ مگا بایت) امکان بهینه کردن تصاویر برای تجربه کاربران را مهیا می کند .

شاید تصاویر ، فایل هایی بسیار کاربردی باشند ولی زمانی که مناسب کاربران نیستند نمی توان آن ها را عوامل یاری رسان ،  مفید و بهترین فرمت تصویر در سئو قلمداد کرد . این ناهمخوانی که ریشه در ثقل و حجم بالای یک عکس دارد ، به دلیل اینکه مخاطب را برای مشاهده خود به دردسر می اندازد ، مستقیماً بر روی رتبه یک سایت و نحوه دیده شدن آن در نتایج جستجوهای گوگل هم موثر است .

با فرض اینکه فتوشاپ روی سیستمی نصب نبوده و امکان استفاده از آن برای کاربری هم موجود نمی باشد ، بی تردید فردی که قصد آپلود محتوایی در سایت خود را دارد ، به اینترنت نیز دسترسی دارد ، به همین دلیل کار با نرم افزارهای آنلاین ویرایش عکس برای ساخت بهترین فرمت تصویر در سئو راه دیگریست که می تواند به بهبود شرایط مقاله بدون اخلال در سرعت سایت کمک کند . نرم افزارهایی نظیر PicMonkey یا Pixlr با گنجاندن نیازهای افراد مبتدی و حرفه ای ، سبب می شوند تا کاهش حجم ، کیفیت نمایه و زمان خوب دیده شدن را یکجا داشته باشیم و از این مطلب که حتی پیکسلی با فقدانش تفهیم منظور داده ما را تحت الشعاع قرار نمی دهد اطمینان حاصل کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...