با محتوای قدیمی سئو شده چه کنیم

با محتوای قدیمی سئو شده چه کنیم:آیا تا به حال شده است که به سایت خود نگاه کنید و به نظرتان برسد که مطلب خاصی ، اندکی قدیمی شده است ؟ اگر یکبار با چنین رویدادی مواجه شده باشید ، در ورای آن سوالاتی نیز ذهنتان را درگیر می کند که عبارت اند از :

  • آیا اطلاعات محصولاتم به روز هستند ؟
  • آیا اطلاعات خدمات پیشنهادیم را برای انعکاس تغییرات ، با گذشت زمان به روزرسانی کرده ام ؟
  • آیا اینکه اطلاعات ارائه شده منقضی شده اند (مثلاً قیمت ها) مشکلات قانونی برای من در بر نخواهد داشت ؟
  • آیا آدرس و تلفن های دفتر تغییری نکرده است ؟
  • آیا این محتوا با بهترین راه های بهینه سازی سایت و سئو برای انعکاس بهتر سایتم در گوگل اصلاح شده است ؟
  • آیا در حال حاضر با مشتریانم در ارتباط هستم ؟
  • با محتوای قدیمی سئو شده چه کنیم ؟!

این سوالات و مجموعه ای از پرسش های مشابه ، دسته ای از دل مشغولی های ارزنده ای هستند که هر مدیر سایت ، فارغ از حوزه فعالیتش باید از خود بپرسد .

با محتوای قدیمی سئو شده چه کنیم

بعضی وقت ها ما دارای صفحاتی هستیم که به خوبی وظیفه خود را انجام می دهند یا اصلاحا” سئو سایت خوبی دارند، دارای بازخور خوبی بوده و مخاطبین را جذب می نمایند ، بنابراین هیچگاه به فکر سرکشی و اعمال تغییراتی در آن ها نمی افتیم ، حتی اگر اطلاعات موجود در آن ها تاریخ گذشته بوده و دیگر آن محصول یا خدمتی که مد نظر می باشد ارائه نگردد . این نوع عکس العمل دلایل زیادی می تواند داشته باشد اما اصلی ترین آن به این دلیل است که صفحات مذکور از سایتمان به جایگاه مطلوبی در رنکینگ رسیده اند .

مشکل این نوع نگرش اینجاست که افرادی که وارد صفحات صدرنشین می شوند ، در صورتی که با توضیحاتی قانع کننده باب میل خود مواجه نشوند – با مطالب ارتباط برقرار نکرده و توضیحات آن ها را از کم و کیف محصول یا خدمت آگاه نسازد – این افراد مجاب به خرید نمی شوند .

از سویی دیگر وجود محتوای منقضی و قدیمی دغدغه بسیاری از مدیران می باشد که این افراد به روز رسانی های مکرر آن را امری مفید تلقی می کنند ، اما این موضوع را فراموش می کنند که تغییرات پیاپی می تواند برای آن ها مشکلاتی را به وجود آورد ، مشکلات سهمگین قانونی به ویژه برای سایت هایی که در زمینه امور پزشکی ، امور مالی – حسابداری و بیمه فعالیت می کنند ؛ پس با محتوای قدیمی سئو شده چه کنیم !

بهترین راه رسیدگی به محتوای از رده خارج شده چیست ؟

محتوای از رده خارج شده چیست ؟

راه های فراوانی برای پاسخ به سوال با محتوای قدیمی سئو شده چه کنیم و برگرداندن یک محتوای قدیمی و از رده خارج به مسیر سوددهی و جذب مخاطب وجود دارد که ما در اینجا به سه “مجددی” آن می پردازیم :

  • نگارش مجدد آن

بازنویسی یک محتوایی که از پیش وجود داشته است ، خط مشئیست که مجموعه های فراوانی به آن متوسل می شوند . اگر محتوایی منقضی شده است ، به سادگی می توانید قسمت های فاسد آن را با نکات تازه و گزاره هایی به روز تعویض کرده و به چرخه مصرف بازگردانید . ناگفته نماند ، با وجود اینکه این حربه بر روی همه نوع محتوایی سازگار است ، سهولت یا سختی آن در صنایع گوناگون متفاوت است .

  • هدف گذاری مجدد آن

در مورد قبلی ، بازنویسی زمانی جوابگوی نیاز ما بود که موضوع بحث هنوز هم برای شرکت در اولویت بوده و صدق می کرد ؛ به بیانی دیگر زمانی که محصولی تولید ، خدمتی عرضه و پیشنهادی ارائه نمی شود ، چه لزومی دارد که محتوای آن به روز گردد ! اینجاست که محتوای منقضی و منسوخ ، با پذیرش تغییر در اهداف خود مجدداً سود ده می شود . گفتنیست که حذف این محتوا امری عقلانی نیست ، اما می توان با افزودن لینکی جدید به این صفحه و هدایت مخاطبین به نسخه های جدیدتر آن ، از پتانسیل و قدمت بالای صفحه مذکور استفاده کرد . از طرفی دیگر این کار تنها برای صفحاتی قدیمی اما پر بازدید و آن هایی که مسئولیتی قانونی به بار نمی آورند مفید و موثر است .

  • تعیین مسیر مجدد آن

تعیین مسیر مجدد آن

در پاسخ به پرسش با محتوای قدیمی سئو شده چه کنیم ، زمانی که دو گزینه تحریر و تعریف افقی تازه برای یک صفحه میسر نیست ، ریدایرکت ۳۰۱ به موضوعی مشابه منطقی ترین راه حلیست که می توان به آن چشم دوخت . در این عمل ، تنها کافیست تا صفحات منسوخ و مرتبط ترین محتوا به آن را شناسایی کرده و سپس به کمک ریدایرکت ۳۰۱ ، بینندگان را به صفحه جدیدی منتقل کنیم .

آیا همه محتوا های قدیمی مضر بوده و باید پاک یا به روز رسانی مستمر شوند ؟

خیر ، در وجه دیگر این مبحث ، جایی که یک محتوای قدیمی پیامی را در خصوص محصول یا خدمات شما به روشنی بیان می دارد و طبق ثباتی که به کسب و کار شما حاکم است این اطلاعات تغییری نکرده است ، اعمال تغییرات لزومی ندارد .

چه مواقعی نباید یک محتوا را حذف کرد ؟

نباید یک محتوا را حذف کرد ؟

پاسخ : زمانی که محتوا هنوز هم برای شما بازدهی داشته و با محصول و پیشنهادات شما سازگار است . اینکه نباید عاملی را تا زمانی که کارایی دارد تغییر داد امری بدیهیست ، اما در موارد متعددی کارفرمایان ، به دلیل اینکه خواهان ایجاد تغییر در ساختار سایت خود هستند – به دلیل تنوع طلبی و تمایل به نو شدن – به سادگی دست به این تغییرات زده و یا به صرف اینکه فکر می کنند مدت مدیدی از انتشار یک مطلب گذشته است نیاز به جراحی و دگرگونی دارد . این اقدامات که در اطراف خود ما کم هم نیستند ، به هیچ عنوان استراتژی مناسبی نمی باشد . همانطور که پیشتر اشاره شد ، اگر محتوایی رسانه ای یا نوشتاری قادر به تشریح محصول ، خدمات یا پیشنهادات ارائه شده توسط شما به مخاطبینتان می باشد ، اگر اطلاعاتی را به مشتری می دهد تا وی به خرید و پرداخت وجه ترغیب گردد و در عین حال اگر در جایگاه خوبی در نتایج گوگل برخوردار است ، پس به حال خود رهایش کنید .

نتیجه گیری مطلب با محتوای قدیمی سئو شده چه کنیم

لازم به ذکر است که تلاش و تفکر مستمر برای کشف و بکارگیری راه هایی که میزان دیدار از سایت و فروشتان را افزایش می دهد ، معنایی متفاوت نسبت به بازبینی و ایجاد تغییراتی غیر ضروری در محتواتی دارد که به خوبی کارشان را انجام می دهند ، چرا که این تغییرات می تواند بر روی ساختار سایت و نه بطن محتوای آن ،  نمونه های نامطلوب و یا مدیای در شرف تولید اعمال گردد .در همین اثنا می توان به ضرب المثلی انگلیسی اشاره کرد که if it ain’t broke, don’t fix it ، و این امر منطقی به نظر می رسد که اگر چیزی نشکسته است ، نباید آن را تعمیر نمود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...