بازاریابی معتبر محتوا

بازاریابی معتبر محتوا ، در حالی همه متخصصین بهینه سازی سایت در پی نوشتن نکاتی در خصوص تاکتیک های بهتر دیده شدن یک مقاله و بهترین راه های سئو و برند سازی می باشند ، عضو ارزشمندی در مقابل دیدگانمان قرار دارد که از آن غافلیم .

بازاریابی معتبر محتوا

در همین رابطه من معتقدم که بازاریابی معتبر محتوا ، بالاتر از همه عوامل دیگر ، همان روش موثر تجاریست که سبب می شود تا نسل جدید (نسل هزاره) ، مخاطبین جوان و مشتریان مشکل پسندی که فوراً با شما ارتباط برقرار نکرده اند ، به محصولات و خدماتتان علاقه مند شوند .

بنا بر نتایج یک نظرسنجی که اخیراً برگزار شده است ، قریب ۸۵ درصد جوانان عنوان کرده اند که از تبلیغات فراریند ؛ این بدان معناست که دنیا بیش از پیش به سمت درک ذات فناوری و سواد رسانه ای پیش می رود .

اگر بخواهیم الفاظمان را اصلاح کنیم باید بگوییم که اعتبار همان صداقت است . امروزه مخاطبین شما از فاصله یک کیلومتری هم قادر به شناسایی نام های تجاری که تنها با تکیه بر تبلیغات نادرست روی محصولاتی نامرغوب در پی پول به جیب زدن می باشند هستند .

به طور مثال تبلیغ فاجعه بار پپسی توسط ” Kendall Jenner” و بازتاب تحقیرکننده آن و همچنین آگهی ” Ram trucks” در سوپر بول که با استفاده از سخنرانی معروف مارتین لوتر کینگ در پی فروش محصولات خود بودند را در نظر بگیرید ؛ اینها نمونه های ناشیانه ای از تبلیغات هستند که با وجود صرف هزینه های سنگین و همفکری تیم تبلیغاتی قدرتمند ، بدین ترتیب سخره خاص و عام می شوند .

زمانی که محتوا صادقانه و شفاف ارائه می شود ، به انعکاس مطلب و همه گیر شدن صحبت در خصوص آن منتهی می شود ، به همین دلیل است که در فرهنگ و اصطلاحات صنعتی ، اعتبار کلید جذب مشتریست .

بازاریابی معتبر

اعتبار در مدیریت محتوا به طرز واضحی مولفه ای ضروری می باشد ، اما در راه رسیدن به این هدف مجموعه ای از اقدامات خوب و اقدامات بد وجود دارد . به همین دلیل بر آن شدیم تا با برشماری و معرفی اقدامات مفید و موثر ، به مخاطبین خود در حصول این هدف کمک کنیم .

قدرت اعتبار

مدیریت اعتبار آنلاین از آن دست نکاتیست که وقتی درباره سئو سایت و بهینه سازی آن صحبت می کنیم فراموش می شود ، این در حالیست که این عامل به شدت بر روی استراتژی های بازاریابی تاثیر گذار است .

بر اساس نتایج نظرسنجی دیگر ، ۸۴ درصد از مشتریان به نظرات دیگر مصرف کنندگان در فضای مجازی به اندازه توصیه دوستانشان اعتماد دارند . این در حالیست که یک اظهار نظر منفی یا نقدی ناخوشایند در یک مقاله جرایدی می تواند خیل نظرات منفی را به سوی شما روانه کند .

چرا مصرف کنندگان تا این حد به نظر دیگران اهمیت می دهند ؟ بی تردید با اینکه این افراد گاهی هم اشتباه می کنند ، اما باید گفت که عدم تعریف و تمجید بی مورد و قابل اعتماد بودن نظر آنهاست که سبب می شود همنوعانشان راه ایشان را ادامه دهند .

به زعم عموم مردم و مشتریان ، ما مظنون گرویدن به” کیش شخصیت” بوده (بزرگنمایی و خوب جلوه دادن یک پدیده با کمک رسانه ها) و نظرات درباره ما به شدت از دید رسانه ها و شایعات بی اساس است . تحقیقاتی که در ادوار مختلف انجام شده است به خوبی نشان می دهد که تصمیمات خرید مشتری ، امری احساسیت و نه منطقی ؛ در نتیجه اینکه محصولات برندهایی چون اپل ، بیش از آنکه در حقیقت هستند به چشم می آیند . پس اعتبار در این میان چه نقشی دارد ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که اعتبار نگران آمار و منطق نیست ، بلکه تنها چیزی که برای آن اهمیت دارد صداقت است .

حال این اعتبار چگونه برای برند ما تحقق می یابد ؟ با اعتماد .

طبق آمارگیری Cohn and Wolfe ، ۷۵ درصد مردم حتی به شفافیت و قابل اعتماد بودن کمپانی های بزرگ نیز باوری ندارند . یکی از راه هایی که می توان این حس اعتماد را در مشتریان زنده کرد ، استفاده از همین بازاریابی معتبر محتوا است که در ادامه به مقدمات تحقق و مزایای آن می پردازیم .

اصول اولیه بازاریابی معتبر محتوا

خلق محتوایی معتبر سخت نیست ، اما استراتژی های متعددی وجود دارد که نیازمند شناخت آن ها هستید :

  • لحن بیانتان را بیابید ؛ آیا شما شوخ طبعید ، لحن خشک و استواری دارید و یا اینکه اندکی عجیب و غریبید !
  • در سراسر متن خود با ثبات باشید ؛ سعی نکنید که جریان قدرتمند مقالات خود را با مزه پراکنی های بی مورد خراب کنید .
  • حوزه کاری و مخاطبین خود را بشناسید ؛ به عنوان مثال یک مجموعه فعال در زمینه تهویه مطبوع نباید اظهار نظرهای سیاسی کند .
  • از اینکه از نقطه نظر خود مطلبی بنویسید نهراسید ؛ چرا که خود نویسنده معتبری هستید ، اینطور نیست ؟
  • ارتباط بین اجزاء حفظ شود ؛ همه چیز در یک نوشته ، از تگ عنوان و توضیحات متا گرفته تا کم اهمیت ترین بخش های آن باید با یکدیگر ارتباطی منطقی داشته باشند .
  • در شبکات اجتماعی و داخل سایت ، سوالات رو با احترام و ادب کامل پاسخ دهید .

بازاریابی های معتبر محتوایی

مزایای اعتبار در محتوا

  • تمرکز مخاطبینتان را بر اساس اینکه افراد زیادی جذب مطلب شما شده اند جلب می نماید .
  • خوانایی و ارتباط موضوعی مقاله را افزایش داده که در پس آن ها درگیری مخاطب با مطالب نیز زیاد می شود .
  • با تبدیل کردن شما به مهره ای قدرتمند ، مقالاتتان را نیز با ارزش تر می کنند .
  • به خوانندگان در خصوص نیازی منحصر بفرد اطلاعی ارائه می دهد .
  • در تصمیمات آتی که به جستجو یا خرید محصول و خدماتی خاص منجر می گردد ، نام تجاری شما در صدر لیست انتظار قرار می گیرد .
  • باعث وفاداری مشتری به نام تجاری شما و حتی دفاع و طرفداری از آن می شود .
  • به دنبال جلب رضایت مشتری بواسطه ارج نهی به جایگاه وی می باشد .
  • مشتریان را به تولید محتوا و ارائه نظرات مثبت (به طور مثال کامنت هایی در باب تحسین مجموعه ) تشویق می کند .

اگرچه محتوایی بازاریابی معتبر محتوا و شخصی سازی آن برای همه فعالان حوزه شما انجام شدنی نیست ، اما در مجموع عمل مثبتی تلقی می شود . با اندازه گیری دقیق حجم مخاطبین خود ، افرادی که به بیانات شما متمایل بوده و به آن علاقه مند شده اند را به راحتی شناسایی خواهید کرد . به عبارتی دیگر این اقدامات با تحقق “اصل پارِتو” ، آن ۲۰ درصد از مشتریانی که برای شما ۸۰ درصد ارزش افزودتان را به بار می آورند ، دستچین می کند .

به عنوان یک پاورقی همچنان می توان به تعمیم این اصل در همه شبکه های بازاریابی یک برند تجاری اشاره کرد . در مسیر کسب اعتبار در حیطه فعالیتی خود و جلب مشتریان بیشتر ، شما موظف به پیاده سازی بهترین جلوه های سئو حرفه ای سایت هستید .

این اصل همه عوامل در بهینه سازی از وجود سایتی سریع با ساختار تکنیکی مطلوب برای بهینه سازی متا تگ ها به منظور حضور در جمع مدعیان حوزه کاری شما را شامل می شود .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...