اهمیت کلمه کلیدی در وبلاگ نویسی

اهمیت کلمه کلیدی در وبلاگ نویسی : زمانی که یک کاربر اینترنتی در پی موضوع خاصی پیرامون حوزه فعالیتی شما می گردد ، پس از اینکه موضوع مورد نظر خود را در گوگل سرچ می کند ، با هزاران صفحه منحصر بفرد در این فضای بی کران مواجه می شود که پاسخ دلخواه وی می تواند در هر کدام از آن ها وجود داشته باشد . در همین رابطه وقتی فردی صفحه ای را بر می گزیند ، بی تردید عنوان آن را دیده و این نام به چشم وی خوشایند آمده است .

اهمیت کلمه کلیدی در وبلاگ نویسی

با مراجعه به توضیحات اضافه یا دیسکریپشن های مختصر آن نیز مطالبی را خواهد دید که بر انتخاب وی صحه گذاشته و درستی و اصالت محتوای سایت را تائید می کند . اما مشکل از جایی آغاز می شود که این فرد به درون سایت آمده و با دیدن محتوای بی ارزش ، پوشالی ، کم و یا کپی شده شده سایت -آنچنان که فردی تشنه لب به سرابی واهی می رسد – سرخورده یا عصبانی آن را ترک می کند  .

در همین خصوص باید بدانیم که ما به عنوان تولید کنندگان محتوا یا صاحب امتیازان یک سایت ، چنانچه با اتکا به مطالبی بی ارزش مخاطب را به داخل سایت خود بکشانیم ، علاوه بر اینکه دقیقه ای از ۱۴۴۰ لحظه ای که در یک شبانه روز داشته و دیگر قابل برگشت نیست را از او گرفته ایم ، شانس مراجعه مجدد وی را نیز برای خود از بین برده ایم . به علاوه اینکه هیچگاه تصور نکنید که مخاطب به شما نیازمند است ، چرا که تنها کاری که وی باید بکند فشردن دکمه “back ” و بازگشت به لیست نتایج برای یافتن نتیجه دلخواهش می باشد ، نتیجه ای که شما می توانستید به آن پرداخته و خود را ثابت کنید ، اما با اشتباهاتی رایج و ساده آن را خراب کرده و به دیگری سپردید .

حال راه حل غلبه بر این مشکلات چیست ؟ این را باید همیشه به یاد داشته باشید که اگر حس کنجکاوی مخاطبی با استناد به تیتر محتوا یا توضیحات مختصر شما تحریک شده و پای به سایتتان می گذارد ، انتظار دارد تا پاسخ همه سوالات خود در آن زمینه خاص را بگیرد ، پس چیزی را که می خواهد به او بدهید . زمانی که یک مخاطب اطلاعات مورد نظرش را از سایت شما استخراج کرده و مطالبی را آموخته است ، در بدترین حالت حتی اگر وفاداری و قدردانی نیز برای وی تعریف نشده باشد ، بدون شک برای کسب داده های بیشتر به سوی شما می آید ، عاملی که شاید برای خود شما مهم نبوده و حتی از اینکه فردی بدون بازدهی مالی از منابع شما استفاده می کند شاکی شوید ، اما این را بدانید که همین بازگشت خواننده برای سئو سایت و روند بهینه سازی سئو بسیار مفید و سودمند می باشد . در مواردی پر بازده تر ، مخاطب از محصولات یا خدماتی که در سایتتان ارائه می دهید نیز استفاده می کند ( و با خرید خود بازدهی مالی مذکور را به بار می آورد) ، نام تجاری شما را شناخته ، آن را ارج می نهد و حتی به دیگران معرفی می کند ، بدین ترتیب است که همانند گردابی دوست داشتنی سبب می شود تا سیلی از مخاطبین به سمت آن روانه شوند .

اگر به حالت اولیه باز گردیم ، باید یادآوری کنیم که در پی جلب توجه مخاطب با تیتر و توضیحات جذاب و محتوای پوچ داخل آن ، ضربه سهمگینی به مجموعه شما وارد شده و خواننده ای که در مرحله خرید می باشد (ready-to-buy) به رقبای مستقیمتان مراجعه می کنند . اینکه وجود چنین کاستی هایی در هر ثانیه سبب می شود تا به طور میانگین ۴۰٫۰۰۰ جستجو به نتیجه ای مشابه حالت فوق برسند ، نتیجه ای که ماحصل اشتباهاتی فاحش در وبلاگ نویسیت نشان می دهد که خیلی از افرادی که در پی بالا آمدن در نتایج جستجوهای گوگل هستند ، حتی الفبای تولید محتوای دیجیتالی و بازاریابی های اینترنتی را ندانسته و صرفاً وجود یک سایت را عاملی بر پیشرفته بود کسب و کار خود می دانند .

در همین رابطه چنانچه یکی از ۱۳ اقدامی که در این مقاله و قسمت های بعدی آن گفته خواهد شد را انجام می دهید ، باید بدانید که سخت در اشتباهید ! اما ماهی را هر وقت ازآب بگیرید تازه است ، پس با گذر از هر مورد ، نکات آن را درامور خود بکار ببندید تا آثار مطلوبش را ببینید . ناگفته نماند که محتوای خوب یکی از دو بال پرواز سایت شما به قله نتایج گوگل است ، بالی که چنانچه با همتای خود یعنی ساختار سئوی سایت همراه شود مفید خواهد بود . پس داشتن ساختاری استاندارد و قاعده مند در سئو و بهینه بودن آن است که زمینه خودنمایی این داده ها را فراهم می کند .

  • اهمیت کلمه کلیدی در وبلاگ نویسی چیست و چه کسی به آن ها اهمیت می دهد ؟!

در خصوص اهمیت کلمه کلیدی در وبلاگ نویسی به صراحت می گویم افرادی که از کلید واژه ها و عبارات مرتبط با شغل خود در مقالاتشان استفاده نمی کنند بسیار متضرر می شوند . در همین رابطه به خوبی برای خود من اثبات شده است که حتی بکار بردن کلماتی کمتر و بی اهمیت اما مرتبط نیز می توانند به ارتقاء جایگاه سایت در طول یک ماه کمک کنند . به عنوان مثالی ملموس که همین پارسال داشتم ، یکی از مشتریان مجموعه ما که دارای محتوایی قابل قبول بود ، جایگاه مطلوبی در نتایج نمی یافت . به همین دلیل دست به بهینه سازی محتوای موجود وی در سایتش زدیم . در این نمونه که قرار دادن کلمات کلیدی بیشتر در دل این محتویات – اهمیت کلمه کلیدی در وبلاگ نویسی – یکی از قدم های آن بود ، سایت مذکور پس از مدتی از صفحه چهارم به صفحه اول نتایج رسید ، تغییری که تنها بواسطه گنجانده شدن برخی از اصطلاحات مهم حیطه کاری و به تناسب آن سایت این مجموعه بود .

وسط - اهمیت کلمه کلیدی در وبلاگ نویسی چیست و چه کسی به آن ها اهمیت می دهد ؟!

اگر می خواهید که محتوای وبلاگتان با شکست فاحشی همراه نشود ، از کلماتی کلیدی و عباراتی مشابه در یادداشت هایتان استفاده کنید (حتی اگر بسیار سطحی و پیش پا افتاده اند از اهمیت کلمه کلیدی در وبلاگ نویسی غافل نشوید) .

یکی دیگر از استراتژی های بنده در کار استفاده از نویسندگانیست که بر روی موضوعی خاصی تخصص و تجربه داشته و به نگارش مقاله برای موضوعی خاص عشق می ورزند . در همین رابطه با اعتماد به دسته ای از نویسندگانی که آزادی تفکر و بیان دارند ، به محتوایی که باب میل مشتریانم هستند دست یافتم چرا که آنان :

  • به موضوع کاملاً مسلطند .
  • به طور طبیعی از اهمیت کلمه کلیدی در وبلاگ نویسی آگاه بوده ، حجم بالایی از کلید واژه ها ، مترادف های آن ها و همچنین عباراتی که به صورت تخصصی در یک حرفه کاربرد دارند استفاده می کنند .
  • با قدرت و تاثیر گذاری بیشتری می نویسند .

اهمیت کلمه کلیدی در وبلاگ نویسی - آخر

بعضی از نویسندگان من حتی با مفاهیم ابتدایی سئو هم آشنایی ندارند ، اما اهمیت کلمه کلیدی در وبلاگ نویسی و عبارت های مرتبط با حوزه کار هر مشتری در دستورالعمل های بهینه سازی سئوی سایت برای آن ها به حدی جا افتاده است که مطلبی با درن مایه های منحصربفرد را بدون ذکر حداقلی آن ها تولید نمی کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...