ارزیابی محتوا در بازاریابی

ارزیابی محتوا در بازاریابی : دیدن اینکه مجموعه های گوناگون به طور مستمر در پی تولید محتوا هستند ، در شرایطی که بازاریابی محتوا با داشتن هزینه ای کمتر ، دارای بازدهی و هدایتگری جریان بیشتری نسبت به روش های سنتی بازاریابیست ، جای هیچ تعجبی ندارد ! اما سوالی که در این باره پیش می آید این است که مجموعه های مذکور چگونه نرخ بازگشت سرمایه خود را در جمله اقداماتی که در راه بازاریابی محتوا انجام می دهند تخمین می زنند ؟! به عنوان مثال چگونه می توانند متوجه شوند که در یک صفحه مخاطب جذب تصویر آن شده و یا به خواندن متن اشتیاق داشته است ، بر روی چه قسمت هایی کلیک کرده و یا اینکه چه عاملی باعث پراکندگی آنان گشته است .

ارزیابی محتوا در بازاریابی

اگرچه “معیارهای بازاریابی محتوا” (content marketing metrics) با دادن اطلاعاتی از قبیل بازدیدهای صفحه ، زمان سپری شده در آن توسط مخاطب و تعداد نظرات ، اطلاعاتی از کیفیت نمایش سایت برای درک بهتر شرایط در اختیار تیم عملیاتی شما قرار می دهد ، اما باز هم لزوماً نماینگر اینکه چرا محتوای شما دیده می شود نمی باشد ! در چنین شرایطی شما از کجا خواهید فهمید که چه عنصر خاصی در سایتتان جذاب بوده که به افزایش تعداد خوانندگانش افزوده شده است ؟! در چنین شرایطیست که ارزیابی محتوا در بازاریابی پای به میدان گذاشته و دلیل درخشش محتوای شما را نشان می دهد .

ارزیابی محتوا چیست ؟

ارزیابی محتوا به روند تشخیص و ارزش گذاری پتانسیل حقیقی محتوا گفته می شود که بواسطه ردیابی قسمت های مختلف مفهومی یگانه ، در پی یافتن چگونگی تولید و هدایت جریان مخاطبین است . مدل های مختلف محتوا ، قدر و منزلتی دو چندان برای مشتریان به وجود می آورد ؛ بنابراین ضروریست که در میان سطوح مختلفی از ساختار محتوایی سایتتان پخش شوند . به عنوان مثال وجود یک پست در بلاگ سایت جاذبه ای برای افراد تازه وارد و اولین دیدارهاست در حالی که مطالعات موضوعی فراخور حال همراهان واجد الشرایطی قدیمی می باشد . گفتنیست که وقتی در میابید که مدل های مختلف محتوا به کاراکترهایی مجزا وابسته اند ، احتمال شناسایی اینکه چرا محتوای شما محبوبیت یافته است بیشتر می شود .

چرا ارزیابی محتوا در بازاریابی قدمی سرنوشت ساز در خلق محتواست !

همینکه مشتریان به بازاریابی محتوا به جای تبلیغات پرداختنی اعتماد می کنند ، نشان دهنده این است که بازاریابی محتوای اعمال شده در بهترین حالت خود جا افتاده است . ارزیابی محتوا در بازاریابی به تسهیل روند خلق محتوا کمک شایانی کرده و تیم عملیاتی شما را از حصول اهدافی که در تولید داشتند آسوده خاطر می کند .

  • بینش عملیاتی

با تحلیل و بازبینی محتوای قبل از انتشار خود ، دیری نمی پاید که تیم شما به کار فرضیه سازی روی آورده و با حدس و گمان از آماده بودن یک مفهوم اطمینان پیدا می کند . این در حالیست که داده های قدرتمند از اینکه محتوای شما آماده رونمایی بوده و اینکه تیمتان با اعتماد بنفسی بجا می تواند آن را منتشر کند خبر می دهد .

  • تولید محتوایی با کیفیت

تولید محتوایی با کیفیت

امروزه تعداد مقالات و سایر محتواهای تولید شده سر به آسمان می ساید . اینکه این عوامل چگونه بر روی کار تاثیر می گذارند ، رابطه مستقیم دارد با اینکه چنانچه می خواهید در بین خیل عظیمی از محتواهای تولید شده دیده شوید و توسط مخاطبینتان جذب گردید ، ملزم به تولید پدیده ای قدرتمند و کاربردی هستید . ارزیابی محتوا در بازاریابی به شما دیدی وسیعتر در خصوص اینکه مطلب شما چگونه دیده می شود و اینکه چطور می توان بر پایه آن مفاهیم عمیق جدیدتری تولید کرد ارائه می دهد .

  • سازماندهی جریان فکری

سازماندهی جریان فکری

خلق محتوایی قدرتمند می تواند شما را به یکی از صاحب نظران حوزه فعالیتتان تبدیل کند . با ارزیابی محتوای خود ، شما  قادر خواهید بود تا ساختاری به راه انداخته و مالک عنوان و کلید واژه ای شوید که برای آن محتوا می سازید . این عمل سبب می شود تا نام شما ، مجموعه یا  سئو سایت تان با خدمت یا محصولی که ارائه می دهید عجین شده و چنانچه کاربری به آن ها نیاز پیدا کند ، نام شما اولین عنوانی باشد که به ذهنش می رسد .

مزایای استفاده از هوش مصنوعی برای خلق یک اثر

هوش مصنوعی یک فناوری به سرعت در حال رشد می باشد که در سال های پیش روی ، می توانیم نقش پر رنگ آن در تولید محتوا را به وضوح ببینیم .

  • پردازش خودکار

پردازش خودکار

چه میزان از وقت خود را به تولید محتوا اختصاص می دهید ؟ مطمئناً زمانی قابل توجه . پاسخ به ایمیل ها ، نوشتن متون ، آنالیز داده ها و … مجموعه ای از اقداماتی هستند که زمانی را که می توانید به امور مهمتری بپردازید ، تضییع می کنند . در همین رابطه هوش مصنوعی به طور خودکار قادر است تا بخش عمده ای از این وظایف را به دوش کشیده و زمان زیادی را برای شما و تیمتان در جهت رسیدگی به اموری مهمتر ، با فکری آزاد ، تمرکز روی موضوعی حساس با فراغ بال فراهم نماید .

  • تجزیه و تحلیل داده های بازاریابی محتوا

اینکه گوشه گوشه محتوایی که به دست خود نگاشته اید را آنالیز کنید زمان زیادی می برد اما استفاده از سامانه های هوش مصنوعی ( مانند Atomic Reach ) ، توانایی تجزیه و تحلیل سریع محتوای شما به منظور تسریع امور را به وجود می آورد .

تحلیل این داده ها از قبیل زمان حضور در صفحه ، نرخ کلیک ها و حتی شمار لغات ، امری سهل برای خروج از لفافه ترند ها و فهم موفقیتتان می باشد . شما می توانید این نشانه ها را فعال کنید ، از ارزیابی محتوا در بازاریابی استفاده کنید و به راه بازاریابی موفق محتوا در آیید .

حرف آخر

حرف آخر

اگر شما برای بازاریابی محتوای خود تاکتیکی را اتخاذ کرده که پاسخ روشنی از فعل و انفعالات خوانندگان به شما باز نمی گرداند ، ارزیابی محتوا در بازاریابی راهی برای سنجش کمّ و کیف پدیده مذکور پیش از انتشار می باشد . این یک اقدام مداوم است و با شروع فعالیت شما مستلزم ادامه فعالیت و محاسبه کیفیت محتوای شما می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...