ارتباط با کارفرمای سئو

ارتباط با کارفرمای سئو: با قرار داشتن در هر مرحله بهینه سازی یک سایت ، زمانی فرا می رسد که شما در شرف ارائه توضیحاتی به کارفرمای خود بوده و با شوق و اشتیاق خاصی مجموعه کارها و سلسله اقداماتی که در راستای بهبود ساختار سایت او و لینک های مربوطه اش انجام داده‌اید برای وی بازگو می کنید . شاید در چنین شرایطی توقع داشته باشیم که با آغوش باز از سوی کارفرما پذیرفته شده و مورد تحسین و تائید وی قرار گیریم ،  این در حالی است که در واکنشی کاملاً متفاوت با نگاه بهت زده و ماتی روبرو می شویم که به ما می فهماند که این فرد نه تنها از زحماتی که برای سایت مذکور کشیده ایم بی اطلاع است ، بلکه از صحبت‌های ما نیز مطب خاصی را درک نکرده است ؛ بدین ترتیب در این نقطه است که از خود می‌پرسیم آیا وی هیچ‌گونه اطلاعاتی از کلیات سئو و اصطلاحات فنی ما دارد یا خیر؟

ارتباط با کارفرمای سئو

اسپایدرز یا عنکبوت ها ، کراولینگ یا خزیدن ، ایندکس یا نمایان شدن ، ریدایرکت یا تغییر مسیر های ۴۰۴ ، موبایل فرندلی و مجموعه اصطلاحات دیگری که امروزه با همکاران خود در خصوص آنها صحبت می کنیم بی تردید واژگانی هستند که برای کارفرمایان عام هیچ مفهومی نداشته و برای آنها نامعلوم و عجیب به نظر می رسد . دلیل این پدیده بسیار ساده است چرا که آنان علاوه بر اینکه سودی از دانستن این عبارات نصیبشان نمی شود یا به آن ها اهمیتی نمی دهند ، حتی علاقه ای هم به یادگیری این واژگان ندارند .

از این روی به عنوان یکی از کلیدهای موفقیت سئو می توان به یادگیری توانایی برقراری ارتباط با کارفرمای سئو ، سایر مشتریان و شرح ساده آنچه که برای آنها انجام داده ایم اشاره کرد . به عبارتی دیگر همه افراد فعال در این حوزه موظف به تیز کردن تیغ مهارت های خود برای توضیح موثر مسائل هستند ؛ پاسخ به سوالاتی که نه تنها به چگونگی و کیفیت انجام یک عمل اشاره دارد بلکه به چرایی و دلیل اصلی آن نیز اشاره دارند .

 

  1. فکر نکنید که آنها معنی اصطلاحات را می فهمند !

فکر نکنید که آنها معنی اصطلاحات را می فهمند !

این مورد از روش های برقراری بهتر ارتباط با کارفرمای سئو که نه تنها در حوزه کاری ما ، بلکه در مورد همه مشاغل صدق می کند این است که در همه مشاغل کلمات و اصطلاحات رایجی وجود دارد که بیرون از این گستره همه افراد قادر به فهم معنا و مفهوم آن نبوده و تنها برای خود آنان ساده و کاربردی می باشد .

 

در همین راستا یکی از درس هایی که پس از چندین سال فعالیت در این حوزه آموخته ام این است که هیچگاه بنا را بر این نگذارم که مشتری از اصطلاحات ما آگاه بوده و از معنای کلمات تخصصی که در بین صحبت های روزمره خود استفاده می کنیم اطلاعی دارد .

به عنوان مثال اگر در پی توضیح دادن اهمیت لینک دهی صفحات یک سایت به سایت های دیگر برای مشتری هستید ، نه تنها باید در خصوص ماهیت خود لینک سازی توضیحاتی را به مشتری بدهید ، بلکه برای بالا رفتن درک وی و همچنین اطلاع از اینکه چه اقداماتی بر روی سایتش انجام داده اید موظف به شرح تاثیر این عمل بر روی تارنمای او نیز خواهید بود .

 

اگر شما به سئو به عنوان شغل اصلی خود پرداخته و یا اینکه بخشی از وظیفه روزانه شما می باشد ، بی تردید با افراد متعددی از حوزه‌های متنوع کاری برخورد می کنید که بیشتر آن ها در زمینه فروش محصول ، ارائه خدمات و یا سایر فعالیت های اقتصادی فعالیت می کنند . بدیهی است که این افراد اطلاعاتی از ریز عملکرد شما ندارند ، پس پیشنهاد می شود که در هنگامی که کاری را شروع می کنید برای آموزش آن ها وقت گذاشته ، چندی از اصطلاحات مهم و عبارت های قابل توجه در زمینه بهینه سازی سایت یا تولید محتوا را برایشان تبیین کرده و همچنین با توضیح اینکه چرا برخی از دستورالعمل ها و اقدامات را برای رسیدن به صفحه اول انجام می دهید ، علاوه بر راحت کردن خیال او ، خود نیز با فراغ بال و آرامش بیشتری کار کرده و ارتباط با کارفرمای سئو را به بهترین شیوه نمایان کنید .

 

  1. برای آن ها توضیح دهید که چرا از دستورالعمل خاصی پیروی می کنید !

خیلی از اقداماتی که در راه بهینه سازی یک سایت انجام می‌شود سلسله اموری هستند که در پشت صحنه انجام گرفته و اغلب مردم نه تنها از آن آگاهی ندارند بلکه شاید اسمشان را نیز نشنیده باشند ، پس بر ماست که اگر در این حوزه فعالیت می‌کنیم ،  برای بهبود ارتباط با کارفرمای سئو حرفه ای سایت سوال هایی که با کلمات استفهامی چرا و چگونه شروع می شوند را به خوبی پاسخ دهیم.

 

به عنوان مثال فرض کنید که می خواهید در مورد ویژگی اسنیپت یک موتور جستجوگر برای یک مشتری توضیحاتی را ارائه دهید . بدون شک این مبحث برای شما بسیار ساده و پیش پا افتاده می‌باشد اما به این نکته نیز توجه کنید که شاید مخاطبتان همانند شما پوست و خونش با موتورهای جستجوگر آمیخته نشده باشد و دلیل پافشاری شما بر روی تقویت این بخش را نفهمند . در این نقطه است که شما با توضیح عملکرد اصلی این قسمت در نتایج موتورهای جستجوگر و اهمیتی که گوگل به این ناحیه برای دیده شدن توسط مخاطبین انسانی می دهد ، علامت سوال بزرگی را در ذهن او پاک کرده و یک گام به بهبود ارتباط با کارفرمای سئو نزدیکتر شده اید .

به عنوان مثالی دیگر ، وی در خصوص اینکه چرا شما هزاران اخطار خزیدن در کنسول جستجوی گوگل را یافته و قصد صرف زمان برای شناسایی این که کدامیک ارزش بازنشانی دارند می کنید ، سوالات فراوانی دارد .

در این خصوص شما می دانید که در حال انجام چه کاری هستید و قرار است کجا برسید اما برای دیگران ممکن است این سوال پیش بیاید که چه دلیلی دارد بر روی صفحاتی که دیگر وجود ندارند وقت گذاشته و آنها را دستکاری کنیم ! و شما به سادگی می توانید authority یا قدرتی که از این سایت ها می آید را در کنار مفهوم ترافیک سایت توضیح داده و پس از اینکه معنای هریک را یافت به شرح تاثیر گذاری آن ها بر دیگری وتاثیر توامانی که بر روی سئو سایت دارند بپردازید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...