هشتگ چیست ؟

هشتگ چیست ؟

هشتگ در واقع یک نوع MetaData Tag می باشد ، که در شبکه های اجتماعی و سرویس های microbloging استفاده می گردد

و این نوع فناوری به اجاره می دهد تا تگ هایی را توسط کابران به صورت پویا ایجاد شده را اعمال نماید و این عمل به کابران اجاره می دهد تا پست های یک موضوع خاص را با هم مشاهده نماید .

این نوع نشانه گذاری به صورت کاملا” آسان صورت می پذیرد و در این نوع نشانه گذاری نیازی به استفاده از هیچ گونه زبان نشانه گذاری خاص نمی باشد .

در صورتیکه شخصی به تازگی وارد شبکه های اجتماعی و یا محیط های اینترنتی شده باشد حتما” Hashtag ها بسیار مزاحمت زیادی را برای بازدید کننده ایجاد می نماید و باعث ایجاد ابهامات زیادی برای بازدید کننده می گردد ، در واقع هشتگ ها پیوندهای کوتاهی هستند که با علامت پوند (#) نمایش داده می شوند و این در حالی است که آنها با صورت آنلاین استفاده می شوند و نحوه استفاده از آنها بسیار تاثیر گذار می باشد .کاربران با استفاده از علامت پوند ، عدد ، هشتگ که این علامت شباهت بسیار زیادی به جزء دارد از هشتگ ها استفاده می نمایند .

در توییتر علامت پوند و یا هش سبب مب گردد که یک کلمه و یا گروهی از کلمات به یک لینک متصل گردند و همزمان در زمان جستجو آن کلمه لیستی از تمام محتویات متناسب با آن کلمه نمایش داده می شود . این بک امکان مهم در توییتر محسوب می گردد که تمام محتوی بر اساس یک کلمه کلیدی سازمان دهی گردد و در نهایت با جستجوی یک کلمه کلیدی لیستی از محتویات متناسب با کلمات کلیدی نمایش داده می شود .

به عنوان مثال در صورت ایجاد محتوی ای با موضوع سئو سایت می بایست از هشتگ سئو و سایت استفاده نمایید تا بتوانید با استفاده از این کلمات به لیست کامل از محتویاتی با این کلمه کلیدی متصل شوید تا امکان مشاهده لیست کاملی از پست های به هم مرتبط وجود دارند .

هشتگ ها در ابتدا در توییتر ها و پس از آن در تمام شبکه های اجتماعی استفاده گردید . کریس مسییتا در ابتدا مطرح نمود که توییتر با استفاده از هش ، امکان مشاهده پست ها را به صورت گروهی فراهم می نماید ، که با انتشار این خبر در ابتدا توییتر این خبر را تایید ننمود تا در سال ۲۰۰۷ برخی روزنامه نگاران برای خبر آتش سوزی جنگل در سن دیگو از مبحث هشتگ و انتشار این خبر به صورت گروهی استفاده نمودند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 50 votes, average: 0٫00 out of 5 (0 votes, average: 0٫00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...